ناوچه واژگون شده «سهند» کاملاً غرق شد

کیهان لندن: ناوچه «سهند» متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که یکشنبه ۱۷ تیرماه در اسکله بندرعباس واژگون شده بود، بطور کامل غرق شد.

ناوچه سهند در اسکله کاملاً غرق شده و تعدادی پرسنل امدادی روی سطح اندکی از ناوچه که بیرون مانده ایستاده‌اند


در اطلاعیه پایگاه یکم نیروی دریایی ارتش ادعا شده بود، «خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.»

روابط عمومی پایگاه یکم نیروی دریایی ادعا کرده بود ناوچه سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داد اما منابع غیررسمی می‌گویند انفجار در مخزن کشتی سبب نفوذ آب به درون آن شد.

ناوچه ارتش در حال تعمیرات در اسکله مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی (ایزوایکو) بود. مشخص نیست علت این سانحه خرابکاری بوده یا نقص فنی.

در این سانحه دست‌کم هشت نفر مصدوم شدند که جراحت برخی از آنها شدید است.

تلاش‌هایی برای بازگرداندن ناوچه به حالت تعادل انجام شد اما نه تنها بی‌نتیجه بود بلکه باعث شد ناو بیشتر به عمق آب فرو رود. برخی منابع می‌گویند بعید است حتا اگر این ناوچه را بیرون بکشند به راحتی قابل تعمیر باشد.

یک منبع غیررسمی می‌گوید ناوبان دوم خسروی در این سانحه جان خود را از دست داده است اما تایید یا رد این خبر به صورت مستقل ممکن نیست.
از سال ۱۳۹۸ تا کنون، انفجار زیردریایی در تأسیسات صنایع دفاع در بندرعباس، غرق شدن ناوشکن «جماران» در بندر انزلی با بیش از هشت کشته، انفجار شناور لجستیک «کُنارک» با بیش از ۳۰ کشته و زخمی و همچنین آتش سوزی در ناو پشتیبان خارک که منجر به غرق شدن آن در حوالی بندرجاسک شد، شاحص‌ترین سوانح خسارت‌بار در نیروی دریایی ارتش بوده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
#شمشیر عدالت - نیمیخن، هلند

قدرت اوووللل منطقه یه ناوچه در حال غرق و نمیتونه نجات بده ولی تا دلت بخواد هارت و پورت میکنه
‌سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
همیشه در مورد فجایع و اتفاقات در ایران، اینگونه تفکر کنیم، اگر زمان پهلوی بود چه میشد؟ و با وجدان بیدار خود قضاوت کنیم.
‌سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

یکمشت غازچرون و چوپان و عمله رو آوردن و یه عنوان تخمی دریادار و دریا سالار و ناخدا و کوفت و خوره هم به خیکشون بستن و فقط گندیه که بالا میارن چهار پنج تا ناو و ناوچه جنگی داشتیم که اونهم با بی لیاقتی یکمشت مادر بخطای بیشرف همه غرق شدند و از نیروی دریایی فقط یک اسم باقی مونده و یکمشت بی بته شیره ای در این نیرویی که دیگه وجود خارجی نداره !
‌سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.