ترکیه در صدد مصادره مفاخر ایران؛ این بار ابنسینا را مصادره کرد!
رأی دهید
ترکیه در صدد مصادره مفاخر ایران است. هرازگاهی سراغ یکی از چهرههای ملی و تاریخی ایران میروند و آن را به لطایفالحیلی مصادره میکنند. مولانا را از مدتها پیش بهعنوان شاعری ترک جا زدند و به دلیل دفن بودن و او در قونیه، مولوی را جز نواده و شاعران برجسته خود میدانند.
این در حالی است که هیچ مصرعی از این شاعر به زبان ترکی گفته نشده و ترکها دست به ترجمه دیوان غزلیات او زدند و آن را بهعنوان اثری اصیل از این شاعر بزرگ و بیتکرار جا میزنند. از این راه درآمدی هنگفت از طریق برگزاری مراسم سماع که هر سال در قونیه برگزار میشود به جیب میزنند و صنعت توریسم خود را رونق میدهند.
در واقع، پشت پرده تصاحب تمامی بزرگان ادب و هنر دو هدف وجود دارد. از یک سو ترکیه در صدد ملتسازی و دنبال جعل تاریخ است تا برای خود تاریخی با شکوه با مفاخر ارزنده بسازد و از دیگر سو به دنبال آن است که از طریق سریالسازی به مطامع اقتصادی و تجاری خود برسد.
ترکها به خوبی میدانند که با چنین کاری به اهداف سیاسی و اقتصادی خود خواهند رسید و راه به دست آوردن آن را هم بهخوبی بلد هستند. درست مانند همان اتفاقی که بر سر ساخت فیلم و سریال «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی با سرمایهگذاری ترکها رخ داد. این اثر با بازیگران ایرانی و ترکیهای ساخته شده و بهزودی از یکی از شبکههای ترکیهای پخش خواهد شد و احتمالاً همزمان با آن، سریال آن از شبکه خانگی ما هم پخش خواهد شد. اما در زمان تولید این سریال واکنشهایی که پیرامون آن در ایران اشکال گرفت پاس گل به ترکها داد.
برخی از علما این سریال را به دلیل اشاعه فرهنگ صوفیگری زیر سوال بردند و بهشدت به آن انتقاد کردند. این در حالی بود که نه فیلمنامهای از آن منتشر شده بود و نه تصویری از صوفیگری موجود در آن وجود داشت. واکنشها نسبت به ساخت این اثر آنقدر بود که سازندگان ایرانیاش از اینکه دست به ساخت این فیلم و سریال در خارج از کشور زدند، خوشحال شدند. با شرایطی که به وجود آمد حتی اگر فیلمسازی تصمیم به ساخت فیلمی درباره مولانا در ایران داشت بهراحتی از آن دست کشید، چراکه بهخوبی دریافت، ساخت اثری درباره این شاعر بزرگ در کشورش امکانپذیر نخواهد بود.
اکنون مدیران و مسئولان فرهنگی کشور ترکیه برگ تازهای رو کردند. شبکه تیآرتی ترکیه در حال ساخت سریالی به نام نابغه کوچک، ابنسیناست که قطعاً هویت تمدنساز ایرانی او را انکار خواهد کرد. حدود پنج سال پیش بود که تصویر مجسمهای از ابوعلیسینا، حکیم و فیلسوف بزرگ ایرانی در یکی از بیمارستانهای زیر مجموعه دانشگاهی در ترکیه بهعنوان یک حکیم ترکزبان معرفی شده بود! این تصویر که بوعلیسینا را حکیم، دانشمند، فیلسوف و شاعر ترکیهای معرفی میکرد، در حالی در شبکههای مجازی دستبهدست میشد که بررسیها نشان میداد از وقوع چنین رخدادی در شهر آنکارا و کشور ترکیه، سالها میگذرد و حالا به مدد فضای مجازی است که مردم و مسئولان ایران در جریان آن قرار گرفتهاند.
این درحالی است که حدود پنج سال پیش از رونمایی این مجسمه، شبکه «تیآرتی» ترکیه در برنامهای تحت عنوان «شخصیتهای ماندگار ترک در تاریخ» ابوریحان بیرونی، فارابی و ابنسینا را زاده آن کشور و از مشاهیر ترکیه معرفی کرد. جالب اینکه علاوهبر ترکیه، کشور ازبکستان هم ابنسینا را ازبک میخواند و حتی شبکه انگلیسی بیبیسی هم در یکی از برنامههایش از عنوان «دانشمند عرب» برای ابنسینا استفاده کرد!
اینها همه در حالی است که مرور زندگینامه این دانشمند بزرگ ایرانی، ثابت میکند او به گواه تاریخ هیچ ارتباطی به این کشورها ندارد. حکیم ابوعلیسینا در سال ۹۸۰ میلادی در بخارا متولد شد و پدرش از صاحبمنصبان حکومت سامانیان بود که البته اصالتی بخارایی نداشت و زاده شهر بلخ بود. هر دو شهر بخارا و بلخ در آن دوره جزو قلمرو جغرافیایی ایران و در هر دو، زبان فارسی فراگیر بود و به همین دلیل نمیتوان ایرانی و فارسیزبان بودن ابنسینا را انکار کرد. اگرچه او بیش از ۴۵۰ کتاب نوشته که بیشتر آنها به زبان عربی است، اما بیش از ۳۰ کتاب هم به زبان فارسی دارد و دلیل نوشتن بیشتر کتابهایش به زبان عربی، حاکم بودن این زبان در قلمروهای اسلامی آن زمان بوده است. جالب اینجاست که او هم مانند مولانا یک خط کتاب یا نوشته به زبان ترکی ندارد.
اما ترکها به دلیل اینکه بلخ و بخارا را جزئی از ترکستان قلمداد میکنند، حالا ابنسینا را هم ترک میدانند. اما خودشان هم بهخوبی میدانند که این جعل تاریخ است چراکه در هیچ اثری از آن دوره، این مناطق را ترکستان نشمردهاند. در دوره ابنسینا برای این مناطق یا اصطلاح خراسان به کار میرفت یا ماوراءالنهر. اصولاً اصطلاح فارسی ترکستان توسط نویسندگان ایرانی و در سدههای میانه کاربرد داشت. آن هم در حالی که بلخ جز ترکستان نبوده است.
بهترین منبع در زمینه گستره ترکستان، کتاب دو جلدی «ترکستاننامه» نوشته بارتولد است که حتی در دانشگاههای ترکیه هم تدریس میشود. به قول ولسوفسکی شرقشناس، «هیچیک از محققان ترکستان نمیتوانند کتاب بارتولد را نادیده بگیرند». هنوز هم زبان مردمان این منطقه فارسی است و با وجود سیاستهای ازبکسازی و فشار برای تغییر زبان فارسی- تاجیکی شهرهایی همچون بخارا، سمرقند و... مردمان این شهرها هویت زبانی خود را حفظ کردهاند.
ترکها، چون در زندگینامه ابنسینا آمده که او فارسی و عربی را نزد استادان خود فرا گرفت، استدلال میکنند که او ترک بوده است؛ در حالی که، این حکیم حاذق ایرانی یا کتابهایش را به فارسی سره نوشته یا عربی. همان کتابهایی که در غرب سدههاست بهعنوان منابع تاریخی پزشکی و فلسفی تدریس و خوانده میشود. اما جعل تاریخی اینجا اتفاق میافتد که آموختن زبان فارسی لزوماً به معنای ترک بودن نیست. بخارا زبان رایجش در آن دوره، گویش سغدی بوده که جزو خانواده زبانهای ایرانی شرقی است و پیوند عمیقی با زبان فارسی داشته. اما خب ترکها تنها به آموختن زبان فارسی ابنسینای در زمان کودکی و نوجوانی تکیه دارند و او را ترک زبانی قلمداد میکند که مجبور به یادگیری زبان فارسی شده است.
اما واقعیت این است که آنها به این مستندات تاریخی توجهی ندارند. ابنسینا را حکیم ترک نامیدند و زیر مجسمهاش به وضوح این عبارت را درج کردند. مفاخر ما را به نام خودشان میزنند و ما به این خیال که مستندات تاریخی به نفعمان است تنها تماشا میکنیم و بعد هم لابد سریال ابنسینای ترکی را میبینیم و شاید هم از تماشایش لذت ببریم. بعد هم به تعریف و تمجید از آن میپردازیم که دیدید ترکها چه اثری درباره ابنسینا ساختند و چقدر ارج و قرب بر آن نهادند. نظیر همان اتفاقی که هر ساله در قونیه رخ میدهد و بسیاری از ایرانیان به مرقد مولانا میروند و از خدمات شایانی که ترکها به توریستها ارائه میدهند، ابراز خشنودی میکنند که ترکها چنین و چناناند و قدر مولوی و شمستبریزی را بهتر از ما میدانند.
البته در شرایطی که مدیران و مسئولان فرهنگی به این قبیل مصادرهها و تصاحبها وقعی نمینهند و اصلاً اهمیتی برایشان ندارد که تک تک مفاخر ما به تاراج میروند، حرجی هم به عامه مردم نیست. آنها را چه کار به مفاخر ایرانی؟ اگر برایشان اهمیت داشت که تنها به یک مجموعه دهه شصتی درباره این حکیم و فیلسوف و ایرانی اکتفا نمیکردند. خبر ساخت سریال ابنسینای ترکی، نه مدیری را برآشفت و نه کوچکترین واکنشی را از هیچ یک از آنها برانگیخت. این بار هیچ اعتراضی هم از سوی علما به ساخت این سریال نشد. چراکه ردپای هیچ صوفیگری و عرفانی هم در آن پیدا نبود بنابراین جای اعتراضی هم وجود نداشت. تنها آنهایی که نگران مفاخر و بزرگان ایران هستند از شنیدن این خبر متاثر و نگران شدند.
در آیندهای نزدیک این سریال هم از شبکههای ترکی پخش میشود. تماشای آن، ابنسینا را به عنوان حکیمی بزرگ و گرانقدر ترک در حافظه نسلهای کنونی ثبت خواهد کرد. نهفقط ترکها بلکه به دلیل اشاعه و نفوذ این سریال در شبکههای عربی و حتی اروپایی و آمریکایی، از آن پس ابنسینا به عنوان دانشمند ترک مطرح خواهد شد و آن وقت است که دیگر مستمسک شدن به مستندات تاریخی، کاری از پیش نخواهد برد. چراکه حافظه تصویری میلیونها نفر تنها ابنسینای ترک را به خاطر خواهد آورد.
دیدگاه خوانندگان
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در اینکه ابن سینا ایرانی بوده که کوچکترین شکی نیست. فقط اینطور تصور میرود که از یهودیان ایران بوده است. در مورد زکریارازی یقینا یهودی ایرانی بوده است.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۴۷
خردگرا - برن، سوییس
خطرناکتر از جمهوری اسلامی برای زیبا ایرانزمین، جریان پانترکیسم و خود فروخته علی اف میباشد. اگر در ایران یک حکومت ملی برقرار بود، هیچ گاه پانترکها شهامت جعل تاریخ کهن ایران را نداشتند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۵۶
مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
کشوری که بی در و پیکر باشد و مردمانش در رنج و عذاب ، همه چیزش به تاراج خواهد رفت ...
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۲۷
elnazpishu - لندن، انگلستان
😂😂😂 حرص نخورید بابا اینها خودشان را کشتند مولانا را صاحب بشن دست اخر هیچکس تحویلشان نگرفت. سریال های ترک انطور که در ایران دیده میشوند در خود ترکیه هم برد ندارند چه برسد اروپا و غیره. حقیقتش را عرض کنم از دید مردم اروپا ما همگی خاورمیانه ای هستیم و فرق زیادی نداریم.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
۵۱
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
نوش جانشان، ملت ما عرضه و وجود نگهداری چنین افتخاراتی ندارد. ملت ما شب روز بدنبال مفتخوری نذری هست و نوکری بندگی یک مشت عرب که در دعوای خانوادگی بر سر حکومت خودشون رو ۱۴۰۲ پیش تیکه پاره کردند. خاک بر سر ما.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
برای ادعایی که می کنی مدرک هم داری یا صرفا به این دلیل که خود یهودی هستی چنین ادعایی می کنی؟
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خودتون رو نزنید به اونراه. بطور قطع و کاملا مستند ابن سینا و مولوی و ابوریحان بیرون و خوارزمی و چنتای دیگه ترکان ازبک هستند. اینکه از زبانهای فارسی و عربی هم استفاده میکردن دلیل بر فارس یا عرب بودنشون نیست. حداقل برید مطالعه غیر ویکیپدیایی کنید چیزی یاد بگیرید. ویکی پدیا رو که امثال خودتون و ارتش سایبری جمهوری اسلامی فاشیسم فارسی ایران نوشتن. تاریخ طبری همزبون خودتون بوده و تا حد زیادی مستند یا حداقل بدون غرض نوشته شده. بدون سانسور و تحریفش رو پیدا کنید و بخونید بفهمید کجای ایران ترک بوده کجا فارس بوده.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
در زندگینامه ابنسینا آمده که او فارسی و عربی را نزد استادان خود فرا گرفت!! خب همه ما وقتی رفتیم مدرسه شروع کردیم فارسی یاد گرفتن و بعد هم انگلیسی یاد گرفتیم!! ادبیات فارسی یکی از دروس دوره تحصیل است
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
اونها یه غلطی کردند ، تو هم اینوسط خواستی مثلاً از آب گِل آلود ماهی بگیری !؟ حالا که شهر ، شهر هِرت و بی صاحابه ، بخوای حسابشو بکنی خمینی هم در اصل یهودی بود ! امام رضا چطور ؟ رودربایستی نکنی ها !!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۲۵
فاطی کماندو - قرچک، ایران
...اولا تو که خیلی حالیته فارسی نیست و پارسی درسته. دوما منظور اینه که اینها دانشمندان ایران بزرگ بودن که بسیاری از کشورهای من دراوردی الان جزو ایران بزرگ بودن. تو یا ..ی یا خودتو به ...ت زدی که من فکر میکنم اولیش درسته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
آنها ترک بوده اند
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
آره, دقیقا. همانقدر که مولوی ترک بود.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
حضرت آدم هم اول ترک بود، بعدا آدم شد
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم یهودیان بیش از 80 جایزه ی نوبل برده و یکی دو تا کم و زیاد برایشان مهم نیست اما برای من ایرانی مهم است چون یهودیان ایرانی از هر ایرانی ایرانی تر هستد. بعقیده ی من هیچ مسلمانی ایرانی کامل نیست. اینکه یهودیان در علوم پیشرو هستند زیرا زمینه را از ایران گرفته و به اروپا برده اند. از کسانی که به بیسوادی پیامبر خودشان افتخار می کنند و همنه چیز را در اراجیف قران نی بینند دانشمند حقیقی متبلور نمیشود. من ده برابر هر مسلمانی ایران را دوست دارم چون اندیشه ام را به اعراب وحشی 1400 سال قبل نفروخته ام
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
۴۳
paksan - ایران، ایران
حالا جالبه عربها و اماراتی ها هم از اونطرف میگن اینا عرب بودند!؟ یکی نیست بگه خوب اگر این دانشمندان ما که به زور مجبور بودند اسم عربی انتخاب کنند عرب بودند شما چهارتا دانشمند از عربستان و اطرافش که اصل عرعرستان ها هستند نام ببرید؟ چرا همشون تو خاک ایران بودند؟ حالا از اونطرف ترکیه که واقعا هیچ پیشینه تاریخی نداره با این کارها به زور میخوان تاریخ برای خودشون بسازند و از ضعف حکومت ایران دارند نهایت استفاده رو می برند . به نظر من مردم ایران باید دست به کار شوند و نگذارند هیچ اثری از تورک بودن اینها وجود نداره و حتی ازبکستان فعلی که زبان رسمیش پارسی بوده با اشغال تورک های قفقاز به زور تورک زبان شده ولی هنوز نتونستند اسامی شهرهای مهم و باستانی آنجا که هزاران سال پارسی و ایرانی بودند رو عوض کنند خخخخخ
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۴۳
paksan - ایران، ایران
این زندگینامه رو کی نوشته؟ نزد استادان خود یاد گرفت؟ شما الان آلمانی را نزد استادان خودت یاد گرفتی عایا میتونی دو خط شعر آلمانی بگی؟ اشعاری با سابقه محلی و استعاره های رایج اون زمان ایران؟ بعدشم کسی که به قول تو رفتی این زبانها رو یاد گرفته چطوری میشه یک کتاب یا حتی اشاره ای به تورکی به کتابهاش وجود نداره؟ دروغهای شما وقتی کامل میشه که میدونیم بسیاری از حکومتهای اون زمان دست عربهای اشغالگر و بعد تورکهای ایرانی بوده پس برخلاف ادعاهای شما وطن فروشها اجباری و فشاری برای پارسی نویسی وجود نداشته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۴۳
paksan - ایران، ایران
اون منطقه که الان ازبکستانه اصلا محل اقامت ازبکها نبوده و ازبکها یک قوم کوچ کننده بودند و زمستان و تابستان جابجا میشدند برای همین از افغانستان گرفته تا جایی که الان اسمش رو کردند ازبکستان وجود دارند.مرزهای ازبک ها و قزاقها و تاجیکها مرزهایی هستش که روسها براشون کشیدند و بعد از فروپاشی شوروی ازبکها به زور و تهدید شهرهای تاجیک نشین و ایرانی نشین رو به ازبکستان فعلی اضافه کردند برو وقایع اتفاق افتاده در اون زمان رو بخون که توسط مقامات تاجیک و ازبک نوشته شده هنوز هم اختلافات روی شهرهای مهم بخارا و سمرقند و سایر روستاها وشهرها وجود داره و ازبک ها بسیاری از پارسی زبانهای این شهرها رو مجبور به کوچ کردند یا حتی با قتل و بالا کشیدن املاک و اموال آنها بقیه رو ترسوندن تا فرار کنند. جایی که زمانی مال ایران بوده و بعد مثلا عثمانی ها اشغال کردند حالا هرچی اونجا هست مال تورکهاست؟خخخ مکان زندگی مولوی خاک ایران بوده یا ازبکستانی اصلا وجود نداشته حالا ازبکها حاکم شدند در اون قسمت از خاک ولی مالک مردم که نیستند که بگند اینا همه ازبک بودند.اتفاقی که سر ایران آمده این هست که ایران تجزیه شده به کشورهای فعلی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
۴۳
paksan - ایران، ایران
چهره این بچه که مثلا بجای این سینا بازی میکنه شبیه کدوم تورک ازبکی هستش؟ در این حد تناقضات دارند!؟این چهره یک ایرانی هستش.یک تحقیق ژنتیکی از مردم ترکیه بصورت رندوم گرفته شده مشخص کرده 70 درصد ژنوم آنها ایرانی هستش و بقیه قفقازی هستش.با ترفند زبان میخوان ملتها رو از هم جدا کنند. برای درک بهتری از موضوعات و اختلافات باید تاریخ بدونید کشور ایران توسط عربها تجزیه شد طول کشید ولی باز ایرانی ها غالب شدند ولی بخشهای عرب سازی شده در دست آنها ماند بعد مغلها تجزیه کردند ولی دوباره توانستیم کشور رو تا حد ممکن سرپا کنیم.بعداقوام تورک حاکم شدند ولی باهم اختلاف داشتند و عثمانی ها پدید آمدند ولی بازم حاکمان تورک ایران را تا حد توان بازسازی و توسعه دادند. بعد انگلیسها ایران رو تجزیه کردند و پاکستان و افغانستان و بحرین رو جدا کردند.بعد روسها ایران رو تجزیه کردندتقریبا کل شمال خزر رو کم کم جدا کردند البته مرزهای فعلی وجود نداشت و این مرزهای امروزی در بین این اقوام هموطن رو روسها کشیدند برای کنترل کردن و به بردگی کشیدن آنها و تخم اختلاف و درگیری بین آنها پاشیدن تا همه رو ضعیف نگه دارند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
تو ساربان نیستی، بلکه به ساربان احتیاج داری
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
توهین نکن
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دوست عزیز، خوشمزه این کسانی که هستن که اکسیژن ایران رو میسوزونن ولی دم از تورک بودن میزنن. خلاصه چلوکباب رو با ازبک و عثمانی میخورن، اروغش رو با ایران میزنن. یکی نیست بگه بابا هم قاجار تورک بودن هم این مرتیکه خامنه ای. چه گلی به سرتون زدن؟ احمد شاه غله مردم خودش رو احتکار کرده بود که گرونتر بفروشه. اونوقت هی تورک تورک میکنن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
چرت و پرت ننویس اولا من ایرانی فارسی زبان هستم دوما در متن نوشته که ابن سینا فارسی را نزد استادانش یاد گرفت خب ما هم که فارسی زبان هستیم در مدرسه ادبیات فارسی را نزد معلمان یاد گرفتیم داخل شکم مادرمون که شعر و ادبیات فارسی یادمون نمیدهند! یا ننه بابامون هم ادبیات فارسی یادمون نمیدهند همه اینها رو در مدرسه و دانشگاه یاد میگیریم خب ابن سینا هم از این قاعده مستثنی نبود به همین دلیل اشعار فارسی هم میگفت چون به ادبیات فارسی آشنا بود وگرنه کی میتونه بدون تحصیل شعر بگه!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اتفاقا در تحقیقی که کردند اکثر دی ان ای مردم ترکیه به مغولها میخوره
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
یهودی بودن جرم نسیت.بیست درصد ایرانیها در آن زمان یهودی مهاجر بودند که از دست مسیحیها فرار میکردند. حدس یهودی بودن به این دلیل است که در آن زمان فقط دو دانشگاه در جهان وجود که پزشگی تدریس میکردند. اصفهان و اندلس در اسپانیا. در هر دو فقط استادها یهودی اجازه تدریس داشتند. میگفتند حکیم. به معنا . اهل کتاب. به یهودیها میگفتند اهل کتاب. تنها دلیل نیست. کالبد شکافی به خاطر دانش در اسلام حرام است. اوه سینا در کتاب پزشگی خود "قانون" دقیق اعضا بدن را تشریع کرده بدون کالبد شکافی محال بود که به این دقیقی تشریع کند. پان ایرانیستها اعتقاد پنهانی کالبد شکافی میکرده. من قبول ندارم در زمان سامانیان آخوند خر مقدس زیاد بود. گردنش را میزدند اگر مسلمان بود. اگر پان ترکیستها با نام او خود زینت میدهند بدهند. دنیا او را با نام حکیم ایرانی میشناسد کتاب medicus نوشته .۳۰۰ میلیون بار فروش. چنین کسانی تعلق به تمام دنیا دارند. نه به خاطر ایرانی بودن. بلکه تنها کسی که قادر بود ۱۲۰۰ سال پیش بیماری چشمی آب مروارید را مدوا کند. با زدن سوزن به چشم .
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خوارزمشاهیان کاملا ترک بودن. اینو دیگه ویکیپدیای هرزه هم نوشته. در سال حدود 305 قمری امپراطوری راه انداختن. پایتختشون هم گرگان بود که آنزمان ترک بودن. چون خود جوزجانی شاگرد اصلی ابن سینا خودش رو ترک معرفی میکنه. وقتی پادشاهی بزرگ خوارزمشاهی ترک بوده پس شهر منشا اونها هم ترک بود. حتی احتمالا ترک ایرانی بودن و ازبک نبودن چون خوارزمی ها مثل ترکهای گرگان و خراسان شمالی ترکهای کهن خراسان بودن. از طرفی ابن سینا و خوارزمی و مولانا و ابوریحان و غیره مال بعد از خوارزمشاهیان و دوران ترکهای قزنوی بودن. این وسط فارسها کجا بودن که اینارو پس انداخته باشن! هرکی عربی و فارسی و انگلیسی و غیره نوشته که اصالتش اون نیست بخصوص وقتی که خود خوارزمشاهیان ترک، زبان فارسی رو به وجود آوردن و قبل از دوران اونها همچین زبانی وجود نداشته و کل فارسها فعلی ایران یا پهلوی (شاخه ای از سانسکریت هندی و در خانواده پشتو و اردو) حرف میزدن یا یهودی بودن یا ترک بودن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
آدم شد ولی فارس که نشد. تو هم سعی کن آدم بشی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
من همون فارس میمونم که دهن توی تورک (نه ترک) رو بزنم
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
مثلا چی فکر کردید؟ تصور میکنید که از اسلام علم و دانشی بیرون زده و یا خواهد زد!؟ جماعتی که بزرگترین افتخارشان بیسوادی رسول است و حتی امروز یک سنگ سیاه را خدا کرده اند بانی علم میشوند!!! بالاخره علم و دانش منبعی دارد و پایه میخواهد. هیچ چیز به خودی خود بوجود نمی اید. اگر که به اسلام بود که تاکنون یک میخ طویله هم ساخته نشده بود. کمی عاقل باشید. تاکنون از دل اسلام جز جنایت و بلاهت بیرون نزده است و اگر دانشی در ایران می بینید به یقین مطلق ریشه ی اسلامی ندارد
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
این حـ... های بیگانه پرست پان ترک رو باید خود ملت بریزن سرشون و تحویل پلیس بدن ، پلیس هم تابعیت ایرانی شون رو لغو کنه و تبعیدشون کنه به ترکیه ، برن اونجا عرعر کنند
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
۴۵
antifascism - تهران، ایران
... به وقتش جواب فیزیکی میدیم به شما مهاجران متوهم زیاده خواه افغانی هندی نژاد. پشت کامپیوتر همه لاتن. بیرون نت ....
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
فارس و زدن! بزن بودید هزاران سال زیر چتر حکومت و جنگهای ترکها مفت نمیخوردید زادو ولد کنید.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
من پان ترکیست را به تو ترجیح میدهم. اونها دست کم وطن پرست هستند. هرچند که تاریخ را تحریف میکنند و کوشش که همه دنیا را ترک نژاد نشان دهند ولی شرف دارند به کسانی که دنبال شیخ افتاده و ایران را نابود کردند. پان ترکیست دشمن آگاه است میشود با آنها مبارزه کرد. ایران ما همیشه از خودیها ضربه خورد. از بابک خرمدین شروع شد تا سال ۵۷. همیشه ایرانی بودند. برای سوختن آنجا مبارک هم. نه ایرانی نبود. مادر ستارا یهودی بخارا بود. پدر افغانی بلخ بود. شیعه شیخ علی هم نبود. بلکه اسماعیلی. خودش فقط عربی بلد بود در ۱۲ سالگی برای اولین بار فارسی یاد گرفت.نچسبان به شیخ علی. اون فارسی که تو منظورت است نبود.اهل تمام دنیا بود
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
اونطور که من میدونم اساسا تورکهای ایران اهل بالیدن به هیچ بشر معروفی نیستن حالا میخواد ابن سینا باشه یا هر آدم قدیمی و جدید چون فاز نژادپرستی ندارن اما چیزی که دشمنان تورکها رو ناراحت میکنه عزم جزم تورکها در به دست داشتن حق و حقوقشون هست. اتفاقا برای حقوق ضایع شده دیگران هم میجنگن. پس اینایی که دنبال غلبه و سرکوب تورکها هستن راه بیهوده ای رو میرن. در مورد بلوچها و عربها و ترکمنها و کردها هم خدا بزرگه و بالخره زمان کمک میکنه تا حق به حقدار برسه. هرکسی در این دنیا با هر نام و دسته ای بخواد بر سایرین غلبه کنه عاقبتش سرکوبه. در ضمن این millionarie با توجه به اینکه به یکی دیگه تو همین سایت که افغان بود پیام افغانی مربوط به مسائل داخلیشون داد احتمالا اصلا ایرانی نیست و صرف فارس بودن داره جوش میزنه. فکر میکنم همون پاکسان باشه و هر دو یکنفر و افغانی هستن. البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۴۵
antifascism - تهران، ایران
جالب اینه امثال ابن سینا با اینکه انسانهای خاصی بودن زن و بچه دار نشدن که مثلا از نژاد و نسل خودشون انسان برجای بزارن. این یعنی اصلا توهمات انسانی و نژادی و برتری جویی براش مفهوم نبوده. اما بعضیا دیپلم میگیرن فکر میکنن خیلی شاخن و باید از نسل آس و خاصشون شاخه های زیادی منشعب بشه.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
(البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.) مثلا فارسها با تو چه کردن که تو می تونی اسمشو آزار بزاری؟ مسئله اینجاست که کسانی مثل تو سهندگلی مشکل قومیتی و ترک وفارس نیست کما اینکه من دوستان ترک دارم که جونشون برای ایران وایرانی از هر قومیتی در میره. مشکل شما روانی و شخصیتیه. شما از مشکل روانی, عقده حقارت و اعتماد به نفس پایین رنج می بری. بهتره به جای پرداختن به مسائل سیاسی و قومیتی اول مشکلات روانی خودت را بر طرف کنی. موفق باشی.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
به چه نکته درستی اشاره کردی من هم قبلن بهش گفته بودم ، بنده خدا باورش نمیشه فکر میکنه آدم درستو حسابیه ، بیماره ، مریضه بنده خدا ، بدبختی اینه که از چند بیماری روانی رنج میبره ، بهش قبلن گفتم اگه خودشو درمان نکنه بیشتر میشه و آخرش سر از تیمارستان در میاره
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زردوست جون سلام عزیزم ، چطوری ؟ باز گیر دادی به ما ؟ آقا ۵۷ تموم شد پدر جان ، ۹۰٪ شون مردن ، باقیماندهها هم امروز و فردا رفتنی یند ، ولش کن ۵۷ تی ها رو ، یه نگاه به ویدیوهای ۲۲ بهمن۵۷ بنداز ، همه بودن ، یقه چند نفر رو میخوای بگیری ، همه و همه بودن ، ولشون کن حالا باقیموندهها رو ، حالا چه کنیم ؟
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
هیچکس نمیپسنده تکه تکه شدن ایرانو ، تعداد همفکرهای تو انقدر کمند که عین آب خوردن سربه نیست تون میکنیم ، پس بیخود عرعر نکن ، چه رضا پهلوی بیاد و چه جمهوری اسلامی بمونه فرقی نداره امثال تو اجازه نفس کشیدن تو اون کشور رو ندارید
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
۴۵
antifascism - تهران، ایران
...مجبور نیستی فارسی بچه تهرانی حرف بزنی همون با زبون افغانیت که یکبار برای همشهریت کامنت گذاشتی حرف بزنی متوجه میشیم. ما هم منتظریم ببینیم کی قراره کیو سر به نیست کنه! بی وطنی مثل تو یا تورکهایی که نگا تو چشاشون نمیتونی کنی. بنیان ایران مال تورکهاست و محاجران قدیم و جدید باید حد خودشون رو بدونن. اینجا افغانستان یا پاکستان یا هندوستان نیست. هزاران سال با شمشیر تورکها حفظ شده. البته همون هندوستان هم تنها حکومتهایی که داشته شاهان تورک بودن. اساسا شما نژادهای هندی عرضه کشورداری ندارید که اگه داشتید اوضاع الان انقدر تخیلی نبود. زبونتو کوتاه کن چون انقدر میکوبمت مجبور بشی بری تو سایتهایافغانی خودتون زرزر کنی.
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
فعلا که زدیمتون که اینجوری دارین بال بال میزنین. ... لگد اندازی کمتر قارداش
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
...نزن ببند اون دهن ....، مردک
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
۴۵
antifascism - تهران، ایران
افغانی تو چیکاره ایرانی اومدی اینجا زرزر میکنی. .. رژیم هم عوض بشه بخوای بیای ایران باید ویزا بگیری چون ایرانی نیستی .. برو تو سایتهای مربوطه در گاله رو باز کن.
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زر نزن چهار پا ، یه روز به دست ما ایرانیها عین سگ میمیری بدبخت بیگانه پرست
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم ضمن تائید فرمایشات شما حتی با تحصیل هم نمی توان خارج از زبان مادری شعری از جنس مطرح سرود
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اقبال لاهوری پاکستانی بود ولی به فارسی شعر میگفت که خیلی از فارسی زبان ها نمیتوانند یک بیت مثل اقبال شعر بگن ! من منظورم اینه که کسی که فارسی زبان باشه باید از ادبیات فارسی چیزی سرش بشه تا بتونه شعر و شاعری کنه وگرنه بندتنبانی از آب درمیاد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اقبال لاهوری پاکستانی بود ولی به فارسی شعر میگفت که خیلی از فارسی زبان ها نمیتوانند یک بیت مثل اقبال شعر بگن ! من منظورم اینه که کسی که فارسی زبان باشه باید از ادبیات فارسی چیزی سرش بشه تا بتونه شعر و شاعری کنه وگرنه بندتنبانی از آب درمیاد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم ضمن تائید فرمایشات شما حتی با تحصیل هم نمی توان خارج از زبان مادری شعری از جنس مطرح سرود
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زر نزن چهار پا ، یه روز به دست ما ایرانیها عین سگ میمیری بدبخت بیگانه پرست
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
۴۵
antifascism - تهران، ایران
افغانی تو چیکاره ایرانی اومدی اینجا زرزر میکنی. .. رژیم هم عوض بشه بخوای بیای ایران باید ویزا بگیری چون ایرانی نیستی .. برو تو سایتهای مربوطه در گاله رو باز کن.
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
...نزن ببند اون دهن ....، مردک
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
فعلا که زدیمتون که اینجوری دارین بال بال میزنین. ... لگد اندازی کمتر قارداش
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
...مجبور نیستی فارسی بچه تهرانی حرف بزنی همون با زبون افغانیت که یکبار برای همشهریت کامنت گذاشتی حرف بزنی متوجه میشیم. ما هم منتظریم ببینیم کی قراره کیو سر به نیست کنه! بی وطنی مثل تو یا تورکهایی که نگا تو چشاشون نمیتونی کنی. بنیان ایران مال تورکهاست و محاجران قدیم و جدید باید حد خودشون رو بدونن. اینجا افغانستان یا پاکستان یا هندوستان نیست. هزاران سال با شمشیر تورکها حفظ شده. البته همون هندوستان هم تنها حکومتهایی که داشته شاهان تورک بودن. اساسا شما نژادهای هندی عرضه کشورداری ندارید که اگه داشتید اوضاع الان انقدر تخیلی نبود. زبونتو کوتاه کن چون انقدر میکوبمت مجبور بشی بری تو سایتهایافغانی خودتون زرزر کنی.
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
هیچکس نمیپسنده تکه تکه شدن ایرانو ، تعداد همفکرهای تو انقدر کمند که عین آب خوردن سربه نیست تون میکنیم ، پس بیخود عرعر نکن ، چه رضا پهلوی بیاد و چه جمهوری اسلامی بمونه فرقی نداره امثال تو اجازه نفس کشیدن تو اون کشور رو ندارید
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زردوست جون سلام عزیزم ، چطوری ؟ باز گیر دادی به ما ؟ آقا ۵۷ تموم شد پدر جان ، ۹۰٪ شون مردن ، باقیماندهها هم امروز و فردا رفتنی یند ، ولش کن ۵۷ تی ها رو ، یه نگاه به ویدیوهای ۲۲ بهمن۵۷ بنداز ، همه بودن ، یقه چند نفر رو میخوای بگیری ، همه و همه بودن ، ولشون کن حالا باقیموندهها رو ، حالا چه کنیم ؟
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
به چه نکته درستی اشاره کردی من هم قبلن بهش گفته بودم ، بنده خدا باورش نمیشه فکر میکنه آدم درستو حسابیه ، بیماره ، مریضه بنده خدا ، بدبختی اینه که از چند بیماری روانی رنج میبره ، بهش قبلن گفتم اگه خودشو درمان نکنه بیشتر میشه و آخرش سر از تیمارستان در میاره
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
(البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.) مثلا فارسها با تو چه کردن که تو می تونی اسمشو آزار بزاری؟ مسئله اینجاست که کسانی مثل تو سهندگلی مشکل قومیتی و ترک وفارس نیست کما اینکه من دوستان ترک دارم که جونشون برای ایران وایرانی از هر قومیتی در میره. مشکل شما روانی و شخصیتیه. شما از مشکل روانی, عقده حقارت و اعتماد به نفس پایین رنج می بری. بهتره به جای پرداختن به مسائل سیاسی و قومیتی اول مشکلات روانی خودت را بر طرف کنی. موفق باشی.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
۴۵
antifascism - تهران، ایران
جالب اینه امثال ابن سینا با اینکه انسانهای خاصی بودن زن و بچه دار نشدن که مثلا از نژاد و نسل خودشون انسان برجای بزارن. این یعنی اصلا توهمات انسانی و نژادی و برتری جویی براش مفهوم نبوده. اما بعضیا دیپلم میگیرن فکر میکنن خیلی شاخن و باید از نسل آس و خاصشون شاخه های زیادی منشعب بشه.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
اونطور که من میدونم اساسا تورکهای ایران اهل بالیدن به هیچ بشر معروفی نیستن حالا میخواد ابن سینا باشه یا هر آدم قدیمی و جدید چون فاز نژادپرستی ندارن اما چیزی که دشمنان تورکها رو ناراحت میکنه عزم جزم تورکها در به دست داشتن حق و حقوقشون هست. اتفاقا برای حقوق ضایع شده دیگران هم میجنگن. پس اینایی که دنبال غلبه و سرکوب تورکها هستن راه بیهوده ای رو میرن. در مورد بلوچها و عربها و ترکمنها و کردها هم خدا بزرگه و بالخره زمان کمک میکنه تا حق به حقدار برسه. هرکسی در این دنیا با هر نام و دسته ای بخواد بر سایرین غلبه کنه عاقبتش سرکوبه. در ضمن این millionarie با توجه به اینکه به یکی دیگه تو همین سایت که افغان بود پیام افغانی مربوط به مسائل داخلیشون داد احتمالا اصلا ایرانی نیست و صرف فارس بودن داره جوش میزنه. فکر میکنم همون پاکسان باشه و هر دو یکنفر و افغانی هستن. البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
من پان ترکیست را به تو ترجیح میدهم. اونها دست کم وطن پرست هستند. هرچند که تاریخ را تحریف میکنند و کوشش که همه دنیا را ترک نژاد نشان دهند ولی شرف دارند به کسانی که دنبال شیخ افتاده و ایران را نابود کردند. پان ترکیست دشمن آگاه است میشود با آنها مبارزه کرد. ایران ما همیشه از خودیها ضربه خورد. از بابک خرمدین شروع شد تا سال ۵۷. همیشه ایرانی بودند. برای سوختن آنجا مبارک هم. نه ایرانی نبود. مادر ستارا یهودی بخارا بود. پدر افغانی بلخ بود. شیعه شیخ علی هم نبود. بلکه اسماعیلی. خودش فقط عربی بلد بود در ۱۲ سالگی برای اولین بار فارسی یاد گرفت.نچسبان به شیخ علی. اون فارسی که تو منظورت است نبود.اهل تمام دنیا بود
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
فارس و زدن! بزن بودید هزاران سال زیر چتر حکومت و جنگهای ترکها مفت نمیخوردید زادو ولد کنید.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
۴۵
antifascism - تهران، ایران
... به وقتش جواب فیزیکی میدیم به شما مهاجران متوهم زیاده خواه افغانی هندی نژاد. پشت کامپیوتر همه لاتن. بیرون نت ....
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
این حـ... های بیگانه پرست پان ترک رو باید خود ملت بریزن سرشون و تحویل پلیس بدن ، پلیس هم تابعیت ایرانی شون رو لغو کنه و تبعیدشون کنه به ترکیه ، برن اونجا عرعر کنند
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
مثلا چی فکر کردید؟ تصور میکنید که از اسلام علم و دانشی بیرون زده و یا خواهد زد!؟ جماعتی که بزرگترین افتخارشان بیسوادی رسول است و حتی امروز یک سنگ سیاه را خدا کرده اند بانی علم میشوند!!! بالاخره علم و دانش منبعی دارد و پایه میخواهد. هیچ چیز به خودی خود بوجود نمی اید. اگر که به اسلام بود که تاکنون یک میخ طویله هم ساخته نشده بود. کمی عاقل باشید. تاکنون از دل اسلام جز جنایت و بلاهت بیرون نزده است و اگر دانشی در ایران می بینید به یقین مطلق ریشه ی اسلامی ندارد
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
من همون فارس میمونم که دهن توی تورک (نه ترک) رو بزنم
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
۴۵
antifascism - تهران، ایران
آدم شد ولی فارس که نشد. تو هم سعی کن آدم بشی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خوارزمشاهیان کاملا ترک بودن. اینو دیگه ویکیپدیای هرزه هم نوشته. در سال حدود 305 قمری امپراطوری راه انداختن. پایتختشون هم گرگان بود که آنزمان ترک بودن. چون خود جوزجانی شاگرد اصلی ابن سینا خودش رو ترک معرفی میکنه. وقتی پادشاهی بزرگ خوارزمشاهی ترک بوده پس شهر منشا اونها هم ترک بود. حتی احتمالا ترک ایرانی بودن و ازبک نبودن چون خوارزمی ها مثل ترکهای گرگان و خراسان شمالی ترکهای کهن خراسان بودن. از طرفی ابن سینا و خوارزمی و مولانا و ابوریحان و غیره مال بعد از خوارزمشاهیان و دوران ترکهای قزنوی بودن. این وسط فارسها کجا بودن که اینارو پس انداخته باشن! هرکی عربی و فارسی و انگلیسی و غیره نوشته که اصالتش اون نیست بخصوص وقتی که خود خوارزمشاهیان ترک، زبان فارسی رو به وجود آوردن و قبل از دوران اونها همچین زبانی وجود نداشته و کل فارسها فعلی ایران یا پهلوی (شاخه ای از سانسکریت هندی و در خانواده پشتو و اردو) حرف میزدن یا یهودی بودن یا ترک بودن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
یهودی بودن جرم نسیت.بیست درصد ایرانیها در آن زمان یهودی مهاجر بودند که از دست مسیحیها فرار میکردند. حدس یهودی بودن به این دلیل است که در آن زمان فقط دو دانشگاه در جهان وجود که پزشگی تدریس میکردند. اصفهان و اندلس در اسپانیا. در هر دو فقط استادها یهودی اجازه تدریس داشتند. میگفتند حکیم. به معنا . اهل کتاب. به یهودیها میگفتند اهل کتاب. تنها دلیل نیست. کالبد شکافی به خاطر دانش در اسلام حرام است. اوه سینا در کتاب پزشگی خود "قانون" دقیق اعضا بدن را تشریع کرده بدون کالبد شکافی محال بود که به این دقیقی تشریع کند. پان ایرانیستها اعتقاد پنهانی کالبد شکافی میکرده. من قبول ندارم در زمان سامانیان آخوند خر مقدس زیاد بود. گردنش را میزدند اگر مسلمان بود. اگر پان ترکیستها با نام او خود زینت میدهند بدهند. دنیا او را با نام حکیم ایرانی میشناسد کتاب medicus نوشته .۳۰۰ میلیون بار فروش. چنین کسانی تعلق به تمام دنیا دارند. نه به خاطر ایرانی بودن. بلکه تنها کسی که قادر بود ۱۲۰۰ سال پیش بیماری چشمی آب مروارید را مدوا کند. با زدن سوزن به چشم .
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اتفاقا در تحقیقی که کردند اکثر دی ان ای مردم ترکیه به مغولها میخوره
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
چرت و پرت ننویس اولا من ایرانی فارسی زبان هستم دوما در متن نوشته که ابن سینا فارسی را نزد استادانش یاد گرفت خب ما هم که فارسی زبان هستیم در مدرسه ادبیات فارسی را نزد معلمان یاد گرفتیم داخل شکم مادرمون که شعر و ادبیات فارسی یادمون نمیدهند! یا ننه بابامون هم ادبیات فارسی یادمون نمیدهند همه اینها رو در مدرسه و دانشگاه یاد میگیریم خب ابن سینا هم از این قاعده مستثنی نبود به همین دلیل اشعار فارسی هم میگفت چون به ادبیات فارسی آشنا بود وگرنه کی میتونه بدون تحصیل شعر بگه!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دوست عزیز، خوشمزه این کسانی که هستن که اکسیژن ایران رو میسوزونن ولی دم از تورک بودن میزنن. خلاصه چلوکباب رو با ازبک و عثمانی میخورن، اروغش رو با ایران میزنن. یکی نیست بگه بابا هم قاجار تورک بودن هم این مرتیکه خامنه ای. چه گلی به سرتون زدن؟ احمد شاه غله مردم خودش رو احتکار کرده بود که گرونتر بفروشه. اونوقت هی تورک تورک میکنن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
توهین نکن
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
تو ساربان نیستی، بلکه به ساربان احتیاج داری
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
۴۳
paksan - ایران، ایران
چهره این بچه که مثلا بجای این سینا بازی میکنه شبیه کدوم تورک ازبکی هستش؟ در این حد تناقضات دارند!؟این چهره یک ایرانی هستش.یک تحقیق ژنتیکی از مردم ترکیه بصورت رندوم گرفته شده مشخص کرده 70 درصد ژنوم آنها ایرانی هستش و بقیه قفقازی هستش.با ترفند زبان میخوان ملتها رو از هم جدا کنند. برای درک بهتری از موضوعات و اختلافات باید تاریخ بدونید کشور ایران توسط عربها تجزیه شد طول کشید ولی باز ایرانی ها غالب شدند ولی بخشهای عرب سازی شده در دست آنها ماند بعد مغلها تجزیه کردند ولی دوباره توانستیم کشور رو تا حد ممکن سرپا کنیم.بعداقوام تورک حاکم شدند ولی باهم اختلاف داشتند و عثمانی ها پدید آمدند ولی بازم حاکمان تورک ایران را تا حد توان بازسازی و توسعه دادند. بعد انگلیسها ایران رو تجزیه کردند و پاکستان و افغانستان و بحرین رو جدا کردند.بعد روسها ایران رو تجزیه کردندتقریبا کل شمال خزر رو کم کم جدا کردند البته مرزهای فعلی وجود نداشت و این مرزهای امروزی در بین این اقوام هموطن رو روسها کشیدند برای کنترل کردن و به بردگی کشیدن آنها و تخم اختلاف و درگیری بین آنها پاشیدن تا همه رو ضعیف نگه دارند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
۴۳
paksan - ایران، ایران
اون منطقه که الان ازبکستانه اصلا محل اقامت ازبکها نبوده و ازبکها یک قوم کوچ کننده بودند و زمستان و تابستان جابجا میشدند برای همین از افغانستان گرفته تا جایی که الان اسمش رو کردند ازبکستان وجود دارند.مرزهای ازبک ها و قزاقها و تاجیکها مرزهایی هستش که روسها براشون کشیدند و بعد از فروپاشی شوروی ازبکها به زور و تهدید شهرهای تاجیک نشین و ایرانی نشین رو به ازبکستان فعلی اضافه کردند برو وقایع اتفاق افتاده در اون زمان رو بخون که توسط مقامات تاجیک و ازبک نوشته شده هنوز هم اختلافات روی شهرهای مهم بخارا و سمرقند و سایر روستاها وشهرها وجود داره و ازبک ها بسیاری از پارسی زبانهای این شهرها رو مجبور به کوچ کردند یا حتی با قتل و بالا کشیدن املاک و اموال آنها بقیه رو ترسوندن تا فرار کنند. جایی که زمانی مال ایران بوده و بعد مثلا عثمانی ها اشغال کردند حالا هرچی اونجا هست مال تورکهاست؟خخخ مکان زندگی مولوی خاک ایران بوده یا ازبکستانی اصلا وجود نداشته حالا ازبکها حاکم شدند در اون قسمت از خاک ولی مالک مردم که نیستند که بگند اینا همه ازبک بودند.اتفاقی که سر ایران آمده این هست که ایران تجزیه شده به کشورهای فعلی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
۴۳
paksan - ایران، ایران
این زندگینامه رو کی نوشته؟ نزد استادان خود یاد گرفت؟ شما الان آلمانی را نزد استادان خودت یاد گرفتی عایا میتونی دو خط شعر آلمانی بگی؟ اشعاری با سابقه محلی و استعاره های رایج اون زمان ایران؟ بعدشم کسی که به قول تو رفتی این زبانها رو یاد گرفته چطوری میشه یک کتاب یا حتی اشاره ای به تورکی به کتابهاش وجود نداره؟ دروغهای شما وقتی کامل میشه که میدونیم بسیاری از حکومتهای اون زمان دست عربهای اشغالگر و بعد تورکهای ایرانی بوده پس برخلاف ادعاهای شما وطن فروشها اجباری و فشاری برای پارسی نویسی وجود نداشته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۴۳
paksan - ایران، ایران
حالا جالبه عربها و اماراتی ها هم از اونطرف میگن اینا عرب بودند!؟ یکی نیست بگه خوب اگر این دانشمندان ما که به زور مجبور بودند اسم عربی انتخاب کنند عرب بودند شما چهارتا دانشمند از عربستان و اطرافش که اصل عرعرستان ها هستند نام ببرید؟ چرا همشون تو خاک ایران بودند؟ حالا از اونطرف ترکیه که واقعا هیچ پیشینه تاریخی نداره با این کارها به زور میخوان تاریخ برای خودشون بسازند و از ضعف حکومت ایران دارند نهایت استفاده رو می برند . به نظر من مردم ایران باید دست به کار شوند و نگذارند هیچ اثری از تورک بودن اینها وجود نداره و حتی ازبکستان فعلی که زبان رسمیش پارسی بوده با اشغال تورک های قفقاز به زور تورک زبان شده ولی هنوز نتونستند اسامی شهرهای مهم و باستانی آنجا که هزاران سال پارسی و ایرانی بودند رو عوض کنند خخخخخ
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم یهودیان بیش از 80 جایزه ی نوبل برده و یکی دو تا کم و زیاد برایشان مهم نیست اما برای من ایرانی مهم است چون یهودیان ایرانی از هر ایرانی ایرانی تر هستد. بعقیده ی من هیچ مسلمانی ایرانی کامل نیست. اینکه یهودیان در علوم پیشرو هستند زیرا زمینه را از ایران گرفته و به اروپا برده اند. از کسانی که به بیسوادی پیامبر خودشان افتخار می کنند و همنه چیز را در اراجیف قران نی بینند دانشمند حقیقی متبلور نمیشود. من ده برابر هر مسلمانی ایران را دوست دارم چون اندیشه ام را به اعراب وحشی 1400 سال قبل نفروخته ام
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
حضرت آدم هم اول ترک بود، بعدا آدم شد
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
آره, دقیقا. همانقدر که مولوی ترک بود.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
آنها ترک بوده اند
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۲۵
فاطی کماندو - قرچک، ایران
...اولا تو که خیلی حالیته فارسی نیست و پارسی درسته. دوما منظور اینه که اینها دانشمندان ایران بزرگ بودن که بسیاری از کشورهای من دراوردی الان جزو ایران بزرگ بودن. تو یا ..ی یا خودتو به ...ت زدی که من فکر میکنم اولیش درسته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
اونها یه غلطی کردند ، تو هم اینوسط خواستی مثلاً از آب گِل آلود ماهی بگیری !؟ حالا که شهر ، شهر هِرت و بی صاحابه ، بخوای حسابشو بکنی خمینی هم در اصل یهودی بود ! امام رضا چطور ؟ رودربایستی نکنی ها !!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
در زندگینامه ابنسینا آمده که او فارسی و عربی را نزد استادان خود فرا گرفت!! خب همه ما وقتی رفتیم مدرسه شروع کردیم فارسی یاد گرفتن و بعد هم انگلیسی یاد گرفتیم!! ادبیات فارسی یکی از دروس دوره تحصیل است
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خودتون رو نزنید به اونراه. بطور قطع و کاملا مستند ابن سینا و مولوی و ابوریحان بیرون و خوارزمی و چنتای دیگه ترکان ازبک هستند. اینکه از زبانهای فارسی و عربی هم استفاده میکردن دلیل بر فارس یا عرب بودنشون نیست. حداقل برید مطالعه غیر ویکیپدیایی کنید چیزی یاد بگیرید. ویکی پدیا رو که امثال خودتون و ارتش سایبری جمهوری اسلامی فاشیسم فارسی ایران نوشتن. تاریخ طبری همزبون خودتون بوده و تا حد زیادی مستند یا حداقل بدون غرض نوشته شده. بدون سانسور و تحریفش رو پیدا کنید و بخونید بفهمید کجای ایران ترک بوده کجا فارس بوده.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
برای ادعایی که می کنی مدرک هم داری یا صرفا به این دلیل که خود یهودی هستی چنین ادعایی می کنی؟
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۵۱
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
نوش جانشان، ملت ما عرضه و وجود نگهداری چنین افتخاراتی ندارد. ملت ما شب روز بدنبال مفتخوری نذری هست و نوکری بندگی یک مشت عرب که در دعوای خانوادگی بر سر حکومت خودشون رو ۱۴۰۲ پیش تیکه پاره کردند. خاک بر سر ما.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۲۷
elnazpishu - لندن، انگلستان
😂😂😂 حرص نخورید بابا اینها خودشان را کشتند مولانا را صاحب بشن دست اخر هیچکس تحویلشان نگرفت. سریال های ترک انطور که در ایران دیده میشوند در خود ترکیه هم برد ندارند چه برسد اروپا و غیره. حقیقتش را عرض کنم از دید مردم اروپا ما همگی خاورمیانه ای هستیم و فرق زیادی نداریم.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
۵۶
مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
کشوری که بی در و پیکر باشد و مردمانش در رنج و عذاب ، همه چیزش به تاراج خواهد رفت ...
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۴۷
خردگرا - برن، سوییس
خطرناکتر از جمهوری اسلامی برای زیبا ایرانزمین، جریان پانترکیسم و خود فروخته علی اف میباشد. اگر در ایران یک حکومت ملی برقرار بود، هیچ گاه پانترکها شهامت جعل تاریخ کهن ایران را نداشتند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در اینکه ابن سینا ایرانی بوده که کوچکترین شکی نیست. فقط اینطور تصور میرود که از یهودیان ایران بوده است. در مورد زکریارازی یقینا یهودی ایرانی بوده است.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در اینکه ابن سینا ایرانی بوده که کوچکترین شکی نیست. فقط اینطور تصور میرود که از یهودیان ایران بوده است. در مورد زکریارازی یقینا یهودی ایرانی بوده است.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۴۷
خردگرا - برن، سوییس
خطرناکتر از جمهوری اسلامی برای زیبا ایرانزمین، جریان پانترکیسم و خود فروخته علی اف میباشد. اگر در ایران یک حکومت ملی برقرار بود، هیچ گاه پانترکها شهامت جعل تاریخ کهن ایران را نداشتند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۵۶
مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
کشوری که بی در و پیکر باشد و مردمانش در رنج و عذاب ، همه چیزش به تاراج خواهد رفت ...
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۲۷
elnazpishu - لندن، انگلستان
😂😂😂 حرص نخورید بابا اینها خودشان را کشتند مولانا را صاحب بشن دست اخر هیچکس تحویلشان نگرفت. سریال های ترک انطور که در ایران دیده میشوند در خود ترکیه هم برد ندارند چه برسد اروپا و غیره. حقیقتش را عرض کنم از دید مردم اروپا ما همگی خاورمیانه ای هستیم و فرق زیادی نداریم.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
۵۱
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
نوش جانشان، ملت ما عرضه و وجود نگهداری چنین افتخاراتی ندارد. ملت ما شب روز بدنبال مفتخوری نذری هست و نوکری بندگی یک مشت عرب که در دعوای خانوادگی بر سر حکومت خودشون رو ۱۴۰۲ پیش تیکه پاره کردند. خاک بر سر ما.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
برای ادعایی که می کنی مدرک هم داری یا صرفا به این دلیل که خود یهودی هستی چنین ادعایی می کنی؟
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خودتون رو نزنید به اونراه. بطور قطع و کاملا مستند ابن سینا و مولوی و ابوریحان بیرون و خوارزمی و چنتای دیگه ترکان ازبک هستند. اینکه از زبانهای فارسی و عربی هم استفاده میکردن دلیل بر فارس یا عرب بودنشون نیست. حداقل برید مطالعه غیر ویکیپدیایی کنید چیزی یاد بگیرید. ویکی پدیا رو که امثال خودتون و ارتش سایبری جمهوری اسلامی فاشیسم فارسی ایران نوشتن. تاریخ طبری همزبون خودتون بوده و تا حد زیادی مستند یا حداقل بدون غرض نوشته شده. بدون سانسور و تحریفش رو پیدا کنید و بخونید بفهمید کجای ایران ترک بوده کجا فارس بوده.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
در زندگینامه ابنسینا آمده که او فارسی و عربی را نزد استادان خود فرا گرفت!! خب همه ما وقتی رفتیم مدرسه شروع کردیم فارسی یاد گرفتن و بعد هم انگلیسی یاد گرفتیم!! ادبیات فارسی یکی از دروس دوره تحصیل است
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
اونها یه غلطی کردند ، تو هم اینوسط خواستی مثلاً از آب گِل آلود ماهی بگیری !؟ حالا که شهر ، شهر هِرت و بی صاحابه ، بخوای حسابشو بکنی خمینی هم در اصل یهودی بود ! امام رضا چطور ؟ رودربایستی نکنی ها !!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۲۵
فاطی کماندو - قرچک، ایران
...اولا تو که خیلی حالیته فارسی نیست و پارسی درسته. دوما منظور اینه که اینها دانشمندان ایران بزرگ بودن که بسیاری از کشورهای من دراوردی الان جزو ایران بزرگ بودن. تو یا ..ی یا خودتو به ...ت زدی که من فکر میکنم اولیش درسته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
آنها ترک بوده اند
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
آره, دقیقا. همانقدر که مولوی ترک بود.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
حضرت آدم هم اول ترک بود، بعدا آدم شد
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم یهودیان بیش از 80 جایزه ی نوبل برده و یکی دو تا کم و زیاد برایشان مهم نیست اما برای من ایرانی مهم است چون یهودیان ایرانی از هر ایرانی ایرانی تر هستد. بعقیده ی من هیچ مسلمانی ایرانی کامل نیست. اینکه یهودیان در علوم پیشرو هستند زیرا زمینه را از ایران گرفته و به اروپا برده اند. از کسانی که به بیسوادی پیامبر خودشان افتخار می کنند و همنه چیز را در اراجیف قران نی بینند دانشمند حقیقی متبلور نمیشود. من ده برابر هر مسلمانی ایران را دوست دارم چون اندیشه ام را به اعراب وحشی 1400 سال قبل نفروخته ام
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
۴۳
paksan - ایران، ایران
