خامنه‌ای: احمق ها باز هم اشتباه کردند و ملت را نشناختند

خامنه‌ای: آخرین تلاش دشمن - البته تا حالا، در آینده تلاش‌هایی خواهند داشت - همین اغتشاشات پاییز سال گذشته بود. طراحی این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشور‌های غربی انجام شد. پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد و پادویی آن را برخی عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند. شدند مزدور و عامل دشمنان ایران نه فقط دشمنان جمهوری اسلامی. یک عده هم پیاده‌نظام این‌ها شدند، تعدادی مغرض، برخی غافل و جمعی اراذل و اوباش.

خامنه‌ای در مراسم سی و چهارمین سالگرد فوت خمینی گفت:

 به نظر من نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند، ما قدیمی‌ها هم همینطور.
همه ما نیازمندیم با ابعاد این شخصیت چندبعدی و باعظمت بیشتر آشنا شویم. این امر در پیشرفت و ادامه راه کمک خواهد کرد.
اولین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت برخی یک سروگردن از بقیه برترند و اینان سرآمد نام می‌گیرند.
سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد و این نکته مهم مورد توجه ماست. آنان را نه می‌شود حذف کرد و نه تحریف.
رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز مجهزتر می‌شوند می‌توانند شب را روز و روز را شب معرفی کنند و چهره‌های منور را هم بد جلوه دهند اما این کف روی آب است. خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.
ابعاد شخصیت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است. خصوصیاتی که در شکل‌گیری این شخصیت دخالت دارند به مراتب بیشتر از خصوصیات آن شخصیت‌های برجسته و سرآمدی است که یاد کردیم.
امام هم در ایمان و تقوا سرآمد است، هم در استحکام شخصیت و قوت اراده، هم در قیام برای خدا و سیاست‌ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است و این‌ها همه تنها در امام بزرگوار جمع است.
امام را هیچکس نمی‌تواند از حافظه تاریخ پاک کند نه امروز و نه در قرن‌های آتی. شاید چند صباحی دروغ‌پردازی و تحریف شخصیت شود اما این خورشید را نمی‌توان پشت ابر نگه داشت.
 امام سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان. این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد و شاید در آینده هم شبیه این‌ها را نتواند انسان پیش‌بینی کند که به وجود آید.
تحول در سطح کشور به وجود آمدن انقلاب اسلامی بود. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را درهم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در برابر قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد.
این انقلاب استبداد را به آزادی بدل و هویت ملی و اعتماد به نفس را احیا کرد. این‌ها معجزه‌های انقلاب اسلامی است.
ما مشکلات داشتیم، داریم و خواهیم داشت اما آن‌چه می‌تواند مشکلات فعلی را برطرف کند، در گذشته هم حلال مشکلات بوده و در آینده هم علاج مشکلات باشد همین روحیه ما می‌توانیم است و انقلاب است که در کشور این روحیه را به وجود آورد.
 امام جریان بیداری اسلامی را در دنیای اسلام به راه انداخت. امروز امت اسلامی نسبت به دوران پیش از پیروزی انقلاب، پرتحرک‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است هرچند نیاز به کار بیشتر در این زمینه محسوس است.
مسئله فلسطین بعد از این‌که به خیال صهیونیست‌ها و حامیان‌شان تمام‌شده تلقی می‌شد با حرکت امام بدل به کانون توجه ملت‌های مسلمان و مسئله اول جهان اسلام بدل شده است.
روز قدس نه فقط در ایران بلکه در پایتخت‌های جهان مسلمان و غیرمسلمان هم برگزار می‌شود و مردم از فلسطین حمایت می‌کنند.
امام فضای معنویت و توجه معنوی را در سطح جهان ایجاد کرد، حتی در کشورهای غیرمسلمان. البته این نکته آخری با واکنش شدید همان مراکز قدرت مواجه شده و امروز با انگیزه بیشتر تهاجم به معنویت را در دنیا با شیوه‌های مخصوص خود پیش می‌برند و برخی شیوه‌هایشان آنقدر مفتضح است که انسان از نام‌بردن آن‌ها خجالت می‌کشد.
امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عامل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انجام داد؟ امام عامل کمک‌کننده سخت‌افزاری نداشت؛ امام نه پول داشت، نه رادیو داشت و نه خبرگزاری، امام یک نوار یا یک برگ کاغذ داشت تا صدایش را به مردم و جهان برساند.
عامل نرم‌افزاری امام اما ایمان و امید بود؛ آنچه امام را در این راه پیش‌ برد.
 وقتی ایمان به خدا را در مسائل عینی و مبارزه با استکبار مطرح می‌کنیم، معنای ویژه‌ای دارد و در این مقام به معنای ایمان به وعده‌های الهی است.
 اعتماد به وعده الهی است که گام مستحکم امام را در این راه به حرکت درمی‌آورد.
