اشتباه بزرگ حماس که احتمالا دامن علی خامنه‌ای و رژیمش را هم خواهد گرفت!

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۱۶ مهرماه در پیامی از حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به اسرائیل ستایش کرد و آن را "عملیاتی ترکیبی و غرورآفرین" نامید.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد باقری نوشت که این حمله "ثابت کرد برخی تلاش‌های مذبوحانه مانند نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کُند یا به تأخیر بیندازد."
 
اشاره رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عادی‌سازی روابط شماری از کشورهای منطقه با اسرائیل طی حدودا سه سال اخیر است.
 
وبسایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی هم در صفحه خود در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در جملاتی مشابه، حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به اسرائیل را "پیام روشنی"‌ برای کسانی توصیف کرد که "در فکر عادی‌سازی روابط با این رژیم [اسرائیل] هستند."
 
اواخر مردادماه سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار بیانیه مشترکی با عنوان "پیمان ابراهیم" با حضور سران کشورهای اسرائیل، امارات متحده عربی، بحرین با میانجیگری ایالات متحده آمریکا، در کاخ سفید منعقد شد. در پی آن، دو کشور سودان و مراکش نیز به این پیمان پیوستند. پیش از آن، کشورهای مصر (در سال ۱۳۵۷) و اردن (در سال ۱۳۷۳) قرارداد صلح با اسرائیل را امضا کرده بودند.
 
به تازگی نیز محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای گفت که کشورش گام به گام به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل پیش می‌رود.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی اما بارها خشم خود را از این رویکرد کشورهای عربی منطقه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل ابراز کرده‌اند.
 
از جمله جدیدترین آنها، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۱ مهرماه در سخنانی گفت که عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک "قمار محکوم به باخت" است که کشورهای عربی باید از آن اجتناب کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
sama128 - شیراز، ایران

مثل هواپیمای اوکراینی که سه روز گفتن خلبان خواب بوده هوا بد بوده موتور کج بوده زمین صاف بوده و ... بعد گندش درآمد با دو موشک زدن با توجه به فارسی صحبت کردن نیروهای ورودی حماس به داخل اسرائیل تابلو با یک برنامه ریزی چند ماهه با کلی مهمات و موشک و سپاه قدس و نیروی سپاه و نیروی حماس و همگی با هم این حملات را برنامه ریزی کردند. خدا برکت بده دلارهای آزاد ملت بدبخت هم با گوشت ۵۰۰ هزارتومانی با تخم مرغ ۱۵۰ هزارتومانی با مرغ ۸۰ هزارتومان و ... برن حال ‌کنید.
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
۶۱
یا فاطمه زهرا - ناپولی ، ایتالیا

در سرزمین اشغالی غیرنظامی وجود ندارد. همگی آموزش دیده و مسلح می‌باشند، اعم از کوچک و کلان سال.
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

هر چقدر گرک های اطراف خامنه ای بیشتر وحشی بازی در اورند بیشتر اسرائیل مظلوم نمائی کرده و بدون اعتراض خارجی این ها را قلع و قمع خواهد کرد. در جهان عرب هم اکثریت رهبران میانه رو هستند و بیشتر از اسرائیل از قدرت گرفتن این وحوش نگرانند و با مسرت نظاره گر قلع و قمع این وحوش بوده و شاید در خفا به اسرائیل کمک های اطلاعاتی برسانند. یک کشور تندروی فلسطینی رهبران کشورهای عربی را بیشتر از اسرائیلی ها تهدید میکند
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
۳۴
پیر خردمند - تورونتو، کانادا

امریکا عاشق رهبر احمق ایران سد علی خامنه ای هستش . تصمیمات اشتباه این اخوند احمق٬ سود و پول سر شاری روانه کارخانه های اسلحه سازی امریکا نزدیک به ۴۰ سال کرده. منفعتی که سد علی گدا ننه بابا عراقی نوه پسری ابوجهل با عقده خود بزرگ بینی به امریکا رسونده باعث پیشرفت و ترقی مافوق تصور امریکا شده.
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

کاش برای یک بار هم که شده اسراییل حداقل یکی از تهدیداش رو عملی میکرد و با چنتا موشک میزد بیت کثیف و تخمی رهبری رو نابود میکرد، الان که دیگه بهانه خوبی برای این کار داره نمیدونم چرا دیگه معطله؟
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
۲۳
عقل و انصاف - ایران، ایران
این که تمام شهروندان یک کشور حتی زنان و کودکان رو مسلح و آموزش دیده فرض می کنید و این که در تمام اخبار تمام کشته شدگان اعم از نظامی و غیر نظامی رو صهیونیست خطاب می کنید نشانگر این حقیقت است که در باطن و ضمیر نهان خودتون میدونید دارید ظالمانه قضاوت می کنید اما برای موجه نشان دادن آن به صهیونیست بودن طرف مقابل استناد می کنید.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۳
۶۱
یا فاطمه زهرا - ناپولی ، ایتالیا
بله، همان کافی است. شما کلان‌ترین معادلات ریاضی فیزیک را کافی است که فقط ضربدر صفر کنی، دیگه هیچ معنایی ندارند.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
۶۱
یا فاطمه زهرا - ناپولی ، ایتالیا
جهودا آنقدرها هم اسکول نیستند‌، میدانند گر همچین شکری بخورند، موشک‌های ده بیست متری بصورت انبوه آچمزشون میکنه. البته رهبر معظم هست که تصمیم میگیرد.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد