شاهزاده رضا پهلوی: سیمرغ آزادی دگرباره در آسمان ایران پرواز خواهد کرد

ایندیپندنت فارسی: شاهزاده رضا پهلوی روز جمعه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) با انتشار پیامی ویدیویی خطاب به «هم‌میهنان مبارز و آزادی‌خواه» گفت: «شما با حضور شکوهمندتان در خیابان‌های ایران و سراسر جهان دور تازه‌ای از انقلاب ملی ما را آغاز می‌کنید.»

این پیام ویدیویی یک روز قبل از سالگرد قتل مهسا امینی منتشر شده است. شاهزاده رضا پهلوی گفت: «از خیزش‌ دی ۹۶ تا آبان ۹۸ تا خیزش مهسا، آنچه این انقلاب را با وجود سرکوب و خشونت بی‌اندازه جمهوری اسلامی قدرتمندتر و فراگیرتر کرده، عزم و اراده پولادین شما ملت آگاه و شجاع است که دریافته‌اید راه نیک‌روزی و بهروزی‌تان از سرنگونی این رژیم ناایرانی و ضدایرانی و جایگزین کردن آن با حکومتی ملی و منتخب می‌گذرد.»


او گفت: «این عزم، شجاعت، و آگاهی زمانی به پیروزی نهایی منجر خواهد شد که با همبستگی و سازمان‌دهی حداکثری همراه شود.»

شاهزاده رضا پهلوی خطاب به مردم ایران در داخل کشور گفت: «هر خانه، هر کوچه، هر خیابان، هر محله، هر روستا، هر شهر، هر استان، تمام ایران، و مکان‌های اجتماع ایرانیان در بیرون کشور را به محل سازمان‌دهی، مرکز مبارزه، و محور همبستگی برای به زیر کشیدن این رژیم ضحاکی بدل کنید.»

او از ایرانیان خارج از کشور خواست تا صدای هم‌میهنانشان باشند و از نمایندگان منتخبشان در کشور محل زندگی‌شان بخواهند تا «حمایت حداکثری از مردم ایران و فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی» را در دستور کار قرار دهند.

شاهزاده رضا پهلوی ناامیدی و تفرقه را «آفت مبارزه» توصیف کرد و توصیه کرد: «اجازه ندهید تفرقه‌انگیزان در گوشتان آیه‌‌ یاس بخوانند. تاریخ چند هزار ساله‌ خود را مرور کنید. به انقلاب پرشکوه مشروطه بنگرید و فاتحان مشروطه‌خواه تهران را به یاد آورید. شما میراث‌دار آن بزرگان هستید. شما ادامه‌دهنده راه جاویدنامان ما هستید. ایران معبد ماست و شما نگاهبانان آن هستید. اجازه ندهید بینتان دوگانه‌های کاذب ایجاد کنند. اجازه ندهید شما را بر اساس باور و مذهب، جنسیت و قومیت و زبان، داخل و خارج، و حتی رده سنی، دسته‌دسته و از هم جدا کنند.» شاهزاده رضا پهلوی گفت‌: «ما همه یک ملتیم و دولت ملی در ایران متعلق به همه ایرانیان خواهد بود.»

شاهزاده رضا پهلوی در بخش آخر پیام ویدیویی با الهام از اسطوره‌های ایرانی گفت: «ققنوس ایران پس از چهار دهه تکاپو از خاکستر خود برخاسته است و شیران ایران می‌غرند.»

او ضمن ابراز امیدواری به پیروزی «انقلاب ملی ما» افزود: «قطار ایران دوباره روی ریل ترقی و تمدن قرار خواهد گرفت. خورشید حقیقت جان و جهان ایران را گرما خواهد بخشید و سیمرغ آزادی در آسمان ایران به پرواز درخواهد آمد. آن روز نزدیک است.».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۰
GORG AMERICAN - بالتیمور، ایالات متحده امریکا

همه اش مال خودتون (نود میلیون )ایرانیه.حالشو ببرید
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

( ای شه الهی دگر بار نیاید شاهی/ خوش نکن دل که به نفع تو شود این بازی ) (ما بدیدیم و شنیدیم و بسی تجربه کردیم / کار هر گاو نری نیست سیاست بازی )
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

جفنگ السلطنه خودمان میفرماید " به انقلاب پرشکوه مشروطه بنگرید و فاتحان مشروطه‌خواه تهران را به یاد آورید. شما میراث‌دار آن بزرگان هستید ".منظورش همان مشروطه ای هست که پدر و پدر بزرگ بزرگوارشان قانونش به سطل آشغال انداختند . کسی نیست به ایشان بفرماید بشین سر جات این همه چرندیات نگو . انقلاب مردم ایران چه ربطی بتو داره . بهت هم قول میدهم این بیشرفها که از چند روز پیش شهرها را پادگان کردند اجازه کوچکترین اعتراض را نخواهند داد . مگر چند نفر شبها از پشت پنجره های تهران . بیخودی دستور صادر نکن.مردم خودشان میدانند چکار باید بکنند . کسی منتظر دستور شما هم نیست
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