 امام ایمان به اسلام را در بیانات خود معرفی کرده است. اسلام امام با اجتهاد متقن و فهم درست از اسلام است نه اسلام سرمایه‌داری یا اسلام افراد متحجر که اسم اسلام را می‌آورند اما بیشتر احکام آن که مربوط به امور اجتماعی و سیاسی است را قبول ندارند. این اسلام، اسلام به اصطلاح روشنفکران بی‌اطلاع و بی‌خبر هم نیست که انجام برخی احکام الهی را هم قبول ندارند.
 ایمان به مردمی که امام داشت از اعتقاد ایشان به مردم نشئت می‌گرفت. جوانان فداکار و خانواده شهدا این برداشت امام از مردم را تصدیق کردند که به مردم اعتماد داشت. امام به عمل مردم و انگیزه‌هایشان و رأی مردم که در جمهوری اسلامی همان مردم‌سالاری است اعتقاد داشت.
برخی به غلط تعبیر کردند که امام جمله مردم‌سالاری را از روی رودربایستی مطرح کردند اما امام اهل رودربایستی نبود و با اعتقاد خود این مردم‌سالاری را مطرح کردند.
-همان رئیس جمهوری اولی که امام به او رأی نداده بود وقتی مردم به او رأی دادند امام او را تنفیذ کرد؛ چرا که مردم به او رأی داده بودند و امام به رأی مردم معتقد بود.
 امام بسیار اهل امید بود و هرگز دچار یأس نمی‌شد. امید و ایمان روی هم تاثیر می‌گذارد و یکدیگر را تقویت می‌کند.
وقتی می‌گوییم امید یعنی آن حالتی که با حرکت همراه است، با تنبلی و سکون نمی‌سازد؛ اینکه کسی بنشیند و در عین حال امیدوار باشد به سر منزل مقصود برسد نشدنی است.
 امروز امام به ما چه توصیه‌ای می‌کند؟ ما راه طولانی و کارهای بزرگی در پیش داریم و یقیناً بزرگترین توصیه امام ادامه راه او و حفظ میراث اوست. ما باید همان سه تحول امام در کشور، در جهان اسلام و سطح جهان را دنبال کنیم.
 در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت نمی‌شود با همان ابزارهای چهل سال قبل کار کرد باید ابزارها متناسب با زمان باشند اما آنچه تغییر نمی‌کند جبهه‌بندی‌هاست.
آنچه می‌تواند مثل دره خطرناکی در برابر حرکت ما ورود کند این است که ما این جبهه‌بندی را فراموش کنیم. هر زمان فراموش کردیم، ضربه خوردیم.
 اصلاح کار ملت ایران وابسته به همان تحولاتی این که امام پایه‌گذاری کرد که دشمنان سرسخت و پربغض و کینه‌ای دارد.
ملت ایران به همان نرم‌افزاری نیاز دارد که امام در وجود خود داشت و به مردم توصیه می‌کرد؛ یعنی ایمان و امید.
 دشمنی استکبار با ایران با عقب‌نشینی‌های موضعی کنار نمی‌رود. در موارد متعدد عقب‌نشینی‌های ما موجب شد آنان جلو بیایند.
-در برخی دولت‌های این چند دهه بودند کسانی که عقیده داشتند در مواردی باید به جبهه مقابل امتیاز داد و عقب‌نشینی کرد. در یکی از همین کشورها برای رئیس‌جمهوری ما کیفرخواست و دادگاه غیابی برگزار کردند. ایران را در یکی از همین دوره‌ها محور شرارت خواندند.
دشمنان می‌خواهند ایران را به دوران پیش از انقلاب بازگرداند که پیش آنان دست دراز کنیم و وابسته باشیم. آنان به این عقب‌نشینی‌ها راضی نمی‌شوند.
هرکس می‌خواهد مشکلات کشور و مسائل معیشتی را برطرف کند و به دنبال تقویت جایگاه ایران در نظم جدید جهانی است باید برای ترویج امید و ایمان تلاش کند. این همه حرف من با نخبگان، با همه آحاد مردم و مجموعه‌های سیاسی است.
 آخرین تلاش دشمن - البته تا حالا، در آینده تلاش‌هایی خواهند داشت - همین اغتشاشات پاییز سال گذشته بود. طراحی این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشورهای غربی انجام شد. پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد و پادویی آن را برخی عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند. شدند مزدور و عامل دشمنان ایران نه فقط دشمنان جمهوری اسلامی.
 یک عده هم پیاده‌نظام این‌ها شدند، تعدادی مغرض، برخی غافل و جمعی اراذل و اوباش.
رسانه‌های خارجی بی‌رودربایستی حرکت مسلحانه داخل ایران، شعار تجزیه‌طلبی، شیوه ساخت مواد آتش‌زا را ترویج و تبلیغ می‌کردند. در داخل اراذل و اوباش اینجور حرکت کردند و افراد مغرض آنجور شعار دادند و برخی از سیاستمداران غربی با این عناصر عکس یادگاری گرفتند. فکر می‌کردند کار تمام شده است، احمق‌ها بازهم مردم ایران را نشناختند. ملت ایران به آن‌ها و فراخوانشان اعتنایی نکرد اما به همه این هشدار داده شد از کید دشمن غفلت نکنیم.
سعی دشمن این است که جوان ایرانی را ناامید کند، در کشور مشکلاتی هست، مشکل تورم، مشکل گرانی و مشکلات معیشتی وجود دارد که همه قابل‌رفع است اما دشمن می‌خواهد این‌ها را به ابزاری برای خاموشی نور امید در دل جوانان بدل کند.
 ما مشکلاتی داریم اما در مقابل آن حوادثی داریم که همه امیدآفرین است. دشمن نمی‌خواهد بگذارد که ما این پدیده‌های امیدآفرین را ببینیم.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
juvel - اسلو، نروژ