حالا جالبه عربها و اماراتی ها هم از اونطرف میگن اینا عرب بودند!؟ یکی نیست بگه خوب اگر این دانشمندان ما که به زور مجبور بودند اسم عربی انتخاب کنند عرب بودند شما چهارتا دانشمند از عربستان و اطرافش که اصل عرعرستان ها هستند نام ببرید؟ چرا همشون تو خاک ایران بودند؟ حالا از اونطرف ترکیه که واقعا هیچ پیشینه تاریخی نداره با این کارها به زور میخوان تاریخ برای خودشون بسازند و از ضعف حکومت ایران دارند نهایت استفاده رو می برند . به نظر من مردم ایران باید دست به کار شوند و نگذارند هیچ اثری از تورک بودن اینها وجود نداره و حتی ازبکستان فعلی که زبان رسمیش پارسی بوده با اشغال تورک های قفقاز به زور تورک زبان شده ولی هنوز نتونستند اسامی شهرهای مهم و باستانی آنجا که هزاران سال پارسی و ایرانی بودند رو عوض کنند خخخخخ
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۴۳
paksan - ایران، ایران
این زندگینامه رو کی نوشته؟ نزد استادان خود یاد گرفت؟ شما الان آلمانی را نزد استادان خودت یاد گرفتی عایا میتونی دو خط شعر آلمانی بگی؟ اشعاری با سابقه محلی و استعاره های رایج اون زمان ایران؟ بعدشم کسی که به قول تو رفتی این زبانها رو یاد گرفته چطوری میشه یک کتاب یا حتی اشاره ای به تورکی به کتابهاش وجود نداره؟ دروغهای شما وقتی کامل میشه که میدونیم بسیاری از حکومتهای اون زمان دست عربهای اشغالگر و بعد تورکهای ایرانی بوده پس برخلاف ادعاهای شما وطن فروشها اجباری و فشاری برای پارسی نویسی وجود نداشته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۴۳
paksan - ایران، ایران
اون منطقه که الان ازبکستانه اصلا محل اقامت ازبکها نبوده و ازبکها یک قوم کوچ کننده بودند و زمستان و تابستان جابجا میشدند برای همین از افغانستان گرفته تا جایی که الان اسمش رو کردند ازبکستان وجود دارند.مرزهای ازبک ها و قزاقها و تاجیکها مرزهایی هستش که روسها براشون کشیدند و بعد از فروپاشی شوروی ازبکها به زور و تهدید شهرهای تاجیک نشین و ایرانی نشین رو به ازبکستان فعلی اضافه کردند برو وقایع اتفاق افتاده در اون زمان رو بخون که توسط مقامات تاجیک و ازبک نوشته شده هنوز هم اختلافات روی شهرهای مهم بخارا و سمرقند و سایر روستاها وشهرها وجود داره و ازبک ها بسیاری از پارسی زبانهای این شهرها رو مجبور به کوچ کردند یا حتی با قتل و بالا کشیدن املاک و اموال آنها بقیه رو ترسوندن تا فرار کنند. جایی که زمانی مال ایران بوده و بعد مثلا عثمانی ها اشغال کردند حالا هرچی اونجا هست مال تورکهاست؟خخخ مکان زندگی مولوی خاک ایران بوده یا ازبکستانی اصلا وجود نداشته حالا ازبکها حاکم شدند در اون قسمت از خاک ولی مالک مردم که نیستند که بگند اینا همه ازبک بودند.اتفاقی که سر ایران آمده این هست که ایران تجزیه شده به کشورهای فعلی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
۴۳
paksan - ایران، ایران
چهره این بچه که مثلا بجای این سینا بازی میکنه شبیه کدوم تورک ازبکی هستش؟ در این حد تناقضات دارند!؟این چهره یک ایرانی هستش.یک تحقیق ژنتیکی از مردم ترکیه بصورت رندوم گرفته شده مشخص کرده 70 درصد ژنوم آنها ایرانی هستش و بقیه قفقازی هستش.با ترفند زبان میخوان ملتها رو از هم جدا کنند. برای درک بهتری از موضوعات و اختلافات باید تاریخ بدونید کشور ایران توسط عربها تجزیه شد طول کشید ولی باز ایرانی ها غالب شدند ولی بخشهای عرب سازی شده در دست آنها ماند بعد مغلها تجزیه کردند ولی دوباره توانستیم کشور رو تا حد ممکن سرپا کنیم.بعداقوام تورک حاکم شدند ولی باهم اختلاف داشتند و عثمانی ها پدید آمدند ولی بازم حاکمان تورک ایران را تا حد توان بازسازی و توسعه دادند. بعد انگلیسها ایران رو تجزیه کردند و پاکستان و افغانستان و بحرین رو جدا کردند.بعد روسها ایران رو تجزیه کردندتقریبا کل شمال خزر رو کم کم جدا کردند البته مرزهای فعلی وجود نداشت و این مرزهای امروزی در بین این اقوام هموطن رو روسها کشیدند برای کنترل کردن و به بردگی کشیدن آنها و تخم اختلاف و درگیری بین آنها پاشیدن تا همه رو ضعیف نگه دارند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
تو ساربان نیستی، بلکه به ساربان احتیاج داری
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
توهین نکن
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دوست عزیز، خوشمزه این کسانی که هستن که اکسیژن ایران رو میسوزونن ولی دم از تورک بودن میزنن. خلاصه چلوکباب رو با ازبک و عثمانی میخورن، اروغش رو با ایران میزنن. یکی نیست بگه بابا هم قاجار تورک بودن هم این مرتیکه خامنه ای. چه گلی به سرتون زدن؟ احمد شاه غله مردم خودش رو احتکار کرده بود که گرونتر بفروشه. اونوقت هی تورک تورک میکنن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
چرت و پرت ننویس اولا من ایرانی فارسی زبان هستم دوما در متن نوشته که ابن سینا فارسی را نزد استادانش یاد گرفت خب ما هم که فارسی زبان هستیم در مدرسه ادبیات فارسی را نزد معلمان یاد گرفتیم داخل شکم مادرمون که شعر و ادبیات فارسی یادمون نمیدهند! یا ننه بابامون هم ادبیات فارسی یادمون نمیدهند همه اینها رو در مدرسه و دانشگاه یاد میگیریم خب ابن سینا هم از این قاعده مستثنی نبود به همین دلیل اشعار فارسی هم میگفت چون به ادبیات فارسی آشنا بود وگرنه کی میتونه بدون تحصیل شعر بگه!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اتفاقا در تحقیقی که کردند اکثر دی ان ای مردم ترکیه به مغولها میخوره
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
یهودی بودن جرم نسیت.بیست درصد ایرانیها در آن زمان یهودی مهاجر بودند که از دست مسیحیها فرار میکردند. حدس یهودی بودن به این دلیل است که در آن زمان فقط دو دانشگاه در جهان وجود که پزشگی تدریس میکردند. اصفهان و اندلس در اسپانیا. در هر دو فقط استادها یهودی اجازه تدریس داشتند. میگفتند حکیم. به معنا . اهل کتاب. به یهودیها میگفتند اهل کتاب. تنها دلیل نیست. کالبد شکافی به خاطر دانش در اسلام حرام است. اوه سینا در کتاب پزشگی خود "قانون" دقیق اعضا بدن را تشریع کرده بدون کالبد شکافی محال بود که به این دقیقی تشریع کند. پان ایرانیستها اعتقاد پنهانی کالبد شکافی میکرده. من قبول ندارم در زمان سامانیان آخوند خر مقدس زیاد بود. گردنش را میزدند اگر مسلمان بود. اگر پان ترکیستها با نام او خود زینت میدهند بدهند. دنیا او را با نام حکیم ایرانی میشناسد کتاب medicus نوشته .۳۰۰ میلیون بار فروش. چنین کسانی تعلق به تمام دنیا دارند. نه به خاطر ایرانی بودن. بلکه تنها کسی که قادر بود ۱۲۰۰ سال پیش بیماری چشمی آب مروارید را مدوا کند. با زدن سوزن به چشم .
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خوارزمشاهیان کاملا ترک بودن. اینو دیگه ویکیپدیای هرزه هم نوشته. در سال حدود 305 قمری امپراطوری راه انداختن. پایتختشون هم گرگان بود که آنزمان ترک بودن. چون خود جوزجانی شاگرد اصلی ابن سینا خودش رو ترک معرفی میکنه. وقتی پادشاهی بزرگ خوارزمشاهی ترک بوده پس شهر منشا اونها هم ترک بود. حتی احتمالا ترک ایرانی بودن و ازبک نبودن چون خوارزمی ها مثل ترکهای گرگان و خراسان شمالی ترکهای کهن خراسان بودن. از طرفی ابن سینا و خوارزمی و مولانا و ابوریحان و غیره مال بعد از خوارزمشاهیان و دوران ترکهای قزنوی بودن. این وسط فارسها کجا بودن که اینارو پس انداخته باشن! هرکی عربی و فارسی و انگلیسی و غیره نوشته که اصالتش اون نیست بخصوص وقتی که خود خوارزمشاهیان ترک، زبان فارسی رو به وجود آوردن و قبل از دوران اونها همچین زبانی وجود نداشته و کل فارسها فعلی ایران یا پهلوی (شاخه ای از سانسکریت هندی و در خانواده پشتو و اردو) حرف میزدن یا یهودی بودن یا ترک بودن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
آدم شد ولی فارس که نشد. تو هم سعی کن آدم بشی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
من همون فارس میمونم که دهن توی تورک (نه ترک) رو بزنم
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
مثلا چی فکر کردید؟ تصور میکنید که از اسلام علم و دانشی بیرون زده و یا خواهد زد!؟ جماعتی که بزرگترین افتخارشان بیسوادی رسول است و حتی امروز یک سنگ سیاه را خدا کرده اند بانی علم میشوند!!! بالاخره علم و دانش منبعی دارد و پایه میخواهد. هیچ چیز به خودی خود بوجود نمی اید. اگر که به اسلام بود که تاکنون یک میخ طویله هم ساخته نشده بود. کمی عاقل باشید. تاکنون از دل اسلام جز جنایت و بلاهت بیرون نزده است و اگر دانشی در ایران می بینید به یقین مطلق ریشه ی اسلامی ندارد
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
این حـ... های بیگانه پرست پان ترک رو باید خود ملت بریزن سرشون و تحویل پلیس بدن ، پلیس هم تابعیت ایرانی شون رو لغو کنه و تبعیدشون کنه به ترکیه ، برن اونجا عرعر کنند
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
۴۵
antifascism - تهران، ایران
... به وقتش جواب فیزیکی میدیم به شما مهاجران متوهم زیاده خواه افغانی هندی نژاد. پشت کامپیوتر همه لاتن. بیرون نت ....
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
فارس و زدن! بزن بودید هزاران سال زیر چتر حکومت و جنگهای ترکها مفت نمیخوردید زادو ولد کنید.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
من پان ترکیست را به تو ترجیح میدهم. اونها دست کم وطن پرست هستند. هرچند که تاریخ را تحریف میکنند و کوشش که همه دنیا را ترک نژاد نشان دهند ولی شرف دارند به کسانی که دنبال شیخ افتاده و ایران را نابود کردند. پان ترکیست دشمن آگاه است میشود با آنها مبارزه کرد. ایران ما همیشه از خودیها ضربه خورد. از بابک خرمدین شروع شد تا سال ۵۷. همیشه ایرانی بودند. برای سوختن آنجا مبارک هم. نه ایرانی نبود. مادر ستارا یهودی بخارا بود. پدر افغانی بلخ بود. شیعه شیخ علی هم نبود. بلکه اسماعیلی. خودش فقط عربی بلد بود در ۱۲ سالگی برای اولین بار فارسی یاد گرفت.نچسبان به شیخ علی. اون فارسی که تو منظورت است نبود.اهل تمام دنیا بود
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
اونطور که من میدونم اساسا تورکهای ایران اهل بالیدن به هیچ بشر معروفی نیستن حالا میخواد ابن سینا باشه یا هر آدم قدیمی و جدید چون فاز نژادپرستی ندارن اما چیزی که دشمنان تورکها رو ناراحت میکنه عزم جزم تورکها در به دست داشتن حق و حقوقشون هست. اتفاقا برای حقوق ضایع شده دیگران هم میجنگن. پس اینایی که دنبال غلبه و سرکوب تورکها هستن راه بیهوده ای رو میرن. در مورد بلوچها و عربها و ترکمنها و کردها هم خدا بزرگه و بالخره زمان کمک میکنه تا حق به حقدار برسه. هرکسی در این دنیا با هر نام و دسته ای بخواد بر سایرین غلبه کنه عاقبتش سرکوبه. در ضمن این millionarie با توجه به اینکه به یکی دیگه تو همین سایت که افغان بود پیام افغانی مربوط به مسائل داخلیشون داد احتمالا اصلا ایرانی نیست و صرف فارس بودن داره جوش میزنه. فکر میکنم همون پاکسان باشه و هر دو یکنفر و افغانی هستن. البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۴۵
antifascism - تهران، ایران
جالب اینه امثال ابن سینا با اینکه انسانهای خاصی بودن زن و بچه دار نشدن که مثلا از نژاد و نسل خودشون انسان برجای بزارن. این یعنی اصلا توهمات انسانی و نژادی و برتری جویی براش مفهوم نبوده. اما بعضیا دیپلم میگیرن فکر میکنن خیلی شاخن و باید از نسل آس و خاصشون شاخه های زیادی منشعب بشه.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
(البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.) مثلا فارسها با تو چه کردن که تو می تونی اسمشو آزار بزاری؟ مسئله اینجاست که کسانی مثل تو سهندگلی مشکل قومیتی و ترک وفارس نیست کما اینکه من دوستان ترک دارم که جونشون برای ایران وایرانی از هر قومیتی در میره. مشکل شما روانی و شخصیتیه. شما از مشکل روانی, عقده حقارت و اعتماد به نفس پایین رنج می بری. بهتره به جای پرداختن به مسائل سیاسی و قومیتی اول مشکلات روانی خودت را بر طرف کنی. موفق باشی.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
به چه نکته درستی اشاره کردی من هم قبلن بهش گفته بودم ، بنده خدا باورش نمیشه فکر میکنه آدم درستو حسابیه ، بیماره ، مریضه بنده خدا ، بدبختی اینه که از چند بیماری روانی رنج میبره ، بهش قبلن گفتم اگه خودشو درمان نکنه بیشتر میشه و آخرش سر از تیمارستان در میاره
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زردوست جون سلام عزیزم ، چطوری ؟ باز گیر دادی به ما ؟ آقا ۵۷ تموم شد پدر جان ، ۹۰٪ شون مردن ، باقیماندهها هم امروز و فردا رفتنی یند ، ولش کن ۵۷ تی ها رو ، یه نگاه به ویدیوهای ۲۲ بهمن۵۷ بنداز ، همه بودن ، یقه چند نفر رو میخوای بگیری ، همه و همه بودن ، ولشون کن حالا باقیموندهها رو ، حالا چه کنیم ؟
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
هیچکس نمیپسنده تکه تکه شدن ایرانو ، تعداد همفکرهای تو انقدر کمند که عین آب خوردن سربه نیست تون میکنیم ، پس بیخود عرعر نکن ، چه رضا پهلوی بیاد و چه جمهوری اسلامی بمونه فرقی نداره امثال تو اجازه نفس کشیدن تو اون کشور رو ندارید
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
۴۵
antifascism - تهران، ایران
...مجبور نیستی فارسی بچه تهرانی حرف بزنی همون با زبون افغانیت که یکبار برای همشهریت کامنت گذاشتی حرف بزنی متوجه میشیم. ما هم منتظریم ببینیم کی قراره کیو سر به نیست کنه! بی وطنی مثل تو یا تورکهایی که نگا تو چشاشون نمیتونی کنی. بنیان ایران مال تورکهاست و محاجران قدیم و جدید باید حد خودشون رو بدونن. اینجا افغانستان یا پاکستان یا هندوستان نیست. هزاران سال با شمشیر تورکها حفظ شده. البته همون هندوستان هم تنها حکومتهایی که داشته شاهان تورک بودن. اساسا شما نژادهای هندی عرضه کشورداری ندارید که اگه داشتید اوضاع الان انقدر تخیلی نبود. زبونتو کوتاه کن چون انقدر میکوبمت مجبور بشی بری تو سایتهایافغانی خودتون زرزر کنی.
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
فعلا که زدیمتون که اینجوری دارین بال بال میزنین. ... لگد اندازی کمتر قارداش
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
...نزن ببند اون دهن ....، مردک
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
۴۵
antifascism - تهران، ایران
افغانی تو چیکاره ایرانی اومدی اینجا زرزر میکنی. .. رژیم هم عوض بشه بخوای بیای ایران باید ویزا بگیری چون ایرانی نیستی .. برو تو سایتهای مربوطه در گاله رو باز کن.
