شرکت در اردوی اربعین شرط بخشودگی تعلیق از تحصیل بخاطر عدم رعایت حجاب اجباری

دویچه وله: به یک دانشجوی دانشگاه ساری با حکم یک ترم تعلیق از تحصیل به خاطر حجاب اجباری پیشنهاد شده "در ازای بخشودگی حکم در اردوی اربعین شرکت کند."

در ادامه فشار بر زنان و دختران ایرانی بر سر رعایت حجاب اجباری، سه دانشجوی دختر در ساری از استفاده از خوابگاه و خدمات رفاهی دانشگاه محروم شده‌اند.


به گزارش کانال تلگرامی "خبرنامه امیرکبیر" که اخبار مربوط به دانشجویان را پوشش می‌دهد، کمیته انظباطی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، برای سه دانشجوی دختر به اتهام "عدم رعایت پوشش ابلاغی وزارت علوم" حکم محرومیت از خوابگاه و خدمات رفاهی صادر کرده است.

این کانال تلگرامی همچنین گزارش داده که یک دانشجوی دیگر این دانشگاه با اتهام مشابه به یک ترم تعلیق از تحصیل بدون احتساب سنوات محکوم شده است. گفته می‌شود به این دانشجو پیشنهاد شده "در ازای بخشودگی حکم در اردوی اربعین شرکت کند."

دانشگاه‌های سراسر ایران که از سنگرهای مقاومت در جنبش "زن، زندگی، آزادی" بودند، بیش از همه در تیررس فشارهای حکومت بر سر حجاب اجباری قرار گرفته‌اند.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در بیانیه‌ای در خردادماه ۱۴۰۳ درباره تشدید برخورد نیروهای حراست با دختران دانشجو اطلاع‌رسانی کردند. این دانشجویان گفتند در دو سال گذشته سختگیری با دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌‌ها بیشتر شده و حتی از شماری از خانواده‌های دختران دانشجو درخواست شده که دخترانشان را برای انجام تست بکارت و اعتیاد بفرستند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.