احمق خوده پفیوزته !
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد

امام خشک مغز و مرتجع بود! چقدر بدبختی که حالا پشت اون قایم میشی!. پشت امامی که غربیها ازش استفاده کردن برای ترمز ماشین ایران و سود کلان خود
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
۴۴
خشایار1980 - شیراز، ایران

دو سال قبل از انقلاب ۵۷ هم شاه فکر می کرد که دیگه فعلا امن و امان هست،اما آتش زیر خاکستر بود،حالا هم به زودی آینده این انگل را خواهیم دید. دیگه هر بلایی سر این مملکت بیاد برای خیلی ها مهم نیست(مثل سال ۵۷)،فقط نابود شدن این حکومت ظالم آرزوی مردم شده ودر رأس آن این مردک خیال پرداز
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

چهل ساله فقط دشمن دشمن میکنه
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
۳۴
BrainWorm - لیون، فرانسه

احمق قیافته آخونده پست کثافت بچه کش! فعلا که تو بیشرف قاتل م پیاده‌نظام روسیه هستی ملعون مفعول تکه تکه میکنیم
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۴۴
antifascism - تهران، ایران

دلیل اینکه تحصیلکرده ها و انسانهای باشعور و باهوش نظام کاملا جمهوری و سکولار میخوان همینه که یک رهبر و ولی فقیه و شاه و سلطان به خودش جرات نده به مردم خودش بگه احمق! اساسا حکومتها چیز اضافی هستند و کل دنیا باید بر مبنای یک سنای جهانی و دولتهای محلی اداره بشه. واقعا چه نیازی داریم عده ای احمق برن بنام حاکمیت اموالمون رو چپاول کنن و بهمون توهین کنن. سرکوبهای قومی و نسل کشیهای فیزیکی و فرهنگی هم که بماند. باید به زودی این سیستم اداره کشورها بساطش جمع بشه والا ما بر اساس یک جهش معکوس ژنی تبدیل به اجدادمون میمونها خواهیم شد و حاکمان و فرزندانشون در جهش ژنی منحرف شده تبدیل به یک موجود آدمخوار و همچه خوار همه چی خواه شدند و بیشتر خواهند شد. در نوع رفتار و زندگی اکثر پولدارها و مقامات تازه به دوران رسیده نگاه کنید. کاملا همه چی خواه هستند و اگر بر خلاف خواسته یا نظرشون حتی حرف بزنیم میخوام مارو چرخ کنن. گشنه باشن غذا نباشه مارو میخورن. راس میکنن به پشه ماده هم رحم ندارن.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

