مولوی عبدالحمید: چاره بحران تشکیل دو دولت مستقل است نه نابودی اسرائیل

امروز جمعه ۲۱ مهرماه، آقای عبدالحمید بر خلاف تبلیغات حکومت در روزهای اخیر نسبت به نابودی اسرائیل گفت: «مسلمانان نمی‌توانند چنین کاری کنند و وقتی شدنی نیست، چرا این‌همه زور می‌زنند.».ایران وایر: در ادامه خطبه‌های انتقادی «مولوی عبدالحمید»،‌ امام جمعه اهل سنت زاهدان، در واکنش به حمله حماس به اسرائیل و بر خلاف حمایت جمهوری اسلامی از نابودی اسرائیل، گفت که نابودی اسرائیل شدنی نیست. نماز جمعه زاهدان با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و در ادامه معترضان به خیابان‌ها آمدند و شعار سر دادند.

امروز جمعه ۲۱ مهرماه، آقای عبدالحمید بر خلاف تبلیغات حکومت در روزهای اخیر نسبت به نابودی اسرائیل گفت: «مسلمانان نمی‌توانند چنین کاری کنند و وقتی شدنی نیست، چرا این‌همه زور می‌زنند.»


آقای عبدالحمید در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به سابقه تنش و بحران در بین مسلمانان و دولت اسرائیل در دهه‌های گذشته، از شعار «اسرائیل باید نابود شود» انتقاد کرد و گفت سابقه دست کم هفتاد سال درگیری و جنگ نشان داده که نه مسلمانان و نه اسرائیلی‌ها قادر به حذف هم نیستند و در این شرایط راه حل منصفانه، تشکیل دو دولت مستقل در این منطقه است و حکومت فلسطینی‌ با مرکزیت بیت‌المقدس تشکیل شود.

این روحانی بلند پایه اهل سنت زاهدان همچنین خواستار توقف حمله به غزه شد و از جامعه جهانی خواست به جای حمایت یک طرفه از طرفین، برای حل و فصل منصفانه درگیری میان اسراییل و فلسطینی‌ها اقدام کنند.

پس از برگزاری نماز جمعه امروز، مردم زاهدان با وجود جو سنگین امنیتی سنگین با حضور در خیابان و سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی اعتراضات خود در روزهای جمعه را ادامه دادند. در ویدیوهای رسیده از زاهدان مردم شعارهای مانند «برادر شهیدم خونتو پس می‌گیرم» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

بنا بر گزارش منابع محلی از سیستان و بلوچستان، امروز نیروهای امنیتی و نظامی با حضور در خیابان‌های زاهدان جو امنیتی این شهر را تشدید کرده‌اند. علاوه بر این نیروهای نظامی و امنیتی با برپایی چادر و بازدید بدنی شهروندان همانند جمعه های گذشته معابر منتهی به مسجد مکی و مصلی زاهدان را مسدود کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۷
Ali siya - لندن، انگلستان

ای بی شرف نون به نرخ روز خور . هیچ کس نگفته اسرائیل باید نابود بشه .همیشه حتی جمهوری اسلام هم میگن ۲ تا کشور جداگانه . اتفاقا اسرائیل داره عزه از روی زمین محو میکنه . بی شرف چرا محکوم نمیکنی .گور پدر جمهوری اسلامی آیا انسان هستی تو حیوان .
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
چاره اساسی برای ایران فردا دوری از ادیان به ظاهر الهی و در باطن اهریمنی بوده هست و خواهد بود. فقط خردگرایان دلیل تعامل محمودرضا شاه پهلوی با آخوندها را میدانند چون تنها راه مقابله با کمونیسمی که در دنیای انروز رخنه کرده بود دین بود که متاسفانه اتاق فکری ضد ایرانی بیگانه با فرماندهی عنگلیس از همین ترفند پاتکی تهیه نمود که ایران را نیم قرن به قهقرا برد. زنده و جاوید باد نام ایران زمین، فرزند برومند ایران شاهرضا پهلوی و هرانکس که قلبش برای ایران می‌تپد.🌹
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
حاجی: اینا یک عمر به مفت خوری عادت کردند همش از این کشور و اون کشور صدقه گرفتند چه جوری یک کشور رو اداره کنند مگه نه چلی
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
هم اکنون هم 2 کشور فلسطینی داریم. یکی غزه و دیگری تحت کنترل فرحت عباس. وحوش حماس عقیده دارند که باید تمام یهودی ها را قتل عام کنند!
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
۵۵
سهراب هیچستانی - دلفت، هلند

