تاکید مجدد ارتش اسرائیل: راکت جهاد اسلامی فلسطین بود که به بیمارستان غزه اصابت کرد

صدای آمریکا: انفجار در بیمارستان الاهلی در غزه که حماس و مقامات شماری از کشورهای خاورمیانه مسئولیت آن را متوجه اسرائیل دانسته اند تظاهرات در مقابل سفارتخانه های آمریکا در برخی کشورها مانند لبنان را به همراه است. اسرائیل می گوید جهاد اسلامی مسئول این انفجار بوده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۶ مهر، در یک کنفرانس مطبوعاتی هر گونه دخالت این کشور در انفجار در بیمارستان الاهلی در غزه را رد کرد و مسئولیت آن را متوجه گروه شبه نظامی جهاد اسلامی فلسطین دانست.


دانیل هاگاری در این واکنش به اتهام های وارد شده به دست داشتن اسرائیل در این انفجار مرگ بار، به مدارکی استناد کرد که به دست واحدهای نظامی اسرائیل افتاده است و گفت: ما فایل صحبت دو فرمانده حماس درباره اشتباه برخورد موشک جهاد اسلامی به بیمارستان الاهلی غزه را منتشر کردیم.

او اشاره کرد که در این روزها بیش از ۴۰۰ راکت شلیک شده از نوار غزه، در داخل همین منطقه فرود امده است.

این مقام نظامی اسرائیلی همچنین گفت که در زمان انفجار، هیچ عملیاتی از سوی نیروهای اسراییلی انجام نشده بود.

دانیل هاگاری همچنین از رسانه هایی که به گفته او، بدون منتظر ماندن در مورد نتایج بررسی های ارتش اسرائیل، اقدام به انتشار اتهام گروه حماس در مورد متهم دانستن این کشور در انفجار در بیمارستان کردند، انتقاد کرد.

مقامات بهداشت حکومت حماس در غزه می‌گویند در حمله اسرائیل به بیمارستان الاهلی صدها تن کشته شدند. اما اسرائیل این اتهام را رد کرده است.

در این ارتباط، به گزارش تایمز آف اسرائیل، تصاویر گرفته شده از سوی یک پهپاد نشان می دهد که بر اثر یک انفجار، آتش سوزی بزرگی در منطقه ایجاد شده است اما حفره ای وجود ندارد.

ارتش اسرائیل می گوید که حملاتش معمولاً حفره های بزرگی در زمین ایجاد می کند.

پیشتر خبرگزاری رویترز نوشته بود به طور مستقل نمی‌تواند این ادعاها را تأیید کند، اما اشاره کرد که این حادثه در پی بحرانی که پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل در روز ۱۵ مهر ایجاد شد روی داده است.

انفجار در بیمارستان الاهلی واکنش های بسیاری را به دنبال داشته است. در این ارتباط، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، که در مسیر سفر به اسرائیل از این خبر مطلع شده بود، با محکوم کردن این حمله، گفت که ایالات متحده همواره بر حفاظت از جان غیرنظامیان در طول درگیری‌ها تاکید دارد.

او همچنین گفت: «من از انفجار در بیمارستان الاهلی عرب غزه و تلفات جانی وحشتناکی که در نتیجه آن رخ داد، خشمگین و عمیقاً اندوهگین هستم.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

تکرار سناریوی ضد انسانی سپاه در منفجر کردن هواپیمای مسافربری.اون زمان فکر میکردند آمریکا با حملات موشکی تلافی میکنه و خواستن بندازند گردن اونها که تف سر بالا شد.اینبار هم هر آدم معمولی میفهمه اسرائیل هیچ نفعی از اینکار نمیبره و این کار فقط به نفع حماس و جهادگرایان هست که اینجور قیل و قال راه بیاندازند و افکار عمومی رو علیه اسرائیل تحریک کنند.اصولا اسرائیل هرکز عمدا غیرنظامیان رو نمیزنه.همونطور که در عملیات قتل فخری زاده حتی زنش که کنارش بود خراشی هم وارد نشد درصورتیکه میتونستند خیلی راحت کل اتوموبیلش رو منفجر کنند.
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

