طالبان به یک دیپلمات ایرانی چند ساعت فرصت داتد تا خاک افغانستان را ترک کند

العربیه: یک منبع آگاه از افغانستان از احتمال اخراج یک دیپلمات ایرانی از این کشور توسط طالبان خبر داده است.

این منبع به شبکه خبری «افغانستان اینترنشنال» گفت که «علی موجانی دیپلمات و مشاور نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در آستانه اخراج قرار دارد.»


به گزارش این شبکه، به نقل از منبع، مقام‌های طالبان ادعا کردند که این دیپلمات ایرانی «عنصر نامطلوب است و پا را از حد خود فراتر گذاشته است.»

بر بنیاد این گزارش، طالبان به موجانی چند ساعت فرصت داده است که افغانستان را ترک کند.

اخیرا ایران یک دیپلمات طالبان در مشهد را از این کشور اخراج کرده بود.

همچنان چندی قبل گزارش‌هایی از عدم اجازه طالبان به علی موجانی برای شرکت در نماز عید در قندهار منتشر شده بود.

موجانی در واکنش به عدم اجازه برای شرکت در نماز عید در شبکه «ایکس» نوشت که قبلا برای اشتراک در نماز به وزارت خارجه طالبان نامه فرستاده، اما وزارت خارجه طالبان به نامه او پاسخ نداده است.

او ادعا کرد که پس از یک‌ونیم ساعت انتظار نیروهای طالبان به او اجازه ورود ندادند.

پیش از این نیز جنجال‌هایی میان طالبان و ایران به دلیل «عدم هماهنگی طالبان برای تعیین سرکنسول افغانستان در مشهد» رخ داده بود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، 10 جوزا (خرداد) در یک نشست خبری با انتقاد از طالبان گفته بود که «انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون 1963 وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام کنند.»

ذاکر جلالی، رئیس اداره سوم سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به این اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در شبکه «ایکس» نوشت که «کار عبدالجابر انصار، سرکنسول حکومت پیشین در مشهد، به دستور ریاست‌الوزرای پایان یافته است‌.»

جلالی نوشت: «تصمیم این‌که چه کسی باید از ماموریت دیپلماتیک یک کشور و یا هم کنسولگری سرپرستی کند به کشور فرستنده بر می‌گردد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

بنازم به اقتدار نظام! لیاقت این رژیم و مزدوران بیشرفش از جمله سایبریهای سایت همینه. روسیه زپرتی که عقب ماندگیهای فنی اجتماعیش طنز همه دنیاست،شده سرور و ارباب شما و طالبان متحجر صندل به پای پشمالو براتون شاخ و شانه میشکند! حالا باز برید بپرید به اسرائیل و زورکی هواداری عرب فلسطینی کنید!
‌سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
نام اصلی » طالبان« همان » پشتون ها« است، و هر نامی برای خود انتخاب کنند از »پشتون بودن« نخواهند توانست بگریزند، و ما »ایرانیان« حواس مان هست. گول نخورید
‌سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.