با اینکه من از چهره هیچ آخوندی خوشم نمی آید. اما حرفش را منطقی میدانم. باید جدای از جنایاتی که حماس مرتکب شد با عقل و منطق به حل این بحران مرگبار پرداخت. نفرت و کینه مشکلی را حل نمی کند. جمهوری اسلامی یعنی آخوندهای حاکم هرگز نمی خواهند اسراییل و فلسطین به صلح دست یابند چرا که بقای ننگین خودش را در ترور و تروریست ها می یابد.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
چاره اندیشی ات را با پرچم پلسطین بکن تو ...
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
۴۷
سرزمین اریا - کویت ، کویت
با جمهوری اسلامی زاویه داشته باش .ما طرفدارتیم و صحبتهات رو پوشش میدیم .حتی اگه یه وهابی طرفدار طالبان باشی .این است حال و روز دشمنان جمهوری اسلامی
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
۳۴
پیر خردمند - تورونتو، کانادا
چاره این است که جمهوری اسلامی نابود بشه.دهن تمام اخوندها سنی و شیعه با سرب داغ پر بشه.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
تنها راه حل مشکل تابودی کامل فلسطین است
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
۵۴
ایرانی دبش - تهران، ایران
این گفت آها که بگه منم هستم ، یک کم تحقیق کن مولوی بعد نظر بده
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
خجالت بکش، هم کیشات را دارند سلاخی می‌کنند، بعد تو حمایت از صهیونیست میکنی!!!
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ
۱-دوستان اَزیز: اگر به تاریخ و بانیان و حامیان حماس نگاح کنیم از حَمون اول خود اسراییل و انگلیس و امریکا این گروه رو درست کردن، که درمقابل عرفات (PLO) بایسته و (PLO) را مجاب کردند که در غزه انتخابات بگذاره. چون میدونستن حماس با زیر بنای اسلامی درغزه برنده میشه، که شدند. حالا هم افسار از دستشون در رفته! مثل حمایت امریکا از بن لادن و القاعده و مجاحدین علیه شوروی که آخر خودشون رو نشانه رفتند.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ
۲- دوستان: مشکل تاریخی بین یهود و فلسطینی با زور حل نمیشه. اگر دنیای آزاد صادقانه تلاش میکرد کار به اینجا نمی کشید.اسراییل فکر میکنه با خشونت چندین ساله حر طور دلش خاست میتونه جلو بره. حقوق شهروندی و حقوق بشر حَم یعنی عنبرنساء. حمایت بی چون و چرای امریکا و غرب از اسراییل باعث شده که اسراییل بیشتر مردم فلسطینی رو بازداشت وسرکوب بکنه. حَر روزه بکشه. شهرکحای یهودی و غیرقانونی رو گسترش بده.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ
۳- متاسفانه بیشرین آدمایی که توسط حماس قتل عام شدن، حَمون کسایی حَستن که دولت ناتیاناحو اونا رو به نزدکی غزه فرستاد و خونه داد، و فلسطینی حا رو حم بیرون کردن.اسراییل دیواری دور غزه کشیده که حزینه اون بالغ بر ۷۶۵ میلیون دلاره. یعنی میشه گفت بزرگترین زندان بدون سقف در دنیا غزه حَستش. با جمعیت بیش از ۲میلیون نفر. مساحت غزه ۳۶۰ کیلومتره. یعنی درحَر کیلومتر ۶۰۰۰حزار نفر زندگی میکنن.این کجاش انسانییه؟ دولت بنیامین با حمین سخت سری و دیوارای امنیتی امیدوار بود که فلسطینی حارو حمین طوری نگهداره.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ
۴- حَمون دیواری که اگر یک گنجشک یا حشره بزرگی بهش میخورد فعال میشد.ولی با یک بولدوزر قدیمی خراب شد. بدون شک جواب زور زوره! کشتار مردم بیدفاع چه یهودی چه فلسطینی باید محکوم بشه.دولت ناتانیاهو بیشترین سرکوب فلسطینی حا رو داشته.بدون شک با این نارضایتی حای داخلی تاریخ مصرف سیاسی اش تموم شده.روزی نیست که چند فلسطینی کشته نشن.چرا اونموقع ناتو جلسه نگرفت؟ چرا امریکا حمیشه وتو میکرد؟امریکا با قلدری میخاد حَر کاری دلش خاست انجام بده. بدون شک با این شلوغی حا نظم جهانی مثل قبل نمیشه. تعادلات بهم میخوره. بساط اَبر فضولها و ژاندارمها در حم می ریزه.با افغانستان و عراق و لیبی چه کردن؟
