دونالد ترامپ به طور رسمی نامزدی حزب جمهوری‌خواه را پذیرفت

 دونالد ترامپ و همسرش ملانیا ترامپ در کنار معاون منتخب ترامپ، سناتور جی‌دی ونس و همسرش، اوشا ونس در شب پایانی کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکیبی بی سی: دونالد ترامپ طی نطقی در پایان مجمع ملی چهار روزه حزب جمهوری‌خواه در میلواکی رسما نامزدی حزب در انتخابات ماه نوامبر این کشور را پذیرفته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا که ۷۸ سال دارد در حالی این نطق را ایراد کرد که بعد از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره تلویزیونی ماه پیش و صدور احکامی به نفع او در دادگاه‌ها، بر موج موفقیت سوار است.


این همچنین اولین سخنرانی او بعد از جان به در بردن از تلاش سوءقصد در تجمعی انتخاباتی در روز شنبه بود. در آن حادثه در پنسیلوانیا یک تیرانداز از روی بام ساختمانی به سوی او شلیک کرد که تیر گوش او را زخمی کرد. یک تماشاگر و فرد تیرانداز کشته شدند و دو نفر دیگر هم به شدت زخمی شدند.

آقای ترامپ سخنرانی خود را درحالی شروع کرد که جمعیت حاضران فریاد می‌زدند «آمریکا، آمریکا، آمریکا».

او گفت که «با هم، عصر تازه‌ای از امنیت، رفاه و آزادی برای شهروندان همه نژادها، مذاهب، رنگ‌ها و عقاید را شروع می‌کنیم.»

آقای ترامپ اضافه کرد: «اختلاف و شکاف در جامعه ما باید ترمیم شود. به عنوان مردم آمریکا، ما با یک ایمان مشترک و یک سرنوشت مشترک به هم متصلیم. با هم برمی‌خیزیم. یا از هم می پاشیم.»

او گفت: «من می‌خواهم رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها باشم، نه نصف آمریکا، چون نمی‌توانیم فقط برای نصف آمریکا پیروز شویم.»

آقای ترامپ سپس وقایع روز شنبه که در آن هدف سوءقصد قرار گرفت را با جزئیات شرح داد.

او گفت: «عجیب اینکه درست پیش از تیراندازی، اگر سرم را در لحظه آخر تکان نمی‌دادم، تیر ضارب کاملا به هدف می‌خورد، و من در این شب اینجا کنار شما نمی‌بودم.»

او به کُری کمپراتور که در آن حادثه کشته شد و دو مجروح ادای احترام کرد و گفت با خانواده‌های آنها صحبت کرده است.

آقای ترامپ گفت که انتخابات باید درباره مسائلی باشد که کشور با آنها روبروست و در زمانه‌ای که سیاست به شدت تفرقه انگیز است «باید به یاد بیاوریم که همه هم‌وطن هستیم - یک ملت تحت نظر پروردگار، غیرقابل تقسیم، با آزادی و عدالت برای همه.»
او بعد از آن با اشاره به رای دادگاهی در روز دوشنبه به نفع او در پرونده جابجایی اسناد محرمانه، بار دیگر به دمکرات‌ها حمله کرد که برای هشت سال به دنبال «شکار جادوگر» (کنایه از تعقیب و آزار متهمان بی‌گناه) بوده‌اند و باید دست از پیگرد قضایی او بردارند.

او از «ایمن سازی مرزها، اوج گرفتن اقتصاد و بازگشت نظم و قانون به خیابان‌ها، بازگشت وطن‌پرستی به مدارس و بازگرداندن صلح، ثبات و هارمونی به سراسر جهان» سخن گفت.

او از رهبری «ناکام» آمریکا تحت نظر جو بایدن انتقاد کرد و گفت که تحت رهبری او آمریکا بار دیگر «محترم» خواهد بود. او به خصوص از مشکل تورم انتقاد کرد.

او در مورد سیاست خارجی خود گفت: «من به تک تک بحران‌های بین‌المللی که دولت جاری ایجاد کرده پایان می‌دهم، از جمله جنگ وحشتناک با روسیه و اوکراین – که اگر من رئیس جمهور بودم هرگز اتفاق نمی‌افتاد – و جنگی که با حمله به اسرائیل شروع شد، که اگر من رئیس جمهور بودم هرگز اتفاق نمی‌افتاد.»

«ایران ورشکسته بود. ایران پولی نداشت. ایران حالا ۲۵۰ میلیارد دلار دارد. همه این پول را در دو سال و نیم اخیر در آورده است.»

«من به چین و کشورهای دیگر گفتم که اگر از ایران (نفت) بخرید، به شما اجازه نمی دهیم هیچ معامله ای در کشور ما بکنید.»

او همچنین از خروج «فاجعه بار» از افغانستان انتقاد کرد.

لارا ترامپ پیشتر به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود که پدر شوهرش تحت تاثیر این «تجربه تقریبا مرگبار» قرار گرفته و آن را در سخنرانی خود منعکس می‌کند.

