حمله افراد نقابدار به رستوران‌های زنجیره‌ای «کی‌اف‌سی» در بغداد

العربیه: رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی در بغداد از یکشنبه گذشته هدف حملات مردان نقاب‌دار و افراد مسلح قرار گرفت‌ و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی، این حملات را مستند کردند.

وزارت کشور عراق و منابع پلیس این کشور دوشنبه 7 خرداد اعلام کردند که طی چهل و هشت ساعت گذشته، به دو شعبه رستوران‌های زنجیره‌ای «کنتاکی فراید چیکن» در بغداد حمله شد که خسارت مادی بدون خسارت جانی برجای گذاشت و نیروهای امنیتی، تعدادی افراد مظنون را دستگیر کردند.

به دلیل جنگ غزه
«رویترز» به نقل از منابع پلیس نوشت که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، این رستوران‌ها به دلیل حمایت این برندهای تجاری مستقر در آمریکا از اسرائیل، در بحبوحه جنگ در نوار غزه هدف حملات قرار گرفتند.

به گفته همین منابع، اولین حمله در اوایل یکشنبه گذشته رخ داد و دو مرد سوار بر موتورسیکلت، یک بمب دست ساز را به یکی از شعبه‌های رستوران زنجیره‌ای مرغ سوخاری آمریکایی در خیابان فلسطین در شرق بغداد پرتاب کردند که خسارت جزئی برجای گذاشت.

منابع مزبورافزود که شعبه دیگری از رستوران‌های «کنتاکی» در بغداد و یک رستوران به سبک آمریکایی روز گذشته هدف حمله گروهی از افراد نقابدار قرار گرفتند که شیشه‌ها و میز و صندلی‌ها را با چماق تخریب کرده و قبل از رسیدن نیروهای امنیتی، متواری شدند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از افراد مظنون دستگیر شدند.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور، دوشنبه دستور اجرای اقداماتی را با توجه به حمله به این سه رستوران صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری عراق «واع»، در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که الشمری به همراه فرمانده عملیات بغداد و معاون وزیر امور پلیس و تعدادی از فرماندهان، مدیران کل و افسران ضمن بازدید از مکان این حملات، بر بازگشایی این رستوران‌ها نظارت کرد.

در همین بیانیه آمده است: «نیروهای امنیتی توانستند شماری از مظنونان این حملات را دستگیر کنند و عملیات تجسس با توجه به داد‌ه‌های دقیق اطلاعاتی برای دستگیری دیگر عاملان این اقدام غیرقانونی، ادامه دارد».

وزارت کشورعراق همچنین خاطرنشان کرد: «وزیر کشور با برکناری یکی از فرماندهان تیپ از سمت خود، بازداشت او و تشکیل هیئت تحقیق و تفحص علیه این فرمانده، مجموعه‌ای از اقدامات از جمله حبس اعضای نیروهای حافظ امنیت به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه، به مدت یک ماه را صادر کرد».

انگیزه این حملات هنوز به طور رسمی مشخص نشده، اما این حملات، ساعاتی پس از کشته‌شدن حدود 45 فلسطینی اکثرا زن و کودک در نتیجه بمباران اردوگاه السلام در المواصی در غرب رفح توسط اسرائیل انجام گرفت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
کماندوی سبز - تهران، ایران
حتماً کاره مسلمون های وحشیه
‌چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.