لغو طرح ارسال پناهجویان به رواندا توسط نخست‌وزیر جدید بریتانیا در اولین روز کاری خود

صدای آمریکا: روزنامه تلگراف روز جمعه، ۱۵ تیر به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کی‌یر استارمر، نخست وزیر جدید بریتانیا، طرح اخراج مهاجرانی را که به طور غیرقانونی وارد بریتانیا شده‌اند به رواندا را در نخستین روز کاری خود لغو کرد

طرح روآندا پناهجویان غیرقانونی را به آنجا می‌فرستاد و آنها می‌توانستند در رواندا درخواست پناهندگی بدهند، یا تلاش کنند به کشورهای خود بازگردند.


این معامله که دست‌کم برای بریتانیا نزدیک به نیم میلیارد دلار هزینه داشته است، موضوع بحث‌های داغی در پارلمان بود و با چالش‌های حقوقی بسیاری مواجه شد.

تا زمان برگزاری انتخابات عمومی، یک نفر نیز تحت این طرح به اجبار به رواندا فرستاده نشده بود.

استارمر پیش از این وعده داده بود که سیاست محافظه‌کاران برای فرستادن پناهجویان به رواندا را کنار خواهد گذاشت، اما با توجه به اینکه موضوع مهاجرت یک مسئله مهم انتخاباتی است، او تحت فشار قرار خواهد گرفت تا راهی برای جلوگیری از ورود ده‌ها هزار نفر با قایق‌های کوچک از فرانسه به آن سوی کانال مانش پیدا کند.

ناظران اکنون اولین روزهای کاری استارمر را از نزدیک تحت نظر خواهند داشت تا ببینند او چگونه این طرح را لغو می‌کند و چه اتفاقی برای صدها میلیون دلاری که از پیش به رواندا تعهد داده شده بود خواهد افتاد.

آمارهای دولت بریتانیا نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲، حدود ۴۶ هزار نفر از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شدند، اما این رقم در سال ۲۰۲۳ به حدود ۳۰ هزار نفر کاهش یافت.

حدود یک پنجم مهاجرانی که در سال ۲۰۲۳ وارد سواحل انگلیس شدند از افغانستان بودند. پس از آن، ایرانی‌ها با ۱۲ درصد، سپس شهروندان ترکیه ۱۱ درصد، اریتره‌ای‌ها ۹ درصد و عراقی‌ها ۹ درصد در جایگاه بعدی بودند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۰
GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
فردش دوچرخه با گارانتی پس از فروش
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.