بایدن: شایسته انتخاب مجدد بودم، به خاطر عشق به کشورم کنار کشیدم

ایندیپندنت فارسی: جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۲۴ ژوییه (سوم مرداد) در نخستین سخنرانی‌ پس از کناره‌گیری‌ از انتخابات ریاست‌‌جمهوری مردم کشورش را خطاب قرار داد و گفت که قصد دارد مسئولیت را به افراد جوان‌تر بسپارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا که از دفتر بیضی‌شکل خود در کاخ سفید صحبت می‌کرد، ضمن حمایت از کامالا هریس گفت که رقبای انتخاباتی و حامیانشان با یکدیگر دشمن نیستند بلکه همسایه، دوست و همکارند و باید کنار هم باشند.


بایدن در آغاز سخنرانی‌اش سوءقصد به دونالد ترامپ در پنسیلوانیا را یادآور شد و از اینکه او آسیب جدی ندیده است، ابراز خوشحالی کرد و گفت: «شب گذشته با او صحبت کردم، ممنونم که خوب کار می‌کند. من و خانواده‌ام همواره او و خانواده‌اش را دعا می‌کنیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا سپس به خانواده فردی که در جریان سوءقصد به ترامپ کشته شد، تسلیت گفت و افزود که هنوز از انگیزه فرد مهاجم، وابستگی و باورهای او اطلاعی در دست نیست و دولت آمریکا هنوز نمی‌داند که این فرد از کمک یا حمایت دیگران برخوردار بوده است یا خیر. او در عین حال تاکید کرد که مجریان قانون در حال بررسی این موضوع‌اند.

جو بایدن در ادامه، «هجوم اوباش به ساختمان کنگره، حمله وحشیانه به همسر نانسی پلوسی، ارعاب مقام‌های انتخاباتی، سوءقصد به ترامپ، هدف قرار دادن اعضای کنگره در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات و توطئه آدم‌ربایی یک فرماندار در حال کار» را مثال زد و تاکید کرد: «ما نباید این راه را در آمریکا برویم و تاریخ را تکرار کنیم، خشونت هرگز راه‌حل نبوده است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این خشونت در آمریکا عادی شود.» او به کارزارهای انتخاباتی نیز گریز زد و گفت وقت‌ آن است که «لفاظی‌های سیاسی داغ را سرد کنیم و همه ما مسئولیم که این کار را انجام دهیم».

بایدن در ادامه «خطرات» انتخابات آتی آمریکا را یادآور شد و خطاب به مردم این کشور گفت که انتخاب آنان آینده آمریکا و جهان را برای دهه‌های آینده رقم می‌زند و مطمئن است که میلیون‌ها آمریکایی نیز مانند او به این موضوع ایمان دارند.

او اختلاف‌نظرها را «اجتناب‌ناپذیر» خواند ولی گفت که «سیاست هرگز نباید میدان جنگ و کشتار شود، بلکه باید عرصه‌ای برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز، پیگیری عدالت و تصمیم‌گیری بر اساس اعلامیه استقلال و قانون اساسی آمریکا باشد».

بایدن با تاکید بر اینکه از «نجابت و مهربانی» حمایت می‌کند و به «افراط‌گرایی و خشم» نه می‌گوید، به آغاز برگزاری مجمع جمهوری‌خواهان از روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود که شک ندارد آنان کارنامه‌اش را زیر سوال می‌برند. اما معتقد است که اختلاف‌ها باید پای صندوق رای حل شوند، نه با گلوله.

جو بایدن همچنین گفت که باور دارد با توجه به سوابق دور اولش شایسته انتخاب مجدد است، اما عشق او به کشور باعث شد که کناره گیری کند.

او سپس تاکید کرد که طی شش ماه آتی به وظایفش به‌عنوان رئیس‌جمهوری‌ عمل می‌کند و خود را به دفاع از آزادی و حق رای و انتخاب مردم متعهد می‌داند.

رئیس‌جمهوری ۸۱ ساله دموکرات‌ آمریکا پس از فشارهای درون‌حزبی از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید. پس از کناره‌گیری بایدن، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌عنوان نامزد حزب دموکرات، نامزدی‌اش را در انتخابات اعلام کرد.

