مراسم تدفین پزشک خوشنام و مردمی بندر انزلی سرآغاز رنسانس انقراض نسل آخوندها شد

دکتر عبدالمطلب برادران نویری، طبیب شفیقی که بسیاری از اهالی بندر انزلی از پیر و جوان علاوه بر طبابت حلاوت محبت و نوع دوستی او را در یاد و خاطر دارند، بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

دکتر عبدالمطلب برادران نویری، ۱۰ اسفند ۱۳۲۰ در بندر انزلی به دنیا آمد و بیش‌ از نیم قرن سابقه طبابت داشت ضمن اینکه ۱۰ سال در جنوب خدمت کرد و سال ۵۷ مدیرکل بهداری بنادر خلیج فارس بود و پس از انقلاب به گیلان بازگشت یک سال در رشت و پس از آن در بندرانزلی مشغول به کار شد.


دکتر برادران نویری پزشکی بود که قبل از طبابت به پیشگیری از بیماری افراد علاقه داشت و بسیاری از اهالی بندرانزلی در خاطرشان هست که دکتر بارها به عیادت بیماران رفته بود و در بسیاری از مواقع هزینه ویزیت از نیازمندان دریافت نمی کرد.

آبان ماه سال ۱۳۹۵ بود که به همت شهروندان بندرانزلی گرامیداشت برای این دکتر شفیق برگزار شد و در پایان آن مراسم ساده و مردمی، تندیس شهروند شایسته به نمایندگی از همه شهروندان بندرانزلی به پزشک نوع دوست اهداء شد.
دکتر نویری در این مراسم در مورد خودش گفت: 13 اسفند 1320 در بندر انزلی به دنیا آمده ام و فارغ التحصیل سال 1346 هستم و حدود 50 سال است که مشغول طبابتم .
وی یاداور شد:10 سال در جنوب خدمت کردم و سال 57 مدیرکل بهداری بنادر خلیج فارس بودم ؛ انقلاب که شد تصمیم گرفتم دیگر در اداره خدمت نکنم این گونه شد که به گیلان بازگشتم ، یک سال در رشت و پس از آن در انزلی مشغول به کار شدم .بیش از آن که به طبابت علاقه داشته باشم به بهبود وضع زندگی مردم علاقه دارم ، دوست دارم کاری کنم که از بیمار شدن افراد پیشگیری کنم .

کمتر کسی را در شهر ساحلی انزلی می توان یافت که نام دکتر عبدالمطلب برادران نویری را نشنیده باشد ؛پزشک انسان دوستی که در خاطره جمعی مردم این شهر نه تنها طبیبی حاذق که حبیبی غمخوار است.

طبیبی که مردم به پاس زحماتش با امضای توماری خواستار نامگذاری خیابانی و نصب سردیسی از وی در مکان مناسبی از شهر شده اند.

مطب او گرچه در یکی از کوچه های فرعی منتهی به خیابان سپه انزلی است اما او در 50 سال طبابتش بارها پای پیاده بر بالین بیماران حاضر شده بدون آن که تقاضای مبلغی اضافه بر حق معاینه معمولش کرده باشد.

او نه تنها بیماران نیازمند را به رایگان ویزیت بلکه خود یا با کمک دوستان هزینه دارو و درمان آنها را نیز تامین می کند و گاه حتی در تامین قوت و غذا نیز به آنان مدد می رساند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
انسانیت، شجاعت. صداقت - استکهلم، سوئد

روح این پزشک خوشنام و‌تمام انسانهای نوعدوست شاد و سربلند. "سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز/مرده آن است که نامش به نکویی نبرند"
‌پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
۳۶
hamidhamed666 - خارکووووف، اوکراین

هیچ کس به اندازه این نظام به روحانیت ضربه نزد. تنها تعداد اندکی از اونها به نون نوایی رسیدن. اما خیلی از اونها قربانی همین حکومت شدن. قبل از انقلاب روحانیت دارای وجهه عمومی خوب وقابل احترامی بود، اما الان چی؟ حتی جرات ندارن با لباس روحانیت بیرون برن. اونها اگر میفهمیدن باید اولین افراد در صف اعتراضات بودن!
‌پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
۴۲
sama128 - شیراز، ایران
البته دوست عزیز ؛ خداوند باعث شد که این موجودات که خود را صالح ؛ پاک ؛ نشان میدادند و ملت قبل از انقلاب تصورشان از آخوند چیز دیگری بود چهره واقعی این شیادین را بشناسند ؛ اگر این اتفاقات توسط خداوند رقم نمیخورد و زمینه جهت نشان دادن چهره لواطکار زناکار اختلاسگر مفتخور بیسواد دروغگو و شیاد این ارازل روشن نمیشد ملت هیچگاه آگاه نمیشدند . باید از خدا تشکر کرد.
‌پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
مردم ایران از همان زمان کودتای ۵۷وقتی خمینی هندی زاده در هواپیما گفت هیچ احساسی ندارم فهمیدند که چه خبیث و جنایتکار ی به ایران ارسال شده و در مدت ۴۵سال با فتو شاپ و تبلیغات غرب و شرق فرقه اخوندیسم به ضرر مردم ایران و به نفع سرمایه‌داران دنیا مشغول چپاول بود و است البته با زور اسلحه و ایرانی کشتن و در نبود رسانه اینترنتی ۳۰اول حکومت رژیم اسلامی کشتار مخوف ایران ها توسط این گروه اسلامی و مزدوران لبنانی و عراقی و سوری و پاکستانی و افغانستانی...پنهان ماند اما پته این آخوندهای جنایتکار از زمان کشتن ندا آقاسلطان روی آب ریخت و دیگر چهره در نقاب آخوند ها هم از زیر نقاب مذهب بیرون آمد طوری که دیگر امروز حنای این اسلامی های قاتل رنگ ندارد و مردم ایران از اسلام تبری و دین انسانیت و یکتاپرستی را انتخاب کرده اند دینی که از ۷۵۰۰سال پیش داشتند و با آن دنیا را فتح کردند و صلح و آرامش برقرار کرده بودند
‌پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +471شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +325پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +292یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +288رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +202کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +188پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد