کشف «مواد منفجره» در خودرو و خانه عامل تیراندازی به سمت دونالد ترامپ

رادیو فردا: رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند در خودرو و خانه مرد ۲۰ ساله‌ای که عامل تیراندازی به سمت دونالد ترامپ معرفی شد، «مواد منفجره» کشف شده است.

این جدیدترین نتیجه اعلام‌شده در جریان تحقیقات درباره سوءقصدی است که روز شنبه جان رئیس‌جمهور سابق آمریکا را نشانه رفته بود، ولی ناکام ماند و باعث جراحت جزئی دونالد ترامپ شد.


اف‌بی‌آی «توماس متیو کروکس» ۲۰ ساله را عامل حمله معرفی کرده و روزنامه وال استریت جورنال و شبکه خبری سی‌ان‌ان روز یکشنبه اعلام کردند در خودروی متعلق به او که در نزدیکی محل سخنرانی انتخاباتی آقای ترامپ پارک شده بود،‌ مواد منفجره یافت شده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز به نقل از دو مقام رسمی پلیس آمریکا که نخواستند نام‌شان فاش شود، خبر داد مواد لازم برای «ساخت بمب» در این خودرو و همچنین در خانه توماس متیو کروکس کشف شده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از دو مقام انتظامی گزارش داد اسلحه‌ای که مهاجم برای شلیک به سمت نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات شلیک کرد،‌دست‌کم شش ماه پیش توسط پدر او خریداری شده بود و مأموران فدرال در حال بررسی این موضوع هستند که این اسلحه چگونه به دست توماس متیو کروکس رسیده است.

این تیراندازی منجر به جراحت ترامپ، مرگ یک نفر از شرکت‌کنندگان و زخمی شدن دو تن دیگر شد. مظنون بلافاصله توسط نیروهای سرویس مخفی به ضرب گلوله کشته شد.
بایدن در پی سوءقصد به ترامپ سخنرانی می‌کند
کاخ سفید می‌گوید جو بایدن قرار است بعدازظهر یکشنبه به وقت محلی برای مردم آمریکا سخنرانی کند.
 
او بعد از سوءقصد به دونالد ترامپ در روز شنبه این اقدام را محکوم کرد و با رقیب خود تماس تلفنی برقرار کرد.
 
کاخ سفید می‌گوید پس از آن که مقام‌های انتظامی و امنیتی، جو بایدن را در جریان آخرین تحولات درباره تیراندازی به دونالد ترامپ قرار دادند، او سخنرانی خواهد کرد.
 
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به ایالت تگزاس را در پی سوءقصد به جان دونالد ترامپ به تعویق انداخته است.
 
بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده است، رئیس‌جمهور آمریکا که در انتخابات آبان ماه قرار است با دونالد ترامپ رقابت کند، سفر روز دوشنبه خود به تگزاس را به زمان دیگری موکول می‌کند.
 
ریاست‌جمهوری ایالات متحده خواستار اتحاد ملی شده است و کمپین انتخاباتی جو بایدن نیز در پی سوءقصد به رقیبش، پخش برخی ویدئوهای تبلیغاتی در انتقاد از آقای ترامپ را متوقف کرده است.
قربانی سوءقصد به ترامپ یک مرد ۵۰ ساله بوده است
خانواده قربانی سوءقصد به جان دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا که یکی از حاضران در مراسم بود، او را کوری کامپریتور، ۵۰ ساله، معرفی کرده‌اند.
 
خواهر آقای کامپریتور در پستی در فیس‌بوک این خبر را اعلام کرد و گفت نفرت یک نفر، جان برادرش را گرفته است.
 
از سوی دیگر، جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا اعلام کرد قربانی این سوءقصد برای حفاظت از اعضای خانواده‌اش بعد از شنیدن صدای گلوله به سمت آنها «شیرجه» زد و مورد اصابت قرار گرفت.
 
