تهران خواستار خروج همه مخالفان مسلح کرد از «کل منطقه اقلیم و همه عراق» شد

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایرانالعربیه: محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که «در کل منطقه اقلیم و همه عراق» نیروهای مسلح مخالف نظام جمهوری اسلامی «نباید حضور» داشته باشند.

باقری، جمعه 31 شهریور در گفت‌وگو با تلویزیون ایرانی «العالم» به نقل از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران تصریح کرد که این مخالفان مسلح «باید به طور کامل خلع سلاح شده و از عراق اخراج شوند.»


او افزود که «رئیس جمهوری خواست نیروهای مسلح چند روزی مهلت بدهند و صبر کنند» و ادامه داد، «ما برای چند روز صبر خواهیم کرد و تیم‌های ناظر را به این منطقه می‌فرستیم تا بررسی کنند که آیا این خلع سلاح به طور کامل انجام شده است یا خیر.»

ایران پیشتر اعلام کرد که تا 19 سپتامبر به دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان مهلت می‌دهد تا از فعالیت گروه‌های کرد مخالف در خاک خود ممانعت به عمل بیاورند.

خبرگزاری رسمی عراق، سه‌شنبه گذشته به نقل از کمیته اجرای توافق امنیتی میان بغداد و تهران خبر داد که همه مقرهای نیروهای اپوزیسیون ایرانی در نزدیکی مرز دو کشور تخلیه شده‌اند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق هم پنج‌شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون ایرانی العالم اعلام کرد که بغداد با هماهنگی حکومت اقلیم کردستان اقدامات تامینی در مرز مشترک با ایران را آغاز کرد.

الصحاف به این تلویزیون گفت که «عراق متعهد به اجرای توافق امنیتی با ایران است.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
antifascism - تهران، ایران
خخخ. تا زیباکلام گفت خواسته های اقوام و نامبرده کردها در 100سال گذشته کو؟ اینا سریع جبهه گرفتن. با این کاراتون دور نیت روزی که با زور و جنگ اقوامی که مایل به ادامه همزیستی با شما نیستن جدا بشن. فعلا روی شیپور آمریکا نشستید و دارید عر میزنید و لات بازی درمیارید. آمریکا هم تجزیه خواهد شد. خوش به حال کشورهای کوچیک و کم جمعیت که بهترین زندگی رو دارن. همه جای دنیا. بزرگی و تنوع قومی کشورها فقط باعث سواستفاده یک قوم از بقیه و قدرتمداری حکومت تک قومی هست. نظامهای غلط بالخره باید برچیده بشن.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
مثل مجاهدین خلق که حالا با آلبانی در افتاده که باید از اینجا هم بیرونشون کنید.اگه یه قدم عقب رفتن تا آخر عمر باید فرار کنن
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان
آخه به شماها چه ربطی داره.دنبال جنگ و دعوا هستند تا مردم رو سرگرم کنند.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

شیش میلیارد پول بی‌زبون رو گرفتند شکمشون سیر شد صدای واق واق شون در اومد
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
۵۰
ab5534 - هلسینکی، فنلاند

من به عنوان یک ایرانی‌ کُرد زبان هرچند از جمهوری اسلامی نفرت دارم، ولی به یک دلیل ساده موافق خلع سلاح واخراج تمام احزاب کردی ایرانی‌ از آن منطقه هستم. درحال حاضر حق وحقوق ۸۵ میلیون ایرانی‌ توسط رژیم جمهوری اسلامی پایمال شده است و هروقت این حق وحقوق به همه احاد ملت رسید به کُرد‌ها هم خواهد رسید. به همین سادگی. بنابراین این احزاب ها تفنگ بر دوش در کوه، دره و بیابان بدنبال چی‌ هستند؟
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
۳۴
پیر خردمند - تورونتو، کانادا

