سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سپاه پاسداران را «خطری برای کل جهان» خواند

 متیو میلرصدای آمریکا: متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت بایدن با ارائه اطلاعات درباره فعالیت‌های سپاه پاسداران به سایر کشورها، به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای تروریستی اعلام کردن این گروه کمک خواهد کرد.

میلر در پاسخ به پرسش بخش فارسی صدای آمریکا با استقبال از اقدام اخیر کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه، «تروریسم و توطئه‌های مرگبار» این گروه را «خطری برای کل جهان» دانست و بر حمایت آمریکا از اقدام مشابه سایر کشورها تأکید کرد.


او اضافه کرد که ارائه اطلاعات به متحدان آمریکا در مورد حامیان تروریسم در جهان کاری است که ایالات متحده بطور معمول انجام می دهد.

وی همچنین نسبت به گزارش اخیر افزایش توان غنی‌سازی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرد و این اقدام را غیرضروری برای یک برنامه اتمی غیرنظامی خواند. میلر از جمهوری اسلامی خواست تا بدون تأخیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

گزارش جدید روزنامه واشنگتن پست مبنی براینکه نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در فردو و نطنز توان غنی‌سازی جمهوری اسلامی را سه برابر خواهد کرد مایه نگرانی دولت بایدن شده است.

در خصوص گزارش مربوط به توانایی «مدل‌سازی کامپیوتری» سلاح اتمی، میلر اظهار داشت که در حال حاضر به نظر نمی‌رسد جمهوری اسلامی قصد تولید بمب اتم قابل آزمایش را داشته باشد، اما این موضوع نیز تحت نظر خواهد بود.

او به بیانیه پایانی نشست گروه ۷ نیز اشاره کرد که از جمهوری اسلامی خواسته شده با آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون تآمل همکاری کند و گفت آمریکا از نزدیک کارهای جمهوری اسلامی در سایت های اتمی را زیر نظر خواهد داشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

به قول دایجون ناپلئون کار کار انگلیساست. دست پرورده خودتون و انگلیس هستند و تا الان هم منبع در آمد خوبی بوده براتون.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
۲۵
romano - تهران، ایران
والا آقای پوتین که کریمه رو ضمیمه کرد و به شرق اوکراین ۲۰۱۴ حمله کرد و هواپیمای مسافربری رو زد بعدا با جام جهانی و المپیک زمستانی سوچی خوشحال فرمودید به همین هم قناعت نکردید و پوتین به اوکراین حمله کرد و شما هنوز دارید تو اروپا ازش نفت و گاز میخرید. قطعا سپاه پاسداران برای مردم بدبخت من یک ارگان تروریستیه هم میکشدشون هم زندانی میکنه هم قاچاق میکنه و هم در اقتصاد دست داره ولی برای شما بهترین چیزیه که من میتونم آرزو کنم اتفاقا برای کل جهان (منظور خودتون و اسرائیله) آرزوی ده برابرش رو دارم. دیگی که برای مردم من و ایران نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه. همین هفته قبل بود که پیام تسلیت برای رئیسی فرستادید خفه شید خودتون و اسرائیل جونتون با سپاه پاسدارانتون که حتی داروی سرطان کودک رو مردم من بخاطر شما دسترسی ندارند. خون هیچ کدوم از شما بیشرفها از مردم من که من رو تربیت کردند شفا دادند و دوستانم بودند محترم تر نیست.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

مرگ و لعنت و نیستی بر باعث و بانی خلع شاه و بوجود آورنده شرارت عمامه و این نکبتی که امروز بزرگ‌ترین گروه تروریستی جهان معرفی شده !!
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۴
۲۵
romano - تهران، ایران
خود لعنتی تون مادر و پدر نطفه تروریزم در سرتاسر گیتی هستید. سپاه و داعش و طالبان بوکو حرام همه توله پروده‌های خودتون و اسرائیل جونتونه با اون اتحادیه اروپا که مثل دریوزه مشغول بله قربان گفتنه تا دو روز بیشتر به گدا گشنگیشون و سوسیس خوری برسن. خدا رو شکر اول حنای ملاها بیرنگ شد الانم لجنهایی مثل شما که کت و شلوار میپوشید. مردم یک تیپا بزنند به این فاشیزم دینی بعد خیالتون تخت با نشنالیزم ایرانی مواجه میشید و به ایران قدرتمند سلام کنید (اتم میاد درتون اگر پر رویی کنید) دوره بزن بخور داره تموم میشه الان انگلیس پیزوری برای ایران با ملاها چه غلطی میتونه بکنه غیر از پر کردن تیک توک و ویدیوی اینستاگرام بعد از ملاها هم همین وضعیت شما لجنها خواهد شد با احترام بگذارید و حق ملت رو بدید یا مثل سگ پرتتون میکنیم بیرون. من برای ایران مهمه بخاطر یک تلفن اپل و دوتا فیلم هالیودی فن بوی غرب نیستم من نه چپی ام نه راستی من ایرانیم بدون ایران و تمدنش هیچ چیزی برای من مهم نیست فقط ایران و مردمش بعد بقیه انسانها.
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
از زمان جنگ جهانی دوم آمریکا به عنوان محور شرارت و ترور سازمان یافته دولتی و کشوری که پایه های آن روی خون کشورهای غارت شده بنا شده شناخته شده...این شده فرار رو به جلوی آمریکای ایوانجلیستی تروریست .....کلیه ترورهای شخصیتی دنیا بوسیله آمریکای تروریست و اسراییل حرامی تروریست انجام شده و می شود.....حالا دارن سعی میکنم خودشون رو فرشته نشون بدن....جانی تر از شماها روی زمین وجود ندارد و همینطور طرفدارهای شما توی این سایت که توی آسراییل نشستن و دستشون به خون صد ها هزار انسان بی گناه آغشته هست........ نوبتی هم باشه الان دیگه نوبت ایرانه که باید امور کل دنیا به دستش بیافته که انسانها نفس راحتی بکشند....کاربران فیک اینجا هم برن اونجاشون رو که میسوزه بزارن تو آب های دریای مدیترانه
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
نقشه وحشتناک غرب و شرق برای ایران و ایرانی: بدلیل شیطنت های اخوندکها و عواملشان حتی اگر آنها باعث تغییر رژیم شوند، این خواهد بود که، ایران در آینده نزدیک اصلا نخواهد توانست ارتشی منظم و قوی داشته باشد، نخواهد توانست از نیروی اتمی حتی برای تولید برق و غیره بهره مند شود، قیمت نفت را کشورهای دیگر تایین خواهند نمود. خانواده های کسانی‌که از طرف آخوندک‌ها کشته یا مجروح شدند مادام العمر تحت پوشش دولت آینده ایران قرار خواهند گرفت و باید نفقه پرداخت کنند. دقیقا مانند آلمان که باید به خانواده یهودیان بدلیل هولوکاست قرنها غرامت دهند، این قرامتها کمر مردم ایران که در مدت پسا پهلوی از همه نظر در رکود کامل قرار دارند یعنی مرگ تدریجی ...حال آسوده بخوابیم چون آینده مان بسیار براق و درخشنده است...
جمعه ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۷
۷۰
senator x - تهران، ایران
مرگ بر آمریکا
یکشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.