سند اروپایی فاش شده؛ پس از جنگ چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد؟

العربیه: علیرغم ادامه نبردهای شدید و حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه، برخی از کشورهای اروپایی شروع به بررسی گزینه های پس از جنگ کرده‌اند.

طبق یک سند فاش شده، چندین کشور اروپایی در مورد گزینه بین المللی کردن اداره نوار غزه بعد از جنگ بحث کردند و پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای مدیریت این باریکه با همکاری سازمان ملل را ارائه دادند.


در این سند که روز سه‌شنبه نسخه‌ای از آن به دست العربیه رسید و توسط آلمان تهیه و در بین تعدادی از کشورهای اروپایی توزیع شد، پیشنهاد مسئولیت تامین امنیت غزه پس از جنگ توسط یک ائتلاف بین‌المللی مطرح شده که طی آن این ائتلاف سیستم تونل‌های حماس و دیگر گروه‌های مسلح را برچیده تا مسیر قاچاق سلاح به غزه بسته شود.

علاوه بر این، این سند نسبت به عواقب بمباران بی‌رویه هشدار داد و «عملیات جراحی دقیق» در غزه را پیشنهاد کرده است.

این سند با ایراز تردید درباره توانایی اسرائیل برای از بین بردن حماس با ابزار نظامی، پیشنهاد بدیل برای خشک کردن منابع حمایت مالی و سیاسی حماس را ارائه کرده است.

کشورهای اروپایی همچنین هشدار داده‌اند که ثبات غزه در میان مدت، تنها با فعال کردن مجدد روند صلح که مستلزم مشارکت طرف‌های اصلی مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی است، تضمین می‌شود.

هفته گذشته، گفتگوهای رهبران اروپایی در جریان نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، میزان اختلافات بین این کشوره بر سر پرونده غزه را نشان داد.

بحث رهبران اتحادیه اروپا برای رسیدن به یک موضع واحد درباره گشایش «کریدورهای بشردوستانه» پس از ساعت‌ها به نتیجه‌ای نرسید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
برنامه آمریکا و اسراییل و ایران این است که مسله غزه برای همیشه حل شود و غزه ای وجود نداشه باشد . ایران هم در کنار آنها به حذف غزه و راندن مردم آن به اسراییل کمک می کند. حکومت فعلی ایران همانند رژیم چهلوی ها توسط انگلیس آمریکا درست شد تا در جهت منافع آنها کار کند و اگر رورزی بخواهد پرور بازی درباورد کمتر از یک سال ملاها باید به پایان سلام کنند و همه آنها به همراه بسیجی ها و سپاهی ها اعدام می شوند. وقتی از پشت پرده مسایا سیاسی و اطلاعاتی خبر نداشته باشی باید صحبتهای قهوه خانه بکنی و مسایل را آن طور که در همه جا است تحلیل کنی. حمله حماس به اسراییل به درخواست اسراییل و با کمک و تحریک ایران انجام شد تا بتوانند با این بهانه غزه را نابود کنند و انسانها را از آنجا برانند و آن منطقه تماما به کنترل اسراییل درآید و شاید هم در آینده نزدیک دولت فلسطینی وابسته به غرب هم تشکیل شود که حماس موی دماغ آن بود و به دنبال سهم خواهی از آن بود و مانع بزرگ
‌چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
در مورد منافقین و مامان لچکی اطلاعاتی ندارید
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم