برخی گروه‌های اصولگرا برای حمایت از قالیباف به میدان پا گذاشتند

العربیه: در حالی که دو هفته به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده است، برخی از گروه‌های اصول‌گرا در تلاش هستند تا مقابل مسعود پزشکیان، تنها نامزد اصلاح‌طلب ریاست‌جمهوری، محمدباقر قالیباف را به عنوان نامزد اصلی خود معرفی کنند.

به نوشته روزنامه «سازندگی»، «قالیبافی‌ها از جلیلی خواسته‌اند در انتخابات به‌نفع قالیباف کناره‌گیری کند» اما جلیلی‌ها پاسخ داده‌اند: «شما رییس یک قوه هستید، پس شما به نفع جلیلی کناره‌گیری کنید.»


در همین حال، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس مدعی شد روسیه به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات در ایران است. به نوشته سایت دیده‌بان ایران، حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت: «یکی از اهداف روسیه تاثیرگذاری بر فضای انتخابات ایران است و در مذاکرات هفته پیش از قیافه طرف ایرانی معلوم بود روس‌ها یک سورپرایز دارند.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق و داوطلب رد صلاحیت شده نیز در مصاحبه با وب‌سایت «خبر فوری» گفته است که سیاست خارجی دولت‌ها از خارج به آنها دیکته می‌شود. او همچنین با انتقاد از «آمریکاستیزی» حکومت از اینکه پس از اشغال سفارت آمریکا، رابطه دو کشور تیره شد به عنوان یکی از مشکلات اصلی یاد کرد. احمدی‌نژاد همچنین گفت همه دولت‌ها در ایران به دنبال کاهش تورم بوده‌اند حتی دولت‌های شاه هم دنبال افزایش رفاه و مهار تورم بوده است.

مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان هم پنج‌شنبه 24 خرداد بار دیگر تاکید کرد که مقابله با فقر و محرومیت در اولویت کارهای او است، اما به گزارش «ایسنا» او گفت هنوز درباره معرفی معاون اول خود تصمیمی نگرفته است.

در همین حال سخنان مصطفی پورمحمدی، نامزد ریاست جمهوری درباره پایان دادن به فلیترینگ با واکنش گسترده کاربران رسانه‌های اجتماعی روبرو شده و برخی آن را همانند وعده روحانی قبل از انتخابات برای کاهش فیلترینگ دانسته‌اند.

درحالی که نظرسنجی‌های موسسات وابسته به حکومت نشان می‌دهند ممکن است حدود نیمی از مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

مخالفان حکومت خواستار تحریم این انتخابات شده‌اند. به گزارش «ایسنا»، در نظرسنجی «ایسپا»، مقابله با فقر و محرومیت از نظر پاسخگویان باید در اولویت اقدامات دولت بعدی باشد.

بر اساس این نظرسنجی فقط حدود 39 درصد از پاسخگویان معتقد بودند با روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید وضع بهتر خواهد شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران روز هشتم تیر بزگرار خواهد شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
یک عده دزد و آدم کش از یک گروه دزد و آدم کش دیگه حمایت می‌کنه. تو این وسط هم ایران و مردمش به ویرانی و بیچارگی پس از ۴۵ سال رسیدند .
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
اگر خامنه ای شخصی مشابه رئیسی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کند معلوم می‌شود که رئیسی را خامنه ای نکشته است ، و اگر خامنه ای شخصی را انتخاب کند که با رئیسی فرق بکند مثلا سواد داشته باشد معلوم می‌شود که رئیسی را خامنه ای (جهت نرمش قهرمانانه مختصری )حذف فیزیکی کرده است
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.