غرق شدن چهار پناهجو در کانال مانش

عکس آرشیوی از یک مامور پلیس فرانسه که در یکی از سواحل آن کشور نظارت می‌کندبی بی سی: گارد ساحلی فرانسه اعلام کرد که چهار پناهجو، در تلاش برای عبور از کانال مانش به دنبال واژگونی قایق حامل آنها جان خود را از دست دادند.

شب گذشته، یک قایق گشت نیروی دریایی فرانسه گزارش داد که پناهجویان در سواحل «بولون-سور-مر» در شمال آن کشور به دریا افتاده‌اند.


پلیس گفت که ۶۳ نفر از سرنشینان این قایق نجات پیدا کردند اما تلاش برای نجات جان چهار پناهجو که «بیهوش»‌ بودند، به جایی نرسید.

یک بالگرد و یک کشتی ماهیگیری نیز در این عملیات نجات شرکت داشتند.

ایوت کوپر، وزیر کشور بریتانیا، این حادثه را «واقعاً وحشتناک» توصیف کرد.

گارد ساحلی فرانسه گفت که چند نفر پس از خالی شدن باد قایق به دریا افتادند.

هشدار اولیه را نیم ساعت پس از وقوع این سانحه، یک بالگرد در ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی اعلام کرد.

پس از آن چندین نفر که در دریا شناور بودند از آب گرفته شدند و در همان حال عده‌ای هنوز به «لاشه لاستیکی قایق چسبیده بودند.»

به گزارش گارد ساحلی فرانسه، ۱۴ نفر توسط کشتی ماهیگیری و ۴۹ نفر دیگر توسط کشتی نیروی دریایی فرانسه نجات یافتند.

تمام سرنشینان این قایق سپس به ساحل بولونی برده شدند و توسط خدمات اورژانس در خشکی تحت مراقبت قرار گرفتند.

گارد ساحلی بریتانیا اعلام کرد که یکی از شناورهای مؤسسه قایق نجات سلطنتی ملی بریتانیا که یک سازمان خیریه است و همین طور یک کشتی مرزبانی دریایی بریتانیا از بندر دوور برای پشتیبانی به منطقه اعزام شدند اما نیازی به حضور این دو در محل حادثه نبود.
هفته گذشته، ایوت کوپر، وزیر کشور جدید بریتانیا، برنامه‌هایی را برای مقابله با بحران قایق‌های کوچک پناهجویان ارائه کردآمارهای وزارت کشور بریتانیا نشان می دهد که ۴۸۴ پناهجو در روزهای دوشنبه و سه شنبه از کانال مانش عبور کردند و خود را به سواحل این کشور رساندند.

در ۱۸ ژوئن، ۸۸۲ نفر با ۱۵ قایق کوچک از کانال عبور کردند که رکورد جدیدی در سال جاری میلادی است.

گزارش تازه وزارت کشور بریتانیا حاکی است که عبور این تعداد پناهجو، بالاترین میزان در یک روز از اکتبر ۲۰۲۲ بود.

در سال جاری بیش از ۱۳ هزار نفر با موفقیت از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رساندند، در حالی که بیش از ۱۲ نفر در تلاش برای عبور از این مسیر دریایی جان خود را از دست دادند.

در ماه مارس یک دختر هفت ساله پس از واژگونی یک قایق کوچک که قصد داشت به کانال مانش برسد در چند کیلومتری ساحل دانکرک جان خود را از دست داد.

یک ماه بعد، پنج نفر از جمله یک دختر هفت ساله دیگر، جان باختند، در حالی که یک قایق حامل ۱۱۲ پناهجو پس از ترک ویمرو، در نزدیکی بولونی، در یک ساحل شنی غرق شد.

وزیر کشور بریتانیا در واکنش به تازه‌ترین مرگ و میرها گفت که باندهای تبه‌کار از به خطر انداختن جان افراد سود زیادی نصیبشان می‌شود.

او گفت: «ما با شرکای جهانی خود در حال تسریع اقداماتی برای تعقیب و سرنگونی باندهای خطرناک قاچاقچی هستیم.»

اوایل این هفته، دولت جدید کارگر برنامه‌هایی را برای مقابله با مساله قایق‌های کوچک ارائه کرد.

خانم کوپر گفت که ظرف چند هفته فرمانده جدید امنیت مرزی بریتانیا را منصوب خواهد کرد که رهبری این ماموریت را برعهده بگیرد.

دولت امیدوار است که افراد این یگان جدید، تعداد قایق‌های کوچک پناهجویان را در کانال مانش، کاهش دهند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
جون دادن براثر حماقت.که برن به یه جزیره درغرب افریقا.اروپاهی ها.بویژه انگلیسیها. همه عمر کشورهارو تقسیم براساس ومبناخودشون.بشرق و غرب خودشون.مثلن میگن خاوردر.خاورمیانه.این اشتباه.مهم مبناست.مبنانسبت به محل قرارگیری.مثلن مبناآفریقا باشه.انگلیس میشع غرب آفریقا.مبنا ایران.انگلیس میشه جزیره شمالغربی اروپها.امیدوارم بزودی بخاطر گرمایش جهانی لم یزرع بشه.یه دونه نون اونجابشه هزار پوند.
جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
۳۶
آنتیکور - بروکسل، بلژیک
چلیپا،جزایر سلیمان، این مردم با علم اینکه ممکنه غرق بشن و بمیرن با صرف هزاران دلار باز هم مرگ رو به موندن در ایران ترجیح میدن اون دعایی هم که میکنی به حرف ..... مثل تو نیست تمام تابستون به کوری چشم تو بارون می اومد
شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.