۵۰ هزار نیروی زمینی اسرائیل در مرز لبنان و سوریه در حال آماده‌باش کامل هستند

العربیه: یک منبع امنیتی عالی‌رتبه به «العربیه» گفت 50 هزار سرباز ذخیره نیروی زمینی اسرائیل در مرزهای این کشور با لبنان و سوریه مستقر شده‌ و در آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گفته این منبع، «فرماندهی شمالی اسرائیل»، که وظیفه حفظ امنیت مرزهای شمالی این کشور با سوریه و لبنان را دارد، فرماندهی این نیروها را برعهده گرفته است. او، همچنین، خبر داد که نیروهای دریایی، هوایی و زمینی ستاد کل ارتش اسرائیل نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته و این کشور برای آغاز حمله زمینی از چند جبهه آماده است.


این منبع پیش‌بینی کرد جبهه‌های لبنان و سوریه شاهد روزهای جنگی سختی خواهند بود. او احتمال دخالت ارتش سوریه، در صورت جنگ اسرائیل با حزب‌الله، را بعید دانست. او همچنین خبر داد ارتش اسرائیل هزاران عضو گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران در خاک سوریه را شناسایی کرده است.
حمله هوایی به مواضع حزب‌الله
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که ارتش اسرائیل، چهارشنبه 20 تیر، اعلام کرد نیروی هوایی‌اش یک هدف حزب‌الله، در منطقه جنتا در مرکز لبنان، را هدف قرار داده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد هواپیماهای اسرائیل یک مرکز و سامانه دفاع هوایی حزب‌الله در منطقه‌ای نزدیک به مرزهای سوریه و لبنان را بمباران کرده‌اند. او ادعا کرد این حملات زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله را که از آن‌ برای شلیک موشک به سوی جولان سوریه استفاده شده بود، هدف قرار داده است.
تبادل آتش بین حزب‌الله و اسرائیل
از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، ده‌ها درگیری شبه‌روزانه بین حزب‌الله و اسرائیل گزارش شده است ‌. در حالی که این درگیری‌ها در مرزهای جنوبی لبنان تا حدودی تحت کنترل است، افزایش شدت حملات در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها از تبدیل شدن آن به یک جنگ تمام‌عیار را افزایش داده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۵
romano - تهران، ایران
اسرائیل برای موفق بودن به ۲۰۰ هزار نیرو حداقل نیاز داره (که نداره). منطقه به حدی صعب العبوره که اسرائیل نیروی زرهیش بخاطر عدم مانور موازی زمین گیر میشه تازه بماند که حزب الله و سوریها کورنت هم دارند و البته پهباد‌های اسباب بازی جنگ رو عوض کرده اند. خرج هر تانک یک نارنجک ۳۰ دلاریه ولی یک تانک مرکاوا ۵ تا ۱۰ میلیون دلار. نکته دیگه لجستیک سوخت رسانی و عقبه نیروهای زمینی اسرائیله که برای این عرض وحشتناک بده. اسرائیل اگر الان شروع کنه به پاییز و زمستان بر میخوره و پدرش به طرز وحشتناکی در میاد. تنها قدرت اسرائیل نیروی هوایی و پشتیبانی دریایی آمریکا از مدیترانه‌ است که در آن صورت هم ایرانیها چچنیها سوریها عراقی‌ها حوثی‌ها و بسیاری دیگه درگیر خواهند شد و این وسط خیلی‌ها نابود میشن ولی اسرائیل جان سالم بدر نمیبره. عرض این استان (اینا کشور نیستن) خیلی محدوده و این قابلیت تیک آف سریع و بی خطر رو از روی باند پرواز محدود میکنه. تنها راه موفقیت اسرائیل کم خوندن تورات و کار روی دیپلماسیه که البته بدبختانه مثل برادران ارزشی داخلی بی شعور خود قدرت پندارند.
‌پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.