قاسم آبسته، زندانی سیاسی اهل تسنن، پس از ۱۳ سال حبس «اعدام شد»

 قاسم آبسته در حدود ۱۴ سال حبس خود «به سرطان تیروئید» مبتلا شده و بارها به نشانه اعتراض دست به اعتصاب غذا زده بودرسانه‌های حقوق‌بشری می‌گویند قاسم آبسته، زندانی سنی پس از تحمل ۱۳سال و ۹ماه حبس در زندان قزلحصار کرج اعدام شده است.

خبرگزاری هرانا روز یکشنبه ۱۴ آبان با انتشار این خبر نوشت که این زندانی کرد اهل مهاباد از یک هفته پیش «جهت اجرای حکم اعدام به یکی از سلول‌های انفرادی منتقل شده بود».


این زندانی سیاسی در خردادماه ۱۳۹۸ به همراه شش هم‌پرونده‌ای دیگرش به اتهام «افساد فی‌الأرض» توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابولقاسم صلواتی به اعدام محکوم شد.

او در آذرماه سال ۱۳۸۸ توسط اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد و از آن زمان در زندان‌های ارومیه، اوین، رجایی‌شهر و قزلحصار به سر برده بود.

قاسم آبسته در حدود ۱۴ سال حبس خود «به سرطان تیروئید» مبتلا شده و بارها به نشانه اعتراض دست به اعتصاب غذا زده بود.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تاکنون بارها زندانیان سنی‌مذهب را که در پرونده‌هایی با اتهام‌های سیاسی محکوم شده‌اند، اعدام کرده که اعتراض سازمان‌های بین‌المللی را در پی داشته است
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

یه چیزی تو روحت خمینی که اومدی و ایرانو با خاک یکسان کردید شما تازیا
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

لعنت بذات کثیف و پست و متعفنت خامه ..نی که اینطور با دستگاه و سرکوب و کشتارت ، جوان و پیر و زن و مرد بیگناه رو اینطور پرپر و خانواده ها رو داغدار میکنی ! امیدوارم این بلاها به سر توله هات خصوصاً خواجه مجتبی با اون توله حرومی انگلیسیش بیاد ، که بشه نوه تو پفیوز و بی ناموس !
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

امید دارم که این متن به چشم تنام مفعولین دینی دنیا و مخصوصاً کلیه مسلمانان خر مذهبی که دارای تفکری چون خامنه ای هستند برسد. اگر خدا در هر دینی ، به هر فرستاده اش حال پیامبر یا امام و یا رهروان آنان در هر کتاب یا از طریق هر پیامی دستور داده که مخالفان خود را بکشید و یا زندانی کنید یا نقص عضو یا ضرری مالی و جانی به آنها برسانید، نه آن خدا وجود دارد، و نه خدائی هست که به گفته خودش الرحمان و رحیم است، و‌ نه آنها پیامبرانند، باید از آن خدا تا به پیامبرانش همه و همه را لجن مال کرد. ننگ بر تو ای خامنه ای، ننگ بر تمام کسانی که به آنها قر خاکستری گفته میشود، ننگ بر ما، نمگ بر ما، ننگ بر ما. ما همگی با سکوتمان در ریختن خون این عزیزان توسط رهبر مفعولین و رهروانش شریک هستیم.
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

لعنت به آن دین پلید و اهریمنی این جنایتکاران که چیزی بغیر از خون ریزی و کشتار جوانان وطنمان نداشته است. نبایستی از اسلام انتظار رحم و انسانیت داشت.
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

از برچسب زدن دینی سوءاستفاده نکنید، بودند اشخاصی هم اعم از زرتشتی، صلیبی، عصائی، بودائی تا موش و گاو پرست.
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
من این قاسم را از همان زمانیکه به دنیا آمده بود میشناسم، قاسم هنوز یک سالش نشده بود که بابایش توسط نظام آخوندی دستگیر می‌شود و بعداز دوسال بابایش را آزاد میکنن بابایش اسمش سید مصطفی بود هنوز یک سال از آزادی پدرش نگذشته بود که دوباره بابایش زندان می‌شود و بعداز دوسه ماه از زندان شدن مصطفی همسرش یک پسر دیگر بدنیا می‌آورد و در دادگاه انقلاب برای پدر قاسم حکم اعدام صادر و زود اعدامش میکنن مادر قاسم هم هردو فرزندش را به پدر و مادر مصطفی تحویل می‌دهد و دنبال زندگی خودش می‌رود قاسم هنوز ۷ سالش نشده بود که مادربزرگ و پدربزرگش فوت میکنن اینبار قاسم و برادرش به عمویشان تحویل داده می‌شود که عمویشان خود ۴ فرزند خیلی کوچک داشت و زندگیشان خیلی سخت میگذشت. عموی قاسم هرچند مشکلات مادی فراوان داشت حالت روحی و روانیش هم ثعریفی نداشت. قاسم و برادرش نزد عمویشان بزرگ شدن ولی خیلی با سختی ! قاسم سواد آن چنانی نداشت و چون خودشان را مسلمان و سید میدانستن به همین خاطر قاسم عضو یک گروه سنی شده بود که بعد نظام آخوندی هر آنچه را توانست از این گروه سنی دستگیر کرد که قاسمهم یکی از دستگیر شدگان بود.
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +564شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +452پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +169نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند