هشدار آمریکا درباره احتمال حمله هکرهای وابسته به ایران به سیستم‌های آب آشامیدنی

العربیه: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه 1 فروردین، هشدار داد که هکرهای مرتبط با ایران در حال آماده شدن برای حمله سایبری به منابع آب آشامیدنی ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن، با ارسال هشداری به فرمانداران ایالت‌ها، از آنها خواست که مراقب حملات سایبری احتمالی به سیستم‌های زیرساختی حیاتی به ویژه آب آشامیدنی در ایالت‌های خود باشند.


طبق این گزارش مایکل ریگان، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا و جک سالیوان این هشدار را صادر کرده‌اند.
هدفی جذاب برای حمله
این دو مقام آمریکایی توضیح دادند که سیستم‌های آب آشامیدنی و فاضلاب یک «هدف جذاب» برای حملات سایبری هکرها هستند، چرا که این دو سیستم به ویژه آب آشامیدنی به عنوان شریان حیاتی و ضروری در نظر گرفته می‌شوند و دولت‌ها اغلب فاقد منابع و قابلیت‌های فنی لازم برای دفع حملات سایبری به آنها هستند.

دو مقام‌ آمریکایی در هشدار خود تاکید کردند که هر ایالت باید امنیت سایبری فعلی خود را ارزیابی کند و هر نقطه ضعفی را شناسایی کند.
سیستم آب آشامیدنی
جک سیلوان و مایکل ریگان همچنین از مقام‌های مسئول در ایالت‌ها درخواست کردند که برنامه‌هایی را برای بازیابی از هرگونه حمله سایبری بالقوه آماده کنند.
حملات سایبری پیشین
این دو مقام آمریکایی با هشدار درباره ادامه تهدیدات هکرهای مرتبط با دولت‌های ایران و چین، خاطرنشان کردند که هکرهای این دو کشور پیشتر به شبکه‌های آب آشامیدنی برخی از ایالت‌های ایالات متحده حمله کرده بودند. بنابراین حملات سایبری می‌تواند به سیستم‌های آب و شبکه‌های فاضلاب در سراسر ایالات متحده حمله کرده و آنها را مختل کند.

این پیام هشدار دولت بایدن به ایالت‌ها پس از آن صورت گرفت که واشینگتن اخیراً اعلام کرد که چندین شخصیت مرتبط با سپاه پاسداران ایران حملات سایبری را علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا از جمله سیستم‌های آب آشامیدنی انجام داده‌اند.

طبق این گزارش «هکرها» توانستند نوع رایج فناوری عملیاتی مورد استفاده در تعدادی از تأسیسات آبی را هدف قرار داده و آنها را مختل کنند.

در اواخر نوامبر، هکرهای وابسته به ایران به کنترل‌های دیجیتالی که معمولاً در بخش‌های آب و فاضلاب در ایالات متحده استفاده می‌شوند، حمله کرده و چندین ایالت را تحت تأثیر قرار دادند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.