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زر نزن چهار پا ، یه روز به دست ما ایرانیها عین سگ میمیری بدبخت بیگانه پرست
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم ضمن تائید فرمایشات شما حتی با تحصیل هم نمی توان خارج از زبان مادری شعری از جنس مطرح سرود
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اقبال لاهوری پاکستانی بود ولی به فارسی شعر میگفت که خیلی از فارسی زبان ها نمیتوانند یک بیت مثل اقبال شعر بگن ! من منظورم اینه که کسی که فارسی زبان باشه باید از ادبیات فارسی چیزی سرش بشه تا بتونه شعر و شاعری کنه وگرنه بندتنبانی از آب درمیاد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
۴۷
خردگرا - برن، سوییس
خطرناکتر از جمهوری اسلامی برای زیبا ایرانزمین، جریان پانترکیسم و خود فروخته علی اف میباشد. اگر در ایران یک حکومت ملی برقرار بود، هیچ گاه پانترکها شهامت جعل تاریخ کهن ایران را نداشتند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۵۶
مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
کشوری که بی در و پیکر باشد و مردمانش در رنج و عذاب ، همه چیزش به تاراج خواهد رفت ...
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۲۷
elnazpishu - لندن، انگلستان
😂😂😂 حرص نخورید بابا اینها خودشان را کشتند مولانا را صاحب بشن دست اخر هیچکس تحویلشان نگرفت. سریال های ترک انطور که در ایران دیده میشوند در خود ترکیه هم برد ندارند چه برسد اروپا و غیره. حقیقتش را عرض کنم از دید مردم اروپا ما همگی خاورمیانه ای هستیم و فرق زیادی نداریم.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
۵۱
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
نوش جانشان، ملت ما عرضه و وجود نگهداری چنین افتخاراتی ندارد. ملت ما شب روز بدنبال مفتخوری نذری هست و نوکری بندگی یک مشت عرب که در دعوای خانوادگی بر سر حکومت خودشون رو ۱۴۰۲ پیش تیکه پاره کردند. خاک بر سر ما.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم یهودیان بیش از 80 جایزه ی نوبل برده و یکی دو تا کم و زیاد برایشان مهم نیست اما برای من ایرانی مهم است چون یهودیان ایرانی از هر ایرانی ایرانی تر هستد. بعقیده ی من هیچ مسلمانی ایرانی کامل نیست. اینکه یهودیان در علوم پیشرو هستند زیرا زمینه را از ایران گرفته و به اروپا برده اند. از کسانی که به بیسوادی پیامبر خودشان افتخار می کنند و همنه چیز را در اراجیف قران نی بینند دانشمند حقیقی متبلور نمیشود. من ده برابر هر مسلمانی ایران را دوست دارم چون اندیشه ام را به اعراب وحشی 1400 سال قبل نفروخته ام
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
آره, دقیقا. همانقدر که مولوی ترک بود.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
حضرت آدم هم اول ترک بود، بعدا آدم شد
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
برای ادعایی که می کنی مدرک هم داری یا صرفا به این دلیل که خود یهودی هستی چنین ادعایی می کنی؟
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
مثلا چی فکر کردید؟ تصور میکنید که از اسلام علم و دانشی بیرون زده و یا خواهد زد!؟ جماعتی که بزرگترین افتخارشان بیسوادی رسول است و حتی امروز یک سنگ سیاه را خدا کرده اند بانی علم میشوند!!! بالاخره علم و دانش منبعی دارد و پایه میخواهد. هیچ چیز به خودی خود بوجود نمی اید. اگر که به اسلام بود که تاکنون یک میخ طویله هم ساخته نشده بود. کمی عاقل باشید. تاکنون از دل اسلام جز جنایت و بلاهت بیرون نزده است و اگر دانشی در ایران می بینید به یقین مطلق ریشه ی اسلامی ندارد
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
اونها یه غلطی کردند ، تو هم اینوسط خواستی مثلاً از آب گِل آلود ماهی بگیری !؟ حالا که شهر ، شهر هِرت و بی صاحابه ، بخوای حسابشو بکنی خمینی هم در اصل یهودی بود ! امام رضا چطور ؟ رودربایستی نکنی ها !!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۲۵
فاطی کماندو - قرچک، ایران
...اولا تو که خیلی حالیته فارسی نیست و پارسی درسته. دوما منظور اینه که اینها دانشمندان ایران بزرگ بودن که بسیاری از کشورهای من دراوردی الان جزو ایران بزرگ بودن. تو یا ..ی یا خودتو به ...ت زدی که من فکر میکنم اولیش درسته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
یهودی بودن جرم نسیت.بیست درصد ایرانیها در آن زمان یهودی مهاجر بودند که از دست مسیحیها فرار میکردند. حدس یهودی بودن به این دلیل است که در آن زمان فقط دو دانشگاه در جهان وجود که پزشگی تدریس میکردند. اصفهان و اندلس در اسپانیا. در هر دو فقط استادها یهودی اجازه تدریس داشتند. میگفتند حکیم. به معنا . اهل کتاب. به یهودیها میگفتند اهل کتاب. تنها دلیل نیست. کالبد شکافی به خاطر دانش در اسلام حرام است. اوه سینا در کتاب پزشگی خود "قانون" دقیق اعضا بدن را تشریع کرده بدون کالبد شکافی محال بود که به این دقیقی تشریع کند. پان ایرانیستها اعتقاد پنهانی کالبد شکافی میکرده. من قبول ندارم در زمان سامانیان آخوند خر مقدس زیاد بود. گردنش را میزدند اگر مسلمان بود. اگر پان ترکیستها با نام او خود زینت میدهند بدهند. دنیا او را با نام حکیم ایرانی میشناسد کتاب medicus نوشته .۳۰۰ میلیون بار فروش. چنین کسانی تعلق به تمام دنیا دارند. نه به خاطر ایرانی بودن. بلکه تنها کسی که قادر بود ۱۲۰۰ سال پیش بیماری چشمی آب مروارید را مدوا کند. با زدن سوزن به چشم .
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
۴۳
paksan - ایران، ایران
حالا جالبه عربها و اماراتی ها هم از اونطرف میگن اینا عرب بودند!؟ یکی نیست بگه خوب اگر این دانشمندان ما که به زور مجبور بودند اسم عربی انتخاب کنند عرب بودند شما چهارتا دانشمند از عربستان و اطرافش که اصل عرعرستان ها هستند نام ببرید؟ چرا همشون تو خاک ایران بودند؟ حالا از اونطرف ترکیه که واقعا هیچ پیشینه تاریخی نداره با این کارها به زور میخوان تاریخ برای خودشون بسازند و از ضعف حکومت ایران دارند نهایت استفاده رو می برند . به نظر من مردم ایران باید دست به کار شوند و نگذارند هیچ اثری از تورک بودن اینها وجود نداره و حتی ازبکستان فعلی که زبان رسمیش پارسی بوده با اشغال تورک های قفقاز به زور تورک زبان شده ولی هنوز نتونستند اسامی شهرهای مهم و باستانی آنجا که هزاران سال پارسی و ایرانی بودند رو عوض کنند خخخخخ
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
چرت و پرت ننویس اولا من ایرانی فارسی زبان هستم دوما در متن نوشته که ابن سینا فارسی را نزد استادانش یاد گرفت خب ما هم که فارسی زبان هستیم در مدرسه ادبیات فارسی را نزد معلمان یاد گرفتیم داخل شکم مادرمون که شعر و ادبیات فارسی یادمون نمیدهند! یا ننه بابامون هم ادبیات فارسی یادمون نمیدهند همه اینها رو در مدرسه و دانشگاه یاد میگیریم خب ابن سینا هم از این قاعده مستثنی نبود به همین دلیل اشعار فارسی هم میگفت چون به ادبیات فارسی آشنا بود وگرنه کی میتونه بدون تحصیل شعر بگه!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
۴۳
paksan - ایران، ایران
این زندگینامه رو کی نوشته؟ نزد استادان خود یاد گرفت؟ شما الان آلمانی را نزد استادان خودت یاد گرفتی عایا میتونی دو خط شعر آلمانی بگی؟ اشعاری با سابقه محلی و استعاره های رایج اون زمان ایران؟ بعدشم کسی که به قول تو رفتی این زبانها رو یاد گرفته چطوری میشه یک کتاب یا حتی اشاره ای به تورکی به کتابهاش وجود نداره؟ دروغهای شما وقتی کامل میشه که میدونیم بسیاری از حکومتهای اون زمان دست عربهای اشغالگر و بعد تورکهای ایرانی بوده پس برخلاف ادعاهای شما وطن فروشها اجباری و فشاری برای پارسی نویسی وجود نداشته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
من پان ترکیست را به تو ترجیح میدهم. اونها دست کم وطن پرست هستند. هرچند که تاریخ را تحریف میکنند و کوشش که همه دنیا را ترک نژاد نشان دهند ولی شرف دارند به کسانی که دنبال شیخ افتاده و ایران را نابود کردند. پان ترکیست دشمن آگاه است میشود با آنها مبارزه کرد. ایران ما همیشه از خودیها ضربه خورد. از بابک خرمدین شروع شد تا سال ۵۷. همیشه ایرانی بودند. برای سوختن آنجا مبارک هم. نه ایرانی نبود. مادر ستارا یهودی بخارا بود. پدر افغانی بلخ بود. شیعه شیخ علی هم نبود. بلکه اسماعیلی. خودش فقط عربی بلد بود در ۱۲ سالگی برای اولین بار فارسی یاد گرفت.نچسبان به شیخ علی. اون فارسی که تو منظورت است نبود.اهل تمام دنیا بود
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دوست عزیز، خوشمزه این کسانی که هستن که اکسیژن ایران رو میسوزونن ولی دم از تورک بودن میزنن. خلاصه چلوکباب رو با ازبک و عثمانی میخورن، اروغش رو با ایران میزنن. یکی نیست بگه بابا هم قاجار تورک بودن هم این مرتیکه خامنه ای. چه گلی به سرتون زدن؟ احمد شاه غله مردم خودش رو احتکار کرده بود که گرونتر بفروشه. اونوقت هی تورک تورک میکنن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
۴۵
antifascism - تهران، ایران
جالب اینه امثال ابن سینا با اینکه انسانهای خاصی بودن زن و بچه دار نشدن که مثلا از نژاد و نسل خودشون انسان برجای بزارن. این یعنی اصلا توهمات انسانی و نژادی و برتری جویی براش مفهوم نبوده. اما بعضیا دیپلم میگیرن فکر میکنن خیلی شاخن و باید از نسل آس و خاصشون شاخه های زیادی منشعب بشه.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
تو ساربان نیستی، بلکه به ساربان احتیاج داری
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
افغانی تو چیکاره ایرانی اومدی اینجا زرزر میکنی. .. رژیم هم عوض بشه بخوای بیای ایران باید ویزا بگیری چون ایرانی نیستی .. برو تو سایتهای مربوطه در گاله رو باز کن.
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
من همون فارس میمونم که دهن توی تورک (نه ترک) رو بزنم
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
۴۵
antifascism - تهران، ایران
...مجبور نیستی فارسی بچه تهرانی حرف بزنی همون با زبون افغانیت که یکبار برای همشهریت کامنت گذاشتی حرف بزنی متوجه میشیم. ما هم منتظریم ببینیم کی قراره کیو سر به نیست کنه! بی وطنی مثل تو یا تورکهایی که نگا تو چشاشون نمیتونی کنی. بنیان ایران مال تورکهاست و محاجران قدیم و جدید باید حد خودشون رو بدونن. اینجا افغانستان یا پاکستان یا هندوستان نیست. هزاران سال با شمشیر تورکها حفظ شده. البته همون هندوستان هم تنها حکومتهایی که داشته شاهان تورک بودن. اساسا شما نژادهای هندی عرضه کشورداری ندارید که اگه داشتید اوضاع الان انقدر تخیلی نبود. زبونتو کوتاه کن چون انقدر میکوبمت مجبور بشی بری تو سایتهایافغانی خودتون زرزر کنی.
