رسانه‌‌های اسرائیلی تصویر موشک «ساخت ایران» در حمله مجدل شمس را منتشر کردند

العربیه: سایت‌های اسرائیلی با انتشار تصویری از موشکی که به منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه اصابت کرد، اعلام کردند که این موشک ساخت ایران، توسط حزب‌الله شلیک شده است.

بر اساس مطالب انتشار یافته در سایت‌های خبری اسرائیلی و اظهارات ارتش اسرائیل، این حمله با موشک «فلق 1» ساخت ایران که حزب‌الله در گذشته نیز از آن استفاده کرده بود، انجام شده است.


طبق ادعای اسرائیل، این موشک با کلاهک بزرگ 50 کیلوگرمی از روستای شبعا در لبنان به سمت مجدل شمس پرتابشد و فاصله این دو منطقه، کمتر از ده کیلومتر است که حداکثربرد این موشک است.
تهدید به حملات علیه حزب‌الله
اسرائیل یکشنبه 7 مرداد با اعلام مسئولیت حزب‌الله در حمله موشکی به یک زمین فوتبال در مجدل شمس که 12 کشته شامل یککودک و یک نوجوان برجای گذاشت، اعلام کرد که حملاتیقدرتمندانه علیه حزب‌الله انجام خواهد داد.

از سوی دیگر حزب‌الله که پیشتر از شلیک موشک«فلق-1» به سمت یک پایگاه نظامی اسرائیل خبر داده بود، مسئولیت خود در حمله موشکی به مجدل شمس را به طور کامل رد کرد.
بازگشت زودهنگام نتانیاهو از سفر
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل، سفر خود به آمریکا را زودتر از زمان مقرر به پایانرساند. انتظار می‌رود نتانیاهو اواخر یکشنبه وارد اسرائیل شود و بعدازظهر امروز، جلسه کابینه امنیتی را برای بررسی نحوه واکنش اسرائیل، برگزار کند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر در اظهاراتی به خبرنگاران گفته بود که شواهد جنایی نشان داده است که این موشک، ساخت ایران و از مدل «فلق-1 » است.

طبق گفته ارتش اسرائیل، این موشک از منطقه‌ای در شمال روستای شبعا در جنوب لبنان شلیک شده است.

به گزارش منابع امنیتی در لبنان، شهرهایی در جنوب لبنان و یک موضع در بقاع در شرق این کشور در طول شب گذشته تا صبح یکشنبه، هدف چندین حمله هوایی قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل نیز از سلسله حملات شبانگاهی به اهداف وابسته حزب‌الله در عمق لبنان خبر داد اما هرگونه عملیاتگسترده‌ای به احتمال زیاد، نیاز به تأیید کابینه امنیتی دارد.
واکنش دولت لبنان
عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، در پی تشدید تنش‌ پس از حمله موشکی حزب‌الله به مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی که منجر به کشته شدن 12 نفر شد، اعلام کرد که دولت لبنان از ایالات متحده خواسته است، اسرائیل را به خویشتنداری ترغیب کند.

بوحبیب یکشنبه 7 مرداد به «رویترز» گفت که امریکا هم متقابلا از دولت لبنان خواسته است تا پیامی در مورد ضرورت خویشتن‌داری را به حزب‌الله منتقل کند.

اسرائیل، ضمن متهم کردن حزب‌الله تحت حمایت ایران به مسئولیت حمله موشکی شنبه به روستای مجدل شمس، تهدید کرده است که واکنش سریعی را انجام خواهد داد.
این در حالی است که حزب‌الله هرگونه مسئولیت خود در این حمله موشکی را تکذیب می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
به نظر می‌آید که برای دولت آخوندها نقش‌هایی کشیده اند. وضعیت اقتصادی آمریکا روز بروز بدتر می شود و احتیاج دارند که افکار عمومی را متوجه چیزهای دیگری بکنند.
یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
۴۴
دیارکو - قره تپه، آذربایجان

بی شرف های جنایتکار صدها هزار کودک و زن را با بروزترین فنون هنری به قتل می‌رسانند و غرب وحشی کاملا از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند و حالا خودشون خودزنی کردن آنهم در اراضی سوری که با حمایت آمریکا ضمیمه کشور اشغالی فلسطین کردن و با پررویی تمام مظلوم نمای میکنند که دیگه واقعا تمام آزادگان جهان (بغیر از جنبش فحاشان) از جنایات و نسل کشی آنها به ستوه آمده و حتی دادگاه‌های بین‌المللی غربی! حکم جلب و محاکمه این خونخواران را داده.اند
یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.