تست کوکائین کوسه ها در آب‌های سواحل برزیل مثبت شد

ایرانیان انگلستان: به گفته دانشمندان تست کوکائین کوسه ها در آب‌های سواحل برزیل مثبت شده اند.

دانشمندان  هشدار داده اند که حیات دریایی تحت تأثیر مواد مخدر مانند مقادیر زیادی از  (تن‌ها) کوکائین که در اطراف فلوریدا و آمریکای جنوبی و مرکزی که توسط قاچاقچیان در آب‌ها رها می‌شوند، به خطر افتاده است.


یک مطالعه از بنیاد اسوالدو کروز در برزیل اکنون به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد کوسه‌ها در واقع تحت تأثیر مواد مخدری که اقیانوس را آلوده کرده‌اند، قرار می‌گیرند.

دانشمندان ۱۳ کوسه وحشی برزیلی از نوع شارپ‌نوز را که از قایق‌های کوچک ماهیگیری خریده شده بودند، بررسی کردند، زیرا این گونه تمام عمر خود را در آب‌های ساحلی می‌گذرانند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که تحت تأثیر آلودگی قرار گیرند.

سپس با بافت عضلات و کبد این کوسه‌ها با استفاده از یک تکنیک استاندارد به نام کروماتوگرافی، آزمایشی صورت گرفت که در آن به دنبال کوکائین و بنزالکونین، متابولیت اصلی این ماده مخدر، می‌گشتند.

نتیجه آزمایش کوکائین برای تمام ۱۳ کوسه مثبت شد و حتی غلظت آن تا ۱۰۰ برابر بیشتر از آنچه که قبلاً برای سایر موجودات آبی گزارش شده بود، ثبت شد.

این اولین مطالعه‌ای است که وجود کوکائین را در کوسه‌های آزاد گزارش می‌کند و نشان می‌دهد که این ماده در بافت عضلانی بیشتر از کبد کوسه‌ها شایع است.

اما این مطالعه به این نکته اشاره کرد که زمینه تحقیق "بسیار محدود" است و تأثیر کوکائین یا بنزالکونین بر حیات آبی به‌طور کامل شناخته نشده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.