او کوری کامپریتور را «قهرمان» خواند و همچنین خبر داد که او رئیس پیشین اداره آتش‌نشانی ناحیه بود.
 
اف‌بی‌آی پیش‌تر اعلام کرد که توماس متیو کروکس ۲۰ ساله اهل پنسیلوانیا به سمت دونالد ترامپ تیراندازی کرد و توسط مأموران امنیتی کشته شد.
 
آقای ترامپ در این سوءقصد دچار جراحت جزئی شد.
ترامپ پس از سوءقصد به جانش، خواستار «اتحاد» شد
دونالد ترامپ در اولین اظهار نظر پس از سوءقصد به جانش می‌گوید اکنون «مهم‌تر از همیشه است که متحد باقی بمانیم».
 
آقای ترامپ روز یک‌شنبه با بیان اینکه «تنها خدا مانع از وقوع چیزهای غیرقابل تصور» در جریان این حادثه شد، در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «نباید اجازه دهیم شیطان پیروز شود.»
 
او در ادامه اعلام کرد: «ما نخواهیم ترسید و در عوض در ایمان خود مقاوم و در برابر شرارت سرکش باقی می‌مانیم.»
 
رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین با اشاره به مجروحان دیگر این حادثه گفت که برای بهبودی مجروحان دعا می‌کند و به یاد شهروندی است که «به طرز وحشتناکی کشته شد».
 
آقای ترامپ در تجمع انتخاباتی روز شنبه ۲۳ تیر در پنسیلوانیا هدف سوءقصد با گلوله قرار گرفت و از ناحیه قسمت بالای گوش راست زخمی شد.
 
در جریان این حمله مهاجم و یک شهروند کشته و دو نفر از حضار در گردهمایی انتخاباتی نیز به‌شدت زخمی شدند.
اطلاعاتی که در مورد فرد مظنون منتشر شده
اف‌بی‌آی «توماس متیو کروکس» ۲۰ ساله از پنسیلوانیا را به‌عنوان مظنون سوءقصد به دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی شناسایی کرده است. این تیراندازی منجر به جراحت ترامپ و مرگ یک نفر از شرکت‌کنندگان شد. مظنون بلافاصله توسط نیروهای سرویس مخفی به ضرب گلوله کشته شد.
 
توماس کروکس در انتخابات آینده آمریکا برای اولین بار واجد شرایط رأی دادن بود. سوابق رأی‌دهندگان ایالتی نشان داده که او به عنوان یک جمهوری‌خواه برای رأی گیری ثبت‌نام کرده بوده. او اما در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۱۵ دلار به ActBlue، یک کمیته اقدام سیاسی که برای سیاستمداران دموکرات پول جمع‌آوری می‌کند، اهدا کرده بود.
 
توماس کروکس در سال ۲۰۲۲ از دبیرستان بتل پارک پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد و «جایزه ستاره» ۵۰۰ دلاری از سازمان «ابتکار ملی ریاضیات و علوم» دریافت کرد.
 
پدر توماس، متیو کروکس، اعلام کرده است که در حال بررسی وقایع و منتظر گفت‌وگو با مقامات قانونی است. در حال حاضر، مقامات قانونی در تلاش برای بررسی سوابق و انگیزه احتمالی این حمله هستند.
مقامات قضایی و امنیتی اعلام کرده‌اند که کروکس هیچ شناسنامه‌ای همراه نداشت و از روش‌های دیگر شناسایی شده است. به گفته کوین راجک، مأمور ویژه اف‌بی‌آی، مقامات در حال بررسی عکس‌ها و تطابق دی‌ان‌ای برای تأیید هویت او هستند.
 
روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» گزارش داده که ده‌ها خودروی پلیس در خارج از اقامتگاه کروکس مستقر شده‌اند و تیمی از مأموران اداره «الکل، دخانیات، اسلحه و مواد منفجره» نیز در محل حضور داشته‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

کاش چنین عاقبتی نثار آخوندها شود.
یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.