نامزدی هریس جایگاه دموکرات‌ها را در برخی نظرسنجی‌ها ارتقا داد و در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها او از ترامپ پیشی گرفت.

اندکی قبل از آغاز سخنرانی تلویزیونی بایدن در شامگاه چهارشنبه، ترامپ طی یک سخنرانی در کارولینای شمالی، ضمن اشاره به دیدگاه هریس درباره حق سقط جنین، او را «حامی کشتار نوزادان»، «دیوانه چپ رادیکال» و «بی‌کفایت» خواند و گفت چنانچه او وارد کاخ سفید شود، آمریکا را نابود می‌کند.

به گزارش رویترز، برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که باراک‌ اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، قصد دارد به‌زودی از هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کند. بر مبنای این گزارش دستیاران اوباما و هریس همچنین درباره هماهنگی برای حضور این دو کنار هم در مبارزات انتخاباتی صحبت کرده‌اند، اگرچه تاریخ مشخصی برای آن‌ مشخص نشده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
باز هم‌دروغ! مگر اصرار بر ادامه نداشت و‌ همین دو هفته پیش نگفت فقط خدا میتونه از ادامه منصرفش کنه؟ واقعیت اینه بعد از مناظره تلویزیونی بشدت ضعیف، دموکراتهای ارشد از جمله نانسی پلوسی تصمیم به حذف بایدن گرفتند و به او اطلاع دادند دو راه وحود داره راه ساده (استعفای فوری از ادامه کاندیداتوری) و یا راه سخت (ادامه منحر به اخراج اجباری) که بایدن با سماجت و پافشاری زن و پسرش بر ادامه،راه دوم را انتخاب کرد.حتی گفته میشه نامه استعفایش را هم خوذش ننوشته،و امضای الکترونیک زیرش درج شده.به عبارتی،توسط کله گنده های دموکرات /چپ افراطی / گلوبالیست اخراج شد.
‌پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
۴۱
BlackJack - لندن، انگلستان
بایدن کار بسیار وطن پرستانه ای کرد البته زیادی سن مشکلات خودش خصوصا برای کار بسیار سنگین ریاست جمهوری ایالات متحده دارد وهمچنین هم حزبیهایش اخیرا بهش تاکید کرده بودند که بهتر است اقدام نکند. ولی از آن طرف هم جناب آقای ترامپ فکر میکند ریاست جمهوری یعنی شومن بازی و جلوی مردم با آن سر و صورت نارنجی و کلاه گیس حرفهای بی سر و ته که من از همه بهترم سر بدهد. تکیه ترامپ بر موج عوام و نادانی قسمتی از مردم آمریکا میچرخد چرا که اسان الان به سی و چهار فقره جرم محکوم شده که از عجایب روزگار است که شده نامزد حزب جمهوریخواه. ایشان دادگاه عالی آمریکا را با منصوبان طرفدار خودش پر کرده که اخیرا باعث رای دادن برای مصونیت ریاست جمهوری آمریکا در برخی موارد شده , یعنی رئیس جمهور فرای قانون. پروژه 2025 را بروید جستجو کنید از خودش پرسیدند خود را به نادانی میزند ولی از همین الان دارد کسانی همسو با خودش را مخصوصا در قوه قضاییه نشان میکند که به محض ریاست جمهوری کنترل تمام ارکان آمریکا را اگر بتواند در اختیار بگیرد , یک شخصی بدتر از پوتین.
‌پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
بایدن خان غصه نخور گوگولی مگولی، عین تو ما هم زیاد داریم، زارت و روزت جام زهر میخورن اما هزارتا جون دارن مثل امیب، پس ناراحاند نشو، بکش سرت جام سم استرکمونو که از اسید سی...دیریک خیلی زودتر تاثیر می‌کنه. این کاسه شیرا دیگه تو کت هیچ شامپانزه ای نمیره چه برسه ایرانیان هموشمند و خرد پیشه. بیچاره تا چند تا در نکنه نمیتونه خم و راست بشه بازهم میخواد رییس جمهور شه، خدایا....برس به داد پروردگار، ما رو بی خیال 😅🤣
‌پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.