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
هیچکس نمیپسنده تکه تکه شدن ایرانو ، تعداد همفکرهای تو انقدر کمند که عین آب خوردن سربه نیست تون میکنیم ، پس بیخود عرعر نکن ، چه رضا پهلوی بیاد و چه جمهوری اسلامی بمونه فرقی نداره امثال تو اجازه نفس کشیدن تو اون کشور رو ندارید
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
توهین نکن
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
۴۳
paksan - ایران، ایران
چهره این بچه که مثلا بجای این سینا بازی میکنه شبیه کدوم تورک ازبکی هستش؟ در این حد تناقضات دارند!؟این چهره یک ایرانی هستش.یک تحقیق ژنتیکی از مردم ترکیه بصورت رندوم گرفته شده مشخص کرده 70 درصد ژنوم آنها ایرانی هستش و بقیه قفقازی هستش.با ترفند زبان میخوان ملتها رو از هم جدا کنند. برای درک بهتری از موضوعات و اختلافات باید تاریخ بدونید کشور ایران توسط عربها تجزیه شد طول کشید ولی باز ایرانی ها غالب شدند ولی بخشهای عرب سازی شده در دست آنها ماند بعد مغلها تجزیه کردند ولی دوباره توانستیم کشور رو تا حد ممکن سرپا کنیم.بعداقوام تورک حاکم شدند ولی باهم اختلاف داشتند و عثمانی ها پدید آمدند ولی بازم حاکمان تورک ایران را تا حد توان بازسازی و توسعه دادند. بعد انگلیسها ایران رو تجزیه کردند و پاکستان و افغانستان و بحرین رو جدا کردند.بعد روسها ایران رو تجزیه کردندتقریبا کل شمال خزر رو کم کم جدا کردند البته مرزهای فعلی وجود نداشت و این مرزهای امروزی در بین این اقوام هموطن رو روسها کشیدند برای کنترل کردن و به بردگی کشیدن آنها و تخم اختلاف و درگیری بین آنها پاشیدن تا همه رو ضعیف نگه دارند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زردوست جون سلام عزیزم ، چطوری ؟ باز گیر دادی به ما ؟ آقا ۵۷ تموم شد پدر جان ، ۹۰٪ شون مردن ، باقیماندهها هم امروز و فردا رفتنی یند ، ولش کن ۵۷ تی ها رو ، یه نگاه به ویدیوهای ۲۲ بهمن۵۷ بنداز ، همه بودن ، یقه چند نفر رو میخوای بگیری ، همه و همه بودن ، ولشون کن حالا باقیموندهها رو ، حالا چه کنیم ؟
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم ضمن تائید فرمایشات شما حتی با تحصیل هم نمی توان خارج از زبان مادری شعری از جنس مطرح سرود
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
به چه نکته درستی اشاره کردی من هم قبلن بهش گفته بودم ، بنده خدا باورش نمیشه فکر میکنه آدم درستو حسابیه ، بیماره ، مریضه بنده خدا ، بدبختی اینه که از چند بیماری روانی رنج میبره ، بهش قبلن گفتم اگه خودشو درمان نکنه بیشتر میشه و آخرش سر از تیمارستان در میاره
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
(البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.) مثلا فارسها با تو چه کردن که تو می تونی اسمشو آزار بزاری؟ مسئله اینجاست که کسانی مثل تو سهندگلی مشکل قومیتی و ترک وفارس نیست کما اینکه من دوستان ترک دارم که جونشون برای ایران وایرانی از هر قومیتی در میره. مشکل شما روانی و شخصیتیه. شما از مشکل روانی, عقده حقارت و اعتماد به نفس پایین رنج می بری. بهتره به جای پرداختن به مسائل سیاسی و قومیتی اول مشکلات روانی خودت را بر طرف کنی. موفق باشی.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اقبال لاهوری پاکستانی بود ولی به فارسی شعر میگفت که خیلی از فارسی زبان ها نمیتوانند یک بیت مثل اقبال شعر بگن ! من منظورم اینه که کسی که فارسی زبان باشه باید از ادبیات فارسی چیزی سرش بشه تا بتونه شعر و شاعری کنه وگرنه بندتنبانی از آب درمیاد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
فعلا که زدیمتون که اینجوری دارین بال بال میزنین. ... لگد اندازی کمتر قارداش
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اتفاقا در تحقیقی که کردند اکثر دی ان ای مردم ترکیه به مغولها میخوره
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۴۵
antifascism - تهران، ایران
اونطور که من میدونم اساسا تورکهای ایران اهل بالیدن به هیچ بشر معروفی نیستن حالا میخواد ابن سینا باشه یا هر آدم قدیمی و جدید چون فاز نژادپرستی ندارن اما چیزی که دشمنان تورکها رو ناراحت میکنه عزم جزم تورکها در به دست داشتن حق و حقوقشون هست. اتفاقا برای حقوق ضایع شده دیگران هم میجنگن. پس اینایی که دنبال غلبه و سرکوب تورکها هستن راه بیهوده ای رو میرن. در مورد بلوچها و عربها و ترکمنها و کردها هم خدا بزرگه و بالخره زمان کمک میکنه تا حق به حقدار برسه. هرکسی در این دنیا با هر نام و دسته ای بخواد بر سایرین غلبه کنه عاقبتش سرکوبه. در ضمن این millionarie با توجه به اینکه به یکی دیگه تو همین سایت که افغان بود پیام افغانی مربوط به مسائل داخلیشون داد احتمالا اصلا ایرانی نیست و صرف فارس بودن داره جوش میزنه. فکر میکنم همون پاکسان باشه و هر دو یکنفر و افغانی هستن. البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
این حـ... های بیگانه پرست پان ترک رو باید خود ملت بریزن سرشون و تحویل پلیس بدن ، پلیس هم تابعیت ایرانی شون رو لغو کنه و تبعیدشون کنه به ترکیه ، برن اونجا عرعر کنند
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
در زندگینامه ابنسینا آمده که او فارسی و عربی را نزد استادان خود فرا گرفت!! خب همه ما وقتی رفتیم مدرسه شروع کردیم فارسی یاد گرفتن و بعد هم انگلیسی یاد گرفتیم!! ادبیات فارسی یکی از دروس دوره تحصیل است
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
۴۵
antifascism - تهران، ایران
فارس و زدن! بزن بودید هزاران سال زیر چتر حکومت و جنگهای ترکها مفت نمیخوردید زادو ولد کنید.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
۴۵
antifascism - تهران، ایران
... به وقتش جواب فیزیکی میدیم به شما مهاجران متوهم زیاده خواه افغانی هندی نژاد. پشت کامپیوتر همه لاتن. بیرون نت ....
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
...نزن ببند اون دهن ....، مردک
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زر نزن چهار پا ، یه روز به دست ما ایرانیها عین سگ میمیری بدبخت بیگانه پرست
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
۴۳
paksan - ایران، ایران
اون منطقه که الان ازبکستانه اصلا محل اقامت ازبکها نبوده و ازبکها یک قوم کوچ کننده بودند و زمستان و تابستان جابجا میشدند برای همین از افغانستان گرفته تا جایی که الان اسمش رو کردند ازبکستان وجود دارند.مرزهای ازبک ها و قزاقها و تاجیکها مرزهایی هستش که روسها براشون کشیدند و بعد از فروپاشی شوروی ازبکها به زور و تهدید شهرهای تاجیک نشین و ایرانی نشین رو به ازبکستان فعلی اضافه کردند برو وقایع اتفاق افتاده در اون زمان رو بخون که توسط مقامات تاجیک و ازبک نوشته شده هنوز هم اختلافات روی شهرهای مهم بخارا و سمرقند و سایر روستاها وشهرها وجود داره و ازبک ها بسیاری از پارسی زبانهای این شهرها رو مجبور به کوچ کردند یا حتی با قتل و بالا کشیدن املاک و اموال آنها بقیه رو ترسوندن تا فرار کنند. جایی که زمانی مال ایران بوده و بعد مثلا عثمانی ها اشغال کردند حالا هرچی اونجا هست مال تورکهاست؟خخخ مکان زندگی مولوی خاک ایران بوده یا ازبکستانی اصلا وجود نداشته حالا ازبکها حاکم شدند در اون قسمت از خاک ولی مالک مردم که نیستند که بگند اینا همه ازبک بودند.اتفاقی که سر ایران آمده این هست که ایران تجزیه شده به کشورهای فعلی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
۴۵
antifascism - تهران، ایران
آدم شد ولی فارس که نشد. تو هم سعی کن آدم بشی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خوارزمشاهیان کاملا ترک بودن. اینو دیگه ویکیپدیای هرزه هم نوشته. در سال حدود 305 قمری امپراطوری راه انداختن. پایتختشون هم گرگان بود که آنزمان ترک بودن. چون خود جوزجانی شاگرد اصلی ابن سینا خودش رو ترک معرفی میکنه. وقتی پادشاهی بزرگ خوارزمشاهی ترک بوده پس شهر منشا اونها هم ترک بود. حتی احتمالا ترک ایرانی بودن و ازبک نبودن چون خوارزمی ها مثل ترکهای گرگان و خراسان شمالی ترکهای کهن خراسان بودن. از طرفی ابن سینا و خوارزمی و مولانا و ابوریحان و غیره مال بعد از خوارزمشاهیان و دوران ترکهای قزنوی بودن. این وسط فارسها کجا بودن که اینارو پس انداخته باشن! هرکی عربی و فارسی و انگلیسی و غیره نوشته که اصالتش اون نیست بخصوص وقتی که خود خوارزمشاهیان ترک، زبان فارسی رو به وجود آوردن و قبل از دوران اونها همچین زبانی وجود نداشته و کل فارسها فعلی ایران یا پهلوی (شاخه ای از سانسکریت هندی و در خانواده پشتو و اردو) حرف میزدن یا یهودی بودن یا ترک بودن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
آنها ترک بوده اند
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در اینکه ابن سینا ایرانی بوده که کوچکترین شکی نیست. فقط اینطور تصور میرود که از یهودیان ایران بوده است. در مورد زکریارازی یقینا یهودی ایرانی بوده است.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خودتون رو نزنید به اونراه. بطور قطع و کاملا مستند ابن سینا و مولوی و ابوریحان بیرون و خوارزمی و چنتای دیگه ترکان ازبک هستند. اینکه از زبانهای فارسی و عربی هم استفاده میکردن دلیل بر فارس یا عرب بودنشون نیست. حداقل برید مطالعه غیر ویکیپدیایی کنید چیزی یاد بگیرید. ویکی پدیا رو که امثال خودتون و ارتش سایبری جمهوری اسلامی فاشیسم فارسی ایران نوشتن. تاریخ طبری همزبون خودتون بوده و تا حد زیادی مستند یا حداقل بدون غرض نوشته شده. بدون سانسور و تحریفش رو پیدا کنید و بخونید بفهمید کجای ایران ترک بوده کجا فارس بوده.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خودتون رو نزنید به اونراه. بطور قطع و کاملا مستند ابن سینا و مولوی و ابوریحان بیرون و خوارزمی و چنتای دیگه ترکان ازبک هستند. اینکه از زبانهای فارسی و عربی هم استفاده میکردن دلیل بر فارس یا عرب بودنشون نیست. حداقل برید مطالعه غیر ویکیپدیایی کنید چیزی یاد بگیرید. ویکی پدیا رو که امثال خودتون و ارتش سایبری جمهوری اسلامی فاشیسم فارسی ایران نوشتن. تاریخ طبری همزبون خودتون بوده و تا حد زیادی مستند یا حداقل بدون غرض نوشته شده. بدون سانسور و تحریفش رو پیدا کنید و بخونید بفهمید کجای ایران ترک بوده کجا فارس بوده.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
در اینکه ابن سینا ایرانی بوده که کوچکترین شکی نیست. فقط اینطور تصور میرود که از یهودیان ایران بوده است. در مورد زکریارازی یقینا یهودی ایرانی بوده است.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۴۶
sahandogli - لندن، انگلستان
آنها ترک بوده اند
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۴۵
antifascism - تهران، ایران
خوارزمشاهیان کاملا ترک بودن. اینو دیگه ویکیپدیای هرزه هم نوشته. در سال حدود 305 قمری امپراطوری راه انداختن. پایتختشون هم گرگان بود که آنزمان ترک بودن. چون خود جوزجانی شاگرد اصلی ابن سینا خودش رو ترک معرفی میکنه. وقتی پادشاهی بزرگ خوارزمشاهی ترک بوده پس شهر منشا اونها هم ترک بود. حتی احتمالا ترک ایرانی بودن و ازبک نبودن چون خوارزمی ها مثل ترکهای گرگان و خراسان شمالی ترکهای کهن خراسان بودن. از طرفی ابن سینا و خوارزمی و مولانا و ابوریحان و غیره مال بعد از خوارزمشاهیان و دوران ترکهای قزنوی بودن. این وسط فارسها کجا بودن که اینارو پس انداخته باشن! هرکی عربی و فارسی و انگلیسی و غیره نوشته که اصالتش اون نیست بخصوص وقتی که خود خوارزمشاهیان ترک، زبان فارسی رو به وجود آوردن و قبل از دوران اونها همچین زبانی وجود نداشته و کل فارسها فعلی ایران یا پهلوی (شاخه ای از سانسکریت هندی و در خانواده پشتو و اردو) حرف میزدن یا یهودی بودن یا ترک بودن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
آدم شد ولی فارس که نشد. تو هم سعی کن آدم بشی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
۴۳
paksan - ایران، ایران
اون منطقه که الان ازبکستانه اصلا محل اقامت ازبکها نبوده و ازبکها یک قوم کوچ کننده بودند و زمستان و تابستان جابجا میشدند برای همین از افغانستان گرفته تا جایی که الان اسمش رو کردند ازبکستان وجود دارند.مرزهای ازبک ها و قزاقها و تاجیکها مرزهایی هستش که روسها براشون کشیدند و بعد از فروپاشی شوروی ازبکها به زور و تهدید شهرهای تاجیک نشین و ایرانی نشین رو به ازبکستان فعلی اضافه کردند برو وقایع اتفاق افتاده در اون زمان رو بخون که توسط مقامات تاجیک و ازبک نوشته شده هنوز هم اختلافات روی شهرهای مهم بخارا و سمرقند و سایر روستاها وشهرها وجود داره و ازبک ها بسیاری از پارسی زبانهای این شهرها رو مجبور به کوچ کردند یا حتی با قتل و بالا کشیدن املاک و اموال آنها بقیه رو ترسوندن تا فرار کنند. جایی که زمانی مال ایران بوده و بعد مثلا عثمانی ها اشغال کردند حالا هرچی اونجا هست مال تورکهاست؟خخخ مکان زندگی مولوی خاک ایران بوده یا ازبکستانی اصلا وجود نداشته حالا ازبکها حاکم شدند در اون قسمت از خاک ولی مالک مردم که نیستند که بگند اینا همه ازبک بودند.اتفاقی که سر ایران آمده این هست که ایران تجزیه شده به کشورهای فعلی
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زر نزن چهار پا ، یه روز به دست ما ایرانیها عین سگ میمیری بدبخت بیگانه پرست
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
...نزن ببند اون دهن ....، مردک
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶
۴۵
antifascism - تهران، ایران
... به وقتش جواب فیزیکی میدیم به شما مهاجران متوهم زیاده خواه افغانی هندی نژاد. پشت کامپیوتر همه لاتن. بیرون نت ....