خامنه ای ضد انقلاب ، مردیکه مزخرف، در مملکت اسلامی گرانی است ؟ در این مملکت تورم است ؟ اگر یکبار دیگه این اراجیف را بگویی بسپاه می‌گویم که از ماتحتت تو را آویزان کنند .
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
۸۴
siavash786 - استانبول، ترکیه

شخصیت چند بعدی ایشان را شماها در فیضیه دیدید و ما فقط شنییم . اما اگر از نظر انسان چند بعدی بخواهیم قبول کنیم که در ایشان فقط یک بعد وجود داشت که آن خرفت بودن ایشان بود . لاکن خفه
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

اتفاقا با همین فرمون برو چون به جز اونهایی که مجبوری هی بهشون باج بدی که مجیزت رو بگن یک چند صد نفر مغز فندوقی به دین دروغین ات و حرفهای یا مفتت اعتقاد دارند که با همین فرمون که پیش بری چند سال دیگه مردم تخم و ترکه آخوند رو تو ایران برا همیشه میسوزونند اگر هم تا اون موقع خودت نباشی توله هات هستند که نتیجه کارهات رو ببینند
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

حیفه وقت که آدم بذاره سخنان رهبر مفعولان جهانو بخونه، ما داریم وقتمون را میذاریم که تو و دارو دستتو به زباله دان تاریخ فرستادیم، جشن و سرور برگزار کنیم. برای اراجیف تو وقت نداریم.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
۵۴
خدا شاه میهن - ایروان، ارمنستان

احمق خودتی و هفت جد و آبادت، احمق اون خمینی دجال و یاران و هواداران دجالش هستند، احمق الاغ تو آنقدر گنجشک مغز هستی که هنوز نمیفهمی چه آتشی زیر خاکستر هست. بیچاره بی کس و کار، ابله، خاک بر سر دو روز بینت کنند، اکتفا کردی به دو روز بر سر مسند قدرت بودن غافل از اینکه عمر بی مصرف تو در برابر تاریخ، از لحظه هم کمتر هست. تف به شرف و ناموس نداشته ات که همه را مثل خودت احمق میپندازی، چلاق بی ناموس
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان

بعد از مصدق روحت شاد این متوهم ترین موجود روی زمینه!!
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
همین مزخرفاتی که داره متوهمانه میگه، حقیقی اش سال ٥٧ پیش اومد.
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
مثل همیشه دروغ میگه. دروغگو دشمن خداست و این دیکتاتور منولوگ مهمترین دشمن دین و خداست. مرگ مهسا امینی به دست سیستم امنیتی تو بود و اگر کمی خرد داشتید و سیستم قضایی فاسد بجای انکار کامل و دروغ بافی عواملی که کوتاهی کرده بودند رو بازداشت میکرد و بی طرفانه و عادلانه وارد موضوع میشد و مردم می دیدند عدالت داره انجام میشه هیچکس به خیابان نمی آمد. ولی این ولایت شیطان و عوامل فاسدش همگی از بیخ منکر حتی مرگ اون دختر جوان و بعد با مدرک سازی و امنیتی کردن و زدن و گرفتن تلاش کردند بگند خودش مرده اینطوری شد که مردم به خیابانها ریختند . اوباش زندانیان و بسیجی های قاتل بپدند که این همه جوان را کشتند. ولایت شیطان
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
۶۷
خوش باور - تهران، ایران
کگنده پرو مصداقش این جیگر است که در جوانیش هر که رسید از او کام کرفت .
یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +553شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +425پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +335یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +252سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +236‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +235نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +231وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +226ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +190حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله