بمب نیم‌ تنی جنگنده اسرائیلی به‌طور اشتباه بر شهرکی در پیرامون نوار غزه سقوط کرد

 به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، این بمب 500 کیلوگرمی به طور تصادفی بر شهرک «یتید» در اطراف نوار غزه سقوط کرده اما منفجر نشده استالعربیه: پس از کشته شدن 5 سرباز اسرائیلی بر اثر تیراندازی و اصابت «گلوله خودی» در جبالیا، یک رسانه اسرائیلی پنج‌شنبه فاش کرد که یک بمب نیم تنی از یک جنگنده اسرائیلی به اشتباه بر یکی از شهرک‌های اسرائیل در مناطق پیرامونی موسوم به غلاف نوار غزه، سقوط کرده است.

رادیو ارتش اسرائیل، جمعه 28 اردیبهشت گزارش داد که «یک بمب نیم تنی متعلق به نیروی هوایی اسرائیل به طور تصادفی بر شهر یتید در پیرامون نوار غزه سقوط کرده بدون این که منفجر شود».


به‌رغم اینکه ارتش هیچ خساراتی را در این خصوص گزارش نکرده است، اما اظهارات پس از این حادثه نشان می‌دهد که سقوط بمب بزرگ بر روی شهرک اسرائیلی یتید خساراتی را در پی داشته است.

«هیلل بیتون روزن»، خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل در امور نظامی و امنیتی، گفت: گزارش‌های رسانه‌ای تحت عنوان «اختلال جدی در نیروهای دفاعی اسرائیل» حاکی از آن است که روز جمعه یک بمب بزرگ در شهرک «موشاو یتید» در جنوب اوتاو سقوط کرد و خساراتی را به بار آورده است.

شورای استانی منطقه «اشکول» گزارش داد: «در ساعات اولیه جمعه مشخص شد که یک بمب بزرگ از یک جنگنده در حیاط منزلی در شهرک یتید سقوط کرده است. نیروهای امنیتی در محل برای تخلیه بمب سقوط کرده تلاش می‌کنند.»

این شورا در ادامه افزود: «وضعیت توسط متخصصان در محل حادثه در حال ارزیابی است و بر این اساس در صورت لزوم برای اهالی موشاو یتید که در نزدیکی محل سقوط (بمب) و حادثه سکونت دارند دستورالعمل‌هایی صادر خواهد شد، و این حادثه توسط ارتش اسرائیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
اون از موشکبازی سپاه و اینهم از خود زنیهای اینها !! چه بدبختی شده این خاورمیانه !!؟ باید بخندیم یا گریه کنیم بحال خودمون که در چه جایی بدنیا اومدیم !!؟
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.