سازمان اطلاعات اوکراین: نیروهای روسی کاربرد پهپادهای ایرانی را در حمص تمرین می‌کنند

العربیه: اداره اصلی سازمان اطلاعات وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که اپراتورهای روسی «در فرودگاه شعیرات» در حومه شرقی استان حمص در وسط سوریه، برای کاربرد پهپادهای ایرانی آموزش می‌بینند.

سازمان اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای که در «فیس‌بوک» منتشر کرد، افزود که این آموزش‌های نظامی برای استفاده نیروهای روسی از فناوری‌های پهپادی توسط سپاه پاسداران ایران و «کمال ابوالصادق»، یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان، ارائه می‌شود.


در این بیانیه همچنین توضیح داده شده است که «ابوالصادق» در ساخت، مونتاژ و نگهداری هواپیماهای بدون سرنشین تخصص دارد.

اطلاعات اوکراین همچنین اعلام کرد که دوره آموزشی (لبنان-ایران-روسیه) در فرودگاه شامل تسلط بر پرتاب و کنترل پهپادهای کنترل از راه دور مدل‌های «شاهد-136»، «ابابیل-3» و «رعد» است.

از سوی دیگر، این بیانیه حاکی از آن است که در این فرودگاه همچنین به افرادی از سوریه آموزش ارائه می‌شود که مسکو قصد دارد از آن‌ها به عنوان اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ علیه اوکراین استفاده کند.
فعالیت‌های ایران در فرودگاه شعیرات
شایان ذکر است فرودگاهی که در آن «نیروهای روسیه آموزش می‌بینند» در جاده حمص - پالمیرا در نزدیکی روستای الشعیرات، بین تپه‌های بلند مشرف به آن واقع است.

گزارش‌های رسانه‌های محلی قبلاً فعالیت‌های ایران در فرودگاه نظامی الشعیرات و نحوه استفاده سپاه پاسداران از آن برای انتقال سلاح و مهمات به عوامل و گروه‌های نیابتی ایران در منطقه را روشن کرده بود.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.