سپاه پاسداران، اگه داری برو بیرونشون کن.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
این ممد بافوری قر زیادی برای رهبر مفعولش میریزه حرفی که میزنه بذاره درکوزه آبش را بخوره یعنی شدنی نیست
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
جالبه که شما از خلق کرد درست مثل ترک دفاع میکنید. اگر برداشت من از کومنتتون صحیح باشه یک معضرت خواهی به شما بدهکارم. من کرد نیستم ولی وقتی میبیبنم برخلاف تبلیغات رژیم که میخواد اذری را به جان کرد بیندازید در چنین شریطی شما از کردها دفاع میکنید واقعا حال میکنم.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
تو کرد ایرانی نیستی تو مایه شمندگی برای ایرانی خصوصا خلق کرد هستی!
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
دنیای امروز دنیای تجزیه شدن نیست، آنها که از »خلق« و استان دم می زنند، ایرانی نیستند، خائن به مردم ایران( در کلیت خودش ) و خائن به جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران هستند، ترمز چرخ های آزادی و دموکراسی و انقلاب همین گروه های آدمکش و سپاراتیست هستند. اسلحه را کنار بگذارید و و از مرزهای کشور مان تا هزار کیلومتر دور شوید.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا
بعد مایه افتخار خاق کرد کدوم شخصیت بین المللی شناخته شده س؟
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
۴۴
antifascism - تهران، ایران
اولین شرط دموکراسی رعایت حقوق همه موجودات زنده بطور متناسب نیاز اونها و حفظ طبیعته و باید گفت هیچ موجودی بر دیگری اولویت و برتری نداره. میخواد اقوام زیستی جغرافیای ایران باشه یا هر مردمی. با توجه به سرکوبها و آزارها بلوچها بدترین وضعیت و بعد از اون کردها و عربها و ترکمنها دارن. تورکها به خاطر وسعت جمعیتی کمتر آسیب پذیرن و از طرفی بطور نهفته از حکومت تورک ترکیه حمایت میشن. یعنی اگر روزی حکومت ایران فاز هیتلری بگیره بخواد اقوام غیر فارس رو حذف کنه قطعا توسط ترکیه مقابله میشه. اما کردها و بلوچها اکیدا کشوری هم قوم خود ندارن و این خیلی بده و آسیب پذیرشون کرده. حتی ترکمنها و عربها هم کشور و کشورهایی هم قوم خود دارن. نمیشه که اقوام پر جمعیتی مثل بلوچ و کرد ویلون در چند کشور سرکوب بشن و همش انگ بخورن. باید تورکیه و پاکستان هم بالخره بپذیرن که اینها باید یک استقلال یا خودمختاری و تحت حمایت سازمان ملل باشن. استقلال تورکهای ایران خیلی سخته چون شهرهای مشترک زیادی با فارسها دارن و دردسرهای زیادی خواهد بود. زندگی انقدر ارزش نداره که به خاطر منافع یا علایق خودمون دیگران رو به فنا بدیم.
یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵
۴۴
antifascism - تهران، ایران
اولین شرط همزیستی ملت ها یا اقوام در یک جغرافیا رعایت حقوق متقابله. اینکه زوری زبان و فرهنگ و قوانین یک قوم رو به دیگران غالب کنیم که نشد همزیستی. متاسفانه دنیا خیلی زپرتی شده و هرکی زورش بیشتره دیگری رو نیست و نابود میکنه. چه ایرادی داره دنیا بر اساس قواعد به روز و لازم دوباره مرزبندی بشه. الان در آمریکا اینهمه به حقوق سیاه ها که مهاجرت داده شدن و همجنس گراها که چیز غیر عادی هست بها داده میشه اما ساکنان اکهن اون سرزمین یعنی سرخپوستا همه چیزشونو از دست دادن. نکردن یک شهر با زبان و فرهنگ اونها حفظ کنن. بعد اینها میخوان حقوق بشر اجرا کنن. جدیدا هم که نشون دادن کاملا با جمهوری فاشیستی اسلامی ایران داداشی هستن.
یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱
۵۰
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
بله اینشتین! همانطور که گفتم هروقت حق به همه رسید, به کرد‌ها هم خواهد رسید. بنابر این بیخود در دشت، کوه و بیابان دنبال دمکرسی برای کرد‌ها نگردید !
یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
تو باز نظر دادی. تو سالی یک بار انهم ردز تولدت البته اگر تو هم داری به باجناقت بگو تولدت و بهت تبریک بگه
یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
به هر حال رفیق من همانطور که نوشتم کلی معذرت خواهی به شما بدهکارم که امیدوارم بپذیری
یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
۴۴
antifascism - تهران، ایران
در تبادل نظر و افکار نیازی به معذرت نیست. شما حق داشتی و داری در جهت دفاع از علایق یا عقاید خودتون نظر بدید و بحث کنی. من از اول میدونستم شما از قومیتهای کرد هستی. توقع داشتم در دفاع از همزبانانت تلاش کنی. مثل من که صرفا از قومیت خودم دفاع میکنم. البته اولویت من حق هست. هر قوم و جانداری که باشه. اگر نمیگم خواهش میکنم چون نیازی به عذرخواهی نیست. واقعا من از بحث و توهینهای بحث ناراحت نمیشم و به طرفم حق میدم.
یکشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
عزیز من از جنوبم و متاسفانه کرد نیستم. ولی به هر حال من این عذر خواهی را بدهکار شما بودم نظر به اینکه اکثر دوستهای مورد اعتمادم آذری هستن.
‌پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله