پلیس بریتانیا بدنبال عبدالشکور ایزدی، متهم اسیدپاشی دیروز به یک زن و دو کودک در لندن

این عکس در یک فروشگاه تسکو اکسپرس در خیابان کالدونین، شمال لندن، در ساعت ۲۰:۴۸ به وقت گرینویچ روز چهارشنبه - حدود ۵.۴ مایل (۸.۷ کیلومتر) دورتر از حمله ماده شیمیایی در خیابان لیزر در کلپم، گرفته شدمظنون حمله با ماده شیمیایی در جنوب لندن که در سال ۲۰۱۸ به جرم آزار جنسی محکوم شده بود، بعد از سه بار درخواست پناهندگی در بریتانیا دریافت کرده است.

پلیس به دنبال عبدالشکور ایزدی، ۳۵ ساله است که آخرین بار بعد ازظهر چهارشنبه در شمال لندن دیده شد.


یک مادر و دختر سه ساله که براثر پاشیدن ماده شیمیایی خورنده پوست آسیب دیدند ممکن است براثر این حمله دچار جراحاتی «ماندگار» شوند.

پلیس به مردم هشدار داده است که به این فرد نزدیک نشوند و در صورت دیدن او با شماره ۹۹۹ پلیس تماس بگیرند.

قربانیان زن ۳۱ ساله و همراه دختر هشت ساله‌اش در بیمارستان بستری هستند.

پنج افسر پلیس و چهار نفر دیگری که سعی در کمک داشتند زخمی شدند.
این حمله در نزدیکی محله «کلپم کامون» در حدود ساعت ۱۹:۲۵ روز چهارشنبه رخ داده است.

مظنون قصد داشت با یک خودرو از صحنه فرار کند اما با خودروی پارک‌شده برخورد کرد و بعد فرار کرد.

ایزدی در سال ۲۰۱۸ به اتهام «تعرض جنسی» محکوم شد، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ به او پناهندگی داده شود.

پلیس پیشتر تصویری از او منتشر کرد که در آن جراحات صورتش نشان داده شده بود.

این تصویر که حدود ۷۰ دقیقه پس از حمله گرفته شده است، مظنون را در یک فروشگاه «تسکو اکسپرس» در شمال لندن نشان می‌دهد.
عبدالشکور عزدی ۳۵ ساله آخرین بار در جاده کالدونین در شمال لندن دیده شد و پلیس به مردم هشدار داده است که به او نزدیک نشوندآنچه تاکنون در مورد این مهاجم می‌دانیم
یک شاهد این صحنه آن را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت آن را «نمی‌توانم ببینم».

بی‌بی‌سی دریافته است که ایزدی که از افغانستان سفر کرد، در سال ۲۰۱۶ مخفی شده در یک کامیون وارد بریتانیا شد.

حکم حبس تعلیقی او به دلیل این جرم جنسی که در دادگاه نیوکاسل صادر شده بود، شامل یک حکم کار بدون حقوق بود.

پس از تکمیل آن در سال ۲۰۲۰، ایزدی از تحت نظارت پلیس آزاد شد.

درخواست پناهندگی او دو بار رد شده بود، بار دوم او ادعا کرده بود که به مسیحیت گرویده، به این معنا که در صورت بازگشت به افغانستان جانش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در سومین تلاش برای دریافت پناهندگی، یک کشیش در نامه‌ای تایید کرد که او تغییر دین داده است و درخواست پناهندگی او پذیرفته شد.

برخی در وزارت کشور بریتانیا این مورد را نمونه‌ای ناامید کننده برای آنها در نظام دادگاه تجدیدنظر پناهندگی اشاره می‌کنند که به افرادی با وجود سابقه محکومیت در بریتانیا پناهندگی داده است.

قوانین فعلی به این معنا است که هر کسی که به بیش از دو سال زندان محکوم شود، واجد شرایط پناهندگی نیست. در سال ۲۰۲۲ این میزان به یک سال کاهش یافت.

با این حال، کسانی که با پناهجویان کار می‌کنند اشاره می‌کنند که چنین افرادی نیز ممکن است در کشور خود در معرض خطر باشند، بنابراین یک پناهنده واقعی است، حتی اگر در بریتانیا سابقه محکومیت داشته باشند.

پلیس معتقد است که خانواده‌ قربانی‌ او را می‌شناخته است، اما گفت که هنوز رابطه دقیق آنها روشن نیست.

سوپت گابریل کامرون، سخنگوی پلیس در یک کنفرانس خبری، گفت که او «نمی‌داند» انگیزه ایزدی چه بوده است، اما «یقین دارد» که دستگیر خواهد شد.