آنتونی زورکر گزارشگر آمریکای شمالی بی‌بی‌سی می‌گوید که لحن آقای ترامپ در این سخنرانی ملایم‌تر از گذشته بود.

با این حال او بعد از مدتی به تم‌های مورد علاقه خود مثل انتقاد از مهاجران غیرقانونی بازگشت و یک جا ادعا کرد می‌توانست با یک تماس تلفنی جلوی جنگ‌ها را بگیرد.

گردهمایی حزب در ویسکانسین محل بروبیای خانواده ترامپ بود، به طوری که لارا ترامپ در میان گروه بزرگی از بستگان آقای ترامپ بود که در این تجمع صحبت کردند یا در جایگاه مخصوص تماشاگران حاضر شدند.

تلاش سخنرانان در این گردهمایی ارائه تصویری ملایم‌تر از آقای ترامپ به عنوان مرد خانواده و یک چهره وحدت‌بخش بود.

اما این تلاش از نظر منتقدان دور نماند و برخی از چهره‌های ارشد حزب دمکرات به آن واکنش نشان دادند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه درباره این گردهمایی گفت: «در روزهای اخیر، آنها سعی کرده‌اند خود را حزب اتحاد نشان دهند.»

«شما نمی‌توانید ادعای اتحاد بکنید اگر برای دستور کاری فشار می‌آورید که گروه‌های بزرگی از مردم آمریکا را از آزادی‌های اولیه، فرصت‌ها و عزت محروم می‌کند.»

آقای ترامپ روز یکشنبه به روزنامه «واشنگتن اگزمینر» گفته بود که بعد از تلاش سوءقصد تصمیم گرفته نطق خود را بازنویسی کند، و به جای حمله به سیاست‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیام‌آور اتحاد باشد.

حاضران در جریان گردهمایی چهار روزه جمهوری‌خواهان مکررا از او تمجید کردند و برخی از آنها با باندی روی گوش با او ابراز همبستگی کردند.

پنجشنبه شب همچنین اریک ترامپ، پسر رئیس جمهور سابق، تاکر کارلسون مجری سابق شبکه فاکس نیوز، و مایک پومپئو وزیر خارجه در دولت ترامپ سخنرانی کردند. سناتور جی‌دی ونس، یار انتخاباتی آقای بایدن، شب قبل صحبت کرده بود.

آقای ترامپ را دِینا وایت، دوست او و رئیس «یو اف سی» (نوعی مسابقات رزمی) معرفی کرد. پیشتر در این شب هالک هوگان کشتی‌گیر حرفه‌ای در یک سخنرانی به ستایش دونالد ترامپ پرداخته بود.

ملانیا همسر آقای ترامپ و دخترش ایوانکا هم امشب برای اولین بار در این گردهمایی حاضر شدند.

همزمان آقای بایدن که به دلیل ابتلا به کووید خود را قرنطینه کرده است همچنان با فشار فزاینده حزب دمکرات برای انصراف از رقابت‌ها روبروست.

روز چهارشنبه چاک شومر رهبر اکثریت سنا و حکیم جفریز رهبر اقلیت مجلس نمایندگان در نشست‌های خصوصی او را ترغیب به کناره‌گیری کردند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آقای بایدن در چند ایالت کلیدی از رقیب خود عقب است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
در این هوای گرم بی‌سابقه‌ی تابستان امسال، با مطرح‌ساختن موارد زیر که حالت پرسشی دارند، نمی‌خواهم مزاحم گرامی‌یان -از دیدگاه پاسخ به پرسش‌ها- شوم، و فقط آن‌را مطرح می‌کنم. / - مگر نه این‌که چندین سال پیش، وقتی‌ ترامپ پرزیدنت شد، جو شدید نژاد‌پرستی‌ را در امریکا ایجاد کرد؟، و سپس در همان راستا، جو شدید مشابهی‌ با نام "خارجی‌ خارجی‌" در دیگر کشورها ایجاد شد؟، و با این ناآرامی که ترامپ همچون "جنگی روانی" ایجاد و سازنده‌ی آن بود، مردم مجبور به مهاجرت از جایی‌ که وطن دوم آن‌ها به‌شمار می‌آمد شدند. - خود امریکا به برکت مهاجران خارجی‌ "شد امریکا و غول جهان"، اما این ترامپ که جز پول ارث که به او رسیده هیچ چیز دیگری ندارد، مسیر امریکا و جهان را کشید به سمت راسیزم. - و حال اما، از ۱ ماه پیش، در میتینگ‌های پیش‌انتخاباتی‌اش، خارجی‌های جهان سومی‌ و سیاه‌ها و نیمه‌سیاه‌های مستضعف امریکایی را پشت سر خود می‌نشاند!، تا با این طرفند، رای جمع کند. - چنین فردی، صلاحیت ندارد، به‌ویژه با آن شوی مصنوعی تیراندازی به خود که راه انداخت، ثابت کرد که جز فریب و دروغ، هیچ در چنته ندارد.
جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.