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ
۵- ما ایرونی حا خودمون حَم نمیدونیم چی میخاحیم. ترک رو ما قبول نداریم. افغانستانی که حیچ! پاکستانی و هندی که بومیده.عراقی و عرب ول مَعطلن و سوسمار خورن.فلسطینی حا که حق مارو خوردن. یعنی خوبان فقط ماییم؟ مگه خوبیت با تنفر جور در مییاد؟ خلاصه بگم نژادپرستی و غرور و کبر و فاشیسم توی مرام ما لونه کرده! اینجاحَم یک طوری برای اسراییل اشک میریزیم، انگار فلسطینی حا اسراییل رو محاصره و اشغال کردن. کدوم منطق به ما تعین تکلیف میکنه تا از کشتار کودک فلسطینی خوشحال بشیم؟چرا علت حا رونمی بینیم ؟ آدم وقتی کامنتا رو میخونه به انسانیت خودش شک میکنه.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ
۶-چرا علت حا رونمی بینیم ؟ آدم وقتی کامنتا رو میخونه به انسانیت خودش شک میکنه.ظلم و زور رو در حرکجا باید به چالش کشید.کودک یا پیر و جوان اسراییلی چه گناحی کرده که توسط حماس کشته بشه؟ یا برعکس چرا هر روزه فلسطینی خونه اش خراب میشه یا توسط ارتش اسراییل کشته میشه؟. تبلیغات برگ برنده حَر جنگی حَستش. توی این چندروز گفتن حماس سر کودکان رو بریده. حالا میگن دروغه.(بهتره دروغ باشه) این کار جنایته. یک چیزی حَم بین ما ایرونی حا مد شده ، حَر حرفی باب دل ما نبود فوراً اخته اش می کنیم! یک مهر حَم بهش میزنیم!بله تو ۵۷تی حَستی، ساندیس خوری.جالبه اینگونه افراد خودشون رو حَم تئوریسین میدونین. پرویی حَم برای بعضی حا یک نعمته.برحسودش لعنت! شبتان خوش
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
۴۴
antifascism - تهران، ایران
تنها چاره ایران هم تشکیل جمهوری فدرال و دولتهای محلی بر اساس اقوامه تا ایشالا شما بلوچها هم طعم زندگی رو بچشید.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
۴۴
antifascism - تهران، ایران
حال روز تو هم اینه که هرچی دستت دادن بخوری و پولشو بگیری
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
۴۴
antifascism - تهران، ایران
....! پلسطین چیه اسکل؟ برای عربها هم پ اختراع کردی چون به لاتین پ میزارن اولش. فاشیست فارسیسم ....
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
۴۴
antifascism - تهران، ایران
بیاپایین اسال گرفتیم
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
۴۸
محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
اسرائیل بیشتر از سه هزار سال توی این منطقه قدمت داره،مسلمونا هم بودن و هستند،هیچ کدوم هم نمی تونن اون یکی را از بین ببرند.این منطقه شاهد بزرگترین وحشی گری های انسان ها بوده و هست،میلیون ها خون اینجا ریخته شده و فکر کنم آخرین انسانها هم توی همین منطقه نابود بشن و زمین برای همیشه از شر انسان خردمند راحت بشه
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
۴۴
antifascism - تهران، ایران
مشکل اینه غرب میدونه یهودیا فوق العاده باهوش و تلاشگر هستن و اگر در آرامش باشن ممکنه یک قدرت غالب در دنیا بشن. همون فکری که هیتلر در آلمان کرد و ترسید یهودیا خیلی زود بر آلمان غالب بشن. انسان موجود خطرناکیه و برای کوچیکترین احتمالات و حدسیات ممکنه قصد جون دیگران رو بکنه. انگار نه انگار که هممون بر روی یک کره خاکی از یک میکروب کثیف به وجود اومدیم و فکر میکنیم صاحب کل جهان هستی هستیم. انسانها عملا موجودات روانی و ناقصی هستن. چون فقط خرابکاری میکنن. هرچی هم تا الان ساختن برای حوس خودشون بوده و نفعی برای دنیا نداشته. اخیرا هم که برای پول مادر خودشونم میکشن.
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
با یه لوله بکنش تو....مسجد شاه هیییچ فرقی ندارد.. اینقدر با قاشق آذری ...ترکی خوردی اینم آخر عاقبتش...خوررررر برو پایین که کشیدم ....😂😂😂😂😂