او گفت که ایزدی از منطقه نیوکاسل در شمال انگستان است و خودروی رها شده در محل حادثه، یک هیوندای، متعلق به او بوده است.

آقای کامرون گفت که مظنون آخرین بار در جاده کالدونین در لندن دیده شده است.

حضور پلیس در آن منطقه در نزدیکی ایستگاه «کینگز کراس» لندن، بعد از ظهر پنج‌شنبه، از جمله خودروهای بدون علامت با آژیر آبی پلیس، افزایش یافت.

در مجموع ۱۲ نفر در این حمله زخمی شدند، از جمله پنج افسر پلیس که در محل حادثه حضور داشتند. از چهار نفر از مردمی که سعی کردند کمک کنند، سه نفر جراحت برداشته و به بیمارستان رفتند، دو زن ۳۰ ساله و یک زن ۵۰ ساله.

پلیس می‌گوید آنها «شجاعانه به کمک این خانواده آمدند» و حالا از بیمارستان مرخص شده‌اند.

سرویس آمبولانس لندن گفته است که سه خدمه آمبولانس را پس از دریافت تماسی در مورد حادثه‌ای در نزدیکی منطقه «کلپن کامون» پیش از ساعت ۷.۳۰ به محل حادثه اعزام کرده است.

مردی حدود ۵۰ ساله به دلیل جراحات جزئی که نیازی به درمان نداشت و پنج افسری که در واکنش به این حمله مجروح شده بودند، پس از دریافت مداوا، بیمارستان را ترک کردند.

سر مارک رولی، رئیس پلیس متروپولیتن (پلیس لندن) به رادیو بی‌بی‌سی لندن گفت برخی از سوختگی‌هایی که مادر و دخترانش در این حمله متحمل شداه‌ند، «بسیار قابل توجه» بودند.

یکی از شاهدان قبلاً گفت که مادر در حالی که سعی می‌کرد کمک کند با گریه می‌گفت: «نمی‌بینم، نمی‌بینم».

پلیس از هر کسی که در این مورد اطلاعاتی دارد، خواسته است که با شماره ۱۰۱ و رفرنس CAD 7790/31Jan تماس بگیرد.

پلیس همچنین از ساکنان محلی و رانندگان خواسته است که دوربین در بیرون و دوربین‌های خودرو خود را ببینند با هر نشانه‌ای که به دستگیری این فرد کمک کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
dariush-alman - فرانکفورت، آلمان

ار قیفه کریه و نجس این ... کاملا مشخصه که عفغانیه. این ... ها هیچوقت و هیچ کجا آدم بشو نیستن، ....، هر جای دنیا هم که هستن فقط کثافت کاری ازشون دیده میشه،
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

از فاطی بپرسن این کجاست!
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
۶۱
یا فاطمه زهرا - فلورانس ، ایتالیا

امیدواروم درس عبرت از برای کسانی بشود که قصد بازگشت از دین مبین و برحق را در سر می‌پرورانند. در همین دنیا هم خوار و حقیر می‌شوید.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
۳۴
ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

خاکبرسر اروپا و ایران خودمون که این .. وحشی افغانی رو بکشور راه می دن، اینا یه مشت جنایتکار ... وحشین آدم بشو نیستن، اکثر جرم و جنایات در همه جای دنیا زیر سر این ... وحشیه.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین

۱) اشخاصی‌ که مرتکب اعمال بد می‌شوند، حتم در زمانی دیگر هم، اعمال شنیع خود را به‌شکل‌های دیگری ادامه خواهند داد. این شخص از افغانستان در ۲۰۱۶ غیر‌قانونی وارد بریتانیا شده، در ۲۰۱۸ مرتکب جرم آزار جنسی‌ شده، محکوم شده، و بعد از چند سال، بریتانیا به درخواست پناهندگی او جواب مثبت داده، و حال دوباره، مرتکب یک جرم دیگر (اسید‌پاشی) شده!. مقصر کیست؟ پاسخ؛ مقصر سیستم اشتباه اروپا منجمله بریتانیا هست که بی‌رویه به هر مجرم و جانی، پناهندگی می‌دهد، و سپس مردم آن کشور هستند که بخاطر جرم و جنایات این پناهندگان مجرم، آزار و اذیت می‌شوند!. نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعت‌اش این است!، یعنی افراد جانی و تبه‌کار (از هر ملیتی که باشند)، جنایات‌شان به‌دلیل خوی وحشی ژنتیکی‌ که دارند می‌باشد، پس خود کشورهایی که پناهندگی می‌دهند باید از دادن اقامت و پناهندگی به این افراد بیمار روانی‌ خودداری کنند. این چه دلسوزی احمقانه‌ای هست که طرف غیر‌قانونی وارد کشوری دیگر شود، او را بیرون نیندازند!، سپس آزار جنسی‌ انجام دهد، بعد هم به او پناهندگی دهند چون در کشورش بخاطر تغییر دین او را خواهند کشت!. ~ (ادامه...)
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین

۲) یکی‌ از احتمالات می‌تواند این باشد که این شخص، با خانم ۳۱ ساله‌ی (به احتمال زیاد انگلستانی) که به صورت او و دختر ۸ ساله‌اش اسید پاشیده، چندی پیش آشنا شده بوده، پیشنهاد دوستی‌ یا ازدواج مطرح کرده، اما بعد آن خانم را با مردی دیگر دیده (که آن مرد می‌تواند همسر سابق زن، و یا یک خواستگار دیگر زن باشد). سپس این مجرم سابقه‌دار، وارد حالات غیرت‌های بی‌جا و خرکی شده، و نسبت به زنی‌ که هنوز جواب مثبت به او نداده و یا پس از مدتی‌ -با دانستن این‌که این شخص فرد درستکاری نیست برای همین به او جواب منفی‌ و اعلام خاتمه‌ی این آشنایی را داشته- احساس کرده که این زن دیگر مال اوست و چرا با مردی دیگر دیده شده!، و سپس دست به انجام این حرکت غیر‌انسانی‌ و شنیع اسید‌پاشی بر روی او و دختر او زده!. / شما ببینید که یک پروسه‌ی اشتباه، از اپتدا کج بنا می‌شود، و سپس منجر به فجایع می‌شود. بازهم می‌گویم که سیستم اشتباه خیرات پناهندگی که اروپا به هر بیمار روانی‌ و جانی دارد، مقصر اصلی‌ چنین فجایعی هست.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
۹۳
جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

ای لعنت به اونیکه این بساط سرتاپا مسخره پناهندگی دروغی و نوکیش بودن وتغییر دین دروغی رو راه انداخت بایدبا ترکه آلبالو چنان بزنندش که به کروکودیل بگه دایی جون هاهاهاایرانی و افقان پناهنده وجودنداره یه مشت فرصتطلب دوزاری بی پول مفلوک داریم که تا تقی به توقی میخوره بساط خنزرپنزری رو کولشون به هوای بوی کباب الفراربسمت اروپا ولی می بینن عوضش بساط خرداغ کنی براهه هاهاهرچی قاتل و جانی بااین ارفاق پناهندگی ریخته تو اروپابخصوص انگلیس وسوئدوآلمان
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
۴۸
chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد

خفه ش و. اشغال ،خیای کثیفی
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
صحبت شما کاملا درست هست. من چندین و چند مورد می‌شناسم که چه از ایران و چه ایرانی از اینجا (حتا خانوادگی و همچنین تک‌نفری)، ۱۴-۱۵ سال پیش قاچاقی رفتن به یک کشور اروپایی درجه‌یک، دین‌شون رو مثلا تغییر دادن، چهار تا عکس هم در کلیسای کاتولیک آن‌جا گرفتن، در اون چندماهی هم که تا وقت دادگاه‌شون (برای تایید پناهندگی) وقت بوده، از طرف دولت آن کشور، از آپارتمان محل اقامت تا خورد و خوراک تا پول توجیبی تا دستمال کاغذی -حتا تا کاندوم- هم بهشون رایگان دادن، بعد از چند ماه که دادگاه‌ برگزار شده، پناهندگی بهشون دادن، و از اون موقع مفت‌مفت می‌خورن و تازه از کشور محل پناهندگی‌شون هم انتقاد می‌کنن!. / مساله‌ی دادن پناهندگی، در ۹۹ درصد موارد، مثل این می‌مونه که کسی‌ غیر‌قانونی و مخفی‌ وارد خانه‌ای بشه، بعد صاحب‌خانه بهش بگه پس شما بیا اصلا اینجا تا همیشه بمون!، صبحانه و نهار و عصرانه و شامت رو هم می‌دیدم بهت، پول توجیبی هم می‌دیم بهت!. / اون‌وقت این پناهنده‌ها، تازه از اون کشور درجه‌یک محل اقامت‌شون، به دیگر جاهای درجه‌یک اروپا و امریکا هم دایم سفر می‌کنن!، که یک‌وقت حوصله‌شون سر نره!.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

حتی افکار اسلامی نجس هستند!
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
۴۳
ولش کن - تهران، ایران

این. جانوران را باید کته کله کرد.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد
فاطی! باز حماقت؟ حالا همه اسمتو میدونن و با عکست میمونها اعتماد به نفسه شون رفت بالا
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.