ده‌ها شخصیت برجسته دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن از نامزدی ریاست جمهوری شدند

العربیه: روزنامه «نیویورک‌ تایمز»، یکشنبه 17 تیر در گزارشی فاش کرد که مصاحبه با بیش از 50 عضو برجسته حزب دموکرات در هفته جاری نشان داد که بسیاری از مقامات، قانونگذاران و استراتژیست‌های این حزب به طور فزاینده‌ای نامزدی جو بایدن را ناپایدار دانسته و نگرانی‌های آنها در محافل خصوصی‌شان به تدریج علنی می‌شود.

طبق گزارش این روزنامه، اکنون بخش‌های فزاینده‌ای از دموکرات‌ها بر این باورند که بایدن با اصرار بر حفظ موقعیت خود، توانایی آنها برای حفظ کاخ سفید را به خطر می‌اندازد و برای سایر نامزدهای این حزب تهدید به شمار می‌رود.


اسکات پیترز، نماینده دموکرات از کالیفرنیا در این مصاحبه‌ می‌گوید: «اعتماد کمی نسبت به پیروزی بایدن در این انتخابات دارم. اگر بدانیم بازنده می‌شویم، احمقانه است که به مسیر دیگری نگاه نکنیم».

آنجی کریگ، نماینده دموکرات از ایالت مینه‌سوتا می‌گوید: «فکر می‌کنم بایدن نمی‌تواند مقابل ترامپ به پیروزی برسد.»

او در بیانیه‌ای گفت: «من معتقد نیستم که رئیس‌جمهوری قادر به ادامه مبارزات انتخاباتی مؤثر و پیروزی در برابر دونالد ترامپ باشد».
پیوستن دستیار سابق اوباما به کمپین مخالفان نامزدی بایدن
در میان اعضای «کمیته ملی دموکرات‌ها» که بازوی سیاسی کاخ سفید به شمار می‌رود، بسیاری گفتند که همچنان از بایدن حمایت می کنند، اما حتی در آنجا نیز اختلافات در باره قدرت بایدن در حال بروز است.

یک نماینده دموکرات کنگره، یک مقام ارشد سابق دولت اوباما و یکی از دستیاران ارشد یک فرماندار برجسته دموکرات روز جمعه به طور خصوصی در مصاحبه‌های جداگانه‌ای برای توصیف موضع بایدن در مبارزات انتخاباتی از کلمه او «غیر قابل دفاع» است، استفاده کردند.

مارک لاچی، معاون اول رئیس جمهور سابق حزب دموکرات از میشیگان که بایدن را تشویق به کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی کرد، توضیح داد: «او باید خوب بفهمد که هیچ کس وجود ندارد که غیرقابل جایگزینی باشد».

یک مقام ارشد کاخ سفید که در دوران ریاست جمهوری، معاونت ریاست جمهوری و کمپین انتخاباتی او در سال 2020 با بایدن کار می کرد، صبح شنبه در مصاحبه ای گفت که بایدن نباید به دنبال انتخاب مجدد باشد.

این مقام گفت، پس از دیدار با بایدن در خلوت، در انظار عمومی و در حین سفر، دیگر معتقد نیست که رئیس جمهور کنونی آنچه که برای مبارزه قوی و شکست دونالد ترامپ لازم است، را دارد.
اصرار بایدن بر نامزدی
بایدن روز یکشنبه بار دیگر تاکید کرد که به روند کمپین انتخاباتی خود باقی می‌ماند و مصمم است تا در برابر فشارهای فزاینده سیاستمداران دموکرات برای وادار کردن او به کناره‌گیری از نامزدی‌اش، مقاومت و پایداری کند.

او صبح یکشنبه از طریق یک توئیت گفت: «ترامپ را در سال 2020 شکست دادم و بار دیگر نیز در سال 2024 شکست خواهم داد».

او شامگاه شنبه نیز طی توئیتی نوشت: «نخواهم گذاشت یک مناظره 90 دقیقه‌ای، 3 سال و نیم سال کار را محو کند، من در رقابت می‌مانم و دونالد ترامپ را شکست خواهم داد».
تاکید بایدن بر شکست دادن ترامپ
بایدن جمعه در طی یک مصاحبه تلویزیونی با «ای بی سی نیوز» گفت که هیچ کس بیش از او از توانمندی برای شکست دادن ترامپ در ماه نوامبر برخوردار نیست.

در این مصاحبه در کانال «ای‌بی‌سی» با جورج استفانوپولوس، روزنامه نگار، بایدن بارها از پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا وضعیت جسمی و ذهنی او در دوران ریاست جمهوری‌اش دچار فروپاشی شده، طفره رفت.

او در مورد علت عدم معاینه پزشکی مستقل گفت که کار او شبیه به انجام تست توانایی ادراکی به صورت روزانه است.

بایدن افزود: «من هر روز تست ادراکی می‌دهم. من فقط کمپین انتخاباتی خود را رهبری نمی‌کنم بلکه جهان را رهبری می‌کنم».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Sichan - اسلو، نروژ
به زودی این فسیل خواب الو توسط سلطان کبابیهای و سوخاری درست کن خاور میانه، عمو ترامپ ظربه فنی میشه 😉
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.