فرار خامنه‌ای به سوراخ موش و حمایت رشیدپور از حماس پس از افشای نقش جمهوری اسلامی

پس از افشای نقش جمهوری اسلامی در حمله اخیر حماس به اسراییل، علی خامنه‌ای گفت او و حکومتش بیگناه است و در این ماجرا دخالتی نداشته.
 
العربیه: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله بامداد شنبه گذشته حماس به اسرائیل گفت، آنها که می‌گویند عملیات اخیر حماس علیه اسرائیل «کار غیر فلسطینی‌ها» است، دچار «محاسبه غلط» شده‌اند.
 
خامنه‌ای، سه‌شنبه 18 مهر در سخنانی در دانشگاه افسری امام علی اشاره کرد که اسرائیل «هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده است.»
 
دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر در فلسطین، دست داشتن ایران در حملات «حماس» علیه اسرائیل را رد کرد.
 
این نمایندگی ضمن تاکید بر «حمایت قاطعانه» جمهوری اسلامی از فلسطینی‌ها اعلام کرد:‌ «ما در واکنش فلسطین دخالتی نداشته‌ایم و این کار صرفا توسط خود فلسطین صورت گرفته است.»
 
پیشتر، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابعی در حماس و حزب‌الله لبنان، «از چراغ سبز مقامات امنیتی ایران» به عملیات «طوفان الاقصی» خبر داده بود.
 
بنا به گزارش این روزنامه، به نقل از منابع، «افسران سپاه پاسداران ایران از اوت گذشته برای برنامه‌ریزی عملیات رخنه هوایی، زمینی و دریایی که مهم‌ترین نقض مرزهای اسرائیل از سال 1973 است، با حماس همکاری کرده‌اند.»
 
منابع به وال استریت ژورنال گفتند که جزئیات عملیات طی جلسات متعدد در بیروت با حضور افسران سپاه و نمایندگان چهار گروه مسلح مورد حمایت ایران، از جمله حماس، که قدرت را در غزه در دست دارند، و همچنین حزب‌الله لبنان، مورد بررسی نهایی قرار گرفت.
 
گروه حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی مستقر در غزه، بامداد شنبه 15 مهر طی عملیاتی با نام «طوفان الاقصی» هزاران موشک به خاک اسرائیل شلیک کردند و همزمان با رخنه به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی اطراف غزه، دست‌کم 1000 هزار نفر را کشته و شمار غیرمشخصی را هم به اسارات گرفتند.
 
در پی آن، دولت اسرائیل برای اولین بار پس از جنگ شش روزه در سال 1973 «وضعیت جنگی» اعلام کرد و با فراخواندن بیش از 300 هزار سرباز ذخیره به خدمت، حملات هوایی گسترده‌ای علیه نوار غزه انجام داد.
بنا به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، دست‌کم 704 فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
mitra55 - تهران ، ایران

خام عنی ضحاک میکشمت زیر خاک..
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۵۵
سهراب هیچستانی - دلفت، هلند

اینهمه هارت و پورت درباره « محور مقاومت » همین بود. اگر عملی انجام میدهید جرات داشته باشید و مسئولیت آن را قبول کنید. یادآوری می کنم که محور مقاومت . اصطلاحی میان تروریست ها به رهبری نظام آخوندها در ایران اشغال شده و دولت قصاب بشار اسد در سوریه و حزب‌الله لبنان. گروه‌های انتحاری شبه‌نظامی شیعه عراقی، گروه‌های شبه‌نظامی سوری طرفدار اسد و انصارلله یمن و . می باشد که میخواهند بشریت متمدن را به بهشت رهنمون کنند و خانه و آب و برق مجانی به آنها بدهند.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۱۰۳
خداوند - آسمان، ایران

منظورش این بود که اگه ایران وارد عمل شد فرش طرف جمع بود این فقط یه ضربه شست بود که بهم ریختن و‌ زیر آمریکا رو مالوندن تا ناو هواپیمابر بفرسته و پت و پشمشون‌ریخت :) مرگ بر خامنه ای و هر چی آخوند پفیوزه،
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
۵۵
سهراب هیچستانی - دلفت، هلند

خمینی هم می گفت جنگ نعمت است و مخالفت با آن مخالفت با اسلام است اما وقتی که بقای نظامش را در سال 67 در خطر دید جام زهر را سر کشید و جا زد. اکنون رهبر جمهوری اسلامی که شعار محو اسراییل را میداد و حماس از تولیدات خودش می باشد وقتی دید سنبه طرف مقابل پر زور است و از سویی خطر خیزش مردم به جان آمده در ایران زیاد است گفته که ما دخالتی در این حمله نداشته ایم. اگر خربزه میخورید پای لرزش هم بمانید.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۳۸
freedom of the press - تهران، ایران

آمریکا و اروپا توان دیدند یک ژاپن دیگر در آسیا را نداشتند با توجه به بلند اندیشی و مدرن بودن شاه فقد ایران می توانست آمریکای آسیا بشود. برای همین تصمیم گرفتند شاه برود و این نقشه را به دست خود مردم ایران اجرا کردند مردمی که حیات و ممات و اعتبار و دار و ندارشون را مدیون این پدر و پسر بوده اند و هنوز هستند. یک سوال چرا آمریکا و اروپا نتوانست ژاپن را متوقف کند!! چون اونها غیرتمند و ممنون گزار هستند نه مثل ایرانی نمک نشناس. کشورم ایران همیشه شرمنده و سرافکنده تاریخ است برای داشتن چنین مردمانی.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
۳۸
freedom of the press - تهران، ایران

رژیم اشغالگر ایران حیات منحوس خودش را در جنگ و نا آرامی می داند. صلح و ثبات به مثابه سمی است بر رشیه بی ریه این بی وجدان اشغالگر. من فقط یک موضوع را درک نمی کنم و اینکه چطور شاه فقید وقتی در مورد لابی اسرائیل صحبت کرد در سال ۱۳۵۷ به مذاق اسرائیل خوش نیامد و تصمیم به برداشتن شاه کردند بخصوص وقتی شاه فقید به دنیا اعلان کرد که با پایان قرداد کنسرسیوم نفتی در سال ۱۳۵۷ دیگر این شانس را ندارند که چنین قراردادهایی با ما ببندند. شاه می گفت گارگر ایرانی با عرق جبین نفت را استخراج می کمد و شما ارزان نفت ما را ببرید. در اواخر سال ۱۳۵۶ و آوریل ۱۳۵۷ اروپا با بحران سوخت و انرژی روبرو بود. وقتی خبرنگار بی بی سی به شاه گفت مردم انگلستان از سرما می لرزند و هزینه پرداخت انرژی را ندارد شاه در جوابش گفت مشکل دولت تون است من نفتم را ارزان به شما نمی دهم برای راحتی شما پش گارگر من‌چی که نفت را در این دمای زیاد داره استخراج می کنه. برای همین تصمیم گرفتند که شاه برود او را آلوده به مواد رادیواکتیو کردند که به سرطان خون مبتلا شد و نقشه شون را به دست مردم ایران عملی کردند.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد