هشدار سرپرست وزارت خارجه به اسرائیل: از چاله غزه به چاه لبنان نیفتید

العربیه: علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران، در مورد افزایش درگیری‌های نظامی اسرائیل با حزب‌الله، به تل‌آویو هشدار داد. به گزارش «ایسنا»، باقری‌کنی در مصاحبه با شبکه خبری روسی «راشاتودی» گفت اگر اسرائیل بخواهد «از چاله غزه به چاه لبنان بیفتد، ما هیچگاه به آن‌ها توصیه نمی‌کنیم که مرتکب چنین خطای راهبردی نشوند».

باقری‌کنی، در ادامه، با یادآوری حمله اسرائیل در سال‌های 2000 و 2006 به لبنان گفت با توجه به این «شکست‌های تاریخی»، گسترش جنگ و درگیری با لبنان موفقیتی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت. سرپرست وزارت خارجه ایران مدعی شد حزب‌الله توانایی مقابله با حملات اسرائیل را دارد.


اسرائیل در هفته‌های اخیر بر شدت حملات خود به مواضع حزب‌الله افزوده است. روز سه‌شنبه 22 خرداد، «طالب عبدالله» یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان کشته شد. حزب‌‌الله لبنان نیز، که تحت حمایت ایران است، در روزهای اخیر پرتاب راکت و خمپاره به اسرائیل را افزایش داده است.

بنی گانتس، وزیر جنگ پیشین اسرائیل، حزب‌الله لبنان را تهدید کرده بود در صورت ادامه حملاتش در مرز دو کشور، منتظر جنگ تمام عیار با اسرائیل باشد.

یسرائیل کاتز، وزیرخارجه اسرائیل، به حزب‌الله لبنان هشدار داده بود اگر این شبه‌نظامیان از مرز با اسرائیل عقب‌نشینی نکرده و به حملات خود پایان ندهند، اسرائیل جنگی فراگیر علیه آن‌ها آغاز می‌کند. به گفته کاتز، تل‌آویو با اشغال جنوب لبنان به مواضع حزب‌الله در سراسر لبنان حمله خواهد کرد.
دیدار باقری‌کنی و حسن نصرالله
هفته گذشته، علی باقری‌کنی به بیروت سفر و با حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیدار کرد. در پی این این دیدار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، در دو جبهه لبنان و غزه، در دیدار با باقری‌کنی مورد بررسی قرار گرفت. باقری‌کنی همچنین با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان دیدار کرد. بوحبیب در این دیدار تاکید کرد لبنان خواهان خودداری از بروز جنگی گسترده‌تر است و «به دنبال راه حل‌های پایداری است که آرامش و ثبات را به جنوب لبنان بازگرداند».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
اسرائیل برای بقای خودش چاره ای جز جنگ با حزب الله ندارد . البته سر مار در حکومت اسلامی خامنه ای میباشد . تا ج.ا وجود دارد ، منطقه خاورمیانه روی آسایش نخواهد دید .
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
۲۵
romano - تهران، ایران
ترجمه دیپلماتیکش From the hole don't fall in to the well. طرف قاطی میکنه که این چه سوراخیه که توش یک چاهم وجود داره بعد من از اولی چرا باید تو دومی بیفتم و خلاصه مجبورن چندتا متخصص فلسفه و ادبیات کلاسیک ایران و غیره رو صدا کنن تا مفهوم مثل فارسی رو بفهمند. بعد به نتانیاهو میگن قربان ایران میگه تو غزه یک سوراخه بعد اگر از اونجا وارد بشید میفتید تو یک چاه تو لبنان خلاصه بهتره به نصیحتشون گوش کنیم و از یک راهی غیر از سوراخ بریم. بی بی هم میگه چه باحال پس این تونل زمانه همه سربازان رو بفرستید تو سوراخ. اون ایرانیان عزیز که دل در دل این اجنبیها دارند ببنید چه برادارانه ج ا و اسرائیل بهم پیام دیپلماتیک میفرستن اینها همه مثل اپیزودهای تام و جریه.
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶
۵۱
omid haghgo - تکزاس، ایالات متحده امریکا

اسراییل هم چاله غزه را پر می کند و هم چاه لبنان را. شماها فعلا جنازه های خودتان را از سوریه جمع کنید لازم نیست برای اسراییل تعیین تکلیف کنی. اسراییل درسش را خوب بلد است جوجه وزیر.
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
شما که باید خوشحال باشید و چیزی نگید تا اسراییل تو چاه بیافته. از کی شما انقد دلسوز اسراییل شدین و نگران اسراییل هستین ؟ 😁😁 چرا نمیگی : جان من بسه این حماس فلان فلان شده یه بی فکری کرد ، یه غلطی کرد گو* خورد ، تمومش کنین جان مادرتون ، دهن ما سرویس شده انقد که هفته ای نیس که یه فرمانده تو لبنان و سوریه رو نفرستین بهشت عشق و حال کنن 😁😁
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۴
۵۱
اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

مگه نمیگفتید و نمیخوایین اسرایل محو کنید پس چرا نگرانش هستید ؟ خب بزارید بیافته 😂😂😂😂😂- پاپیون کردید همتون ؟؟ روزی نیست ناهار کتلت نباشه 😂😂😂😂
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷
۴۵
Azadi@Iran - برمینگام ، انگلستان

اتفاقا حزب الله هدفی ساده تر از حماس است. نه این گروه حمایت چندانی بین اعراب دارد و نه جنوب لبنان باریکه بسته ای مثل غزه است و مردمش مثل غزه ای ها چند نسل پناهنده بوده اند که همدردی چندانی را برانگیزند. حمله به حزب الله ضربه ای دردناک به تبهکاران حاکم بر ایران است
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

أونها هم گفتن چشم! 😀😀 یه لا و یه درتون کردن هنوز ور ور میکنین
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
۵۸
Geelongcats - سیدنی، استرالیا

واقعت اینه که میخواهند حزب الله را نجات بدهند. مگه نمیخواهید اسراییل نابود بشه؟ چرا دیگه نصیحتش میکنید؟
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
۴۰
karaji - کرج ، ایران
منظورش اینه شاید که غزه رو چاله چاله کردید لبنان رو چاه چاه نکنید !
‌پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.