هشدار مصر به اسرائیل؛ کوچاندن اجباری فلسطینیان به تعلیق توافق صلح منجر خواهد شد

العربیه: روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات مصری گزارش داد که قاهره به تل‌آویو هشدار داده است که در صورت کوچاندن اجباری فلسطینیان به خاک مصر، توافق صلح کمپ دیوید میان دو کشور تعلیق خواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی شامگاه شنبه 21 بهمن گزارش دادند که میانجی‌گران مصری و قطری سه‌شنبه با هیئت‌هایی از آمریکا و اسرائیل در قاهره برای بررسی توافق تبادل تشکیل جلسه خواهند داد.


بنا به اعلام این رسانه‌های اسرائیلی رؤسای سازمان‌های امنیتی اطلاعاتی «موساد» و «شاباک» در این نشست حضور خواهند یافت.

وال استریت ژورنال افزود که در این راستا هیئتی از مصر روز گذشته برای انجام مذاکراتی با مسئولان اسرائیلی درباره شهر رفح، به تل‌آویو سفر کرده است.

مقامات مصری همچنین تاکید کردند که با اسرائیل در رابطه با عملیات نظامی قریب‌الوقوع آن در رفح همکاری نخواهند کرد.

در همین راستا مقامات مصری گفته‌اند که به رهبران حماس هشدار داده‌اند که اگر طی دو هفته توافقی درباره تبادل گروگان‌ها و اسرا حاصل نشود اسرائیل به طرح‌های نظامی خود در ارتباط با شهر رفح ادامه خواهد داد.

در مقابل اما رهبران حماس در پاسخ به این هشدار قاهره تاکید کرده‌اند که آنها برای دفاع از شهر رفح آمادگی دارند.
استقرار نیروهای زرهی مصر
پیش از آن نیز سامح شکری، وزیر خارجه مصر هشدار داده بود که آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح به وقوع فاجعه انسانی و افزایش تعداد قربانیان جنگ منجر خواهد شد.

به گزارش منابع «العربیه» شامگاه شنبه 21 بهمن مصر در واکنش به تحرکات اسرائیل در ارتباط با شهر مرزی رفح، تانک‌ها و ادوات زرهی خود در مرز با نوار غزه مستقر کرد.

بنا بر این گزارش نیروهای مصری ضمن ایجاد خاکریزهای شنی تجهیزات دیدبانی خود را در محل‌های استقرار نیروها در مرز مصر با باریکه غزه تقویت می‌کنند.
هشدار بریتانیا و اتحادیه اروپا
در واکنش به این تحولات دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا شامگاه شنبه نگرانی شدید کشورش را درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به شهر رفح ابراز کرد.

اتحادیه اروپا نیز هشدار داد که هر گونه حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح به تنش‌های خطرناکی با مصر منجر خواهد شد.

جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که حمله اسرائیل به شهر رفح به فاجعه انسانی منجر خواهد شد.

این مقام اتحادیه اروپا ازسرگیری مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها و تعلیق عملیات نظامی را تنها راه اجتناب از خونریزی در بحران غزه اعلام کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۵
romano - تهران، ایران
نتانیاهو دقیقا حمله خواهد کرد تا قدرت خود را حفظ کند اینها آخرین بازیهای بقای یک سیاستمدار سالخورده است. تمام مقامات ارتش و موساد مخالف این هستند ولی نتانیاهو برای در قدرت ماندن حاضر به نابودی اسرائیل است. همین الانم دولتش 3 ساله دولت اضطراری با اءطلاف با دو اقلیت کوچک مجلس اسموتریچ و ایتمار بن گاویر است. اقتصاد هم که وضعیت خوبی ندارد حالا ببینیم. یک عده ایرانی بیسواد هم از خود اسرائیلیها یهود پرست تر شده‌اند باشه ببینیم
یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.