گفتگو با مهندسان فداکار نیروگاه «نیروگاه رامین» اهواز

 

دو مهندس نیروگاه اهواز که به خاطر قطع نشدن برق شهر در دمای ۸۰ درجه کار کردند، در برنامه بدون تعارف حاضر شدند. ۱۷، ۱۸ ساعت در دمای حدود ۸۰ درجه به خاطر مردم، آن هم در حالی که قانونا وظیفه‌ای در این باره نداشتند کار کردند.
 
ساعت ۹ صبح، کندانسور توربین ‎نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد. ترجمه این خرابی برای شبکه برق، خارج شدن نیروگاه از مدار و خاموشی بخش عظیمی از خوزستان از جمله اهواز در گرم‌ترین روزهای سال بود.
در یک حالت طبیعی مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه متوقف و پس از سرد شدن محیط نیروگاه که حداقل ۲ روز زمان می‌برد، عملیات تعمیرات از سر گرفته شود. اما شبکه کشور به ویژه منطقه جنوب تاب توقف حداقل ۲ روزه نیروگاه را نداشت و متخصصان، مهندسان و اپراتورها تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، نشتی را پیدا کرده و عملیات تعمیرات را انجام دهند.
 
تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است. داغ‌ترین چایی که به عمرتان نوشیدید ۶۵ درجه دما دارد. به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند. کار ۹ صبح آغاز شد، ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و ساعت ۳ بامداد فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید. یک رکورد بی‌نظیر جهانی در زمان تعمیر ثبت شد و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت. خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.
 
رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند. بار دیگر باید گفت که خوزستان همچنان فدایی ایران تربیت می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
الفارد - وردینگ، انگلستان
و اما نکته نسبتا کلفت ماجرا که استاد بازجو خبرنگار از کنارش به سادگی گذشت و البته شعورش نرسید این بود که گنده لات منطقه بعد از ۴۵ سال هنوز نتوانسته به تعدادی نیروگاه بسازد که اگر یکی خراب شد، فشاری روی شبکه نباشد. گیرم که این یکبار به خیر گذشت، آخر ماجرا به کجا خواهد رسید؟ قصه غریبی است مملکتی که موشک می‌سازد و در تامین پوشک بچه ناتوان است! 🤣🤣🤣
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +209مردانی که برای تامین برق ایران به طبقه آخر جهنم رفتند
  • +196فریادهای زنی با دو کودک خردسال: کربلا ایرانه، بیائید سینه بزنید برای دخترهایی که بی‌آبرو شدن
  • +187جی‌دی ونس، نامزد معاونت ترامپ، بریتانیا را «اولین کشور اسلامی دارای بمب هسته‌ای» دانست
  • +157حمله علی کریمی به عادل فردوسی‌پور: هیچ‌وقت برای مردم کاری نکرد
  • +132شهروندی به یاد خدانور که تشنه جان باخت در مقابل هیات عزاداری در عاشورا دست به اعتراض نمادین زد
  • +114عربستان پرواز هواپیماهای «ماهان ایر» را بر فراز این کشور ممنوع اعلام کرد
  • +111علی کریمی: کسی که از پهلوی انتقاد میکنه یا ذی‌نفع جمهوری اسلامیه یا باعث بوجود اومدن جمهوری اسلامیه
  • +110آمریکن اسپکتیتر: شاهزاده رضا پهلوی در مورد «ائتلاف نامقدس» میان اسلام‌گرایان و مارکسیست‌ها به غرب هشدار داد
  • +106وقتی اسب نَر تعزیه با دیدن یک اسب ماده مراسم عزاداری محرم را به هم میزند
  • +102کشته شدن عضو ارشد امنیت داخلی حماس در حمله هوایی اسرائیل با همکاری اردن