من هم مطمئنم سیمرغ آزادی دگر باره در آسمان ایران پرواز خواهد کرد. ولی اون آزادی که در عصر مشروطه بود نه اون آزادی که در شکنجه گاه های پدر ت اعلیحضرت خدایگان بود. ضمنا پرهای سیمرغ خودمان را هم مصدق روحت شاد عزیز کنده، امکان پرواز نداره. فعلا نشسته روی مرغانه هایش، منتظره جوجه هاش در بیاد.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

این چند روز گذشته رو شاهزاده تشریف برده بودن باغ وحش، سیمرغ و‌شیر و . شاهزاده جان، یه بالانس هم رو‌صندلی با زیر شلواری بزنی، دیگه کار رو‌ کامل کردی، البته یه پیام ویدیویی هم بعدش بگذار. بیانیه یادتون نره. سلطنت طلبان بی چک و دهن، منتظر جر دادن خودتون واسه شاه زاده بالانس زنتون هستم. به همین خیال باشی، ایشالله تا ۹۰ که خوبه، تو‌صد سالگیت هم میتونی بیانیه بدی شاه زاده جان، بشرطی که کنترل واشرت رو از دست نداده باشی.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه

هه هه هه، حتما سکاندار هم خودت هستی!! یادت باشه پشمهای زیر بغلت بزنی زشت به عنوان شاهزاده،،، بیچاره زنت خدا میدونه بالا اینطوره پایین چه خبره،،، باید از بی بی پرسید راجب پایین
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

ما هم اطمینان داشتیم که همچون قولی خواهی داد که حکومت منتخب تو سعی خواهد کرد جلوی انقلاب را بگیرد. بیخود خودت را آزادیخواه جا نزن که با همین کامنتت معلوم شد به کدام آخور بندی.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

شما در فکر پشم و پیلی باجناقت باش، احتیاجی نیست نگران محاسن شاهزاده باشی. با نوشتن اینچنین کامنت ها مشخص میشه که در مدرسه تحصیل کردی یا درحوزه. امیدوارم دوران تحصیلات حوزوی برات زیاد دردآور نبوده باشه.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶
۳۹
انسان باش - لندن، انگلستان

از شما سایری ها بی وجدانتر تاریخ ندیده و نخواهد دید،اگه واقعا مرد هستین انسان هستین وجدان دارین شرف دارین عکس و ویدیو از خودتون بزارین، تا قیافه نحستون ثبت بشه،خیانتی که شما به ایران میکنین مغول هم نکرد
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

هی مصدق مصدق میکنین! بابا ١٠ تا از ... هاش رو بگین. بنده خداها، اگر همین رضا شاه نبود هنوز باید یه لقب استسقاء السلطنه صداتون میکردن. واقعا چرا اینقدر ..... میسوزه؟ ها؟ چرا؟؟ 😀😀 ملت مصدق رو به شخم چپشون هم حساب نمیکنن. مرتیکه کلاهبردار. بشینین تا واسه اتون بیارن. بد جور به اصحاب کهف سور زدین که هنوز تو هپروت سیر میکنین
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

رفیق ، معلومه سوزشِت تاریخیه !! تا اسم پهلوی در اینجا میاد انگار که نشادر رو آماده کردند و می‌خوان به شما اون مُصی و فاطی رختشور و گرگ آمریکایی و یکی و دو تا دیگه ، ....!! کمی آروم باش ، والله نشادری در کار نیست ! البته یوقت فکر نکنی که من ، نمی‌دونم سلطنت طلب یا بقول شماها شاه الهی ووو هستم ، نه ، فقط کامنتها رو که میبینم ، شما چند نفر خیلی تابلو هستید !!
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۶
۴۴
خشایار1980 - شیراز، ایران

تا بیاد پرواز کنه دوباره نوبت توهستش که بگیری بندازیش تو قفس.چقدر خودت و طرفدارانت ا.ح.م.ق هستید.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

توی حوزه وظیفه را انجام دادید.شرت را بالا کشیدید تا اولین نفر در اینجا و وظیفه سایبری خود را انجام دهید. فنر چیز آیت الله از شما کرده طلبه پرنده. آنقدر خر است که نمی‌‌داند در بالتیمور ساعت یک شب است. تو ساعت یک شب در در بالتیمور آمریکا بغل لپتاب چکار می‌‌کنی‌ ؟ساعت یک شب در بستر آیت الله نیستی‌؟ یا تازگی‌ها بهنود شده رقیب آیت الله ؟
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۶
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

شاخزاده پالانی! مواظب باش همون سیمرغه رو سرت کثافتکاری نکنه!
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
۴۸
محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

چقدر خوب بود اگر ما خارج نشینان هیچ دخالتی نمی کردیم و اجازه می دادیم کسانی که داخل ایران هستند کارشان را پیش ببرند. مبارزان اصلی داخل ایران و بیشتر در زندان ها هستند. خارج نشینان ابتدای انقلاب "زن زندگی آزادی"خوب شروع کردند و نمونه اش تجمع اکتبر در برلین بود ولی بعدا عده ای که خواستند از غافله عقب نمانند همه تجمعات را برهم ریختند. لطفا دنبال یک نفر نباشید که اگر اینطور باشد هرگز دموکراسی نخواهیم دید. حکومت های گذشته هیچ کدام خوب نبوده اند،چون طبق قانون مشروطه قرار نبود هیچ یک نفری در راس امور باشد. محمدعلی شاه،احمد شاه،رضاشاه،محمدرضا شاه، خمینی و اکنون خامنه ای،تمامی این افراد تلاش کرده اند که بیشتر از نصف قدرت را در دست داشته باشند،اگر درست فکر کنید می بینید واقعا همین بوده،یعنی همگی به اصل قانون مشروطه وفادار نبوده اند پس ما باید دنبال یک نسل جدید باشیم. به امید آزادی که اگر خودمان اجازه دهیم،نسیم ش به زودی در وطن زیبایمان خواهد وزید و همگی به ایران پر از نشاطمان باز خواهیم گشت،پیش از آنکه دیگر بچه هایمان به خارج عادت کنند.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
تمام ارازل و اوباش بسیجی از ترس و حسادت در اینجا جمع شده اند و بر علیه شاهزاده رضا پهلوی شعار می دهند. روزهای کاسه لیسی شماها بپایان رسیده و بهتره خود و باجناق تان بدنبال سوراخ موش باشید.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

رضا دماغ، رضا دماغ، هی هی. 😂😂
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
اگر پالانی و شاخزاده رو از جملاتت حذف کنی اصلا میتونی یک جمله بگی؟ راستی تو خونه چرا نشستی مزدور، مگر همه مزدوران و پست فطرتان امروز برای سرکوب مردم نرفتند سرکار
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
همین یک جمله را بلد است .همین را می‌‌خواهید از این بگیرید. پس چه باقی‌ می‌‌ماند؟ شتر که است .می‌ شود شتر لال.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
آلمانی می گوید. wie die Nase des Mannes, so sein Johannes .یعنی تقریبا . بزرگی چیز مرد را از دماغ می شود دید. خوب شما وقتی ... در حوزه هستید، ملاک شما چیست ؟ یا بیشتر اهل ... هستید ؟ ... دست کم اگر ادای دمکرات در می آوری. مثل بچه آدم حرف بزن. یک هفته تحمل نکردی .اول شروع کردی طلوع آزادی. به امید بهتر . دمکراسی. به یک هفته نکشید. بوی گند عبا را تا اینجا هم ما درک کردیم
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
۴۲
mitra55 - تهران ، ایران
دوستان عزیز حیف وقت و انرژی که برای این مزدوران کثیف سایبری به هدر میدهید. از کوزه همان برون تراود که در ا وست. اصلا نباید به این ها بها داد. خودشان هم میدانند که در نظر ملت دستمال توالتی بیش نیستند.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
سی مرغانه جونم! یادت باشه اگه بالای سر شاخزاده به پرواز در اومدی حتما به خودت پوشک ببندی!
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
فعلا این شماها هستید که ر...د به ایران
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
سیمرغانه! حواست باشه این تخم دیکتاتور آخرش سرتو گول نماله. این ولد چموش پدر سوخته تر از این حرفاس!
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
تو خبرها اومده بود یک مزدور توی این اعتراضات سقط شده گفتم شاید تو باشی
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
اتفاقا در خبرها اومده بود که یه مرغ به دلیل رابطه بیش از حد با خروس جان باخته! نگرانت شدم!
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

انقلاب ها(همچنین انقلاب مهسا) از اینرو عادت را دارند که استبداد را از بین ببرند تا استبدادهای جدید و متفاوتی جایگزین آن کنند. خاک بر سر مردمانی که احتاج به یک منجی انقلابی (آنهم فرزندند یک دیکتاتور نظیر رضا پهلوی) دارند. تاریخ مصرف انقلاب ها از هر نوعی مدتهاست به سر رسیده است. بعبارتی انقلاب ها به زباله دانی تاریخ پیوسته اند. این انقلاب ها بعضی ها به بهانه بهتر شدن ، برخی با هدف بدتر شدن و برخی نظیر همین رژیم شیعه-آریایی ایران با هدف از میان بردن مردم خاورمیانه و تقدم دو دستی منابع و ثروت خاورمیانه به فاجعه منتهی شده اند.
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +508شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +369پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +316یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +245سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +219نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +169حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله