دادستان شهرری: به ابوالفضل امیرعطایی گاز اشک آور نخورده، با موتور برای خرید رفته و جسم سختی به سرش خورده

 ابوالفضل امیرعطایی، نوجوان ۱۶ ساله و از مجروحان اعتراضات سراسری ایران پس از هشت ماه در بیمارستان جان باخت
در حالی‌که ابوالفضل امیرعطایی، نوجوان ۱۶ ساله، به شهادت شاهدان عینی و نزدیکانش هشت ماه بعد از اصابت گلوله گاز اشک‌آور به سرش در جریان اعتراض‌های پارسال جان باخت، دادستان شهرری مدعی شد «هیچ نیروی پلیس و یا حافظ امنیتی» هنگام این اتفاق در محل حاضر نبوده است.
 
دادستان شهر‌ ری در پی درگذشت ابوالفضل امیرعطایی، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که طی اعتراضات شهریور‌ سال گذشته، از نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، گفت که او با موتورسیکلت برای خرید به منطقه دیلمان رفته بود که از پشت، «جسم سختی» به سرش برخورد کرد.
 
مرکز رسانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی به نقل از محمدمهدی رحیمی نوشت که «هیچ جسم یا شیئی در سر او پیدا نشده است.»
 
این مقام قضایی جمهوری اسلامی عنوان کرد که نظر نهایی پزشک، تنها «برخورد جسم سنگین» بوده که این جسم نیز «مشخص نیست» چه بوده است.
 
وی حتی عنوان کرد که در زمان بروز حادثه، «هیچ نیروی حافظ امنیتی در منطقه محل حادثه حاضر نبوده است.»در گذشته و پس از کشته شدن برخی از معترضان، مقامهای جمهوری اسلامی ادعاهای مشابهی مطرح کرده بودند که از سوی خانواده کشته‌شدگان اعتراضات رد شده است.
 
مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز شنبه ششم خرداد به نقل از مهدی رحیمی نوشت بر اساس «معاینات» و «تحقیقات» مشخص شده جسم سختی که به سر ابوالفضل امیرعطایی برخورد کرده بود، «گلوله جنگی یا پوکه گاز اشک‌آور» نبوده و پزشکی قانونی در حال بررسی پرونده است.

دادستان شهرری همچنین گفته هیچ شکایتی از سوی والدین و یا اقوام ابوالفضل امیرعطایی ثبت نشده است.


با این حال، نزدیکان خانواده این نوجوان به رادیو فردا گفتند نیروهای امنیتی در بیمارستان هفتم تیر از خانواده او تعهد گرفته‌ بودند که از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی شکایت نکنند تا فرزندشان مشمول بیمه شود.

ابوالفضل امیرعطایی ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در شهرری مجروح شد و هشت ماه بعد در پنجم خرداد ۱۴۰۲ در بیمارستان جان باخت. او پنج ماه در بیمارستان هفتم تیر بستری بود.

یک شاهد عینی به رادیو فردا گفته است که مأموران گاز اشک‌آور را از فاصله یک متری، مستقیم به سر ابوالفضل شلیک کردند.

همچنین نزدیکان خانواده این نوجوان گفتند که همین شلیک، ابتدا نیمی از جمجمه او را از بین برد و هشت ماه بعد به جان باختن ابوالفضل امیرعطایی منجر شد.

مادر ابوالفضل ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود از فرزندش منتشر کرده بود که چشمانش را حرکت می‌داد و در پاسخ به مادرش انگشت دستش را تکان می‌داد. این نوجوان ۱۶ ساله چند روز بعد از انتشار این ویدئو در حالی جان باخت که خانواده‌اش به ادامه درمان او امیدوار بودند.
آمار دقیقی از کشته‌شدگان اعتراضات بعد از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت‌ارشاد در دست نیست. رادیوفردا تاکنون توانسته است هویت بیش از ۳۶۱ جان‌باخته را راستی‌آزمایی و منتشر کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
freedom of the press - تهران، ایران

هز چه را که انکار کنید یعنی واقعیت محض است.
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
۳۴
پیر خردمند - تورونتو، کانادا

ای کاش دروغ گو سریع حناق می گرفت. سد علی گدا خامنه ای وپاچه خوارهاش و ج اس همه سریع نا بود می شدن و ایران انگل زدایی می شد.
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

ایطوری پس اون پخمه پهلوی باید تاالان دهبار سرطانه دهان وگلومیگرفت.مرگبرپخمه پهلوی وبانویاسیمین با تیتاپ دردست رقاصی دراسراعیل.
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
۴۳
MERAMO - تهران، ایران

دادستان شهر ری! خودتو، زنتو، بچه‌هاتو، زنده‌ها و مرده‌هاتو از دم.....همتون نطفه حرومین. بزودی از همون رهبر چلاقتون تا اخرین نفر، از تیرهای برق آویزونتون می‌کنیم
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
۳۴
Munchen - مونیخ، آلمان

آخوند/سپاهی و چپی/مجاهد دو‌قشر پفیوزی هستند که هر چه گفتند،برعکسش درست است.
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
دادستان تخم زوار شهر ری ، همون گنبد و بارگاه حضرت عبدالعظیم ....( شریکی ) اگر دروغ بگی !
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

تا حالا هر احمق جاسوس و بسیجی ما یه مال کشته شده سریع ویدیو و شاهد میارید و دو روز بعد هم اعدام میکنید ولی هر بیگناه که کشته بشه یا مواد و الکل مصرف کرده یه خودکشی کرده یا با موتور کشته شده. اگه حتی یکبار اشتباه خودتون را قبول میکردید و معذرت خواهی میکردید حالو روزتون این نبود. تف به گور خمینی
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.