صدا و سیمای ایران با فیلم‌های آمریکایی به استقبال انتخابات می‌رود

العربیه: در روزهای اخیر میزان نمایش فیلم‌های آمریکایی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

بنا بر اعلام شبکه نمایش، دوشنبه 4 تیر، فیلم «فورد در برابر فراری»، ساخته جیمز مگنولد که پخش جهانی آن در انحصار کمپانی قرن بیستم است به نمایش در‌ می‌آید.


این شبکه نمایش همچنین در همین روز «آوای وحش» ساخته کریس سندرز و محصول کمپانی قرن بیستم را پخش می‌کند.

این شبکه همچنین روز یکشنبه فیلم وسترن «سه پدرخوانده» ساخته جان فورد در سال 1973 و محصول متروگلدوین میر را به نمایش در آورد.
«سارقان قطار» وسترنی با بازی جان وین و آن مارگرت که پیش از انقلاب با دوبله ایرج دوستدار و ژاله کاظمی برای نقش‌های اصلی و با عنوان «دزد و دزد خوشگله» در ایران به نمایش درآمده بود و محصول کمپانی وارنر بروز (برادران وارنر) است نیز روز شنبه با سانسورحدود 20 دقیقه به نمایش درآمد.

اما جالب‌ترین فیلم آمریکایی به نمایش درآمده در روزهای اخیر «سگ را بجنبان» ساخته بری لوینسون و محصول 1997 است. این فیلم با سانسور 12 دقیقه از نسخه اصلی به نمایش درآمده و درباره تحت‌الشعاع قرار دادن بحران سیاسی در آستانه انتخابات با حمله نظامی نمایشی به یک کشور دیگر است و در آن بازیگران مشهوری چون رابرت دنیرو و داستین هافمن بازی می‌کنند.

نمایش فیلم‌های جدید آمریکا در شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی، به‌رغم تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، با استقبال بیشتری روبرو می‌شود هرچند که این فیلم‌ها با سانسورهای بسیار پخش می‌شوند و اغلب علاقمندان سینما قبلا از طریق شبکه زیرزمینی عرضه فیلم‌های روز سینمایی آنها را دیده‌اند.

از نگاه کارشناسان، در روزهای اخیر تلویزیون ایران برای کشاندن مخاطبان پای تلویزیون به نمایش بیشتر فیلم‌های آمریکایی که آنها را از طریق واسطه‌های مختلف و یا بازیابی در آرشیو تهیه می‌کند، پرداخته است. هرچند که درباره چگونگی تمدید حق پخش فیلم‌های قدیمی از تلویزیون ایران روایت‌های مختلفی وجود دارد.

افزایش پخش فیلم‌های آمریکایی از تلویزیون جمهوری اسلامی در شرایطی صورت می‌گیرد که تعداد فیلم‌های آمریکایی اکران شده در سینماهای ایران در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

روزنامه «فرهیختگان»، خرداد سال گذشته در گزارشی به دفاع از پخش فیلم‌های روز خارجی در سینما و تلویزیون ایران پرداخت. وب‌سایت «مشرق» که این گزارش را بازنشر کرده بود تصویری از فیلم «از غروب تا طلوع» ساخته روبرت رودریگز و با فیلمنامه کوئنتین تارانتینو را برای این گزارش انتخاب کرده که به طور معمول در تلویزیون ایران باید غیرقابل نمایش باشد. اما سیمای جمهوری اسلامی قبلا نیز با حذف بخش عمده‌ای از فیلم‌ها و تغییر داستان و تغییر متن دیالوگ‌ها نشان داده که حتی چنین فیلمی هم ممکن است روزی از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

اینها چنان قوم وقیح و بی شرف پسون مامی گاز گرفته ای هستند که اگر پاش بیوفته و صلاح ببینن ، A-V و پورن هم در تلویزیون نمایش میدن ، اونهم با توضیح و مجریگری یک عمامه بسر !!
دوشنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
اگر این رژیم نکبت بخواد مردم رو گول بزنه حاضر اند محارم شون رو هم به رقص شکم وادار کنند مردم رو گوسفند فرض کردند هر چند عده ای هم واقعا گوسفند تشریف دارند و بازم میرند رای میدند
‌سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.