استفاده از سیستم تشخیص چهره برای ورود دانشجویان به دانشگاه الزهرا

صف ورودی دانشگاه الزهرابی بی سی: خبرنامه امیرکبیر با انتشار عکسی از صف دانشجویان مقابل در ورودی دانشگاه الزهرا از نصب «گیت تشخیص چهره» برای ورود خبر داده است.

به گفته خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان برای ورود به دانشگاه، ملزم به عبور از این گیت هستند.


پس از اعتراضات سال ۱۴۰۱ و جنبش «زن، زندگی، آزادی» که دانشگاه‌ها صحنه اعتراضات دانشجویی بودند، امنیتی‌تر کردن فضای دانشگاه‌ها شدت بیشتری گرفته است.

دانشگاه الزهرا هم یکی از دانشگاه‌هایی بود که در این اعتراضات بسیار فعال بوده است و از جمله می‌توان به مجموعه گرافیک‌هایی اشاره کرد که برای گرامیداشت آرمیتا گراوند در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۲ در این دانشگاه پخش شدند.

محمد شهری، مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز، در آذر ۱۴۰۲ ضمن تایید استفاده از سیستم تشخیص چهره در سلف و غذاخوری دانشگاه تبریز، دلیل آن را دادن غذا به «دانشجویان حاضر در دانشگاه و فعال در تحصیل» اعلام کرد.

آبان سال گذشته نیز ویدیویی از سالن غذاخوری دانشگاه شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که استفاده از نوعی سیستم تشخیص چهره را نشان می‌داد.

استفاده از دوربین‌های مخصوص و هوش مصنوعی برای تشخیص چهره کسانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند نیز پارسال خبرساز شده بود و خبرگزاری فارس با انتشار ویدیویی گفته بود چندین زن مخالف حجاب اجباری که بدون روسری در خیابان رفت و آمد کرده‌اند «با کمک هوش مصنوعی شناسایی شده‌اند.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.