با درود به پهلوی ! اینجا در ایران مردم باهوش ما نه تنها شک ندارند که موشک اسرائیل نبوده و موشک فلسطینی ها بوده باکه مطمئن هستیم که تصادفی هم نبوده بلکه جهاد یا حماس “ عمدا “ این کار را کرده اند که مظلوم نمایی کنند ! از بایدن هالوو خواهشمندیم یک ماه در ایران تحت دیکتاتوری علی ش اش و و زندگی کند تا بتواند این موضوع را درک کند ! جاوید شاه 🤗
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

ارتش اسرائیل به اونجاش خندیده که کار حماس هست موشک های حماس رو همه دیدیم نهایت یه دیوار رو خراب میکنه نه کل ساختمون رو، این یه بمب یه تنی هست که آمریکا جدیدا به اسرائیل داده وقتی میندازه روی ساختمون کل ساختمون رو با خاک یکسان میکنه.
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان

به نظر میرسه که حماس از بیمارستان به عنوان انبار مهمات استفاده میکرده واسه همین انفجار اینقدر مهیب بوده
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
۵۱
ساتراپ11 - تهران، ایران

کاره هر طرف که بوده محکوم هست!! اصل این هست که در آینده مردمان عادی از هر دو طرف،، نه زندگی در اسرائیل و نه در نوار غزه را ترجیح می‌دهند و مهاجرت خواهند کرد!
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

حکایت مجدد سینما رکس آبادان!
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
۵۸
دانای نادان - آمستردام، هلند

اگه دنیا رو هم گول بزنن ، ولی ما ایرانیها از ماهیت این آخوند‌های بیشرف اطلاع داریم. سینما رکس،هواپیما اوکراینی، شاه چراغ و حالا هم بیمارستان.
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
۵۴
غلامرضا مطلبی - بستان، ایران

ادامه درگیرى هاى زمینى رزمندگان لبنانى با تروریستهاى ...اشغالکر و گسترش جبهه در نوار مرزى لبنان و فلسطین و انهدام دو خودرو زرهى دشمن و هلاکت ٢ تروریست ....، شهادت ٢ رزمنده فلسطینى و به به .... شدن ١ تروریست ...با ... در الخلیل، موشک باران عسقلان و دها شهرک تروریست هاى ...اشغالکر، ٢٧ کشور در حال برسى اخراج جاسوس رژیم جنایتکار صهیونیست و قطع روابط کامل با رژیم جنایتکار صهیونیستى، رئیس جمهور امریکا حمله تروریستى اسرائیل به بیمارستان غزه و کشتار غیر نظامیان فلسطینى رو محکوم کرد و احتمال تیره شدن روابط دو کشور، تخلیه دهها سفارت رزیم جنایتکار صهیونیستى در اروپا و سراسر جهان بر اثر نفرت عمومى مردم از این رزیم جنایتکار، به روز میشود
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

شکی نیست که صهیونیست عامل این کشتار بی‌رحمانه است. از برای ایجاد رعب و وحشت در دل مسلمانان. ولی نمیدانند که ما نوادگان پیامبر اکرم ص و ایمانمان مستحکم‌تر می‌شود. یقین داشته باشید که ما وارثان زمین و حکومت‌مان جهانی خواهد گردید.
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

ما با بی شرفترین موجودات روی زمین مواجه هستیم. کسانیکه به کودک خردسال خودشان بمب انتحاری می بستند تا به یک عروسی یهودیان رفته و چند یهودی بخت برگشته سلاخی شوند. این ها از هزار کفتار کثیف ترند که اقلام منفجره را زیر مدارس و بیمارستان ها انبار کرده اند. با توجه به سینما رکس و ده ها مورد مشابه فقط مغز علیل اخوند و حماس میتواند عامل این انفجار باشد. ظاهرا انباری از مواد منفجره اتش گرفته که چنین حجم عظیمی کشته داده است و یک موشک یا بمباران هوائی چنین حجم خرابی را حادث نمی شود
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

