جمهوری اسلامی «منکر» تلاش سپاه برای جذب «جاسوس» در بین مسلمانان بریتانیا شد

 پلیس بریتانیا در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندنصدای آمریکا: در پی انتشار گزارشی در یک روزنامه بریتانیایی مبنی بر بکارگیری برخی مسلمانان ساکن این کشور برای انجام امور «جاسوسی» توسط جمهوری اسلامی، کاردار سفارت حکومت ایران در لندن با انتشار مطلبی، آن را «تکذیب» کرد.

مهدی حسینی‌متین، کاردار سفارت جمهوری اسلامی در لندن، طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شده است: گزارش دیلی‌میل داستانی «ماجراجویانه و هالیوودی» برای «سرگرم کردن مخاطب و فروش بیشتر در آخر هفته» است.


او با «یک روزنامه معمولی» خطاب کردن دیلی‌میل، گزارش منتشره در این رسانه را «اتهامات نابخردانه و بی‌اساس» نامیده که «بارها و بارها» از سوی مقامات جمهوری اسلامی رد شده است.

روزنامه دیلی‌میل، چاپ لندن و نزدیک‌ به حزب محافظه‌کار انگلستان، در گزارش منتشره خود، اعلام کرد که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در پوشش فعالیت‌های دیپلماتیک و مذهبی، از میان مسلمانان ساکن این کشور اقدام به «استخدام جاسوس» کرده‌اند.

به گزارش دیلی میل، کسرا اعرابى از اندیشکده «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» می‌گوید استخدام‌کنندگان سپاه پاسداران عمدتا شیعیان بریتانیایی که اصالت پاکستانی، عراقی و لبنانی دارند را به ایرانی‌ها برای جاسوسی ترجیح می‌دهند.

یک منبع دیگر هم به دیلی میل گفت دلیل اینکه سپاه پاسداران از شبکه‌های جرم سازمان یافته و مسلمانان بریتانیایی برای جاسوسی استفاده می‌کند این است که کار برای جاسوسان ایرانی در خاک بریتانیا بسیار دشوار است.

این نخستین‌بار نیست که فعالیت شبکه‌ای از نیروهای تحت تامین مالی و استخدام نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی در اروپا علنی و عمومی می‌شود.

بر اساس اعلام دستگاه قضایی بلژیک، سه نفر با ملیت ایرانی و تبعه این کشور (امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی) با همدستی اسدالله‌ اسدی، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در وین، قصد داشتند به یک کنفرانس سازمان مجاهدین خلق (در حومه پاریس) در تابستان ۹۷ حمله کنند که بازداشت، محاکمه و به حبس محکوم شدند.

به گفته «پلیس ضد تروریسم» بریتانیا، سپاه پاسداران از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این جاسوس‌ها، برای انجام برخی حملات استفاده می‌کند، به طوری که از سال ۲۰۲۲ حکومت ایران سعی کرده دستکم «۱۵ ایرانی» مخالف خود را در بریتانیا «به قتل برساند یا به آنها آسیب وارد کند.»

هفته نامه بریتانیایی «اکونومیست» نیز روز پنجشنبه نوزدهم بهمن ماه، در گزارشی به افزایش دوباره «فعالیت‌های شرورانه» جمهوری اسلامی علیه مخالفانش در خارج از ایران، به‌ویژه در بریتانیا پرداخته بود.

جمهوری اسلامی بارها متهم به شبکه‌سازی نیروهایی در خارج از مرزهای این کشور برای اقدام به جاسوسی علیه مخالفان، انجام عملیات خرابکارانه در دیگر کشورها و ربودن یا حذف فیزیکی منتقدان شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

این بیچاره ها هم میخوان ادای موساد رو دربیارن که در اکثر کشورها و از اتباع همون کشورها جاسوس و تروریست استخدام میکنه !!
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان

عقل کل .......چرت نگو، سپاه ادای موساد جنایتکار کثیفو در نمیاره....فقط اینو بدون که سپاه تا حالا چراق خاموش هزاران عضو در اروپا و آمریکا گرفته
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
آره ، همه ارازل و اوباش اروپایی و آویزون رو جمع میکنه که یه ذره عقل ندارند مثل خودت نمونه اش اون لَش و لاتهای ترک ، که در ترکیه مسعود مولوی رو وسط خیابون به گلوله بستند !!
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.