مایک پنس عدم حمایت خود از ترامپ برای دوران دوم ریاست جمهوری را اعلام کرد

العربیه: مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا جمعه 25 اسفند اعلام کرد که از نامزدی ترامپ برای دومین دوره ریاست جمهوری‌ حمایت نخواهد کرد.

پنس در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت: « نباید تعجبی داشته باشد که امسال از دونالد ترامپ حمایت نکنم.»

فشار ترامپ بر پنس در پی انتخابات 2020 برای همراهی با او در کارزارش برای لغو نتایج این انتخابات، اختلاف نظر بین این دو بالا گرفت به طوری که پنس در شبکه‌های اجتماعی بارها هدف حملات ترامپ قرار گرفت.

به‌دنبال ناکامی‌های متعدد ترامپ و هم‌پیمانانش برای لغو نتایج انتخابات 2020، جمعی از هواداران او با تجمع برابر ساختمان کنگره و یورش به آن، طی شعارهای خود خواهان «حلق‌آویز کردن مایک پنس» شدند.
پنس به «فاکس نیوز» گفت که ترامپ «دستور کاری را دنبال می‌کند که با دستور کار محافظه کاران طی 4 سال دوران قدرت ما منافات دارد.»

این اظهارات پنس (64 ساله) چند روز پس از آن ایراد می شود که ترامپ با کسب تائید شمار کافی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی از سوی این حزب در انتخابات نوامبر آینده، خود را برای رقابت با جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند.

پنس از اولین رقبای ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بود که اکتبر گذشته به دلیل حمایت ضعیف درون حزبی، از رقابت‌ها کنار رفت.

پنس بدون اعلام حمایت خود از هیچ شخصیت جایگزین، خاطرنشان کرد که از بایدن که این هفته نامزدی حزب دموکرات را به دست آورد، حمایت نخواهد کرد.
«اقدامات متهورانه»
پنس در دوران ریاست جمهوری ترامپ تا پایان انتخابات 2020 به او وفادار ماند اما با «متهورانه» توصیف کردن عملکرد ترامپ در ژانویه 2021، تاکید کرد این اقدامات، «جان او و خانواده‌اش» را به خطر انداخت.
پنس که یک «اوانجیلیست» متدین است، در مصاحبه خود از کارنامه دولت ترامپ (2017-2021) دفاع کرد و گفت به‌شدت به دستاوردهای این دولت افتخار می‌کند.

پنس در این مصاحبه افزود: « آن دوران، در کارنامه محافظه‌کاران دوره‌ای بود که آمریکا شکوفاتر و امن‌تر شد و محافظه‌کاران در دادگاه‌ها منصوب شدند و جهان در صلح و آرامش بیشتری بود. با این حال، در جریان نامزدی‌ام برای انتخابات، آشکارا اعلام کردم که بر سر برخی مسائل با ترامپ اختلاف نظر شدیدی دارم.»
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.