علی خامنه‌ای حملات حماس را «حماسه» نامید و از طراحان آن تقدیر کرد

 علی خامنه‌ای - رهبر جمهوری اسلامیصدای آمریکا: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی امروز سه‌شنبه در مراسمی در دانشگاه‌ افسری «امام‌علی» تهران حملات تروریستی شبه‌نظامیان حماس در اسرائیل را «این قضیه ۱۵ مهر» نامید و گفت که اسرائیل «هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده» است.

خامنه‌ای در مورد نقش جمهوری اسلامی در این حملات تروریستی در بخشی از سخنانش گفت: «ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم، اما آن‌ها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.»


روز شنبه حماس، گروه شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی حملات تروریستی را در خاک اسرائیل صورت داد که در پی آن صدها نفر کشته و زخمی شدند.

در واکنش به این حملات، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل علیه گروه حماس اعلام جنگ کرد. در سه روز گذشته صدها نقطه در نوار غزه که اسرائیل می‌گوید مراکز مرتبط با حماس بوده بمباران شده است.

مقامات ارشد جمهوری اسلامی در سه روز گذشته صریحا از حملات تروریستی حماس استقبال کردند و از آن به عنوان «پیروزی» یاد کردند.

علی خامنه‌ای در سخنان امروز خود «رسانه‌های دنیای استکبار» را متهم کرد که به «سیاست مظلوم‌نمایی» اسرائیل کمک می‌کنند و گفت: «این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ی غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیستها.»

این ادعای خامنه‌ای در حالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته، پس از حملات تروریستی شبه‌نظامیان حماس در اسرائیل، این گروه اقدام به انتشار تصاویری کرد که نشان می‌داد شهروندان غیرنظامی را گروگان گرفته و در بسیاری از موارد پیکرهای خونین آنها را به عنوان «پیروزی» به نمایش درآورده‌اند. تصاویری که واکنش‌های فراوانی را در پی داشت.

در یک نمونه، شبه‌نظامیان وابسته به حماس بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان کشورهای مختلف که در یک جشنواره موسیقی در جنوب اسرائیل حضور داشتند را دسته‌جمعی کشتند. تصاویر دیگری نیز در روزهای گذشته منتشر شده که شبه‌نظامیان حماس گروگان‌ها را در مقابل دوربین تحقیر می‌کنند.

روز گذشته یکی از مقامات حماس نیز اعلام کرد که در صورت ادامه حملات موشکی به غزه، گروگان‌ها را اعدام خواهند کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
ali1g - اوسلو، نروژ

ری...دید. میخواستید اسراییل حذف بشه ، غزه تون به ف..اک رفت
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

ملتی که با دشمن سرزمینش همکاری و همدستی کند، محکوم به نابودیست! و حقشان همین است که تو رهبرشان باشی! چشمشان کور، بتازان و نابودشان کن ، دجال!
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
۵۴
visman34 - دبی، امارات متحده عربی

شاهنومه آخرش خوشه خرعلی. بزودی چنان کتک مفصلی که سگهای پرورشیت بزنن که صدای او او شون تا بیت برسه. تازه اگر شانس بیاری سراغ خود بدتر از ح....دت نیان
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

شیطان مفعول،پست تر و رذل تر از چنگیز مغول ،شمشیر را رو بسته برای کشتن و شکنجه جوانان آزادیخواه ایران و کشتار مردم اسرائیل و تبدیل آن به یک فاضلاب عقب مانده تروریستی / اسلامی / عربی دیگر.اما این خواب را به گور خوهد برد.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

با درود به پهلوی ! نوشته علی شاشوو از طراحان این حمله تقدیر کرد !!!!! به عبارتی “ علی شاشوو “ از “ علی چلاق “ تقدیر کرده !! 🥸،،،، ینی خودش از خودش تقدیر کرده 🙄
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
۴۶
کو حق - ولینتون، نیوزلند

بیا از اون موقی که طوسی از بیت رهبری رفته آقا خیلی ‌وقت اضافی دارد و به نحو احسن به مشکلات مسلمون جهان رسیدگی میکنه خیر شرش به نظرم اسرائیل باید طوسی رو‌ به بیت برگردونه برا جلوگیری از صدمه بیشتر
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

مطمئنم که آب از آسیاب افتاد و جنگ حماس و اسرائیل به آتش بست رسید همین خامنه‌ای بە نوعهای می آید و می‌گوید نیروهای حماس با پشتیبانی سپاەپاسداران چنین عملیات اسرائیل کشی را بە راە انداختند.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

تو علی خامنه ای، رهبر مفعولان جهان با اختلاف بسیار زیادی، منفورترین شخصیت حال حاظر در این گیتی هستی، ما ایرانیان و همه‌مردمان صلح طلب، با به درک واصل شدن تو ، جشن و سرور برپا خواهیم کرد، آنروز را آرزوست.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

مثل سگ از اسرائیلی‌ها می‌ترسند فرقه کثیف توخالی
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان

این علی چلاق نمیدونه چه خبره و نشسته توی لونه اش و حرف زیادی میزنه.این همه آدم مرده و تو در مرگ تک تکشون مقصری با اون مغز چلاقت.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
۵۶
مهدی52 - روتردام، هلند

با زبون بی‌زبونی دارند میگن که پول و آموزش و اسلحه و طراحی و زمان را ما دادیم . حالا آمرسکا دنیال چی میگرده ؟ خدا میدونه!!!
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
هموطن نکته بینی اینگونه نوشت : میدان فلسطین تو ایران است ، میدان صدام حسین تو غزه ، و خیابان کوروش در اسراییل ، همه‌جیز تو خاورمیانه وارونه است ،
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
اسراییل داره نوار غزه را نوار بهداشتی میکنه ، بعد هم میفرسته بیت رهبری ، سید علی جای سفت نش….ده بود ، بد جوری ترسیده اند
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
۵۵
سرزمین اریا - کویت ، کویت
درد و بلات بخوره تو سر بایدن .خوشتیپ
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
۵۵
سرزمین اریا - کویت ، کویت
زنده باد رهبر فرزانه که دنیا منتظر سخنانش نشسته .کاری به سر اسقاطیل اورده که خوابش هم نمیدیدن .1000 قلاده تا الان .به امید 2000 تایی شدن
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد