ارتش آمریکا برای مقابله با چین غذاهای دریایی ژاپنی می‌خرد

العربیه: پس از آنکه چین اعلام کرد به دلیل رهاسازی آب رآکتورهای نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در دریا توسط توکیو ورود محصولات غذایی ژاپنی را ممنوع کرده است، ایالات متحده اعلام کرد عمده‌خری غذاهای دریایی ژاپنی به منظور تامین نیازهای ارتش آمریکا را آغاز کرده است.

رام امانوئل، سفیر ایالات متحده در ژاپن، روز دوشنبه در مصاحبه با «رویترز» از این ابتکار پرده‌برداری کرد و گفت که واشینگتن همچنین باید به‌طور گسترده‌تری به مقابله با ممنوعیت‌های پکن، که به گفته وی بخشی از «جنگ اقتصادی» آن است، کمک کند.


دیدبان هسته‌ای سازمان ملل ایمنی رهاسازی آبی که در ماه اوت از نیروگاهی که در اثر سونامی سال 2011 ویران شده بود را تضمین کرد. وزرای بازرگانی گروه 7، که هفت کشور قدرتمند اقتصادی هستند، روز یکشنبه خواستار لغو فوری ممنوعیت‌های غذایی چین علیه ژاپن شدند.

امانوئل گفت: «قرارداد بلندمدتی بین نیروهای مسلح آمریکا و شیلات و تعاونی‌های ژاپن امضا شده است. بهترین روش اثبات‌شده برای مقابله با ممنوعیت‌های تجاری چین این است که کشور یا صنعت هدف‌گرفته‌شده را یاری کنیم.»

اولین وعده خرید غذاهای دریایی توسط ایالات متحده تحت طرح مذکور شامل یک تن صدف خوراکی است. این کسری ناچیز از بیش از 100000 تن صدف خوراکی است که ژاپن پارسال به چین صادر کرد.

به گفته امانوئل، محصولات دریایی ژاپنی برای تغذیه سربازان آمریکایی در غذاخوری‌ها و کشتی‌ها استفاده خواهد شد. این محصولات همچنین در فروشگاه‌ها و رستوران‌های پایگاه‌های نظامی آمریکا عرضه می‌شوند.

سفیر آمریکا در توکیو، با اظهار اینکه ارتش ایالات متحده تاکنون غذاهای دریایی محلی ژاپنی خریداری نکرده بود، تاکید کرد که تنوع غذاهای عمده‌خری‌شده از ژاپن برای ارتش آمریکا به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

امانوئل افزود ایالات متحده می‌تواند برای واردات کلی ماهی خود به ژاپن نظر داشته باشد. مقامات آمریکایی در حال مذاکره با مقامات ژاپنی هستند تا محصولات دریایی که در آب‌های ژاپن صید شده‌اند را به ثبت شرکت‌های آمریکایی برسانند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.