شین‌بت: حکومت ایران احتمالاً پشت ارسال «تاج‌گل تسلیت» به خانواده گروگان اسرائیلی است

 پدر لیری آلباگ با تصویر دخترش در تجمع خانواده‌های گروگان‌ها در تل آویو.سازمان امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، روز یکشنبه، ۱۹ فروردین گفت جمهوری اسلامی ایران احتمالاً پشت ارسال یک تاج گل تسلیت، که معمولاً بر سر قبرها گذاشته می‌شود، به خانه یکی از گروگان‌های اسرائیلی در اسارت حماس است.

در ضمیمه این تاج‌گل که هفته گذشته برای خانواده لیری آلباگ ارسال شد، یادداشتی دیده می‌شود که در آن نوشته شده بود: «یادش گرامی باد، همه می‌دانیم که کشور مهمتر است.»


شین‌بت می‌گوید: «تحقیقات اولیه موجب این سوءظن می‌شود که احتمالاً عوامل جمهوری اسلامی ایران در این کار دست داشتند.»

به گفته شین بت تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

آلباگ سرباز ۱۹ ساله اسرائیلی در حمله تروریستی گروه حماس تحت حمایت حکومت ایران در ۱۵ مهر گروگان گرفته شد و با حدود ۱۳۰ گروگان دیگر هنوز در اسارت حماس هستند.

ارتش اسرائیل هرگز او را به عنوان گروگانی که در اسارت کشته شده است تعریف نکرده و در حال حاضر، به استناد اسنادی که منتشر شده بود همچنان او را در رده گروگان‌های زنده طبقه بندی می‌کند.
واکنش خواهر لیری آلباگ
به گزارش جرروزلم پست، رونی، خواهر لیری، گفت: «چگونه افرادی در این دنیا پیدا می‌شوند که جرات می‌کنند تاج گل تسلیت را برای خانواده‌ای بفرستند که می‌دانند عزیزشان هنوز زنده است.»

او می‌گوید که ماموران امنیتی روز جمعه این تاج گل را دیدند و آن را به اداره پلیس بردند و او هم شکایتی در این مورد ثبت کرد.

خانواده آلباگ یکی از فعال‌ترین خاهواده‌های گروگان‌ها هستند که برای آزادی آنها تلاش می‌کنند.

چند هفته پیش، در مصاحبه‌ای که خانواده او با روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» انجام دادند، فاش شد که نیروهای ارتش اسرائیل رد آلباگ را در یکی از آپارتمان‌های غزه پیدا کردند.

اخیراً هم فاش شد که در یک مقطع، او توسط خانواده‌ای در غزه نگهداری می‌شد که او را مجبور به تمیز کاری و آشپزی می‌کردند اما اغلب به او اجازه غذا خوردن نمی‌دادند.

«انجمن خانواده‌های گروگان‌ها و مفقودان» در اسرائیل پس از انتشار این خبر بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن گفته شده است: «خانواده لیری الباگ به دلیل مرگ احتمالی دخترشان به طرز ظالمانه‌ای تاج گلی را دریافت کردند. انجمن خانواده‌های گروگان‌ها این اقدام شنیع نسبت به خانواده الباگ را به شدت محکوم می‌کند. رئیس سازمان امنیت ما در همکاری با سازمان‌های مجری قانون تحقیقات کامل قانونی در باره این موضوع را آغاز خواهند کرد.»

شین بت دی ماه سال گذشته راه‌های مختلفی را فاش کرد که عوامل جمهوری اسلامی از آن در رسانه‌‎های اجتماعی به منظور اقدام علیه اسرائیل استفاده می‌کنند.

به گزارش نشریه خبری «اسرائیل هیوم» جمهوری اسلامی از طریق حساب‌های کاربری جعلی برای مخدوش کردن موضوعات مربوط به جنگ غزه فعالیت می‌کند.

به گفته شین بت عوامل جمهوری اسلامی با استفاده از وب‌‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی جعلی برای برگزاری تجمعاتی در نزدیکی ‌خانه‌های خانواده‌های گروگان‌ها فراخوان می‌دادند و دسته‌های گل و پیام برای آنها ارسال می‌کردند.

عوامل جمهوری اسلامی همچنین با جا زدن خود به عنوان بخشی از تظاهرات مشروعی که برای آزادی گروگان‌ها برگزار می‌شود، فعالیت‌هایی از جمله نصب پوسترهای ساخته شده توسط خودشان، عکس‌برداری از معترضان، پر کردن فرم‌های «نظرسنجی» و غیره را سازماندهی می‌کردند.

برخی از این فعالیت‌ها توسط خود شین بت کشف شد و برخی نیز توسط شهروندانی گزارش شد که متوجه مشکوک بودن این فعالیت‌ها شدند و آنها را به مقامات اطلاع دادند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.