استقرار گسترده نیروهای حکومتی در سالگرد مهسا؛ «انقلاب زیر پوست شهر» جریان دارد

 شعارنویسی بر ستون‌های شهرک اکباتان در تهران، در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینیصدای آمریکا: هم‌زمان با انتشار تصاویری از حضور پرشمار نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی در چند شهر ایران در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی، گزارش‌ها حاکی از این است که شماری از شهروندان برای ازسرگیری اعتراضات آماده می‌شوند.

یک گزارش تصویری منتشر شده در روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور، آویختن بنری را از پل عابر پیاده نشان می‌دهد که بر روی آن نوشته شده «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم.»

آویختن بنر «می‌جنگیم،‌ می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» از پل عابر
یک ویدئوی ارسال شده به بخش فارسی صدای آمریکا حضور پررنگ نیروهای سرکوب در میدان نارمک تهران را در شامگاه ۲۳ شهریور نشان می‌دهد.
حضور پررنگ نیروهای سرکوب در میدان نارمک تهران – ۲۳ شهریور
از سوی دیگر، گزارش تصویری از سقز در کردستان، شهر زادگاه و آرامگاه مهسا (ژینا) امینی، در روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور شماری از نیروهای گارد ویژه با موتورها و ماشین‌های مخصوص نشان می‌دهد که در یکی از خیابان‌ها مستقر شده‌اند.
حضور گسترده نیروهای سرکوب در سقز در آستانه سالگرد کشته‌شدن مهسا
وب‌سایت «هه‌نگاو» با انتشار گزارش تصویری کوتاهی اعلام کرده که سپاه پاسداران در نزدیکی مزار مهسا امینی «تانک مستقر کرده است.»
هه‌نگاو می‌گوید سپاه در نزدیکی مزار مهسا تانک مستقر کرده است
یک گزارش شهروندی دیگر نیز گسیل نیروها و تجهیزات سرکوب از تبریز به ارومیه را در روز چهارشنبه نشان می‌دهد.
هه‌نگاو می‌گوید نیروها و تجهیزات سرکوب از تبریز به ارومیه منتقل می‌شود
گزارشی دیگر از مهاباد در استان آذربایجان غربی شهر را با حضور پرشمار نیروهای سرکوب و در «وضعیت جنگی» نشان می‌دهد.
هه‌نگاو: حضور پرشمار نیروهای سرکوب در مهاباد و وضعیت جنگی در شهر
در این حال، برخی معترضان با روش‌هایی از جمله پخش تراکت‌های اعتراضی و شعارنویسی بر روی اسکناس‌ها، ۲۵ شهریور، سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و اعتراضات سراسری را یادآوری می‌کنند.
شعارنویسی اعتراضی روی اسکناس‌ها در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی
تهیه و پخش تراکت‌های «زن زندگی آزادی» در شیراز
شعارنویسی بر دیوارهای شهری نیز ادامه دارد. از جمله یک گزارش تصویری شهروندی از بهبهان در استان خوزستان نشان می‌دهد جوانی بر دیوار شعار «مرگ بر خامنه‌ای» می‌نویسد.
شعارنویسی «مرگ بر خامنه‌ای» در بهبهان در آستانه سالگرد کشته‌شدن مهسا
راوی یک گزارش شهروندی ارسال شده به بخش فارسی صدای آمریکا می‌گوید هرچند نیروهای سرکوب حکومتی شعارهای نوشته شده بر دیوارها را با رنگ پاک می‌کنند، اما «انقلاب زیر پوست این شهر در جریان است.»
پاک کردن شعارهای اعتراضی از دیوارهای شهرک چیتگر؛ «انقلاب زیر پوست‌ این شهر در جریان است»روز سه‌شنبه فاطمه سپهری، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، در پیامی از زندان وکیل‌آباد مشهد خواستار از سرگیری اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی «برای بستن پرونده جنایات این جماعت» شد.

همچنین، گوهر عشقی، مادر دادخواه ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که در بازجویی و تحت بازداشت کشته شد، در ویدئویی از مردم خواست سالگرد مهسا امینی و «جوان‌هایی که در راه ایران جان دادند» را از یاد نبرند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، پیش از این در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا گفته که جمهوری اسلامی از اعتراضات اخیر عبرت نگرفته است.

همچنین جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفته «پس از کشته شدن مهسا امینی و اعتراضات مردمی؛ مردم ایران حالا باید بتوانند برای خودشان تصمیم بگیرند و زنان پوشش خودشان را انتخاب کنند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
کاری کنیم که مزدوران جنایتکار اسلامی تا دم مرگ و با ترس از این دنیا به درک واصل شوند.
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.