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۴۵
antifascism - تهران، ایران
فارس و زدن! بزن بودید هزاران سال زیر چتر حکومت و جنگهای ترکها مفت نمیخوردید زادو ولد کنید.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
در زندگینامه ابنسینا آمده که او فارسی و عربی را نزد استادان خود فرا گرفت!! خب همه ما وقتی رفتیم مدرسه شروع کردیم فارسی یاد گرفتن و بعد هم انگلیسی یاد گرفتیم!! ادبیات فارسی یکی از دروس دوره تحصیل است
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
این حـ... های بیگانه پرست پان ترک رو باید خود ملت بریزن سرشون و تحویل پلیس بدن ، پلیس هم تابعیت ایرانی شون رو لغو کنه و تبعیدشون کنه به ترکیه ، برن اونجا عرعر کنند
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
۴۵
antifascism - تهران، ایران
اونطور که من میدونم اساسا تورکهای ایران اهل بالیدن به هیچ بشر معروفی نیستن حالا میخواد ابن سینا باشه یا هر آدم قدیمی و جدید چون فاز نژادپرستی ندارن اما چیزی که دشمنان تورکها رو ناراحت میکنه عزم جزم تورکها در به دست داشتن حق و حقوقشون هست. اتفاقا برای حقوق ضایع شده دیگران هم میجنگن. پس اینایی که دنبال غلبه و سرکوب تورکها هستن راه بیهوده ای رو میرن. در مورد بلوچها و عربها و ترکمنها و کردها هم خدا بزرگه و بالخره زمان کمک میکنه تا حق به حقدار برسه. هرکسی در این دنیا با هر نام و دسته ای بخواد بر سایرین غلبه کنه عاقبتش سرکوبه. در ضمن این millionarie با توجه به اینکه به یکی دیگه تو همین سایت که افغان بود پیام افغانی مربوط به مسائل داخلیشون داد احتمالا اصلا ایرانی نیست و صرف فارس بودن داره جوش میزنه. فکر میکنم همون پاکسان باشه و هر دو یکنفر و افغانی هستن. البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اتفاقا در تحقیقی که کردند اکثر دی ان ای مردم ترکیه به مغولها میخوره
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
فعلا که زدیمتون که اینجوری دارین بال بال میزنین. ... لگد اندازی کمتر قارداش
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
توهین نکن
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
اقبال لاهوری پاکستانی بود ولی به فارسی شعر میگفت که خیلی از فارسی زبان ها نمیتوانند یک بیت مثل اقبال شعر بگن ! من منظورم اینه که کسی که فارسی زبان باشه باید از ادبیات فارسی چیزی سرش بشه تا بتونه شعر و شاعری کنه وگرنه بندتنبانی از آب درمیاد
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
(البته من حس منفی به افغانها ندارم و در زندگی واقعی مثل یک هموطن باهاشون برخورد میکنم چون از ایرانیها بی آزارتر هستن.) مثلا فارسها با تو چه کردن که تو می تونی اسمشو آزار بزاری؟ مسئله اینجاست که کسانی مثل تو سهندگلی مشکل قومیتی و ترک وفارس نیست کما اینکه من دوستان ترک دارم که جونشون برای ایران وایرانی از هر قومیتی در میره. مشکل شما روانی و شخصیتیه. شما از مشکل روانی, عقده حقارت و اعتماد به نفس پایین رنج می بری. بهتره به جای پرداختن به مسائل سیاسی و قومیتی اول مشکلات روانی خودت را بر طرف کنی. موفق باشی.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
به چه نکته درستی اشاره کردی من هم قبلن بهش گفته بودم ، بنده خدا باورش نمیشه فکر میکنه آدم درستو حسابیه ، بیماره ، مریضه بنده خدا ، بدبختی اینه که از چند بیماری روانی رنج میبره ، بهش قبلن گفتم اگه خودشو درمان نکنه بیشتر میشه و آخرش سر از تیمارستان در میاره
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم ضمن تائید فرمایشات شما حتی با تحصیل هم نمی توان خارج از زبان مادری شعری از جنس مطرح سرود
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
زردوست جون سلام عزیزم ، چطوری ؟ باز گیر دادی به ما ؟ آقا ۵۷ تموم شد پدر جان ، ۹۰٪ شون مردن ، باقیماندهها هم امروز و فردا رفتنی یند ، ولش کن ۵۷ تی ها رو ، یه نگاه به ویدیوهای ۲۲ بهمن۵۷ بنداز ، همه بودن ، یقه چند نفر رو میخوای بگیری ، همه و همه بودن ، ولشون کن حالا باقیموندهها رو ، حالا چه کنیم ؟
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
۴۳
paksan - ایران، ایران
چهره این بچه که مثلا بجای این سینا بازی میکنه شبیه کدوم تورک ازبکی هستش؟ در این حد تناقضات دارند!؟این چهره یک ایرانی هستش.یک تحقیق ژنتیکی از مردم ترکیه بصورت رندوم گرفته شده مشخص کرده 70 درصد ژنوم آنها ایرانی هستش و بقیه قفقازی هستش.با ترفند زبان میخوان ملتها رو از هم جدا کنند. برای درک بهتری از موضوعات و اختلافات باید تاریخ بدونید کشور ایران توسط عربها تجزیه شد طول کشید ولی باز ایرانی ها غالب شدند ولی بخشهای عرب سازی شده در دست آنها ماند بعد مغلها تجزیه کردند ولی دوباره توانستیم کشور رو تا حد ممکن سرپا کنیم.بعداقوام تورک حاکم شدند ولی باهم اختلاف داشتند و عثمانی ها پدید آمدند ولی بازم حاکمان تورک ایران را تا حد توان بازسازی و توسعه دادند. بعد انگلیسها ایران رو تجزیه کردند و پاکستان و افغانستان و بحرین رو جدا کردند.بعد روسها ایران رو تجزیه کردندتقریبا کل شمال خزر رو کم کم جدا کردند البته مرزهای فعلی وجود نداشت و این مرزهای امروزی در بین این اقوام هموطن رو روسها کشیدند برای کنترل کردن و به بردگی کشیدن آنها و تخم اختلاف و درگیری بین آنها پاشیدن تا همه رو ضعیف نگه دارند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
۱۰۸
millionaire - منچستر، انگلستان
هیچکس نمیپسنده تکه تکه شدن ایرانو ، تعداد همفکرهای تو انقدر کمند که عین آب خوردن سربه نیست تون میکنیم ، پس بیخود عرعر نکن ، چه رضا پهلوی بیاد و چه جمهوری اسلامی بمونه فرقی نداره امثال تو اجازه نفس کشیدن تو اون کشور رو ندارید
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
۴۵
antifascism - تهران، ایران
...مجبور نیستی فارسی بچه تهرانی حرف بزنی همون با زبون افغانیت که یکبار برای همشهریت کامنت گذاشتی حرف بزنی متوجه میشیم. ما هم منتظریم ببینیم کی قراره کیو سر به نیست کنه! بی وطنی مثل تو یا تورکهایی که نگا تو چشاشون نمیتونی کنی. بنیان ایران مال تورکهاست و محاجران قدیم و جدید باید حد خودشون رو بدونن. اینجا افغانستان یا پاکستان یا هندوستان نیست. هزاران سال با شمشیر تورکها حفظ شده. البته همون هندوستان هم تنها حکومتهایی که داشته شاهان تورک بودن. اساسا شما نژادهای هندی عرضه کشورداری ندارید که اگه داشتید اوضاع الان انقدر تخیلی نبود. زبونتو کوتاه کن چون انقدر میکوبمت مجبور بشی بری تو سایتهایافغانی خودتون زرزر کنی.
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
من همون فارس میمونم که دهن توی تورک (نه ترک) رو بزنم
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
۴۵
antifascism - تهران، ایران
افغانی تو چیکاره ایرانی اومدی اینجا زرزر میکنی. .. رژیم هم عوض بشه بخوای بیای ایران باید ویزا بگیری چون ایرانی نیستی .. برو تو سایتهای مربوطه در گاله رو باز کن.
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۵۵
رگبار - کپنهاگ، دانمارک
تو ساربان نیستی، بلکه به ساربان احتیاج داری
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
۴۵
antifascism - تهران، ایران
جالب اینه امثال ابن سینا با اینکه انسانهای خاصی بودن زن و بچه دار نشدن که مثلا از نژاد و نسل خودشون انسان برجای بزارن. این یعنی اصلا توهمات انسانی و نژادی و برتری جویی براش مفهوم نبوده. اما بعضیا دیپلم میگیرن فکر میکنن خیلی شاخن و باید از نسل آس و خاصشون شاخه های زیادی منشعب بشه.
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دوست عزیز، خوشمزه این کسانی که هستن که اکسیژن ایران رو میسوزونن ولی دم از تورک بودن میزنن. خلاصه چلوکباب رو با ازبک و عثمانی میخورن، اروغش رو با ایران میزنن. یکی نیست بگه بابا هم قاجار تورک بودن هم این مرتیکه خامنه ای. چه گلی به سرتون زدن؟ احمد شاه غله مردم خودش رو احتکار کرده بود که گرونتر بفروشه. اونوقت هی تورک تورک میکنن.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
من پان ترکیست را به تو ترجیح میدهم. اونها دست کم وطن پرست هستند. هرچند که تاریخ را تحریف میکنند و کوشش که همه دنیا را ترک نژاد نشان دهند ولی شرف دارند به کسانی که دنبال شیخ افتاده و ایران را نابود کردند. پان ترکیست دشمن آگاه است میشود با آنها مبارزه کرد. ایران ما همیشه از خودیها ضربه خورد. از بابک خرمدین شروع شد تا سال ۵۷. همیشه ایرانی بودند. برای سوختن آنجا مبارک هم. نه ایرانی نبود. مادر ستارا یهودی بخارا بود. پدر افغانی بلخ بود. شیعه شیخ علی هم نبود. بلکه اسماعیلی. خودش فقط عربی بلد بود در ۱۲ سالگی برای اولین بار فارسی یاد گرفت.نچسبان به شیخ علی. اون فارسی که تو منظورت است نبود.اهل تمام دنیا بود
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
۴۳
paksan - ایران، ایران
این زندگینامه رو کی نوشته؟ نزد استادان خود یاد گرفت؟ شما الان آلمانی را نزد استادان خودت یاد گرفتی عایا میتونی دو خط شعر آلمانی بگی؟ اشعاری با سابقه محلی و استعاره های رایج اون زمان ایران؟ بعدشم کسی که به قول تو رفتی این زبانها رو یاد گرفته چطوری میشه یک کتاب یا حتی اشاره ای به تورکی به کتابهاش وجود نداره؟ دروغهای شما وقتی کامل میشه که میدونیم بسیاری از حکومتهای اون زمان دست عربهای اشغالگر و بعد تورکهای ایرانی بوده پس برخلاف ادعاهای شما وطن فروشها اجباری و فشاری برای پارسی نویسی وجود نداشته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۳۵
ساربان - نورمبرگ، آلمان
چرت و پرت ننویس اولا من ایرانی فارسی زبان هستم دوما در متن نوشته که ابن سینا فارسی را نزد استادانش یاد گرفت خب ما هم که فارسی زبان هستیم در مدرسه ادبیات فارسی را نزد معلمان یاد گرفتیم داخل شکم مادرمون که شعر و ادبیات فارسی یادمون نمیدهند! یا ننه بابامون هم ادبیات فارسی یادمون نمیدهند همه اینها رو در مدرسه و دانشگاه یاد میگیریم خب ابن سینا هم از این قاعده مستثنی نبود به همین دلیل اشعار فارسی هم میگفت چون به ادبیات فارسی آشنا بود وگرنه کی میتونه بدون تحصیل شعر بگه!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
۴۳
paksan - ایران، ایران
حالا جالبه عربها و اماراتی ها هم از اونطرف میگن اینا عرب بودند!؟ یکی نیست بگه خوب اگر این دانشمندان ما که به زور مجبور بودند اسم عربی انتخاب کنند عرب بودند شما چهارتا دانشمند از عربستان و اطرافش که اصل عرعرستان ها هستند نام ببرید؟ چرا همشون تو خاک ایران بودند؟ حالا از اونطرف ترکیه که واقعا هیچ پیشینه تاریخی نداره با این کارها به زور میخوان تاریخ برای خودشون بسازند و از ضعف حکومت ایران دارند نهایت استفاده رو می برند . به نظر من مردم ایران باید دست به کار شوند و نگذارند هیچ اثری از تورک بودن اینها وجود نداره و حتی ازبکستان فعلی که زبان رسمیش پارسی بوده با اشغال تورک های قفقاز به زور تورک زبان شده ولی هنوز نتونستند اسامی شهرهای مهم و باستانی آنجا که هزاران سال پارسی و ایرانی بودند رو عوض کنند خخخخخ
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
۶۵
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
یهودی بودن جرم نسیت.بیست درصد ایرانیها در آن زمان یهودی مهاجر بودند که از دست مسیحیها فرار میکردند. حدس یهودی بودن به این دلیل است که در آن زمان فقط دو دانشگاه در جهان وجود که پزشگی تدریس میکردند. اصفهان و اندلس در اسپانیا. در هر دو فقط استادها یهودی اجازه تدریس داشتند. میگفتند حکیم. به معنا . اهل کتاب. به یهودیها میگفتند اهل کتاب. تنها دلیل نیست. کالبد شکافی به خاطر دانش در اسلام حرام است. اوه سینا در کتاب پزشگی خود "قانون" دقیق اعضا بدن را تشریع کرده بدون کالبد شکافی محال بود که به این دقیقی تشریع کند. پان ایرانیستها اعتقاد پنهانی کالبد شکافی میکرده. من قبول ندارم در زمان سامانیان آخوند خر مقدس زیاد بود. گردنش را میزدند اگر مسلمان بود. اگر پان ترکیستها با نام او خود زینت میدهند بدهند. دنیا او را با نام حکیم ایرانی میشناسد کتاب medicus نوشته .۳۰۰ میلیون بار فروش. چنین کسانی تعلق به تمام دنیا دارند. نه به خاطر ایرانی بودن. بلکه تنها کسی که قادر بود ۱۲۰۰ سال پیش بیماری چشمی آب مروارید را مدوا کند. با زدن سوزن به چشم .
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
۲۵
فاطی کماندو - قرچک، ایران
...اولا تو که خیلی حالیته فارسی نیست و پارسی درسته. دوما منظور اینه که اینها دانشمندان ایران بزرگ بودن که بسیاری از کشورهای من دراوردی الان جزو ایران بزرگ بودن. تو یا ..ی یا خودتو به ...ت زدی که من فکر میکنم اولیش درسته.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۴۵
Momijii - توکیو، ژاپن
اونها یه غلطی کردند ، تو هم اینوسط خواستی مثلاً از آب گِل آلود ماهی بگیری !؟ حالا که شهر ، شهر هِرت و بی صاحابه ، بخوای حسابشو بکنی خمینی هم در اصل یهودی بود ! امام رضا چطور ؟ رودربایستی نکنی ها !!
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
مثلا چی فکر کردید؟ تصور میکنید که از اسلام علم و دانشی بیرون زده و یا خواهد زد!؟ جماعتی که بزرگترین افتخارشان بیسوادی رسول است و حتی امروز یک سنگ سیاه را خدا کرده اند بانی علم میشوند!!! بالاخره علم و دانش منبعی دارد و پایه میخواهد. هیچ چیز به خودی خود بوجود نمی اید. اگر که به اسلام بود که تاکنون یک میخ طویله هم ساخته نشده بود. کمی عاقل باشید. تاکنون از دل اسلام جز جنایت و بلاهت بیرون نزده است و اگر دانشی در ایران می بینید به یقین مطلق ریشه ی اسلامی ندارد
سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
برای ادعایی که می کنی مدرک هم داری یا صرفا به این دلیل که خود یهودی هستی چنین ادعایی می کنی؟
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
حضرت آدم هم اول ترک بود، بعدا آدم شد
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۵۶
وطن نام تو نام نامداران - ستکهلم، سوئد
آره, دقیقا. همانقدر که مولوی ترک بود.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم یهودیان بیش از 80 جایزه ی نوبل برده و یکی دو تا کم و زیاد برایشان مهم نیست اما برای من ایرانی مهم است چون یهودیان ایرانی از هر ایرانی ایرانی تر هستد. بعقیده ی من هیچ مسلمانی ایرانی کامل نیست. اینکه یهودیان در علوم پیشرو هستند زیرا زمینه را از ایران گرفته و به اروپا برده اند. از کسانی که به بیسوادی پیامبر خودشان افتخار می کنند و همنه چیز را در اراجیف قران نی بینند دانشمند حقیقی متبلور نمیشود. من ده برابر هر مسلمانی ایران را دوست دارم چون اندیشه ام را به اعراب وحشی 1400 سال قبل نفروخته ام
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
۵۱
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
نوش جانشان، ملت ما عرضه و وجود نگهداری چنین افتخاراتی ندارد. ملت ما شب روز بدنبال مفتخوری نذری هست و نوکری بندگی یک مشت عرب که در دعوای خانوادگی بر سر حکومت خودشون رو ۱۴۰۲ پیش تیکه پاره کردند. خاک بر سر ما.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
۲۷
elnazpishu - لندن، انگلستان
😂😂😂 حرص نخورید بابا اینها خودشان را کشتند مولانا را صاحب بشن دست اخر هیچکس تحویلشان نگرفت. سریال های ترک انطور که در ایران دیده میشوند در خود ترکیه هم برد ندارند چه برسد اروپا و غیره. حقیقتش را عرض کنم از دید مردم اروپا ما همگی خاورمیانه ای هستیم و فرق زیادی نداریم.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
۵۶
مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان
کشوری که بی در و پیکر باشد و مردمانش در رنج و عذاب ، همه چیزش به تاراج خواهد رفت ...
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۴۷
خردگرا - برن، سوییس
خطرناکتر از جمهوری اسلامی برای زیبا ایرانزمین، جریان پانترکیسم و خود فروخته علی اف میباشد. اگر در ایران یک حکومت ملی برقرار بود، هیچ گاه پانترکها شهامت جعل تاریخ کهن ایران را نداشتند.
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