پاسخ گالانت درباره حملات اسرائیل به ایران: بگذارید ماموریت‌مان را با آرامش انجام دهیم

العربیه: یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل درباره مقاله نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق این کشور در «وال استریت ژورنال»، که در آن فاش کرد که ارتش اسرائیل در سال 2022 در حملاتی داخل خاک ایران از جمله یک پایگاه پهپادی را هدف قرار داد، واکنش نشان داد.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، گالانت در اظهاراتی در جریان دیدار از پایگاه هوایی «رامات دیوید» شامگاه جمعه گفت: «مناسب است صدای هواپیماها صحبت‌های غیرضروری را خاموش کند و به نیروهای ارتش اسرائیل اجازه داده شود ماموریت خود را با آرامش و امنیت انجام دهند.»


گالانت افزود: «می‌خواهم به همه کسانی که گوش می‌دهند بگویم که ما در نوار غزه کار فشرده‌ای انجام می‌دهیم و این کار برای مدت طولانی تا رسیدن به اهداف ادامه خواهد داشت.»

این اظهارات در حالی بیان شده که نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، جمعه هشتم دی، در مقاله‌ای در روزنامه «وال استریت ژورنال» فاش کرد که اسرائیل در سال 2022 دو بار به اهدافی در خاک ایران حمله کرده است.

به گفته او، اولین بار پس از آن بود که ایران در فوریه 2022 دو حمله پهپادی را به اسرائیل انجام داد، زمانی که اسرائیل پایگاه نظامی تیم را در خاک ایران منهدم کرد. عملیات دوم حدود یک ماه بعد یعنی در مارس 2022 انجام شد زمانی که تلاش یگان نیروی قدس ایران برای کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه ناکام مانده و چندی پس از آن فرمانده این یگان در قلب تهران کشته شد.

در یک حمله هوایی که در بهمن ماه سال گذشته در ایران انجام شد، یگان‌های پهپادی ایران، همانطور که مجله «هاآرتص اسرائیل» در آن زمان منتشر کرد، به شدت آسیب دید و بر اساس این نشریه، تخمین زده می‌شود که صدها هواپیمای بدون سرنشین منهدم شدند، این در حالی بود که تهران این اقدام را به اسرائیل نسبت داد اما اسرائیل اما دست داشتن در این حمله رد کرد.

چند ماه بعد، حسن سعید خدایاری، یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران، در مرکز پایتخت ایران، نزدیک خانه‌اش در تهران کشته شد. به گزارش خبرگزاری «تسنیم» ، دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت پنج گلوله به سر حسن خدایاری، سرهنگ سپاه قدس شلیک کردند و سپس از محل متواری شدند. وزارت اطلاعات ایران در آن زمان اعلام کرد که یک شبکه جاسوسی اسرائیل را کشف و سپاه پاسداران نیز اعضای آن را بازداشت کرده است.

مقامات نظامی ایران در حاشیه مراسم تشییع رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در سوریه، با متهم کردن اسرائیل به ترور او، تهدید به انتقام کردند. موسوی دوشنبه گذشته در یک حمله موشکی به منزلش در دمشق کشته شد، و صبح پنجشنبه هفتم دی، پس از اقامه نماز میت بر وی توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با حضور مقامات نظامی و کشوری تشییع شد.

رسانه‌های ایران با نشر خبر و تصاویر موسوی او را از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران ایران در سوریه و از همراهان قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس توصیف کردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

فقط مقایسه کنید تفاوت صحبت کردن اینها با قراضه های ما. فقط همین که اونها هر چی گفتن عمل کردن بدون تو بوق و کرنا کردن ، مال ما فقط حرف مفت زدن و قپی آمدن گوش همه رو کر کردن ولی کاری نکردن .
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

برای همین هست خاینه ای و فرمانده های سپاه ضد ایرانی بعد از وحشیگری تروریستهای حماس خشتکشان را کثیف کردند چون فهمیدند اسرائیل شوخی نداره و در قلب ایران اشغالی هم از کسانی که دستور ترور و حمله صادر میکنند انتقام مرگبار میگیره.
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

مگه شما اسرائیلی‌ها یه کاری بکنید ایرانیا که از تخم رفتن
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
۴۹
Farhad.fattah - لندن، انگلستان

مطمئن باشید ایران زمانی جنگ را آغاز می‌کند که توازن قدرت را به دنیا اعلام کند با داشتن ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای و مسلح کردن نیروهای مقاومت را به موشک‌های هسته‌ای .به آنجاست که می‌توان گفت معادله قدرت در دنیا عوض خواهد شد
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

جز افکار شیطانی نابودی و انهدام کدام قدم مثبت را در زندگی برداشته اید؟
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

من اینجا با اسراییلی ها کار کردم توی بیزینس هام. قریب به اتفاق وقتی بهشون میگفتم you did a god job، جواب میدادن doing a good job is our job. اینها سرشون رو میندازن پایین و کارشون رو میکنن. برای همینه که من خنده ام میگیره که به قوطی حلبی درست میکنن ازش پرده برداری میکنن. چون فقط میخوان زر بزنن
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

زر نزن بابا. .. سوشیال خور
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

مطمئن باش اینها اگر هزار تا موشک و پوشک و جوشک هسته ای هم داشته باشند جرأت نمی کنند کاری بکنند!! دلت رو خوش به چرندیات این بدبختهای عمامه بر سر نکن جون خودت رو بردار و از اون مملکت در رو برو یک جای دیگه
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
۱۰۰
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
حاجی حرف پیشکی مایش شیشکی مگه نه چلی
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
تا دیروز میگفتین اسراییل بزنه حیفا و تل اویو رو با موشک میزنیم. حالا فهمیدین موشک هاتون رو جهت پوشک ... باید استفاده کنین. حالا بمب اتمی میخواین که إسرائیل ارتون حساب ببره؟ ...
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
۴۶
فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
من هم باهاشون کار کردم ، اکثرا تو کار خوبن
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
چرا شر و ور میگی !؟! موشک و بمبی که جمهوری نکبت اسلامی تولید کنه ، در مقابل سلاح اتمی آمریکا و اروپا مثل پشه در مقابل فیل است ، فقط بدرد سکوت و سرکوب ملت ایران می خورد . چرا خودتان را به نفهمی می‌زنید!؟! ج.ا از نظر علمی اقتصادی سیاسی نظامی و بطور کلی مادی و معنوی ، در دنیا باندازه پشکل ارزش ندارد ، وجود نکبتش هنوز منافع اروپا و آمریکا را تامین میکند .
یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
۴۹
Farhad.fattah - لندن، انگلستان
چیزی ندارم بهت بگم فقط یه چیزی رو می‌تونم بهت توصیه کنم ندانسته از این دنیا نرو آگاه از این دنیا برو .از اول ایران باستان ما تا همین الان هستند و بودند وطن فروش‌ها و خائن‌هایی که فقط منافع شخصی و عقده گشایی خودشان راهمیشه در اولویت خودشان می‌دانستند و نادانسته از این دنیا رفتند.به قول یه شخصی می‌گفت به خاطر انتقام از پدرت به مادرت تجاوز نکن
یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
همون تو .....اومدی .... بری بسه. نمیخواد نصیحت کنی. از همه اتون بیزاریم و دقیقا میخواهیم که برین رو اشغالدونی تاریخ
یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +444شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +280رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +263یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +259پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +221‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +177نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +162«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد