هشتگ «ایرانیان کنار اسرائیل می‌ایستند» فراگیر شد؛ کاربران: «سر اختاپوس» در تهران است

 اسرائیل در جنگصدای آمریکا: در دومین روز از جنگ اسرائیل و شبه‌نظامیان حماس، گروه «تروریستی» تحت حمایت جمهوری اسلامی، هشتگ انگلیسی «ایرانیان کنار اسرائیل می‌ایستند» در شبکه اجتماعی ایکس فراگیر شد و برخی با مقصر دانستن جمهوری اسلامی گفته‌اند «سر اختاپوس» در تهران است.

با وجود حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی از حمله گروه «تروریستی» حماس به اسرائیل، هزاران ایرانی در رسانه‌های اجتماعی از اسرائیل اعلام حمایت کرده‌اند، چنان‌که هزاران کاربر ایرانی هشتگ انگلیسی «ایرانیان کنار اسرائیل می‌ایستند» را به یکی از ترندهای روز یک‌شنبه ۱۶ مهر تبدیل کرده‌اند.


این حمایت، با واکنش حساب رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل در پیام‌رسان ایکس مواجه شده و ضمن سپاسگزاری، حمایت گسترده ایرانیان را «دلگرم‌کننده» خوانده است.
حزب «ایران نوین» در بیانیه‌ای با حمایت «همه‌جانبه» از «مردم و دولت اسرائیل» اعلام کرد: «ملت ایران که بارها مخالفت خود را با سیاست‌های ضداسرائیلی رژیم یهودی‌ستیز جمهوری اسلامی اعلام کرده، در همبستگی با ملت اسرائیل در برابر این حملات شنیع تروریستی می‌ایستد.»

در این بیانیه تأکید شده است که «تهدید موجودیت اسرائیل» و «تبلیغ نفرت علیه یهودیان» «جزو جدایی‌ناپذیر» جمهوری اسلامی است.
همچنین سازمان نوفدی، اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران، تأکید کرده است: «ایرانیان برای رهایی خود از شر حامیان تروریستی حماس که ایران را از سال ۱۳۵۷ اشغال کرده، می‌جنگند. آنها در این نبرد، همچنین علیه نفرت‌پراکنی و تبلیغات ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی رژیم (جمهوری اسلامی) نیز مبارزه می‌کنند.
عرفان قانعی‌فرد، تحلیلگر مسائل خاورمیانه و پژوهشگر ضد تروریسم، جمهوری اسلامی را به عنوان عامل اصلی این حمله دانسته و نوشته است: «تا وقتی که سیاستگذاران غربی علیه رژیم ملاها در ایران برای حمایت از تروریسم اقدام اساسی انجام ندهند، تهران بر این فعالیت‌های شرورانه پافشاری خواهد کرد.»
مریم معمارصادقی، فعال حقوق بشر و تحلیلگر سیاسی، مقابله اسرائیل با شبه‌نظامیان حماس را «یک جنگ عادلانه» دانسته که همچون جنگ اوکراین «برای آینده آزادی بشر ضروری است.»

به گفته معمارصادقی، «این مبارزه‌ای است که به دلیل شرارت ترور اسلام‌گرایان علیه یهودیان بی‌گناه ضروری شده است.»

صبا باقری، هنرمند و رقصنده، در پیامی ویدئویی جمهوری اسلامی را «رژیمی بربریک» خوانده که ایران را «اشغال کرده» و ایرانیان را برای بیش از چهار دهه «گروگان گرفته و ترور کرده است.»
او تأکید کرده است: «آنچه می‌بینید امروز در اسرائیل دارد اتفاق می‌افتد بدون شک کار رژیم اسلامی است. ما ایرانیان اسرائیل را دوست داریم.»

برخی کاربران، از جمله داریوش عمران فعال سیاسی و زندانی سیاسی پیشین نیز شبه‌نظامیان حماس را با داعش مقایسه کرده‌اند.
استفاده از هشتگ انگلیسی «ایرانیان کنار اسرائیل می‌ایستند» در روز یک‌شنبه ۱۶ مهر و هم‌زمان با دومین روز جنگ اسرائیل و گروه تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی نزدیک به یک‌صد هزار بار در پیام‌رسان ایکس استفاده شده است.
کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بر دست داشتن جمهوری اسلامی در حمله گروه تروریستی حماس به خاک اسرائیل تأکید دارند. از جمله حامد شیبانی‌راد، سخنگوی موقت حزب «ایران نوین» نوشته است: «تا شمشیرهای آهنین سر اختاپوس را در تهران هدف قرار ندهند، آرامش را در اسرائیل نخواهند دید.»
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، عصر روز شنبه گفت که حماس در یک حمله وحشیانه و شیطانی به خاک اسرائیل، شهروندان بی‌گناه از جمله کودکان و افراد مسن را به قتل رساند. او تأکید کرد که این حمله در شبات، یک روز تعطیل مذهبی، انجام شد و هدف آن کشتار غیرنظامیان بود.
دولت آمریکا از اسرائیل به طور همه‌جانبه حمایت کرده و نقش مخرب جمهوری اسلامی در روند صلح خاورمیانه را تقبیح کرده است.
حمایت همه‌جانبه ایالات متحده از اسرائیل و تقبیح نقش مخرب جمهوری اسلامی در روند صلح خاورمیانهدر این حال، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یک‌شنبه حمله شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل را «پیروزی مقاومت» خوانده و از «دولت‌های مسلمان» خواسته از حماس پشتیبانی کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل در تازه‌ترین به‌روزرسانی از وضعیت نبرد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «مرحله اول این جنگ طولانی، در این ساعات و با انهدام بیشتر نیروهای دشمن که به خاک ما نفوذ کرده بودند، به پایان می‌رسد.»

بنیامین نتانیاهو با بیان این که «ما در حال آغاز یک جنگ طولانی و دشوار هستیم»، افزوده است: «جنگی که با حمله مرگبار حماس به ما تحمیل شد ولی ما در همان زمان، آرایش تهاجمی را شروع کردیم و بدون فوت وقت، تا رسیدن به همه اهدافمان به نبرد ادامه خواهیم داد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

نخیر.ایران کناره اسراعیل نمی ایستد.زمون شاخ خاعن هم نایستاده بود.زمون شاه خاعن اسراعیل تو ایران سفارت نداشت.نداشت سفارتخونه.صعیونیسم نابوداست.رضا پخمه پحلوی هم بیچاره است.بانویاسیمین هم تیتاپ دردست بوقچی اسراعیل است.
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

با درود به خاندان پهلوی ! جهان امروز تاوان انفعال خود در قبال جنایت‌های رژیم بر علیه مردم ایران را می‌دهد ! در ۸۸ ، زمانیکه اون اوبامای تریاکی بیشرمانه اعلام کرد که “ در مسائل داخلی ایران دخالت نمیکنیم “ ! گستاخی و احمق بودن خود را ثابت کرد چرا مه بار ها بوسیله کنشگران به او اخطار داده شد که “ وجود رژیم ایران یک مساله جهانیست “ ! بعد از انقلاب مهسا هم اروپا به خواندن چند بیانیه مسخره اکتفا کرد و بایدن به مذاکرات “ناتمام “ اتمی ادامه داد ! تا اینکه امروز این گفته اکثریت مردم ایران و اپوزیسیون من جمله “ شاهزاده عزیز “ ثابت شد که گفت و گفتیم “ رژیمی که به چشم و سر مردم خود شلیک می‌کند ، با شما چه ها خواهد کرد ! این دست پخت خودتان است ! جاوید شاه 🤗
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

نیمی از غزه دارد در آتش میسوزد. درهای جهنم به روی این وحوش اسلامی باز شده و هیچ کشوری هم دیگر به این وحوش کمک نمی کند. این پایان کار حماس برای همیشه است. این جریان به نفع مردم ایران است چون دنیا دارد می بیند که ایرانیان اسیر چه وحوش عقب افتاده ای هستند. چپول های حزب دموکرات و اروپا هم ماست ها را کیسه کرده اند
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
۴۵
Humpy - سیدنی، استرالیا

عربا بد تر از اسراعیلی ها , اسرعیلیها بد تر از عربا, بد تر از این دوتا, آدم های نون به نرخه روز خور, حالا اسرعیلها قوی ترن چاپلوسی اینارو میکنن فردا اگه عربا ببرن میگن دلمون واسه غزه میتپه! از همه اینا الاغ تر جمهوری اسلامی که به کسایی که به صدام توی جنگ کمک کردن کمک میکنه, . یه جنگه دیگه با عربها سره جزیرها یا چیزای دیگه راه میوفته همین فلسطینی ها میان ایرانی هارو با سلاح های خودمون میکشن
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

مژده مژده، بزودی زود، زودتر از آنچه تصورش را میکردیم، کتلت شدن مفعول بزرگ ایران، آیت الله مفعولان، آیت الله مفعول، خامنه ای مفعول چلاق را جشن میگیریم. آنجایی که قاسم کتلت فکرش را هم نمیکرد، خامنه ای مفعول هم کتلت میشود.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

مگه اسرائیل یا اسرائیلی و فلسطینی در این 43 سال از ما حمایت کردند برا این همه بدبختی که کشیدیم. این دو کشور یکی از عوامل بدبختی ما هستند و خواهشا کاسه از آش داغتر نشید و وارد این درگیری عرب وحشی و اسرائیلی که پاپت آمریکاست نشید. همینکه دو سال دیگه اخوند یه کشور جدید برا فلسطیزی میسازه و تمام خسارت را میده باید دغدغه ما باشه نه کشته شدن فلسطیزی و اسرائیلی. پس زود جو گیر نشید چون مشکل خود ما چیز دیگه ای هست.این هم نقشه اخوند بود برای حاشیه سازی
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

خودخواهی و زیاده خواهی رهبران بعضی از کشورها در طول تاریخ باعث جنگها شده و میشود و در این میان نفرت انگیزتر از کشتار غیرنظامیان نیست ! مرگ و ننگ بر باعث و بانی جنگها ، از هر نژاد و گروه و دولت و مذهبی !!
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲
۴۴
antifascism - تهران، ایران

ببخشیدا سر اختاپوس تو واشنگتون و کنگره آمریکا و دموکراتها و البته گلوبالیسم حکومتهاست. امثال نون خامه ای یا پالانی ها دست نشانده ای بیش نبودن و نیستن و به راحتی جایگزین میشن. الان غرب باعث جنگ اکراین با روسیه شده و به قیمت جون و زندگی مردم اصیل اکراین برنامه چیدن تا سر روسها گرم بشه. ترامپ اونهمه تلاش کرد خاورمیانه به آرامش برسه اما نزاشتن دوباره انتخاب بشه و دوباره خاورمیانه رو به اوج جنگ و نابودی کشوندن.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
۵۱
اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

امیدوارم امریکا مثل همیشه تو زرد در نیاد . و اسراییل تنها نزاره .
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

تا جمهوری نکبت اسلامی بر قراره ، اوضاع مردم ایران و اسرائیل همینه ، چون وجود نکبت اسلامی بنفع دولتهای اروپا،امریکا،روسیه،چین،اسراییل واعراب میباشد ، وهیچکدام از دولتهای فوق مایل به از بین رفتن این حکومت نکبت اسلامی و جانشین شدن آن با یک دولت ملی در ایران نمی باشند . اگر یک دولت ملی و ناسیونالیست در ایران روی کار بیاید ، منافع باد آورده آنها بخطر خواهد افتاد .
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۴
۵۶
کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک

جنگ حماس و اسرائیل هیچ ربطی به ایران ندارد آخوند برای حمایت حماس،از ملت مایه می‌گذارد و مخالفین رزیم هم از ملت مایه می‌گذارد در صورتیکه ایران و اکثر ایرانیان طرفدار هیچکدام نیستند
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹
۴۳
ولش کن - تهران، ایران

هشتک بزن سر اختاپوس # نتانیاهو یکدونه باشی # منتظریم هااا
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

محور شر در منطقه یعنی جمهوری اسلامی و شرکایش با یازده سپتامبر جدیدی که در اسرائیل آفریدند سند مرگ خود را امضا کردند نخست اسرائیل تا پایان سال آینده میلادی با پرداخت هزینه سنگین حماس و حزب الله را ریشه کن خواهد کرد رئیس جمهور بعدی آمریکا هم قاعدتا باید تکلیف جمهوری اسلامی را روشن کند هم اروپا و هم کشورهای عربی همه از برنامه اسرائیل و آمریکا برای نابودی محور شر در خاورمیانه حمایت خواهند کرد
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
۴۹
پرشین پرینس - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
مرگ بر سه فاسد، ملا، چپی، مجاهد. درود بر مردم شریف اسرائیل. ایرانیان در طول تاریخ همیشه به کمک یهودیها امده اند، باز هم میان. .... ساندیسیای سایت که ادما رو شلافه میکنند 😂
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
چرا ربط مستقیم دارد.هم اقتصادی هم سیاسی. اقتصادی در این.هر موشکی که از غزه بلند دمی شود.از جیب همان مستضعف یا خلقی است که ما سال ۵۷ سنگش را به سینه می‌‌زدیم. دوم اینکه ما را در جهان منزوی کرده. سوم اینکه. "ر.." به شرف آن ۵۷ اتی که می‌‌بیند و سکوت می‌‌کند. تجاوز. حمله کردن به کنسرت موسیقی جوان ها. کشتن دختران جوان و انداختن جسد برهنه آن‌ها بر روی کامیون. روی داعش را سفید کرده. حالا هم شروع نکن به دری وری اسراهیل هم این کار را کرد؟ ۵ سال پیش یک روزنامه نگار کشته شد تا امروز آن را علم حسین کرده.روز روشن تجاوز می‌‌گید. نبرد خلق فلسطین. از قول ایرانی‌ هم سخن نگو. اگر راست بگید. یک انتخابات آزاد در ایران بگذارد و بگید ری بدید. سفارت فلسطین باشد یا سفارت اسراهیل؟ حاضری ؟ ولی‌ اگر ری را باختید .دوباره سلاح در دست نگرید. مثل همین حماسی‌ها بابا بزرگ شما و پلیس و بلیط فروش پان امریکن را ترور کنید.به جرم جاسوس امپریالیست و سیونیست
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
۳۷
انصاف خوب چیز - تورنتو، کانادا
خدایى غیر قابل باور چطور طرف ظالم رو میگیرین و جنایات اسراییل رو نمیبینید، تو فیس بوک پر از ویدیو هایى که توریست هاى امریکایى و اروپایى از رفتار یهودیها گذاشتن. انسان باشید.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ

۱-دوستان اَزیز: بقول گاندی! درد آنجاست که درمیان پارگی لباس یک زن، مردم فقط برهنگی اورا می بینند و نه فقرش را. حالا جریان ما حَستش. ما فقط برای اسراییلی حا اشک بریزیم و این ظلم رو می بینیم. ظلم و زور و تحقیر چندین ساله علیه فلسطینی حا رو نمی فهمیم. چندین ساله بیش از۲میلیون آدم رو دولت یهود توی قفس اسیر کرده، مگه اونا آدم نیستن؟ مگه اسراییل حَر روز کودکان و زنان فلسطینی رو نمیکشه؟ این دنیای دمکرات کجایه؟ ما کجاییم؟ اگه ما مخالفتی با حکومت دینی داریم، دلیلی نیستش چشممون رو روی واقعیت حا ببندیم.! چرا حَرساله دولت اسراییل شهرک سازی ها را به سمت مرز غزه پیشروی میده؟
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
۳۴
هانی‌ - اسلو، نروژ

۲-چرا در کل خشونت رو رد نمی کنیم؟ مگه میشه یک چشم رو سرمه کرد ودیگری رو نه؟ برای کشتن کودک اسراییلی گریه می کنیم ولی برای فلسطینی ها از یهودی حا حَم خوشحالتریم؟ مگه اونا رو مادر نزاییده؟ مد شده حَرکه حرفی بزنه فوراً می ریزیم روش.هی تو ساندیسی حستی، فلان حستی(ه) رگ گردنمون برای خودمون چرا نمیزنه؟ ولی ادعاحامون ما تحت هالو رو پاره کرده! وقتی که بحث خشونت و زوره، برای من فلسطینی یهودی ،عرب، ترک وبنگلادشی و ایرونی یکسان حَستشن.زور وستم حیچ توجیهی نداره. حالا میخاد حَرکه باشه. قربان شما
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان

درود بر شما انسان آزاده... متاسفانه اذهان ایرانیها با تلویزیون منو تو و عربستان اینترنشنال کلا شسته شده و همین تلویزیون‌ها قاتلان را مظلوم و مظلومان را قاتل جا زده اند... 70 سال است یک ملت به اسارت گرفته شده اند و صدای هیچکس در نیامده، کل انسانیت خفقان گرفته فقط به دلیل سود و نفعی که حکومت صهیون به غرب میرسانه و همیشه مظلوم نمایی میکنه.. صبرا و شتیلا را فراموش نکنید. رجوع کنید به تاریخ و جنایت‌هایی که بر علیه یک قوم ستم دیده را ببینید.. به خدا انسان نیستید اگر طرف ظلم و جنایت را میگیرید... ننگ بر جنایتکار و طرفداران جنایتکار و کسانی که با کامنتهایشان از ظلم و ستم طرفداری می‌کنند.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

تو اگر طبیب بودی درد خود دوا نمودی ، البته تقصیر از تو نیست .... مطهر شده ننگ و نفرین بر ماری لچکی
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
شما بفرمایید به زندگی نباتیتون در کپکن هاگن برسید..
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
زندگی نباتی صد شرف داره به اون زندگی تو , حداقلش الاف ماری لچکی نیستیم
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
۴۴
Daheye 60 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
«آنچه می‌بینید امروز در اسرائیل دارد اتفاق می‌افتد بدون شک کار رژیم اسلامی است. ما ایرانیان اسرائیل را دوست داریم.» مرگ بر جمهوری اسلامی.
‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
۵۶
کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک
لطف کنید اول از خواب بیدار شوید مالیات خور آلمان از حکومت آخوندی و اربابانت چقدر حقوق میگیری البته شما ها جیبتون هرگز پر نمیشه سرمایه کشور بزرگی مثل ایران برای شما ها و آقازاده ها هست
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد