این علاقه ایرانیان به ترامپ نیست؛ نارضایتی از بایدن است

مهدی سلیمی نوشت:

پس از ترور نافرجام ترامپ مثل هر جایی از جهان در فضای سیاسی ایران هم بحث های مختلفی درگرفته است اما آنچه غیر قابل کتمان است هواداری آشکار افکار عمومی مردم ایران از رییس جمهور پیشین و به احتمال بسیار قوی آینده آمریکا و شادمانی از ناکام ماندن ترور اوست.


واقعیت این است ترامپ منجی ما نیست اما خیانت های آشکار بایدن به جنبش مبارک "زن، زندگی، آزادی" و معاملات پشت پرده اش با جمهوری اسلامی در زمانی که جوانان ما یا کف خیابان کشته میشدند یا به دار اعدام سپرده، هرگز از حافظه جمعی مان پاک نمی شود.

دموکرات ها چه سال ۵۷ با کارتر، چه زمان اوباما و اکنون زمان بایدن در بوجود آمدن و بقا جمهوری اسلامی نقش مهمی داشته اند پس محبوبیت یکی از دشمنان آشکار آنها از لحاظ روانشناسی جمعی اصلا چیز عجیبی نیست همانطور که هواداری مردم ایران از اسراییل در جنگ هم قابل درک است. ما مردم ایران در این منازعات بیطرف نیستیم و مثل شهروندان کشورهایی که یک حکومت عادی و زندگی نرمال دارند نمی توانیم بیطرفانه قضاوت کنیم.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

جناب آقای سلیمی ما که شما را نمی‌‌شناسیم.ولی می‌‌دانیم که دردسر با آخوند‌ها زیاد دارید.یک پرسش از کجا می‌‌دانید که مردم ایران ترامپ را نمی خواهند. آماری گرفته شده؟ تازه چه ربطی به ملت ایران دارد .مگر قرار است ما ایرانی‌‌ها ری دهیم . بله می‌‌دانیم عقیده شما را. " از ترس عقرب جرار به مار غاشیه پناه برده." ولی مگر قرار است که ما بین دو نفر انتخاب کنیم.؟ مگر نمی‌‌گوید ری .آزادی دمکراسی. همان کسانی که بار اول اوردنش. بار دوم بر کنارش کردند . و حالا با Sleepy Joe موافق نیستند. دوباره خواهند آورد، اخر این چه دمکراسی و آزادی است که فقط قابل قبول است،اگر انتی یهود باشی‌،ترامپ دوست نداشته باشی‌. همسو غزه باشی‌. مرتب حقوق بشر نشخوار کرد. البته تا زمانی که همفکر شما باشند.ما که یک راه حل ساده داریم چرا نه ؟ در یک طرف خرگوش سفید را بگذارید.همراه با مجسمه ترامپ. عکس بی‌ بی‌ نتان یاهو. بیشتر از هم لازم نیست. در طرف دیگر یک لشگر بزرگ. فرخ ملا نگردار. مریم. انواع و اقسام مصدقی ریز و دروشت.بایدن. پوتین.چند عدد حماسی.شیخ علی‌.
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

ادامه: چند عدد حماسی.شیخ علی‌. به جهنم از هر گروه ۵۷ اتی عکس ۱۰ نفر و بپرسید ملت هرچه بود گذشت. حالا با چه کسی‌ دوست دارید رابطه اقتصادی و فرهنگی داشته باشید ؟ بهتر نیست ؟ شما را نمی‌‌دانم ولی اگر این طرف مقابل شکست خورد. قول می‌‌دهند که دوباره سلاح در دست نگیرند و پلیس سر کوچه را ترور نکنند ؟ به اسم دفاع از خلق و ملت مظلوم فلسطین ؟
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
۴۱
BlackJack - لندن، انگلستان
معلوم نیست ایشان اصلا تاریخی خوانده یا تحلیلی کرده یا فقط برای خوشامد خودش مینویسد. معلوم نیست چرا خمینی تا آخر لحظات ریاست جمهوری کارتر گروگانها را آزاد نکرد تا بر نتیجه انتخابات به ضرر کارتر اثر بگذارد, خمینی باید برای خو رقصی هم که شده با آزاد کردن گروگانها قبل از انتخابات آمریکا به انتخاب مجدد کارتر کمک میکرد. معلوم نیست چرا ریگان به آخوندها مخفیانه اسلحه میفروخت و باز چرا همان ریگان دست صدام را برای شیمیایی کردن ایرانیها باز گذاشت. معلوم نیست چرا جرج بوش بعد از بر ملا شدن برنامه اتمی آخوندها هفت سال مدارا کرد تا ریاست جمهوری را به اوباما داد. معلوم هم نشد چرا ترامپ فقط این توافق را یکطرفه لغو کرد و در چهار سال کارش عمل عمده ای نشان نداد به غیر از زیر سئوال بردن دولت فدرال در عدم تعهد به قراردادهایش! آخرین باری هم که میخاست به نیروی نظامی آخوندها با مشورت جان بولتون حمله کند به یکباره تصمیم این نارنجی شیاد عوض شد. The Room Where it Happened. و معلوم نیست چطور روسهای آدمکش توانستند این کلاهبردار را تا حالا سره پا نگه دارند. دو دایناسور پیر باید از صحنه سیاست آمریکا بیرون بروند.
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.