نتانیاهو: با وجود مخالفت بایدن وارد رفح خواهیم شد

العربیه: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه یکشنبه گفت که اسرائیل به رغم فشارهای بین‌المللی و با وجود مخالفت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو با بیان اینکه عملیات علیه حماس در رفح با هیچ چیز متوقف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: «فشار نظامی و انعطاف در مذاکرات منجر به آزادی گروگان‌ها خواهد شد.»


او‌ همچنین اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی بیش از 200 شبه‌نظامی را در بیمارستان الشفا در غزه کشتند.

همزمان با گزارش‌ها درباره از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس که قرار است منجر به آتش‌بس شش‌هفته‌ای شود، مقامات اسرائیلی همچنان بر ضرپرت عملیات نظامی قریب‌الوقوع در شهر مرزی رفح در جنوب نوار غزه تاکید می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که مقامات ارشد اسرائیل از جمله یوآو گالانت وزیر دفاع و هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش، قبلاً با مقامات آمریکایی در مورد طرحهای ارتش در رابطه با عملیات زمینی در رفح گفتگو کرده‌اند.

ناظران بر این باورند که ایالات متحده با ایده عملیات نظامی در رفح مخالف نیست، بلکه تنها در مورد روش اجرای آن ملاحظه دارد و تنها چیزی که می‌خواهد جلوگیری از کشته شدن تعداد بیشتری از غیرنظامیان در جنگ است.

تدروس آدهانوم غبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز گفته در حمله امروز یکشنبه اسرائیل که اردوگاهی در داخل بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، چهار نفر کشته و 17 نفر زخمی شدند.

او همچنین تصریح کرد که در زمان حمله، تیم سازمان جهانی بهداشت برای ارزیابی نیازها در بیمارستان حضور داشتند.

مدیر این سازمان خواستار حمایت از بیماران، کارکنان بهداشتی و ماموریت‌های بشردوستانه شد و گفت: «حملات و تحرکات نظامی در بیمارستان‌ها باید متوقف گردد و قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

درود بر نتانیاهو که برای دفاع از کشورش و پاکسازی اراذل تروریست وحشی اسلامگرای حماس و فلسطین مرعوب جریان چپ افراطی لیبرال حاکم بر آمریکا و اروپا نمیشه و کار خودش رو میکنه.همین جریان گلوبالیست چپ لیبرال هست که از جمهوری اسلامی ننگین هم حمایت میکنه و از حمایت از جنبش ضد اسلامی/ ضد آخوندی ایرانیان خودداری میکنه.چپ افراطی و woke دنیا را به فاضلاب تبدیل کرده اند.
یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

موفق باشید. بزنید داغون کنید این مفتخورهایی که سالها حق ملت ما رو گرفتن و کردن تو حلق این بی صفت ها. هر یک کشته به خونخواهی بچه های محروم سیستان و بلوچستان
یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
۳۰
GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

بایدن همین لحظه هم داره از انتخابات زودهنگام اسرائیل برا حذف نتانیاهو علنی صحبت میکنه.اگه نتانیاهو جنگ بدون حذف حماس رها کنه بهترین بهونه رو دست خود تیم بایدن داده که علیه ش سمپاشی کنن.رسیدن به گنج هزاران ضربه کلنگ میخواد آدم عاقل گنج رو با توقف آخرین ضربه کلنگ زیر خاک رها نمیکنه.حماس رو در آخرین سوراخ حذف کن و گنج پیروزی رو ببر
یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

نوش جان .کوتاه نیا. درس از سرنوشت ما یاد بگیر
یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.