روحانی می‌گوید ترامپ ۸ بار خواهان مذاکره با او شده بود

دویچه وله: حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین از "رد کردن مکرر" درخواست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ملاقات خبر داده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد از "رد کردن مکرر" درخواست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ملاقات با او درسفر به نیویورک در زمان ریاست جمهوری‌اش، خبر داد.


او با اشاره به مسافرت خود به نیویورک در سال ۱۳۹۷ که چهار ماه بعد از خروج آمریکا از "برجام" صورت گرفت گفته است: «ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات و مذاکره کنیم. من پیغام دادم شما صبح علیه ایران در مجمع عمومی سخنرانی کردید، از برجام خارج شدید، چرا باید شما را ببینم؟»

رئیس دولت یازدهم جمهوری اسلامی در سخنان خود مدعی شد که "دونالد ترامپ، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را برای گفت‌وگو واسطه کرده است و مکرون به نقل از ترامپ شروط بازگشت به برجام که را مذاکره درباره مسائل منطقه و همچنین مسئله موشکی ایران، اعلام کرده است".

روحانی یادآور شد که در جواب به مکرون گفته است:«امکان ندارد. ما به برجام دست نمی‌زنیم، یک کلمه از آن را کم و زیاد نمی‌کنیم.»

بر اساس این گزارش، "روحانی در زمان ریاست جمهوری خود پیش‌بینی نمی‌کرد که ترامپ رئیس جمهوری شود و تصور بر این بود که هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شود".

به گفته حسن روحانی "یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ این بوده که برجام به ضرر آمریکاست و در داخل کشور هم ماجراهایی اتفاق افتاده که ترامپ احساس کرده به راحتی می‌تواند از برجام خارج شود".

به عقیده روحانی  "ترامپ ضد اوباما بوده و می خواسته دستاوردهای او را به هم بزند".

دونالد ترامپ در سال ۱۳۹۷ بطور رسمی از برنامه راهبردی جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و به این ترتیب قراردادی که در سال ۱۳۹۴ پیروزی بزرگی برای دولت حسن روحانی به ارمغان آورد  بدون هیچ منفعتی ملغی شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
آخه روباه بنفش تو جراعت داشتی بدون اجازه ضحاک علی آب بخوری
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
۴۹
حضرت خودم (ع) - ریودوژانیرو، برزیل
نیازی به تحریف تاریخ معاصر توسط روباه بنفش نیست ، چراکه ترامپ از ابتدای کارزار انتخاباتی قبلیش به غیرمنصفانه بودن برجام از نظر ((فقدان منافع اقتصادی برای آمریکا)) و ((باز بودن دست تجاری و اقتصادی و موشکی ملایان و سپاهیان)) معترض بود و دموکراتهای اخته را برای ((پرداخت حق السکوتهای میلیارد دلاری به حکومت ملاتاری در برابر هیچ)) گوشه رینگ گذاشته بود و قبل از خروج از برجام اخطارهای مکرری برای رفع نقص از برجام و ایجاد توافقی متوازن بین ایران و آمریکا داد ولی روباه بنفش و عظمای شل مغز با تحریک روسیه و چین به اخطارهای ترامپ توجه نکردند و فکر کردند سر آمریکا کلاه گذاشتند و معامله بوئینگ با آمریکا را کنسل کردند و سرداران مشنگ هم فکر می کردند کار آمریکا تمام است و به زودی دلارها به جیبشان سرازیر میشود تا خریدهای چینی و روسی انجام بدهند و موشک با شعار مرگ بر اسرائیل هوا کردند . اینجا بود که ترامپ که همیشه اولویت اولش اقتصاد و تجارت هست ، فهمید هیچ نفع اقتصادی از برجام عاید آمریکا نمی شود و به قول معروف با خودش گفت : دیگی که برای ما نمی جوشه کله خر توش بجوشه ! و زد زیر برجام . به همین سادگی😏
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
۴۶
خردگرا - برن، سوییس
خاصیت ملایان مفعول اینه، همیشه بعد از دا. میگن ما فاعل بودیم، الان هم این ترامپ بوده که التماس اینها میکرده…همواره گفتم دنیای امروز پلید تر از ملایان به خود ندیده.
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
اتفاقا ممکن است که درست میگوید. امریکائی ها با هرکس و هر کجا مذاکره میکنند. این رفتار جمهوری اخوندی است که بیش از حد ابلهانه است و اداهای احمقانه ی جوراجور. بعد با واسطه و یا مخفیانه و یا دو تا اطاق بغل همدیگر مذاکره می کنند. کارهائی که فقط از یک احمق بالفطره سر میزند. رفتار کودکانه و بشدت ابلهانه
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.