فارغ التحصیلی اولین گروه از «امامان آلمانی» از کالج اسلامی اوسنابروک

کالج اسلامی اوسنابروک برای آموزش امامان در آلمان تاسیس شددویچه وله: ۲۶ نفر مدرک فارغ‌التحصیلی امامت خود را در "کالج اسلامی" اوسنابروک آلمان دریافت کردند. آنها به مدت دو سال در کالج اسلامی آموزش دیدند. فارغ‌التحصیلان اکنون در جستجوی کار هستند. چشم‌انداز شغلی امامان آلمانی چگونه است؟

کریستیان وولف، رئیس جمهور سابق آلمان که رئیس هیئت امنای کالج اسلامی را برعهده دارد از یک روز تاریخی صحبت کرد. وولف می‌گوید: «برای اولین‌بار، ائمه جماعت در آلمان به زبان آلمانی آموزش دیدند، چیزی که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده بود».


کالج اسلامی  در اوخر سال ۲۰۱۹ در شهر اوسنابروک واقع در ایالت نیدرزاکسن آلمان تاسیس شد. اولین متقاضیان آموزش خود را در تابستان ۲۰۲۱ آغاز کردند.

آنها برای تحصیل در کالج اسلامی باید مدرک الهیات اسلامی در آلمان را داشته باشند. بودجه کالج اسلامی توسط وزارت کشور تامین می‌شود.
امامان آموزش دیده آلمان در جستجوی کار
چشم‌انداز شغلی امامان آلمانی هنوز ظاهرا دشوار به نظر می‌آید. وولف اما ابراز اطمینان کرد که مشکلات کنونی فارغ‌التحصیلان در یافتن شغل می‌تواند در سال‌های آینده حل شود. امامان آموش‌دیده می‌توانند در نهادها و ادارات آلمانی و حتی در ارتش آلمان استخدام شوند.

ایمان مازیک، رئیس "شورای مرکزی مسلمانان آلمان" ضمن ابراز خوشحالی درباره اولین گروه از امامان فارغ‌التحصیل شده می‌گوید نیاز شدیدی به امامان واجد شرایط است که نماینده یک "اسلام روشنگرانه" باشند.

شورای مرکزی مسلمانان آلمان یکی از اعضای مؤسس کالج اسلامی است.

مازیک اما می‌گوید دولت اجازه ندارد هزینه‌های مالی کارکنان مذهبی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم تأمین کند.

بولنت اوچار استاد الهیات اسلامی دراوسنابروک برخلاف مازیک معتقد است دولت وظایفی دارد و همانطور که سایر ادیان در آلمان بطور غیرمستقیم از طرف دولت حمایت مالی می‌شوند این امر باید برای مسلمانان نیز امکان‌پذیر باشد.

برای مسئولین سیاسی آلمان هم این امر بسیار مهم است که کالج اسلامی حمایت مالی از سوی وزارت کشور و ایالت نیدرزاکسن دریافت کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
دو سال بشکه نوردی کرده و حالا فارغ البشکه و دنبال کار میگردند !!
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
کارخانه تولید امامان عثمانی در آلمان زیرا استادهای دانشگاه این موسسه همگی در ترکیه تحصیل کرده اند بولنت اوچار - ایمان مازیک
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
کلان مژده‌ای به منتظران دوستان گرامی، شک نکنید که در زمان ظهور مبارک حضرت عج می‌باشیم. یکی از نشانه‌ها، روزی که مردم گروه به گروه به آغوش اسلام مشرف می‌شوند.
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
۴۳
بیگانه در بایرن - بایرن، آلمان
کریستیان وولف وکیل آلمانی که فقط به مدت دو سال رییس جمهور آلمان بود و به دلیل اختلاس وفشار بی نهایت رسانه های گروهی ، مجبور به کناره گیری کرد و الان تولید امام میکنه. واقعا کسی نمیدونه که این شخص با چه گروه و سازمانهایی در تماس است و چقدر مایه گرفته. دولت آلمان بایستی خیلی پست باشه که در این رشته یعنی امام جواز کار بده.
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
اسلام دقیقا مثل سلولهای تهاجمی سرطان است که از نقطه ای به نقطه دیگر سرایت میکند و در نهایت باعث نابودی بدن میشود.تنها راه مقابله با این مرض جلوگیری از شروع آن و در مرحله بعدی کشتن و خفه کردن این سلولها در مراحل ابتدایی است.همانطور که چیزی به اسم سرطان بی آزار نداریم،اسلام خوب و بی آزار هم نداریم.فاجعه باورنکردنی در انتظار تمام نقاطی هست که به این آفت و باور شرارت آمیز و ضد انسانی اجازه ورود دادند.
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
فاطی افغانی در امور ما ایرانیان دخالت نکن تو مایه ننگ ما هستی ابله
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
یه ....و عقده ای هم از همین آلمان در این سایت بوکی هست که برای تسکین و آرامش درون و سوزش بیرونی ، منفی و مثبتها رو درستکاری میکنه !! چه خوب بود که مدیریت محترم این سایت ، مثبت و منفی دادن به کامنتها رو حذف میکردند ، چون مهم ابراز نظرات کاربران هست و مثبت و منفی بی ارزش !!
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
برعکس این دادنها، مثبت و منفی بسیار عالی استش. خداوند متعال به مومنین قول داده هرچقدر مورد آزار و ستم مشرکین، بیشتر بگردید در آن دنیا از لطف و رحمت پروردگار بیشتر میگردید.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.