علی کریمی: کسی که از پهلوی انتقاد میکنه یا ذی‌نفع جمهوری اسلامیه یا باعث بوجود اومدن جمهوری اسلامیه


رادیو فردا: علی کریمی، باریکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از منتقدان جمهوری اسلامی، در یک گفت‌وگوی اینستاگرامی منتقدان خاندان پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی را ذی‌نفع جمهوری اسلامی خواند.


آقای کریمی در گفت‌وگو با مجتبی پوربخش گفت: «کسی که از خاندان پهلوی یا شاهزاده رضا پهلوی انتقاد می‌کند به هر نوعی از نظر من دو تا مورد بیشتر ندارد: یا اینکه ذی‌نفع جمهوری اسلامی است، یا باعث به وجود آمدن جمهوری اسلامی بوده است».

آقای کریمی در ادامه تاکید کرد:«گزینه سومی وجود ندارد»

علی کریمی یکی از هشت چهره سرشناس مخالف جمهوری اسلامی بود که در نشست «آینده جنبش دموکراسی ایران» در دانشگاه جرج تاون واشینگتن شرکت داشت. در این نشست که ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ هم‌زمان با اعتراضات سراسری مردم ایران پس از مرگ #مهسا_امینی و با تاکید بر «همبستگی و هم‌صدایی همه مخالفان حکومت جمهوری اسلامی برای عبور از آن و پذیرش تکثر نیروها» برگزار شد به جز آقای کریمی و شاهزاده رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، شیرین عبادی، گلشیفته فراهانی و عبدالله مهتدی نیز حضور داشتند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

علیل کرمی تو کسی نیستی که بخای درموردسیاست حرف بزنی.کارت همون لگدبتوپ زدن بودکه اونم بلدنبودی.همینقد بگم که سلطنت طلبها و پادشاهی خواهان و خاندان پخملوی هرسه یک کلمه هستن.انگار بگی چه کچل حسن یا بگی حسن کچل.ینی فکرکردی این سه تاچیز متفاوت هستن?حرف زدن که بلدنیستی.حرف مفت نزدن هم بلدنیستی?من جای مسعولین بودم.همه داروندارت رو بنفع دولت مسادره میکردم.تا بخاکه سیا بشینی.
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

اشتباه شاه این بود که خیال میکرد این ملت قالتاق از نوادگان کوروش هستند، در صورتی که اینها نوادگان مرتضی علی هستند! مرام به تمام حیوانات دنیا هست و به اینها نیست، همه شان، سر و ته یک جوب فاضلاب هستند! از اون پایین شان تا اون به اصطلاح مهندس و دکتر و پروفسورش! از وکیل و وزیرشان تا تلویزیونچی شان، همه حرام لقمه! یک انسان تو اینها ندیدم! و اما تو علی آقا: تو هم اشتباه کردی، چون من تو این دوتا گزینه‌ی شما قرار ندارم!
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان

علی کریمی عجب احمقی است
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
۴۱
rey kasravi - لندن ، انگلستان

درود بر شرفت پسر که حرف درست را می زنی و جای بحث و حرف اضافه هم‌نمی زاری ،کاش صدها یا هزاران فوتبالیستی که همبازی شما در تیم ملی و باشگاهی بودند و یا فوتبالیست هایی که به عشق شما رو به فوتبال آوردند و بعدها معروف شدند کمی شهامت و شجاعت از خودشون نشون‌می دادند و به سمت شما می اومدند و اون موقع سیستم اخوندی بچه کش بی آبرو تر و تنها تر می شد و دنیا صدای ملت بدبخت ایران را می شنید .
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
۴۱
Homeland - هلسینکی، فنلاند

اگر یه روز بفهمی فرح دیبا به عنوان نایب السلطنه دست به یک کودتای درون درباری زد بر ضد شوهرش که به جای اون بر تخت پادشاهی بشینه ، اون موقع چی میگی ، چرا اینقدر همه چی رو سیاه و سفید میبینی ، یکم تحقیق و تفحص کنی میفهمی که اصلا مردم سال پنجاه و هفت تا یک هفته قبل اصلا خبر نداشتند که چه اتفاقی در حال وقوعه ، هر چی بود یک کودتای روسی به کمک فرح دیبا و اطرافیانش بود که صد البته سر خودشون هم بی کلاه موند ، چون وقتی پادشاه یک مملکت رو راضی به رفتن میکنند دیگه فکر کن خلا قدرت کشور رو به سمتی میبره که هدایت شده ، اتفاق سال پنجاه و هفت چیزی جز یک کودتای درباری نبود که البته سالها قبل براش برنامه ریزی شده بود
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
۵۰
samamos - میدلزبرو، انگلستان
چه میکنه علی آقا کریمی، چه داد و فریادهایی میاد
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
۵۶
مهدی52 - روتردام، هلند
الحق که علی آقا برازندته و تو این شرایط باز پای حق و حقیقت وایستادی .
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
مثل همیشه علی کریمی رک حقیقت را گفت.زنده باد علی کریمی و شرم و ننگ بر دشمنانش.
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
جفنگ بافتی بابا! خائن دور شاه زیاد بود ولی کسی غیر از چپها با کمک دموکراتها این سناریو رو نریختن. اخه خود فرح جای شاه بشینه که چی؟؟ پدر من سمت مهمی توی دربار داشت. قبل از همه میدونستن که شاه مریضه و بزودی میمیره و ولیعهد جاش رو میگیره. چرا باید فرح اگر هم میخواست قدرت رو بدست بگیره باید از طریق "کودتا" اینکار رو بکنه در حالیکه میتونست از طریق سلطه به ولیعهد همینکار رو بکنه؟
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
یه ذره دیکته یاد بگیر مزقل خان قبل از اینکه بخوای نظر بدی
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
۵۴
visman34 - دبی، امارات متحده عربی
من درک نمیکنم این سر سپردگی به شخص از کجا میاد. پس کی قراره ما بفهمیم که سرسپردگی ما باید به ملت و مملکتمون باشه نه به شاه یا مصدق یا خمینی یا حسن و حسین و آدم دیگه.اخه این چه حرف ابلهانه ایه. هر کس از پهلوی خوشش نمیاد چه و چه.بابا جان شاهان پهلوی هم مثل دیگر پادشاهان ایران.یک سری کارهای خوب و خدمات داشتن و یک سری کارهای غلط و اشتباهات که باعث صدمه شده.واقعا درک کردن حرفهای امثال ایشون برای من سخته.این فقط در سیستمهای فاشیستی رایجه که هیچ نوع انتقاد رو نمیپذیره.خوب اگر دنبال سیستم شاه خدایی هستی برو دنبال سید علی چون او هم همین رو میگه.میگه ما بر حقیم و دهان منتقد رو خرد میکنیم.پس مشکلت با این حکومت چیه.اگر محمد رضا شاه مثل تو فکر نمی‌کرد و به حرف منتقدان گوش میکرد و نقدهای منطقی رو میپذیرفت و بموقع اصطلاحات میکرد امروز وضعیت این نبود.همین طرز فکر غلط و افکار عقب افتاده که برگرفته از سیستم شاه خداییه مصری‌ها و هخامنشیان و ساسانیانه ما رو این گونه عقب نگه داشته.حال میگی چی.خامنه ای رو برداریم و به جایش شاهی بزاریم که همون طرز فکر رو داره.همون اشتباه ۵۷ و باز دور باطل زدن
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
به این میگن اوج وقاحت پالان طلبانه! مردک اگه واقعا تا این حد به پالان لیسی علاقه داشتی چرا تا وقتی تو ایران بودی یک کلمه در موردش حرف نمیزدی؟! چطور ممکنه مردمی در سال ۸۸ شعار مرگ بر دیکتاتور بدن اما به دیکتاتوری پالانشاهی علاقه داشته باشن؟ خودتی!
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +209مردانی که برای تامین برق ایران به طبقه آخر جهنم رفتند
  • +193فریادهای زنی با دو کودک خردسال: کربلا ایرانه، بیائید سینه بزنید برای دخترهایی که بی‌آبرو شدن
  • +184جی‌دی ونس، نامزد معاونت ترامپ، بریتانیا را «اولین کشور اسلامی دارای بمب هسته‌ای» دانست
  • +155حمله علی کریمی به عادل فردوسی‌پور: هیچ‌وقت برای مردم کاری نکرد
  • +129شهروندی به یاد خدانور که تشنه جان باخت در مقابل هیات عزاداری در عاشورا دست به اعتراض نمادین زد
  • +111عربستان پرواز هواپیماهای «ماهان ایر» را بر فراز این کشور ممنوع اعلام کرد
  • +107آمریکن اسپکتیتر: شاهزاده رضا پهلوی در مورد «ائتلاف نامقدس» میان اسلام‌گرایان و مارکسیست‌ها به غرب هشدار داد
  • +105وقتی اسب نَر تعزیه با دیدن یک اسب ماده مراسم عزاداری محرم را به هم میزند
  • +100کشته شدن عضو ارشد امنیت داخلی حماس در حمله هوایی اسرائیل با همکاری اردن
  • +97وحشت خامنه‌ای از بازگشت ترامپ به قدرت؛ جمهوری اسلامی از وعده انتقام سخت عقب نشست