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
تروریست های وحشی پلستینی بهتره. اسکل هم کله پوکته روانی
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
۴۴
antifascism - تهران، ایران
تو که سالهاست داری ... بایدن و دموکراتها رو میخوری ... شو. لوله رو فقط سایز ...نامحترمت میسازن. فارسیسم هندی نژاد غربتی. خودتو اجدادت از زمان ورود به این سرزمین .... تورکها بودید پس خفه کار کن.
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۴۴
antifascism - تهران، ایران
برو قرصاتو بخور که چرت و پرت ننویسی ... فاشیست. شما پانفارسهای غربتی هندی نژاد از عربها خیلی بدترید. تمام این کثافتها از حکومت همنژاد شما تراوش کرده و منطقه رو به گند کشیده.
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
تمام بدبختی ما ایرانی‌ها وقتی شروع شد که تروریست های پلستینی اسلحه وارد ایران کردند و با دروغ و شورش و با کمک گوش درازهایی... کشور را ویرانه کردند امیدوارم به شهادت برسی برای آرمان کوفتی پلستینی مسلمون وحشی
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
تورک خر پالانی 😂😁😅🤣🤣
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
۴۴
antifascism - تهران، ایران
افتخار میکنیم خر باشیم اما پانفارس هندی نژاد غربتی نباشیم. فعلا که شما سطلانطلبهای فاشیست هندی نژاد فارسیسم افغان زبان آویزون حاکمان تورکی مثل رضا خان و پسرشو و نوه اش هستید. ...
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
۴۴
antifascism - تهران، ایران
دلت خوشه. الان افغانستان رو کی دولتشو ساقط کرد و طالبان وحشی رو گذاشت. اونموقع هم همون یعنی آمریکا اینکارو کرد. با 4تا اسلحه و آخوند رژیمی عوض نمیشد. الان هم تمام تروریستهای عرب با پول و حقوقی که از حکومت فاشیست فارسیسم شیعه میگیرن منطقه رو به آشوب کشیدن. عربستانی ها اماراتی ها کویتی ها قطری ها عمانی ها وو هم عرب هستند و مرفحترین و با اصولترین زندگی دنیا رو دارن. فوق العاده هم به طبیعت و حیوانات هم احترام میزارن و دنبال جنگ نیستن. الان همین ..طلوع آزادی از لس آنجلس خودت شاهد بودی سالها .. دموکراتها رو لیس میزد و به تراکپ فحش میداد و پانفارس فاشیست هم هست مقایسه کن با بدترین عربها.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
تو. و سایر میهن فروش‌های زپرتی رو آذربایجان و ایران خیلی یه چشم و گوش دیده و شنیده، دست از پا خطا کنین .... با تمامیت ارضی ایران بزرگ هیچوقت شوخی نکردیم و نخواهیم کرد، دمتونو بذارید رو کولتونذو ...برید تو همون قصر خردوغان پاشا پهن اسبهای هدیه ایش رو تمیز کنین تو آذربایجان زندگی کردن رگ غیرت آذری می‌خواد شماها باباهاتون آذری نیستن یا مهاجرید یا از یه جهنم دره ای اومدین ب ای خیانت. ...😁😁🤣🤣😂
‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
۴۴
antifascism - تهران، ایران
تو که ماتحت خودتو نمیتونی بشوری زرزر نکن مافنگی. انقد آزری آزری میکنی بارها گفتن آزر یا هزر یا خزر تلفظهایی از قزر به معنی مردمان تورک قز هست. و نام دریای خزر و آزربایجان یا قزربایگان و یا دریای قزوین (قز اوین به معنی خانه تورکهای قز به لاتین کاسپین و قز به لاتین کاس) هم نم دیگر این دریا و نام تمدن کهن تورکهاست. برو دنبال یک نام هندی و سانسکریت که اجدادتون بودن بگرد.
‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
😂😂😂😂😂.... فلسفه بافی و تحریف تاریخ و جفنگیات رو از خردوغان یاد گرفته تو رو چه به این .... بابا😂😂😂😂😂
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
۴۴
antifascism - تهران، ایران
یه سند معتبر بیار که واژه ای به نام آزر در زبان هندی یا سانسکریت که فارسی شما از اون نشات گرفته وجود داشته باشه.
‌چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد