مکرون: گروهی که به کنسرت مسکو حمله کرد، قصد عملیات در فرانسه را نیز داشت

رادیو فردا: رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید گروه اسلامگرایی که حمله مرگبار به سالن کنسرتی در نزدیکی مسکو را برنامه‌ریزی کرد، در ماه‌های گذشته نیز در تلاش برای انجام عملیات در فرانسه بود.

امانوئل مکرون روز دوشنبه ششم فروردین ماه گفت: «‌مردان مسلحی که ۱۳۷ نفر را در یک سالن کنسرت در خارج از مسکو کشتند، بخشی از یک گروه اسلام‌گرا بودند که در ماه‌های پیش تلاش‌هایشان برای چندین عملیات در فرانسه خنثی شده بود.»


به گفته آقای مکرون این نشان می‌دهد که چرا دولت فرانسه روز یکشنبه هشدار امنیتی در این کشور را به بالاترین سطح رساند.

نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه پس از نشستی میان مقامات عالی امنیتی و وزارت دفاع فرانسه با رئیس جمهور این کشور گفت که دولت این کشور به دنبال حمله مرگبار در مسکو، «هشدار تروریسم» را به بالاترین سطح خود رسانده است.

گابریل اتل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این تصمیم «با توجه به آن که گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله در مسکو را بر عهده گرفته است و همچنین نظر به تهدیداتی که متوجه کشورمان است» اتخاذ شد.

هشدار تروریسم در فرانسه سه سطح دارد که بالاترین آن مربوط به مواقعی است که حمله‌ای در کشور رخ داده یا حمله‌ای در خارج بوده که در عین حال تهدیدی فوری برای فرانسه محسوب می‌شود.

روسیه که ادعای ایالات متحده مبنی بر سازماندهی حمله روز جمعه توسط گروه حکومت اسلامی (داعش) را به چالش کشیده است، روز دوشنبه بار دیگر با تاکید بر ادعای پیشین خود، اوکراین را مسئول این حمله اعلام کرد.

اوکراین هر گونه نقشی در این حمله را رد کرده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر پوتین را متهم کرده است که با نام بردن از اوکراین، به دنبال منحرف کردن افکار عمومی درباره دلایل عدم تأمین امنیت روسیه در برابر چنین حمله‌ای است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه در سخنان روز دوشنبه خود، با رد دخالت اوکراین در این حمله، این ادعای کرملین را «بدبینانه و معکوس» خواند.

مکرون گفت: «گروه حکومت اسلامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اطلاعاتی که در اختیار ما، سرویس‌های اطلاعاتی وهمچنین شرکای اصلی ما وجود دارد، نشانگر آن است که محرک این حمله گروه داعش بوده‌ است.»

او با تاکید براینکه گروه داعش خراسان که در افغانستان و پاکستان مستقر است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته گفت: «‌این گروه بارها در تلاش برای اقدام در فرانسه بوده‌ است.»

گروه موسوم به حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت حمله به سالن کنسرت «کروکوس» در نزدیکی مسکو را که ۱۳۷ کشته بر جای گذاشته، پذیرفته است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
حضرت خودم (ع) - ریودوژانیرو، برزیل
مکرونی که یک بار گول معلم (بخوانید شوگرمامی) شو خورد و باهاش ازدواج کرد ، ثابت کرد که هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده و فاقد درک و تحلیل سیاسی هست و به سادگی توی زمین تزار پوتینوف بازی می کنه😏
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
۵۲
ordak - بن، آلمان
به خانمت بگو یک سلفی از خودش برای داعش بفرسته خواهی دید مکرون خان داعش به گور همه کسش میخنده بعد از آن اسم فرانسه را سر زبون بیاره
دوشنبه ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.