من یکی از حاضران همیشه در صحنه، تیک‌تاک می‌باشم و در کامنت‌های غربی‌ها می‌بینم که چگونه این فاجعه را جشن و خواستار نسل‌کشی مسلمانان هستند.
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
جنایت ، دروغگویی ، رذالت عصاره تفکر پوسیده و واپسگرا اسلامی است ، هر روز منفورتر و زشت تر می‌شوند ،
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اینقدر افکار خودت رو تکرار نکن برای خودت که فکر کنی واقعیته. این یه مریضیه
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
اسراهیل امروز هم فیلم‌ها را انتشار داد و هم مکالمه میان دو از سران حماس. که با هم سخن و می گوید راکت ما به بیمارستان اصابت کرده. مثل هواپیما اکراین شده.این نتیجه آن است که سلاح و مهمات در بیمارستان .کودکستان مدارس پنهان کند. از دست پرورده شیخ علی نمی شود انتظار بیشتر داشت. کم در ایران خودمان بچه کشتند. در حقیقت همین پنهان کردن خود پشت کالاسکه بچه. مدارس بیمارستان نشان که این حماسی نه شرف دارند نه آبرو. به امید آنکه که اسراهیل در جنگ با تلاش زیاد کوشش دست کم به مردم عادی صدمه نزند. یعنی حماس در جنگ امید به شرافت اسراهیل دارد. ولی خودشان ؟ برای رسیدن به هدف از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند. یا آنکه روی موشک‌ها حماس نوشته شده. لطفا به بیمارستان بر خورد نکنید ؟ ما میان تحوش و وطن پرستی هستیم.جالب طرفداران حماس در اروپا. یک مشت صاحب فاحشه خانه. تجارت مواد مخدر . می یاند و پرچم حماس. خوب چرا نمی روید به جبهه ؟ بجای آن در لندن .پاریس و برلین اینقدر عر عر می کنید.؟ از آن طرف بلیط به طرف اسراهیل شما دیگر پیدا نمی کنید.دانشجویان یهودی به اسراهیل بر می گردند تا به جبهه روند.حتا مخالفین نتان
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
بقیه ساختمون ها هم که تو غزه یه دفعه میریزه اونها هم حماس زیرش بمب قائم کرده؟ این یه بمب یه تنی هست به نام mk-84 آمریکا داده به اسرائیل و هر روز میریزن سر مردم، البته قرار بوده بر علیه ایران هم استفاده بشه، به جای چرندیات نوشتن یه خورده گوگل میکردی و این حرف رو تکرار نمیکردی، البته از کسانی که بی بی سی و اینترنشنال نگاه میکنم این . حرفها بعید نیست، چون بالای 90 درصد ای کیو پایین دارن
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
۳۸
PERTAPANI - بن، آلمان
به گنجشک گفتند منار به اونجات گفت یک چیزی بگو بگنجه!! اولاً برای شستشوی مغزی شده ای مثل تو هر توضیحی بی فایده است! دوماً بمب یک تنی mk-84 در یوتیوب دیدم اگر چنین بمبی اونجا منفجر بشه به عمق دستکم 11 متر چاله درست میکنه! و در فیلمی که نشان دادند چاله ای وجود نداشت سوماً معلومه که این هم یکی از سوتی هایی بوده که جهاد اسلامی داده و بعضی از موشکهای بی کیفیتش در خود غزه سقوط می کنه این هم در پارکینگ سقوط کرده و از آنجایی که اتومبیلها باکهاشون بنزین داشته آتیش سوزی راه افتاده سوماً آقای آی کیو تو مثل اینکه اصلاً نمیدونی یک تن بمب چیه و چکار میکنه!! خوبه که امروز همه چی فیلمبرداری میشه و کاملاً مشخص شده که این گندکاری خود اغتشاشگران فلسطینی بوده
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
۴۷
سرزمین اریا - کویت ، کویت
اقا ما قانع شدیم .اینقدر دلیل مدرک نمیخواد که .اخه صهیونیستهای قاتل . کی بوده که جنایت کرده باشن که این دفعه دومش باشه .نه تا بحال بچه کشتن نه بیمارستان و اردوگاه و مدرسه بمباران کردن .این وصله های ناجور بهشون نمیچسبه .
‌پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • گفت‌وگو با مادری که دو دخترش را حماس در حمله هفتم اکتبر به قتل رساند
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد